۲۵ آذر، ۱۳۸۹

عاشورا/ مگه ميرحسين بيانيه نداد، مگه کروبي نگفت بياييد...

فاز خيابوني جنبش تموم شده  Iran - Tehran 16 Dec 2010 Heavy security forces in the streets of Tehran - Part 3
دانشجو آنلاين: به گزارش دريافتي روز عاشورا مزدوران بسيجي به اسپري اشك آور، قمه و خنجر مجهز ميباشند . همچنين پارك خودرو در سراسر خيابان انقلاب ممنوع شده و كليه منابع پلاستيكي زباله جمع آوري شده و درب تلفنهاي عمومي د راين مسير قفل شده است.
خوب این ظهرعاشورا هم به میمنت و مبارکی تمام شد و ملت هم بعد از ایستادن درصفهای عزاداری برای خوردن قیمه حسین ، از رنجی که حسین و همراهانش در آن زمان بر اثر گشنگی و تشنگی کشیدند بطور کامل آگاهی پیدا کردند و کشته شدنش توسط یزید را به گوش تمامی جهانیان علی الخصوص آمریکای جهانخوار و استعمارپیر و رژیم غاصب صهیونیست رساندند و فقط مانده شام خوردن غریبان که اونم به حول قوه الهی تا چند ساعت دیگه در تاریکی شب و در زیر نور شمع به رمانتیکی به وقع خواهد پیوست و این مراسم عزاخورون پرونده اش بسته میشه تا سال بعد.
آژانس ايران خبـــــــــــــر: در سا عت حوالي 10 صبح يك دسته ي عزاداري كه تعداد آنها حدود 150 نفر بود با نيروي انتظامي در جنت آباد درگير شدند .   الان برگشتم خونه... واقعا تهران در هیج عاشورایی تا این حد خلوت نبوده... بر خلاف هر سال که ظهر عاشورا در سطح شهر نماز برپا ميشد... امسال از نماز هم خبری نیست... مردم در خانه ماندند و نيرو هاي امنيتي در خيابان... امسال که نشد باشه ساله ديگه ما که هستيم... يادمون هم نمي ره که عاشوراي 88 چي کار کردين.. دور دور شماست... نوبت ما هم مي رسه...
ملت ترجیح دادن تو خونه بمونن ، تاریخ داره تکرار میشه ، مصدق ، امیرکبیر ..... ! دوره جدید دوره دیکتاتوری عریان خواهد بود ، فقط خدا به دادمون برسه !
من تا ساعت 11:15 در حوالی میدان انقلاب جمالزاده اسکندری و بلوار کشاورز می چرخیدم
از مردم عادی هیچ خبری نبود. فقط عده بسیار معدودی پراکنده بودند. باز گلی به جمال غیرت خانمهای ایرانی که حضورشان از ما مردان مدعی بیشتر بود. مردم دنبال نذری را سرزنش نمیکنم. فکر میکنم باید کار فرهنگی بیشتری صورت بگیره
هرچی بود بد نبود این همه لشکرکشی هزینه گزافی برای رژیم داره و در کل نباید ناامید شد
فیلم در تمام طول خیابان انقلاب٬‌ از امام حسین تا آزادی٬ ساعت ۱۱ صبح  ترس شدید از حضور مردم بار دیگر نیروهای امنیتی رو به خیابانها کشوند.
عاشورای سال 1389      فیلم ها - ۲۵ آذر عاشورای ۸۹
خ انقلاب بالاخص از پل روشندلان به سمت امام حسين پر از مامور است ...جاي سوزن انداختن نيست!!!..ميدان هفت تير در دست نيروهاي سپاه و نيروي هاي انتطاميست...هيات مذهبي مسجد الجواد تحت اسکرت نيروهاي انتظامي براه افتاده ساعت 12:40...خياباتهاي شهر وضعيت عادي دارند.....از ساعت 12:30 خيابانها شلوغتر شده ....وترافيک خ بهار شمالي را گرفته ...با چند نفر سر صف نذري صحبت کردم از فراخوان روز عاشورا خبر نداشتند......احتمال درگيري بعد الظهر ميرود...چون هنوز جمعيت تازه به خيابانها امده است....نهار را ميخورم بعد حرکت ساعت 2 بعدالظهر تهران
والا ما که امروز تو انقلاب جز گارد و لباس شخصی چیزی ندیدیم...
يه زماني ميرحسين شل گرفت کار از کار گذشت، حالا هر چي بيانيه تند هم بده بي فايده ست، همون هفته اول بايد اعتصابات شروع مي شد، مردم جلوي مجلس تحصن مي کردن... من که نمي فهمم چرا آقايون يه زماني شل گرفتن حالا هر چي تند صحبت کنن فايده نداره
دقیقا،پیشنهاد بنده هم در آن زمان همین بود،اعتصاب و تحصن خیابانی.که با توجه به اون قدرت و انگیزه مردم با درخواست و پشتوانی سران جنبش قابل تحقق بود.اما متاسفانه عدم قدرت تصمیم گیری به موقع،مصلحت اندیشی بی مورد و اولویت بخشیدن به حفظ جمهوری اسلامی و پافشاری برای رسیدن به خواسته و حقوق پایمال شده از طریق قانون اساسی ناقص و غیر قابل اجرا،،در مقابل حقوق از دست رفته مردم،نه تنها تغییری در ساختار و شرایط داخل ایجاد نکرد بلکه امید مردم رو از رسیدن به کمترین حقوق و خواسته های خود نا امید کرد.
...امروز آخرین فرصت برای جنبش خیابانی بود که متاسفانه معلوم شد که حکومت مثل ۱۸ تیر این بار هم موفق به خاموش کردن اعتراض شده است. حیف.
خاطرات تظاهرات عاشورا ١٣٨٨  اون روز هم مثل بقیه روزهایی که می رفتم تظاهرات تو دلم با همه خداحافظی کردم و رفتم تو خیابون؛ مقصد میدون ولیعصر بود. حدود 300 متری جنوب میدون که رسیدیم جمعیت زیادی تونستن جمع بشن و اولش فقط شعار میدادیم. خوشبختانه این بار بر خلاف همیشه خبری از موتور سوارها نبود، و همین هم باعث شد تا جمعیت هی بیشتر بشه. نبودن موتور سوارها نشون میداد که اینقدر تهران شلوغه که دیگه نیرویی ندارن تا به عنوان کمک بفرستن. فقط دو تا ماشین ضد شورش بود که جلوش سپر داشت و کلی یگان ویژه با کلاه و سپر و لباس خاکی و بسیجی ها. ما می خواستیم توی میدون ولیعصر جمع بشیم ولی یه ذره که به میدون نزدیک میشدیم، ماشیناشون میومدن تو جمعیت تا مانع بشن و جمعیت رو پراکنده کنن. تا اون موقع هیچ کس فکرشم نمی تونست بکنه که این ماشینا هیچ ابایی ندارن از روت رد بشن و لِهت کنن. وقتی ما میرفتیم عقب ماشیناشون به سمت میدون دنده عقب بر می گشتن و نیروهای یگان ویژه میومدن جلو و گاز اشک آور شلیک میکردن.
شبنم سهرابی لِه شد    فیلم کشته شدن شبنم سهرابی را در این لینک ببینید
مامانم رفته بود غذا بخره ماشین نیروی انتظامی دو بار از روی شکمش رد شده ... نگین دختر شبنم سهرابی همان مادر جوانی است که تنها به جرم حضور خیابان، زیر چرخ های ماشین نیروی انتظامی له شده است. برای ما یک سال گذشت)

هیچ نظری موجود نیست: