۰۶ دی، ۱۳۸۹

شرح كامل يورش وحشيانه ماموران به خانه حبيب الله لطيفي از زبان سوگند- خواهر زاده حبيب لطيفي

آنچه در زير مي آيد مصاحبه خبرنگار کانون با خواهر زاده زنداني سياسي محكوم به اعدام حبيب الله لطيفي بنام خانم سوگند احمد زاده است كه در حين يورش ماموران به منزل حبيب لطيفي در صحنه حضور داشته است و با زدن اسپري در چشمانش بيهوش شده بود .
- با سلام وضمن همدردي با مسائل و مشكلات پيش آمده , آيا برايتان امكان دارد كمي از آنچه رخ داد را براي ما توضيح دهيد؟ - بله , با سلام , با اين وضعيت نميدانيم چه كنيم , حتما ميدانيد كه ماموران به خانه ما حمله كردند , آنها همه را بردند,ديشب ساعت 21.30 نزديک 50-60 مأمور,با ماسک , باتوم و کفش ناگهان به خانه ما حمله كردند ,يکسري لباس شخصي و يکسري هم لباسهاي سپاه پوشيده بودند, همه آمدند تو,مهمان داشتيم,آمدند کامپيوترها را بردند, ما مهمان داشتيم , آنها آمده بودند كه به ما به خاطر اجرا نشدن حكم حبيب تبريك بگويند , اما ماموران مجال ندادند,همه را بلند کردند,بردند گذاشتند,توي دو تا اتوبوس,دور تادور خانه را هم محاصره كرده بودند .
- خودتان فكر ميكنيد كه به چه دليل اين حمله صورت گرفت؟
- والا من نميدانم , آنها حتي براي اين كار حكم هم نداشتند ,پدر بزرگم 80 ساله است,الزايمر دارد هيچي چيزي هم نميداند,حتي به ا و هم رحم نكردند , او را هم با خودشان بردند ,برادر حبيب ,مادر من با دو تا از خاله هايم,زن داداش حبيب و كليه مهمانها را دستگير كرده و با خود بردند .
- آيا امكان دارد كه اسامي دستگير شدگان را براي ما بگوييد ؟
- بله ,عباس لطيفي ( پدر),دايي هايم ايرج و اقبال لطيفي( برادران حبيب),اقبال,شهين,الهه و بهار هم خواهرانش هستند که آنها را بردند,زن داداش حبيب هم بنام ژيان متي پورنيز جز دستگيرشدگان است ,مادر بزرگم مريض است و در اينجا نيست,او در خانه نبودو به دکتر رفته بود من هم بيهوش بودم وگرنه من و مادربزرگم را هم با خودشان ميبردند , به هيچ كس رحم نكردند .
حدود10- 12 نفر هم ميهمان داشتيم,که اسامي چند نفرشان را ميدانم,يکي خانم سيمين تايکي( يا چايچي) بود که شاعر است.حميد ملک الکلاني فعال محيط زيست و ديگري سعيد ساعدي,يکي هم فکر کنم محمود محمودي بود.يک آقاي ديگر هم به اسم آقاي ژيان ظفري است .
واقعيت اين است كه همين الان كه من دارم اين مصاحبه را با شما ميكنم , نميدانم كه كار درستي است يا نه خودتان كه ميدانيد , ميترسم اينها را كه گرفته اند از آنطرف بروند و حكم ( اعدام) را اجرا كنند .
- خير نترسيد,آنان ميخواهند با وادار كردن خانواده ها به سکوت به اين اعمال ادامه بدهند و شما را بترسانند,شما بايستي با همين اقدامات و ايستادگي خودتان صداي خودتان را برسانيد, همانطور كه با يكي شدن و همين فعاليت ها تا همين الان نتوانسته اند حكم را اجرا كنند .ما هم صدا و نداي شما و حبيب را به سراسر جهان خواهيم رساند.موفق باشيد.خدا نگهدار.
-متشكر, خدانگهدار
متن اطلاعیه (شماره ۶) کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی به دنبال عدم اجرای حکم اعدام حبیب الله لطیفی، درخواست وکلای این دانشجوی دربند مبنی بر بررسی های بیشتر به زودی به صورت رسمی دنبال خواهد شد. با این حال از روز گذشته علاوە بر اعضای خانواده حبیب الله لطیفی، شماری از فعالان مدنی در شهر سنندج از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدەاند که تاکنون از وضعیت آنها اطلاعی به دست نیامده است. تا این لحظه دستگیری دست کم ۱۲ نفر از این فعالان مورد تائید کمپین سراسری نجات حبیب الله لطیفی است که اسامی آنها به شرح زیر است: ۱.سیمین چایچی شاعر و نویسنده، ۲. حميد ملك الكلامي فعال محيط زيست، ۳. سعید ساعدی روزنامەنگار، ۴. حمید ساعدی فعال مدنی، ۵. افشین شیخ الاسلامی وطنی از اعضای انجمن های محیط زیست سنندج، ۶. هاشم رستمي فعال كارگری، ۷. زاهد مراديان فعال کارگری، ۸. واحد مجيدی، ۹. یحیی قوامی، .۱۰ ژیان ظفری از زندانی سیاسی سابق، ۱۱. محمود محمودی روزنامەنگار، ۱۲. پدرام نصراللهی فعال كارگري و زنداني سياسي سابق. لازم به یادآوری ست روز گذشته مختار زارعی روزنامەنگار و فعال مدنی اهل سنندج نیز از سوی این نیروها بازداشت شده بود که پس از ساعاتی آزاد گردید. علاوه بر این عباس لطيفي پدر حبيب لطيفي، سه تن از برادران حبيب، سه تن از خواهران وی و عروس این خانواده نیز همچنان در بازداشت به سر می برند. بر اساس گزارش های رسیده به کمپین در عصر امروز، حبیب الله لطیفی دانشجوی کرد محکوم به اعدام هم اینک در وضعیت مناسب جسمی و روحی در زندان مرکزی سنندج به سر می برد

هیچ نظری موجود نیست: