۰۵ دی، ۱۳۸۹

حبیب زنده است- تعویق حکم اعدام حبیب الله لطیفی

.رئيس زندان سنندج: حکم اعدام حبيب الله لطيفی اجرا نخواهد شد خبرگزاری هرانا - رياست زندان مرکزی سنندج ساعاتی پيش در بين تجمع کنندگان حضور يافته و خواهان پايان تجمع شد و تضمين داد که حکم اعدام حبيب الله لطيفی اجرا نخواهد شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خسروی رئيس زندان مرکزی سنندج با حضور در بين تجمع کنندگان خواهان پراکنده شدن تجمع کنندگان شد و با قسم ياد کردن اعلام کرد ساعت هشت صبح خانواده حبيب الله می توانند با وی ملاقات داشته باشند. وی به تجمع کنندگان اعلام کرد که حکم اعدام اين زندانی اجرا نخواهد شد. تجمع کنندگان نيز با ضبط صدای رياست زندان تجمع خود را برای دو ساعت به تعويق انداخته و اعلام کردند که تا دريافت خبر سلامتی اين زندانی از ساعت چهار و نيم بامداد مجددا دست به تجمع خواهند زد. گفتنی است، نيروهای امنيتی نيز برای پراکنده کردن تجمع کنندگان تهديد به بازداشت شهروندان معترض کردند که تاثيری در ادامه تجمع نداشت.خانواده لطيفی
خبرگزاری هرانا – بنا بر وعده داده شده به خانواده و تجمع کنندگان مقابل زندان سنندج خانواده حبیب الله لطیفی با وی در زندان دیدار کردند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خانواده این زندانی که از ساعت 5 بامداد مجددا در مقابل زندان در انتظار ریاست زندان برای اجرای نمودن وعده خود بسر می بردند در ساعت 9 صبح موفق به دیدار حبیب الله لطیفی در زندان شدند.
الاهه لطیفی در گفتگویی کوتاه با هرانا ضمن تشکر و تبریک به مردم ایران خبر تعویق حکم اعدام این زندانی سیاسی را تائید کرده است.حبیب الله لطیفی دانشجوی رشته صنایع دانشگاه ایلام در اول آبان سال 86 بازداشت و در اواخر سال 87 از سوی دادگاه انقلاب به اتهام محاربه و افساد فی الارض به اعدام محکوم شده بود.
دستگاه قضایی مصداق صدور چنین حکمی را وجود فیلم هایی از انفجار یک بمب صوتی در دستگاه موبایل و اعترافات وی اعلام کرده است این در حالی است که نامبرده در صحن دادگاه اعلام کرده است که اعترافات تحت شکنجه از وی اخذ شده است.
کردیش پرسپکتیو: حبیب الله لطیفی زنده است. او بامداد امروز اعدام نشد. خانواده حبیب، لحظاتی پیش در زندان سنندج توانسته اند او را ملاقات کنند. به گفته خانواده حبیب الله لطیفی، او در سلامتی کامل بسر می برد و از روحیه بالایی برخوردار بوده است. این خبر قطعا خوشحال کننده است اما هنوز ابهامات زیادی در مورد این حکم وجود دارد. وکلای حبیب الله لطیفی در حال رایزنی با مقامات مسئول هستند. هنوز نتیجه رایزنی وکلا با مقامات قضایی کردستان مشخص نیست. نتیجه مشخصی که تلاش های گسترده داخلی و بین المللی در پی داشته، عدم اجرای حکم حبیب الله لطیفی در زمان تعیین شده است.
عدم اجرای این حکم به معنای لغو آن نیست. باید منتظر ماند تا مقامات قضایی رسما اعلام کنند چه تصمیمی در خصوص این پرونده گرفته اند.‎از مجموعه اتفاقاتی که افتاده می توان نتیجه گرفت که اقدام فوری و تلاش گسترده وکلای پرونده، منتقدان این حکم، مردم در سنندج و سرتاسر جهان موثر بوده و حداقل از اعدام حبیب الله لطیفی در زمان تعیین شده جلوگیری کرده است.
ساعت 8:25 آخرین گزارش ها بیانگر اجرا نشدن حکم اعدام حبیب الله لطیفی، دانشجوی کرد ایرانی است.
ساعت 7:44 گزارشی از درون زندان مرکزی سنندج   حبیب زنده است
اعتراض زندانیان سیاسی و مدنی ، در بند دو زندان سنندج
بنا بر گزارش تلفنی یکی از زندانبانان بند دو زندان مرکزی سنندج ، زندانیان سیاسی ومدنی این بند ، در اعتراض به حکم اعدام حبیب لطیفی ، شب گذشته ، دست به شورش زده اند ، بنا بر همین گزارش ، مامورین امنیتی زندان ، معترضین را مورد ضرب و شتم قرار داده اند. اعتراض زندانیان در این بند تا نزدیک صبح ادامه داشته و مامورین امنیتی زندان ، در آماده باش بسر میبرند.
تجمع مردم در مقابل زندان سنندج ، افزایش یافته است. : . رئیس زندان سنندج ، اعلام کرده است که حکم اعدام حبیب لطیفی اجرا نخواهد شد وخانواده او ، در مقابل ، درخواست ملاقات فوری با حبیب را نموده اند.
ساعت 6:0آخرین خبر از سنندج (از کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی)
تا کنون (ساعت پنج و سی دقیقه صبح) ، خبری مبنی بر اجرای حکم اعدام حبیب لطیفی ، نیست. خانواده حبیب به مقابل زندان مرکزی سنندج ، واقع در چهار راه اکباتان برگشته اند. اوضاع شهر سنندج ، به شدت امنیتی است. پاسگاه گردنه صلوات آباد(ورودی شهر سنندج) ،مانع از ورود تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی به شهر سنندج، از جمله ، خانواده انور حسین پناهی و پدر پیر و سالخورده او ، شده است و آنها را مورد توهین و بی احترامی قرار داده اند.
تحصن خانواده حبیب الله لطیفی و ۳۰۰ نفر از اهالی سنندج که از حدود ساعت ۱۲ شب در مقابل زندان سنندج انجام گرفته است با حضور پرشمار نیرو‌های انتظامی‌ و امنیتی همراه بوده است
ساعت 4:27خواهر حبیب الله لطیفی در گفتگوی کوتاه با خبرنگار رهانا ضمن اعلام این خبر افزود: «به تعداد کسانی‌ که جمع شده اند مامور گذاشته اند و تهدید به بازداشت می کنند.» همچنین در مورد توقف حکم گفت :«به ما گفته‌اند که اجرای حکم متوقف شده و اجرا نمی‌شود اما با سابقه‌ای که از این‌ها داریم و دروغ‌های پیاپی که به ما گفته اند ما قبول نمی‌کنیم و اطمینان نداریم بنابرین به تحصن خود ادامه می‌دهیم تا خبر قطعی توقف حکم را بشنویم.»
به نظر می‌رسد که این تماس که از طرف فرد ناشناسی صورت گرفته بیش‌تر یک بازی روانی برای متفرق کردن تجمع کنندگان و عدم پیگری آنان باشد.
خواهر حبیب الله لطیفی ضمن تشکر از فعالین حقوق بشر از همگان خواست تا توقف کامل حکم به تلاش ادامه دهند.

هیچ نظری موجود نیست: