۲۵ بهمن، ۱۳۸۹

پوشش لحظه به لحظه‌ی تحولات ۲۵ بهمن 2

عکس اختصاصی ارسالی از یک کاربردویچه‌وله از صحنه بازداشت معترض حامی جنبش سبز اولین اتفاق مهم امروز، بالا رفتن مرد جوانی با سربند و مچ‌بند سبز از جرثقیلی واقع در تقاطع خیابان عباس‌آباد و شریعتی بود. مرد جوان که پلاکاردی با مضمون اعتراضی و عکسی از میرحسین موسوی در دست داشت، از بالای جرثقیل تهدید می‌کرد که در صورت تلاش برای پایین آوردنش، خود را به پایین پرت کرده و خودکشی می‌کند. ماموران نیروی انتظامی ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه صبح موفق شدند مرد جوان معترض را از بالای جرثقیل پایین آورده و دستگیر کنند.
۲ بهمن - ۰۳:۱۱ : شکل‌گیری تجمع از کالج به سمت آزادی  نیما اکبرپور، از مجریان بی‌بی‌سی فارسی توییت کرده است که یک شاهد عینی به این شبکه تلویزیونی گفته از دقایقی پیش، جمعیت در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان آزادی می رود.‬ این شاهد عینی همچنین از حضور نیروهای امنیتی خبر داده که سعی در پراکنده کردن جمعیت به خیابان های اطراف را بدون خشونت دارند.  فوری - به خشونت کشده شدن تظاهرات آرام مردم در میدان انقلاب
خبر فوری العربیه: هم اکنون درگیری بین راهپیمایان و نیروهای امنیتی در میدان انقلاب
فوری: قطع خطوط موبایل در حوالی خیابان انقلاب
توپ تانك شتر گاو ، ديگر اثر ندارد
اولین شلیک های گاز اشک آور شروع شده در ۴ راه ولیعصر منبع: توییتر مهدی سحرخیز
خبرگزاری حقوق بشر ایران - رهانا پوشش لحظه به لحظه‌ی تحولات ۲۵ بهمن را در این صفحه می‌توانید پی‌گیری کنید.
۱۶:۰۵ ضرب و شتم مردم در خیابان انقلاب تهران، با این حال مردم همچنان به سمت میدان آزادی در حال حرکتند.
۱۵:۲۳ بر جمعیت خیابان انقلاب هر لحظه دارد افزوده می‌شود. موتورسوراهای لباس شخصی در خیابان مانور می‌دهند.
۱۵:۱۰ محوطه دانشگاه تهران به طور کامل هم اکنون در قرق نیروهای نظامی و امنیتی است و در برابر سردر دانشگاه تهران ایستاده‌اند.
۱۵:۰۵ خبرنگار رهانا در مرکز شهر می‌گوید که در حال حاضر نیروهای امنیتی و نظامی با مردمی که از سمت میدان فردوسی در حال حرکتند هیچ برخوردی نکرده است.
۱۵:۰۰ جمعیت بسیار زیادی از میدان فردوسی تهران به سمت میدان انقلاب هم اکنون در حرکت است
۱۴:۵۷ میدان انقلاب تهران شاهد حضور گسترده‌ی نیروهای امنیتی است و مردم بسیاری که در پیاده‌روها راه می‌روند و در انتظار هستند.
۱۴:۰۰ رویترز از بسته شدم ایستگاه مترو در مناطق مرکزی تهران خبر داده است.
درگيري نيروهاي امنيتي با مغازه داران در تقاطع ولیعصر-طالقانی و اقدام به بستن اجباري مغازه ها
به گزارش رسیده، در ساعت ۱۵:۰۰جمعیت درمیدان ولیعصر شکل گرفته و آماده حرکت هستند. در ملاصدرا تعداد زیادی جمعیت در پیاده روها هستند.
به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی ؛ تجمع مردم همزمان با ساعت مقرر راهپیمایی در حال شکل گرفتن هست بنا به گزارش ارسالی مسیر ولیعصر به سمت انقلاب موجی از جمعیت را در خود دارد و تمامی معابر عابر پیاده و خیابانها مملو از جمعیت شده است تاکنون هیچگونه برخوردی از سویی مامورین گزارش نشده است  به گزارش خبرنگار ندای سبز آزادی؛ در حالیکه هر لحظه به موج جمعیت حاضر در مسیر راهپیمایی افزوده میشود خیل عظیم مردم در کنارمامورین گارد ویژه در حال حرکت هستند و هیچگونه برخوردی تا کنون با مردم صورت نگرفته است. نکته حائز اهمیت عدم حمل سلاح گرم از سوی گارد انتظامی حاضر در خیابانها میباشد، هسته های اولیه تجمعات از ولی عصر به سمت میدان آزادی در حال حرکت است.
امادباش مزدوران رژیم در تهران ۲۵ بهمن ۸۹  پوشش لحظه به لحظه تحولات روز 25 بهمن- بي‌بي‌سي  ز دقایقی پیش جمعیت در چهارراه کالج شکل گرفته و به سمت میدان آزادی می رود. این شاهد عینی همچنین از حضور نیروهای امنیتی خبر داد که سعی در پراکنده کردن جمعیت به خیابان های اطراف را بدون خشونت دارند.
* ۲۵ بهمن - ۰۲:۱۱ : همه راه‌ها به آزادی مسدود شده است  شاهدان عینی می‌گویند نیروهای پلیس یا گارد ویژه یا لباس‌شخصی‌ها، ورودی‌ها به خیابان انقلاب و میدان آزادی را مسدود کرده‌اند.
ان.بی.سی و رویترز از بسته‌شدن ایستگاه‌های مترو در نقاط مرکزی تهران، نزدیک به محل دعوت‌شده برای تجمع اعتراضی، گزارش داده‌اند.. در ولیعصر مسیرهای ورود به مترو بسته شده توسط یگان ویژه- کارگر شمالی مملو از نیروهای یگان ویژه و بر تعداد جمعیت اضافه می شود. از بهار تا فردوسی به یکباره حضور مامورها چشمگیر شده احتمالا این یکی از مسیرهایی خواهد بود که به زودی بسته خواهد شد. گزارشها حاکی است از تجمع مردم در میدان هفت تیر و فاطمی
تجمعی از راه آهن به سمت میدان آزادی در حرکت است
محمود بي نجابت ، مرگ بر توي كثافت
جرس: جمعی از مردم اصفهان و شهرهای اطراف بخصوص نجف آباد و خمینی شهر خود را به میدان انقلاب وخیابانهای اطراف رسانده اند. خبرهای رسیده به جرس حاکی است میدان انقلاب و خیابان های اطراف آن بویژه خیابان چهارباغ در دو طرف سی و سه پل شلوغ است. این گزارش می افزاید؛ حضور نیروهای نظامی مشهود است ولی به رغم این حضور، مردم از شهرهای اطراف اصفهان نیز خود را به میدان انقلاب و چارباغ می رسانند. بر اساس گزارش وارده، خیابانهای منتهی به دروازه دولت و خیابان سپاه (سپه) و میدان امام(نقش جهان)...
پوشش لحظه به لحظه تحولات روز 25 بهمن
خبرگزاری هرانا استقرار نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به میدان آزادی (مسیر راهپیمایی امروز) در تهران آغاز شده و فضا به شدت امنیتی توصیف شده است. بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میدان امام حسین، دروازه شمیران، چهار راه ولیعصر و دیگر مناطق پرتردد در مسیر راهپیمایی به عنوان گلوگاه نیرو‌ها به شمار می‌رود.
این روند تاجایی ست که میدان انقلاب و خیابان مطهری در اختیار ماموران قرار گرفته است.
نکتهٔ جالب توجه این است که نیروهای امنیتی مستقر اکثرا از نیروهای انتظامی می‌باشند و تاکنون از اسقرار نیروهای لباس شخصی و موتور سوار خبری نبوده است. از سویی اختلال در تلفن‌های همراه و سیستم پیام کوتاه (SMS) نیز موجب کند‌تر شدن روند اطلاع رسانی شده است.
حضور مردم بیش از حد معمول است اما از نیروهای انتظامی خبری نیست.
نیروهای امنیتی سوار بر موتور در صحنه حضور دارند.
هرانا؛ آغاز تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن در میدان فردوسی خبرگزاری هرانا - با رسیدن موعد زمان اعتراض در ۲۵ بهمن ماه، دسته‌های پر تعداد مردم معترض به سمت میدان انقلاب در حرکت‌اند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ده‌ها هزار تن از مردم که اکثرا با توجه به فشردگی بیش از حد در پیاده رو‌ها حضور دارند، از میدان فرودوسی به سمت انقلاب راهپیمایی سکوت را آغاز کرده‌اند.گفته می‌شود که هیچ گونه دخالتی از سوی نیروهای امنیتی با مردم صورت نگرفته است و نیروی انتظامی تنها به هدایت مردم پرداخته است. عدم نیروی‌های لباس شخصی تا این لحظه و نبود خشونت از نکات قابل توجه است.
از سویی نیز گفته می شود که نیروهای امنیتی در دانشگاه تهران مستقر شده اند
با آغاز تجمع اعتراضی مردم در ۲۵ بهمن، پلیس ضد شورش در برابر جمعیت معترض دست به خشونت زده است. بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پلیس ضد شورش به تجمع مسالمت آمیز مردم در حوالی میدان انقلاب حمله کرده و چندین گاز اشک آور پرتاب کرده است.
تدابیر شدید امنیتی در کرمانشاه! ده‌ها تن از ماموران یگان ویژه در محل ساختمان استانداری سابق، واقع در میدان مصدق مستقر شدند. نیروهای انتظامی نیز در مسیر خیابان دبیراعظم تا چهاراره اجاق حضور دارند
گزارش لحظه به لحظه از راهپیمائی 25 بهمن1   خامنه اي حيا كن ، منقل ها را رها كن

هیچ نظری موجود نیست: