۱۷ اسفند، ۱۳۸۹

گزارش‌ها و اخبار لحظه به لحظه اعتراضات 17 اسفند 2

صدها نفر از زنان معترض در خیابان میرداماد-جمعیت در حال افزایش است. به گزارش سایت "کلمه"، وابسته به میرحسین موسوی، صدها نفر از زنان معترض در میدان مادر خیابان میرداماد و تقاطع خیابان شریعتی و خیابان میردامادتهران دست به تجمع زدند و با مقابله نیروهای گارد ویژه روبرو شدند.رانندگان خودرو نیز با بوق های ممتد پشتیبانی خود را از تجمع کنندگان نشان می دادند.
خبرنگار آژانس ايران خبـــــــــــــر, تهران : در خيابان كارگر و اميرآباد تهران فضا, خيلي شلوغ است. مردم جمع شده اند و شعار مي دهند. خبرنگار آژانس ايران خبـــــــــــــر, تهران : جمعيت زيادي از مردم در ميدان فردوسي و ميدان انقلاب جمع شده اند. آنها شروع به هو كردن مزدوران حكومتي نموده اند و شعار مي دهند. مردم بي مهابا نيروهاي حكومتي را به سخره گرفته اند.
مروز رو فعلا داشته باش ديكتاتور سه شنبه بعدي با چهار شنبه سوري مفصل خدمت ميرسيم.
گزارش؛ سرکوب وحشیانه زنان و بازداشت شماری از آنان
گزارش خبرنگار ما از تهران: عصر امروز حدود ساعت شش جمعیت زیادی از معترضان در پیاده روهای خیابان آزادی در تقاطع توحید - آزادی حضور داشتند. جمعیت تا حدی بود که کنترل اوضاع از دست نیروهای امنیتی خارج شد. در همین هنگام یورش وحشیانه نیروهای موتورسوار پلیس ضد شورش به داخل پیاده رو سبب متفرق شدن جمعیت گردید. اتوموبیل ها با بوق های ممتد به این اقدام وحشیانه اعتراض نمودند و عده ای از زنان نیز شروع به شعار دادن کردند. بلافاصله نیروهای لباس شخصی با هجوم وحشیانه به داخل جمعیت، عده ای از زنان را بیرحمانه با مشت و لگد دستگیر کرده و به داخل خودروهای خود انداختند. تعدادی از زنان نیز که پیش از آن دستگیر شده بودند در این خودروها حضور داشتند. ماموران حکومتی همچنین در مقابل پارک اوستا در خیابان آزادی تیرهوایی شلیک کردند تا با ایجاد رعب و وحشت، جمعیت را متفرق کنند. پلیس ضد شورش نیز چندین بار اقدام به پرتاب گازاشک آور بسوی تظاهرکنندگان کرد. شرایط امنیتی شدیدی نیز در اطراف پارک لاله و پارک دانشجو برقرار بود و به جرات می توان گفت که این دو منطقه تبدیل به یک پادگان نظامی شده بودند. از نکات مهم تظاهرات امروز استفاده حکومت از نیروهای «لباس شخصی زن» بود. این زنان با چادرهای مشکی در دسته های سه تا پنج نفره از زیر پل کالج تا دانشکده دامپزشکی در سر تمام چهارراه ها مستقر شده بودند. یکی دیگر از نکات قابل توجه در تظاهرات امروز افزایش ساز و برگ و ادوات نظامی و سرکوب در دست نیروهای بسیج و لباس شخصی ها بود. همچنین بیش از پیش حضور نوجوانان کم سن و سال در میان نیروهای بسیج مشاهده می شد.
چهار شنبه سوری باید با رژیم اتمام حجت کنیم
به جای زنان نیروهای انتظامی تهران را قرق کردند بی بی سی: همزمان با هشتم مارس روز جهانی زن، از تهران خبر می رسد که تعداد زیادی از مأموران انتظامی و امنیتی برای مقابله با حضور احتمالی مخالفان دولت، در خیابان های تهران مستقر شده اند. ویدیویی که یکی از مخاطبان بی بی سی فارسی ارسال کرده است، حضور تعداد زیادی از این مأموران را در میدان پونک، در شمال غرب تهران نشان می دهد. ویدیوهایی هم در سایت یوتیوب منتشر شده که امروز بارگذاری شده است و در یکی از آنها مأموران پلیس در حال کتک زدن عده ای از معترضان با باتوم دیده می شوند. ویدیوی دیگری در همین سایت تعداد زیادی موتورسوار بسیجی را نشان می دهد که از یکی از خیابان های نزدیک به میدان انقلاب عبور می کنند. همچنین شاهدان عینی از حضور نیروهای امنیتی در میدان تجریش، خیابان شریعتی، شهرک غرب، خیابان انقلاب، میدان ولی عصر، میدان محسنی، خیابان میرداماد و خیابان ولی عصر خبر می دهند.
نوروز در راه است؛ عکس: حاجی فیروز در خیابانها
اصفهان - حدود ساعت 6 عصر در خيابان ”مير” تجمع شكل گرفته است
شيراز - خيابان ملاصدرا پر از نيروي انتظامي است و مردم هم در صحنه هستند , جمعيت زياد است, مردم با بوق هاي ممتد و ترافيك مصنوعي اعتراض روز 8 مارس را شروع كردتد . وضعيت شيراز ملتهب است
شيراز - 6/5 عصر مامورين در خيابان ملاصدرا زياد هستند مردم رابه طرز فجيعي مي زنند . نيروهاي انتظامي هر كس را كه در خيابان مي ايستد دستگير مي كند.
سایت سحام نیوز: در پی فراخوان حامیان جنبش سبز برای بزرگداشت روز زن و تداوم اعتراضات، امروز سه شنبه هفدهم اسفند ماه طیف گسترده ای از نیروهای امنیتی، پلیس، یگان امداد و یگان ویژه در میادین و خیابان های اصلی شهر مشهد مستقر شده اند. به گزارش خبرنگار جرس از مشهد در خیابان های وكیل آباد، امامت، معلم، سجاد، ملك آباد، احمد آباد، راهنمایی، دانشگاه و میادین آزادی، فلسطین، احمد آباد، تقی آباد و بسیاری دیگر از نقاط مشهد نیروهای حامی دولت به صورت گسترده ای مستقر شده اند و به هیچوجه اجازه حضور و جمع شدن مردم حتی در پیاده رو ها را نمی دهند. به گفته شاهدان عینی شرایط در خیابان های مركزی مشهد شبییه حكومت نظامی اعلام نشده می باشد. حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در سه راه راهنمایی و پارك ملت و اطراف دانشگاه فردوسی مشهد بسیار گسترده میباشد. اطراف دانشگاه فردوسی مشهد مملو از نیروهای لباس شخصی و پلیس میباشد و نیروهای امنیتی داخل دانشگاه را زیر نظر دارند و از هرگونه جمع شددن مردم و دانشجویان تا كنون جلوگیری كرده اند.
بالاترین و جرس از دسترس خارج شدند!
اعتراض‌های 17 اسفند؛ هشت مارس - گزارش لحظه به لحظه مردمک
مقابله مردم با نیروهای پلیس در ۱۷ اسفند (مکان نا معلوم)
17 esfand saate 15am  من که مقابله ای ندیدم!!
استقرار گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی در فاطمی، ونک، ولی عصر و انقلاب حضور نیروهای امنیتی و انتظامی امروز در خیابانها و میادین اصلی شهر تهران بویژه فاطمی، ونک، ولی عصر، انقلاب، صادقیه و پونک گسترده است اما حضور این نیروها همچنان در میدان مادر(محسنی) و میدان انقلاب بیش از هرجای دیگر است. به گزارش خبرنگار کلمه از خیابان کارگر، انبوه نیروهای امنیتی راههای ورود مردم به میدان انقلاب را مسدود کرده اند و چندین بار نیز اقدام به پرتاب گازاشک آور به سمت مردم کرده اند.
رهانا       ۱۹:۳۰ فيلمی از تظاهرات دانشجويان در دانشگاه بابل
۱۹:۰۰ فيلمی از حضور گسترده مأموران امينتی در خيابان‌های تهران
۱۸:۴۶ تارنمای کلمه در خبری عنوان کرده است که ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد در «بازداشت خانگی» به سر مي‌برند و خبر انتقال آن‌ها به بازداشتگاه صحيح نبوده است.

هیچ نظری موجود نیست: