۲۴ اسفند، ۱۳۸۹

آخرین خبر لحظه به لحظه چهارشنبه سوری 89

چهارشنبه سوری؛ وضعیت تهران تا ساعت 17 بنا بر خبرهاي رسيده حجم ترقه ها و نارنجك هايي كه از سوي جوانان و مردم در خيابانها در ميشود بسيار بالاست به رغم تهديدهايي كه از سوي پاسدار رادان و ساير عوامل حكومتي انجام گرفت مردم جانانه وارد صحنه شده اند ,اين درحاليست كه هنوز هوا تاريك نشده است ,بنا بر يك نامه دريافتي رسيده به كانون ,تهران هم اكنون غوغاست ,اين هموطن در نامه خود نوشته است ,تهران پرشور و حرارت است ,اينجا غوغايي برپاست ,حتي فيلم باران كردن تلوزيون هم كارساز نشد و مردم به صحنه آمده اند
ازميان نامه هاي رسيده به كانون :در منطقه فرمانیه صدای انفجار می آید و ترقه و سر وصدای زیادی از نقاط مختلف تهران بگوش می رسد. همچنین از منطقه توحید نیزصدای ترقه های صوتی بگوش می رسد.از همه نقاط به طور پراکنده صدا می آید. صدا بیشتر نارنجک صوتی هست و ترقه فعلا. از منطقه غرب و مرکز و شمال صدا زیادتراست.
جمعيت در ميدان فردوسي هرلحظه درحال زياد شدن است
كانون حمايت ازخانواده جان باختگان وبازداشتي ها : جمعيت در ميدان فردوسي هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود و مردم بی آنکه شعاری سر دهند به سمت میدان آزادی در حرکت هستند. پلیس راهنمایی و رانندگی به شدت با موتورسواران برخورد می کند. دسته های پراکنده موتورسواران لباس شخصی در مسیر اتوبوس های تند رو حرکت دارند و پلیس ضد شورش در تقاطع ها مستقر است.
مغازه‌های قم در صورت باز بودن پلمپ می‌شوند
چهارشنبه سوری؛ گزارش از جنوب تهران و مشهد  تمام كوچه هاي خزانه مملو از خانواده هاست.ميدان گلچين و ابوذر رو جوانان خزانه براي نيروهاي انتظامي به جهنم تبديل كردند . بسيجيان مساجد الفتح و ابوذر از ترس بيرون نميان و الگانسهاي پليس پس از اصابت چند نارنجك از ترس ميدان ابوذر را ترك كردند . حضور انبوه خانواده ها تو دهني بزرگ مردم جنوب تهران به خامنه ايست
ازميان نامه ها ي رسيده به كانون :مراسم چهارشنبه سوری در محله‌های شرق تهران از جمله سمنگان، نارمک و فلکه اول تهران پارس در حال شروع شدن است ,جوانان با دركردن ترقه ها ونارنجك هاي صوتي مراسم را شروع كرده اند ,چهارشنبه سوري امسال حال وهواي ديگري دارد .
گزارش خبرنگار ما از تهران: نیروی انتظامی در تمامی ایستگاه های مترو مستقر شده است و نسبت به روزهای گذشته که تظاهرات برگزار می شد تعداد بیشتری از آنها را می توان دید. دور تا دور میدان فردوسی نیروهای امنتی با خودروهای نیمه سنگین مستقر شده اند. بخش جنوبی میدان در محاصره نیروی انتظامی و ضلع شمالی میدان نیروهای بسیج به همراه موتور سیکلت های خود حضور دارند. از این میدان تا پل کالج در سوی خیابان در فواصل بسیار کم نیروهای امنیتی مستقر شده اند و بار دیگر در میان نیروهای بسیج کودکان و نوجوانان 14 و 15 ساله با چوب و چماق دیده می شوند. در این خیابان هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود و مردم بی آنکه شعاری سر دهند به سمت میدان آزادی در حرکت بودند. پلیس راهنمایی و رانندگی به شدت با موتورسواران برخورد می کند. دسته های پراکنده موتورسواران لباس شخصی در مسیر اتوبوس های تند رو حرکت دارند و پلیس ضد شورش در تقاطع ها مستقر است. جمعیت به طرز غیرعادی نسبت به روزهای گذشته در خیابان حضور یافته و به نظر می رسد امروز همچون 25 بهمن تظاهرات بزرگی در تهران صورت گیرد. تا این لحظه هیچ برخورد و دستگیری دیده نشده است.
پارک دانشجو واقع در چهارراه ولیعصر به شکل پادگان نظامی درآمده است. نکته قابل توجه استفاده از ماشین های مدل بالا توسط لباس شخصی ها در این روز است. این خودروها که شامل انواع تویوتا کمری، لندکروز و پاجرو هست فاقد پلاک می باشند
ز ساعت 14 در مناطقی از تهران صدای هلکوپتربه گوش می رسد. صدای انفجارهای پی در پی شهر را به نشاط آورده و حاکمان را در وحشت فرو برده .اتوبان ها نسبت به روزهای قبل خلوت تر است
مردم خود را برای شبی با شکوه آماده می سازند ساعت 16.30تهران
تا ساعتي ديگرتجمع جوانان،زنان و مردم در تبريز آغازخواهد شد ,نيروهاي امنيتي خود را براي ممانعت از تجمع آماده ميكنند ,در منطقه آبرسان نیروهای امنیتی مستقر شده اند و سمت بازار تبریز ماموران در حال مستقر شدن هستند.تمام اينها در حاليست كه مردم و جوانان تصميم گرفته اند چهارشنبه سوري را باشكوه تر از هرسال به كوري چشم ديكتاتوربرگزار كنند .
دركرمانشاه فضاي جالبي شده ,هیچوقت تو این مدت کرمانشاه اینطور فعال نشده بود
آژانس ايران خبـــــــــــــر:در منطقه سيد خندان تهران طي چند روز اخير جوانان با استفاده از ترقه و نارنجك هاي صوتي به پيشواز چهارشنبه سوري رفته اند. از ساعت 3عصر صداي ترقه و نارنجك دستي به گوش مي رسد.
آژانس ايران خبـــــــــــــر: ورودي پرديس مركزي دانشگاه تهران بسته شده است. به دانشجويان اجازه ورود داده نمي شود. در مقابل تربيت مدرس هم نيرو چيده شده است.
در صورت دستگيري بسيجي ها يا نيروهاي سركوب گر آنها را عريان كنيد و با پيژامه رها كنيد
دلیل بستن زودهنگام مدارس مشخص شد: اسکان نیروهای بسیجی و یگان ویژه در آنها همین الان یه گشتی تو محل خودمون زدم.کسی فعلا نبود فقط صدای بلند ترقه مرتب شنیده می شد.یه موتور سوار هم یک بمب دودزا خیلی خوب زد.با خودم فکر می کردم مردم قراره بعد از تاریکی کامل هوا بیاند بیرون،ولی چرا خبری از مزدورها نیست؟ از کنار یک دبیرستان که رد می شدم دیدم که بعله: دوتا اتوبوس پر از ساندیسخور تازه نفس با باتوم دارن خالی می شن تو مدرسه.تا دیدن که من دارم نگاه می کنم فورا در مدرسه رو بستند. ظاهرا در 3 روز قبلی اعتراض حضور سنگین نیروهای امنیتی بازتاب بدی داشته(نشونه زبونی و ترس رژیم) برای همین آقایون مدارس رو زودتر تعطیل کردند تا تو هر محله چندتا مدرسه پر از ساندیسخور داشته باشند و در صورت لزوم بتونن بیارن وسط
چهارشنبه سوري سبز در بوشهر وعده ما خيابان روبروي پارك شغاب
اصفهان:نیروی انتظامی قصد دارد آتش ها را با کپسول خاموش کند
در وحشت از حرکتهای اعتراضی چهارشنبه سوری, از ساعت ۲ظهر امروز هلیکوپترهای نیروی انتظامی در آسمان تهران به پرواز درآمده اند. ترفندهای ولایت فقیه برای مقابله با چهارشنبه سوری خانه نشین کردن جوانان، با ترفند فیلم سینمایی! در همدان اعلام کرده اند که مردم نباید بیرون بیایند. در عین حال صدا و سیما هم در همدستی با نیروی انتظامی گفته است، بیش از ۲۰فیلم سینمایی پخش می کند! علاوه بر این ها، به مغازه داران و اداره برق هم گفته شده است که باید مغازه ها بسته باشند و برق خیابان ها هم قطع شود تردد موتورسیکلت هم ممنوع! ترس و وحشت از آتش و ناآرامی ها در چهارشنبه آخر سال عوامل حکومت را به جایی رسانده که سازمان تعزیرات وارد شده و به کلیه مغازه داران و موتورسواران اعلام کرده است که حرکت موتورسیکلت ها از ساعت ۱ظهر در سطح تهران ممنوع است!
رژیم ترسیده، ماموران امنیتی با لباس‌های خاص (فرم جنگی) در میدان ونک
وقتی تلویزیون جمهوری اسلامی از حفظ جانِ شهروندان ایرانی حرف می زند حال آدم به هم می خورد!

هیچ نظری موجود نیست: