۱۷ اسفند، ۱۳۸۹

گزارش‌ها و اخبار لحظه به لحظه اعتراضات 17 اسفند 3

امروز سه شنبه،17اسفند؛کاهش محسوس سرعت اینترنت  لشکر کشی سانديس خورها در 17 اسفند
حكومت ديكتاتوري در استيصال , زنان چماقدار چادري رابراي سركوب وارد كرده است
آژانس ايران خبـــــــــــــر: هم اكنون درتهران دروازه دولت بين پل چوبي و ميدان فردوسي, جوانان شعار مي دهند: مرگ بر ديكتاتور. در نقاطي نيز بانگ الله اكبر به گوش مي رسد. جنگ و گريزها ادامه دارد. مردم ماموران را هو مي كنند. در ميدان محسني, زنان چادري چماق بدستي كه تعداد شان از مردان چماقدار بيشتر است, به ايجاد رعب و وحشت پرداخته اند. در خيابان جمالزاده نيز ماموران براي متفرق كردن جمعيت از تيرهوايي استفاده كردند.
آژانس ايران خبـــــــــــــر: در خيابان گرگان تهران مردم تجمع خود را شكل داده اند. آنها شعار مي دهند: مرگ بر ديكتاتور, مبارك بن علي نوبت سيدعلي. در اطراف مردم, تعداد ماموران امنيتي, زياد هستند.
MUST SEE Iran 8 Mars 2011 "Dictator Say hello to your end"
دیکتاتور به پایان خود سلام کن - تهران ۱۷ اسفند تقاطع اتوبان نیاوران و بلوار پاکنژاد - ۱۷ اسفند ۱۳۸۹
برای جشن بزرگ چهارشنبه سوری آماده باشید
امروز روز 17 اسفند 1389 روز زن و دومین سه شنبه از سه شنبه های اعتراض بود. من از میدان توحید تا چهارراه ولی عصر را پیاده همراه جمعیت رفتم . اهم مشاهدات من از این قرار بود.
1- جمعیت در پیاده روها موج می زد. و نکته جالب حضور زنان دلیر میهنم بود که مردانگی را شرمنده خود کردند. هیچ کس شعار نمی داد. همه با سکوت در حال حرکت بودند اما توجه من به زمزمه های مردم بود و نشان از ایستادگی ملت سبز و یاس و نومیدی نیروهای کودتا بود.
2- ترافیک خیابان بسیار درهم پبپچیده بود. ونکته جالب این بود که تقریبا تمام وسایل نقلیه با بوق زدن زحمت شعار دادن مارا تقبل کرده بودند. تا جایی که یکی از سرکوبگران با صدایی مملو از یاس و ترس و سخره به دیگری می گفت ابن مردم ماشین هارا با بوق خریده اند. و این همه از سر استیصال بود. هماکنون نیز هنوز صدای بوق ممتد از خیابان به گوش می رسد
3- نیروهای بسیجی کودتا عمدتا شامل نوجوانان زیر 16 سال یا مردان بالای 50 سال و قشر فقیری بود که پیدا بود به خاطر پشیزی خود را آلت دست دیکتاتور کرده بودند.
4- تمام اتوبوس ها نیزاز جمعیت پر بودو مردم با نگاه ملامت به سرکوبگران می نگریستند. من در مسیر برگشت در اتوبوس با جوانی که اهل شیراز بود صحبت می کردم. گفت همین هزینه برای بیرون کشیدن این همه مزدور نشان از پیروزی ماست.
5- در مسیر اتوبوس ها آمبولانس هایی پر از دستگیر شدگان به سمت میدان آزادی در حرکت بود. من درون یک آمبولانس حدود 8 جوان که حداقل 5 شیردختر سبز در آن بودند را دیدم.
6- به چشم خود در چند جا دیدم که لباس شخصی ها، جوانان و عمدتا دختران و زنان را دستگیر کردند و به داخل ون های سر چهارراه ها منتقل کردند.
7- با این که ساعت حدود 8 شب است هنوز ترافیک شدید و جضور مردم در پیاده روها چشمگیر است. همه برای خرید آزادی آمده اند. ما بیشماریم و آنان درمانده امشب هم با الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور به استقبال هفته بعد و شب چهارشنه سوری می رویم.
بازداشت گسترده زنان و دختران در روز جهانی زن در حدود ساعت ۶ عصر تهران تعداد زیادی از دختران و زنان در حد فاصل خیابان اسکندری و خیابان نواب تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شده‌اند. این بازداشت‌ها همراه با توهین و خشونت به زنان و دختران بوده و بازداشت شدگان به مینی‌بوس‌ها و ون‌های نیروهای انتظامی هدایت و سپس به بازداشتگاه منتقل شده‌اند. همچنین در ساعت پنج عصر در خیابان رودکی تهران یک اتوبوس مملو از زنان بازداشت شده به نقطه‌ای نامعلوم منتقل شده است. در این خیابان ماموران امنیتی و نظامی مردم را به بهانه بسته بودن راه به کوچه‌های فرعی هدایت کرده و سپس آن‌ها را بازداشت می‌کردند. خبرنگاران رهانا از سطح تهران از بازداشت‌های گسترده و فله‌ای گزارش می‌دهند. در میدان ولی عصر تهران عصر امروز تعداد زیادی از شهروندان بازداشت شده‌اند که جمله بازداشت‌ها به صورت فله‌ای بوده است. این مساله در بسیاری از نقاط مختلف تهران تکرار شده است.
بازداشت خشونت آمیز یک شهروند در میدان انقلاب به گزارش خبرنگار رهانا از تهران، نیروهای موسوم به لباس شخصی با حمله‌ی ناگهانی به جمعیت یک پسر جوان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند و با خود بردند. خبرنگار رهانا گزارش می‌دهد که این اتفاق در میدان انقلاب و ابتدای کارگر شمالی رخ داده است. نیروهای لباس شخصی پس از حمله به فرد جوان، یک حلقه دور او ایجاد کردند و مانع دخالت مردم برای نجات او شدند. عده‌ای از مردمی که شروع به اعتراض کردند نیز با توهین و باتون لباس‌شخصی‌ها مواجه شدند. خبرنگار ما در تماس خود اضافه کرد که این پسر جوان بعد از ضرب و شتم و در حالی که روی زمین کشیده می‌شد به سمت خودرویی که داخل یک کوچه پارک بود منتقل شد.
دیکتاتور به پایان خود سلام کن
فیلمی قد یمی از تظاهرات علیه حجاب اجباری - ۱۹۷۹.
بابام پای تلویزیون رو به ما: حالا اگه واقعا خواستین برین خرید عید، جلیقه ضدگلوله بپوشین. اینا هیچی‌شون به آدمیزاد نمی‌مونه!
پس پاشین تا برای خرید عید اقدام نکردین اون یارانه ها که ا.ن میدن بردارین از همون جلیقه های ضد کلوله بخرین .این پول برکت داره ها الکی مبادا خرجش کنین

هیچ نظری موجود نیست: