۰۵ فروردین، ۱۳۹۰

جمعه خشم" در سوریه. امروز جمعه Good morning

در اوایل که بشار آمد فکر می‌کردم که از باباش با شعور تر است ،فکر می‌کردم که در اروپا درس خوانده و کمی‌ از انسانیت بو برده ، فکر می‌کردم که جوان است و مغزش ، امروزی می‌‌اندیشد ، اما حالا می‌‌بینم که گاو تر از بابای کره خرش است!
 فیلم Anger in Syria over crackdown
.Syria Live Blog - March 25
 فیلم جمعه خشم" در سوریه. امروز جمعه Good morning
 فیلم CNN: Uprising in Syria,20110324
سوریه؛ رفتار غیرانسانی مزدوران اسد با بازداشت شدگان در این فیلم مزدوران رژیم جنایتکار اسد یکی از بازداشت شدگان را مورد ضرب و شتم قرار داده و با سیم برق او را تهدید می کنند.
syrie les violences de la police syrienneفیلم
syrie manifestation pour plus de liberté 15 mars فیلم
فیلمSyrian Revolution Damascus 15 March 2011
The Syrian Revolution 2011فیلم تعرض المواطن عماد نسب للضرب بوحشية
"جمعه خشم" در سوریه. امروز جمعه قرار است تظاهرات ضد حکومتی در شهرهای این کشور برگزار شود. مشاور بشار اسد رئیس جمهور سوریه پنجشنبه به صحنه آمد و گفت دولت قصد دارد قانون وضعیت اضطراری در سوریه را لغو کند.
سوریه لغو وضعیت اضطراری را بررسی می کند  Euronewsفیلم
با ادامه اعتراضهای ضددولتی در سوریه، دولت بشار اسد قول داد که اعطای آزادیهای بیشتر به مردم را بررسی خواهد کرد.Euronewsفیلم
فیلم شام - درعا 10 - سنكشف الحقيقة طفس 23-3-2011 فیلم شام - درعا 11- سنكشف الحقيقة 23-3-2011
هزاران معترض سوریه ای روز پنجشنبه به خیابان های شهر جنوبی درعا ریختند تا در مراسم تشییع جنازه تظاهرکنندگانی شرکت کنند که روز چهارشنبه در تظاهرات ضد دولتی به ضرب گلوله نیروهای پلیس، کشته شدند. شرکت کنندگان در این مراسم در روز پنجشنبه نیز شعارهایی علیه دولت سوریه سر دادند. برخی از شرکت کنندگان در مراسم سوگواری اخیر برای ۱۵ قربانی تظاهرات چهارشنبه در شهر درعا، خواستار آزادی بیشتر شدند و از جمله شعار می دادند «خون شهدا پایمال نخواهد شد».
به دنبال نزدیک یک هفته درگیری های مرگبار، به گفته شاهدان شرایط امنیتی سنگین همچنان در شهر درعا حاکم است. نیروهای امنیتی سوریه جمعه گذشته در این شهر چهار تظاهرکننده را کشتند. یک معترض دیگر نیز در روز یکشنبه کشته شد و در روز دوشنبه یک پسربچه ۱۱ ساله بر اثر استنشاق گاز اشک آور جان باخت. فعالان می گویند نیروهای امنیتی روز چهارشنبه به یک پناهگاه نیروهای شد دولتی حمله کردند.این ها در حالی است که دولت سوریه گزارش متفاوتی از خشونت ها در این کشور ارائه کرده است. رسانه های دولتی سوریه می گویند بر اثر حمله «یک گروه مسلح» به یک تیم پزشکی، چهار تن کشته شدند.تظاهرکنندگان در سوریه خواستار آن هستند که بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور به وضعیت اضطراری در کشور پایان دهد، وضعیت گسترده امنیتی در کشور را فرونشاند، زندانیان سیاسی را آزاد کند و به آزادی بیان احترام بگذارد.سوریه از زمانی که حزب بعث کنترل کشور را در سال ۱۹۶۳ به دست گرفت، تحت قانون اضطراری است که هرگونه مخالفتی با قوانین خود را ممنوع می کند عقب‌نشینی رهبری سوریه در برابر خواست‌های معترضان  رهبری سوریه یک روز پس از سرکوب خونین تظاهرکنندگان در درعا تسلیم خواست مخالفان شد. مشاور بشار اسد قول داد که وضعیت اضطراری پایان یابد و آزادی احزاب تضمین شود. در آخرین ناآرامی‌های درعا ده‌ها نفر کشته شدند. شامگاه پنجشنبه (۲۴ مارس، ۴ فروردین) ساعاتی پس از خاکسپاری قربانیان ناآرامی‌های دیروز شهر درعا در جنوب دمشق، مشاور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در تماس با خبرگزاری دولتی سانا اعلام کرد که دولت پایان دادن به وضعیت اضطراری را مورد بررسی قرار می‌دهد و ضمن اصلاحات سیاسی فعالیت احزاب را آزاد خواهد کرد. اعتراض‌ها قانونی است خانم شعبان مشاور بشار اسد اعتراضات مردم را قانونی دانست و گفت که دولت در هر تصمیمی نظرات مردم درعا را در نظر خواهد گرفت. وی قول داد که با فساد با شدت بیشتری مبارزه شود و پایان دادن به قانون وضعیت فوق‌العاده که از سال ۱۹۶۳ بر سوریه حاکم است، مورد بررسی قرار گیرد. به‌گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، بشار اسد علاوه بر این، دستور افزایش حقوق کارکنان بخش دولتی و خدمات عمومی را صادر کرد. مخالفان دولت، در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مردم سوریه را به شرکت در تظاهرات سراسری بزرگ جمعه خوانده‌اند. (دویچه وله) با شروع اعتراضات مردمی در سوریه و کشته شدن تعدادی از معترضان توسط نیروهای پلیس این کشور، برخی منابع سوری و احزاب اپوزیسیون، ایران و حزب‌الله لبنان را متهم به همکاری با نیروهای امنیتی سوریه کردند. «نه ایران، نه لبنان» این شعاری بود که مردم سوری در شهر دُرعا سر دادند. بیش از یک سال پیش، مردم معترض در تهران و در راهپیمایی‌ای که بنا بود دفاعی از مردم فلسطین و لبنان باشد، شعار سر دادند: «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران». در سرکوب تجمعات فعالان اجتماعی در سال‌های آغازین ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، عکس‌هایی منتشر شد که نشانی از پرچم حزب‌الله لبنان بر بازو و سینه‌ی یونیفورم نیروهای امنیتی داشت. برخی از شرکت‌‌کنندگان در این تجمعات نیز ادعا کردندکه شنیده‌اند مهاجمان با یکدیگر به زبان عربی صحبت می‌کردند. اینک در ششمین سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، العربیه خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه نیروهای سپاه پاسداران ایران در سرکوب معترضان سوری دست داشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: