۱۲ بهمن، ۱۳۹۱

گام بلند ایران به فضا! یا شکنجه میمونها؟ + فیلم وعکس تبهکاران

گام بلند ایران به فضا! یا شکنجه میمونها؟ + فیلم وعکس تبهکاران
Islamic Republic sent a poor monkey to space !
Islamic republic of Iran torture a poor monkey for its ambitions

رزا: دوستانی که اسم و آدرس این قصاب ها را دارند، لطفا به ایمیل بلاگ بفرستید تا بتوان حداقل از سفر آزاد آنان جلوگیری کرد. در گزارش رژیم تنها دو اسم اعلام شد. حمزه و مهدیه. البته خود اینها میدانند که کارشان تبهکارانه است و در فیلمها نیز صورتشان را پوشانده اند. ...

سمت راست محمد ابراهیمی. سمت چپحمید فاضلی
Wahrlich ein Erfolg, der sich sehen lassen kann. Auch wenn Mohammad Ibrahimi, Leiter des iranischen Forschungsinstituts für Raumfahrt (rechts im Bild neben Hamid Fazeli, dem Chef der iranischen Raumfahrtbehörde),

پ.ن.با تشکر از دوستان عکسهای شکنجه گران میمونها و برخی از مسئولین را در اینجا قرار دادم. اسامی افرادی که چهره خود را پوشاندند نیز بزودی اعلام میشود.



IRANISCHES AFFENTHEATER IM WELTRAUM
So ein Tag, so wunderschön wie heute ...
Wahrlich ein Erfolg, der sich sehen lassen kann. Auch wenn Mohammad Ibrahimi, Leiter des iranischen Forschungsinstituts für Raumfahrt (rechts im Bild neben Hamid Fazeli, dem Chef der iranischen Raumfahrtbehörde), so aussieht, als könnte er selbst nicht so recht dran glauben…

Hamid Fazeli
دکتر حمید فاضلی، رییس سازمان فضایی ایران (نفر سمت چپ) این دستاورد علمی ایران را کاملا صلح آمیز عنوان کرد و گفت: «مستکبران همیشه در استفاده ناشایست از فناوری‌ها پیشتاز بوده‌اند که نمونه آن را می‌توان در بمباران هسته‌ای هیروشیما و ساخت و آزمایش هزاران بمب هسته‌ای مشاهده کرد و پس از آن به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر هیچ کشوری اجازه ساخت بمب را ندارد».




سمت راست محمد ابراهیمی. سمت چپحمید فاضلی







 
توضيح عکس ها از مهر:
عکس سمت چپ: بنا به گفته دکتر ابراهيمی اين ميمون پانی نام دارد که در آزمايشهای قبلی از آن استفاه شده است و زخمی بر بالای چشم او ايجاد شده است
عکس سمت راست: "آفتاب" ميمونی است که با کاوشگر پيشگام به ارتفاع 120 کيلومتری پرتاب شده بود 



  1/ بی بی سی
بعضی رسانه‌های خارج از ايران ترديدهايی درباره موفقيت اين پروژه مطرح کردند. از جمله روزنامه‌های اينديپندنت، تايمز، ديلي‌ميل و ديلي‌تلگراف که نوشتند بر اساس عکس‌های منتشر شده، تصاوير ميمون، قبل و بعد از سفر فضايی "تفاوت دارد."
ميمون خالدار
به نوشته اين روزنامه‌ها، عکس‌ها نشان مي‌دهد ميمونی که به فضا رفته يک خال روی صورتش داشته اما ميمونی که از فضا برگشته بدون خال بوده و رنگ موهای سرش تفاوت داشته است.
****************** 


  2/ مهر
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد ابراهيمی در حاشيه مراسم اختتاميه مسابقه سامانه‌های هوافضا در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اينکه ميمون‌های زيادی در آزمايش‌های فضايی مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر برخی از اين ميمون‌ها بازنشسته شده‌اند.
رئيس پژوهشکده سامانه‌های فضايی سازمان فضايی با اشاره به تصاوير منتشر شده در برخی از سايت‌های خبری از "پيشگام" –اولين ميمون فضانورد ايران-، خاطر نشان کرد: اين عکس‌ها مربوط به عکسبرداری رسانه‌ها از آزمايش‌های قبلی تحقيقاتی ما بوده است.
وی نام ميمون خال دار منتشر شده را "پانی" ذکر کرد و ادامه داد: اين ميمون در آزمايش‌های شتاب و ارتعاش شيطنتی کرده بود که منجر به زخمی شدن او شده و خوشبختانه اين ميمون زنده و زخم او بهبود يافته است.
ابراهيمی در خصوص گزارش گاردين در زمينه تفاوت ميمون‌های نمايش داده شد، يادآور شد: "پانی" ميمونی که تصوير آن به جای "آفتاب" منتشر شده بود ميمونی بوده است که در آزمايش‌های قبلی مورد استفاده قرار گرفته است و واکنش گاردين حدسی بوده است که می توانست اين رسانه در برابر تفاوت تصاوير داشته باشد.
رئيس پژوهشکده سامانه‌های هوافضا سازمان فضايی اضافه کرد: تست‌های انجام شده برخی از آنها رسانه‌ای شده و برخی ديگر رسانه‌ای نشده است.
وی با تاکيد بر اينکه پرتاب کاوشگر پيشگام با موفقيت انجام شده است، اظهار داشت: کليه تصاوير و فيلم‌هايی که از لحظه پرتاب تا فرود کاوشگر نشان مي‌دهد که ميمون استفاده با وارد شدن شوک‌های کوچک سالم به زمين بازگشته است.
ابراهيمی همچنين در محل پرتاب و فرود اين کاوشگر، توضيح داد: از آنجايی که تنها يک سايت پرتاب فضايی در کشور وجود دارد از اين رو اين کاوشگر از آن محل پرتاب شد و اين محموله 80 کيلومتر دورتر از اين محل به زمين فرود آمد.





















۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
ممنون که نوشتی راستش منم توی اخبار دیدم نمی دونم چرا این جور کارها در سکوت خبری معمولا انجام می شه یعنی وقتی که پرتاب می کنند خبری اش هم می کنند (تا حالا چندبار موجود زنده فرستادند )
تو این شرایط که صف برنج هم داره به بقیه صف هااضافه می شه از توی فضا چی می خوان در بیارند معلوم نیست بگذریم ... البته از این جور «گام های بلند» ایران خیلی داره
مرکز ملی موش های تراریخت
http://www.nigeb.ac.ir/web/nctmr/1

با عشق و همبستگی

RosaArchiv گفت...

سلام وحید جان
راستش حالم بد شد. امید که اسامی اینها افشا بشه و حداقل با ممنوع شدنشان نتوانند پاشونو به اینور آب بگذارند.
آن مرکز را بزودی مونیتورینگ میکنم.
با عشق
با همبستگی
رزا