۱۳ بهمن، ۱۳۹۱

آیا حکم اخراج منصور اسانلو از سندیکای واحد کار رژیم است؟ همسر سابق مریم ضیا اطلاعاتی ست؟

رزا: یادداشت شتابزده! کرونوژی اطلاعات اینترنتی و یک سوال:
منصور اسانلو چرا خود آفتابی نمیشود و اطلاعاتش توسط فعالان حقوق بشر در تبعید، قطره چکانی! انتشار می یابد!
همه چیز با فرار اسانلو از ایران و حکم اخراج او از طرف سندیکای واحد که او هیئت مدیره آن بود شروع شد. لینک زیر
رزا: الان در روشنگری از وبلاگ اسانلو که تازه تاسیس است، داشتم این مطلب را میخواندم. مطلب زیر میگوید که افراد احتمالی ای که حکم اخراج او (اسانلو) را دادند، اطلاعاتی هستند. این مطلب البته امضای اسانلو را ندارد و احتمالا حقوق بشری های در تبعید-  فورموله کردند و اسانلو احتمالا اطلاعاتش را از سندیکای واحد به آنها داده، چون به محض خروج اسانلو لینک زیر انتشار یافت.
رزا: در زیر گزارشگر حقوق بشر از خروج اسانلو از ایران به همراه کلی اسناد از  اطلاعاتی های داخل سندیکای واحد خبر داد.

 الان هم در وبسایت رسمی اسانلو میخوانیم:

گزارش سالیانه وضعیت سندیکای کارگران شرکت واحد در سال 1391 و نحوه ادامه سرکوب های این سندیکا توسط حکومت جمهوری اسلامی

.................
9. مسعود حيات غيبی بدليل بازخريدي، اعلام استعفای کتبي، خريد دو دستگاه اتوبوس و کارفرما شدن، همکاری با ياسری سر بازجوی اطلاعات شهر ری در جهت ضربه زدن به جنبش سنديکايی و کارگری ايران به هر طريق ممکن و قطع رابطه شغلی با محيط کار و همچنين تلاش برای جلوگيری از فعاليت های نهاد غيردولتی کودکان کار و خيابان جمعيت تلاش برای جهان شايسته کودکان و تبليغ بر عليه مسئولان سنديکا در جهت اهداف ضد بشری و ضد کارگری نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی!

رزا: مسعود حیات غیبی همان همسر سابق مریم ضیا میباشد که دربلاگ رسمی، اسانلو او (مسعود حیات غیبی) را متهم به همکاری با بازجوی اطلاعات کرده است. مریم ضیا (همسر سابق حیات غیبی) در جمعیت تلاش کار میکرد و بعد هم دستگیر شد و اکنون بدلیل اجبار به حکم زندان جدیدش در همراهی با منصور اسانلو به خارج از کشور پناهنده شده است.

در زیر فیلم مصاحبه اخیر مریم ضیا، پس از خروج از کشور کامنتهایی در همین رابطه نگارش شده که در زیر می آورم. به نظرم بهتر است اگر فرد بالا(مسعود حیات غیبی)  جاسوس است با عکس و مشخصات معرفی شود. و مریم ضیا نیز در همین مورد بخصوص (همسر سابقش)  مصاحبه شود. اینطور که اسانلو در مطلب اخیرش نوشته اغلب افراد در مدیریت سندیکای واحد، یا همکار رژیم هستند و یا عملا اجازه اخراج او (اسانلو) را نداشته اند. در وبلاگ اسانلو نوشته شده که  وبسایت سندیکای واحد هم که خبر اخراج او را منتشر کرده، گویا از طرف اطلاعات رژیم میچرخد؟!
چرا امضای اسانلو در زیر مطلب وبسایتش نیست؟ و چرا خود اسانلو برای روشنگری مسئله اخراجش علنی نمیشود؟ بر طبق اعلام اینترنتی، او تقریبا یکماهی میشود که خارج از مرزهای رژیم است و او هم مانند مریم ضیا که از طریق سرور اسکایپ مصاحبه کرد میتواند با خبرگزاری های حقوق بشری تماس بگیرد و به شایعه اخراجش پایان داده و یا دلایل خروجش را اعلام کند. در زیر وبسایت تازه تاسیس اسانلو

کامنتهایی در زیر فیلم مصاحبه جدید مریم ضیا با حقوق بشر:
 ونداد اولاد عظیمی از منصور اسانلوو یارانش میگوید
ونداد اولاد عظیمی در تلویزیون میهن به وضعیت منصور اسانلو میپردازد
دقایقی از این مصاحبه با صحبتهای خانم مریم ضیا از همراهان منصور اسانلو همراه بود
خروج منصور اسانلو و توضیحات خانم مریم ضیا در تلویزیون میهن
ویدئوی زیر مربوط به برنامه شب گذشته " میهن تی وی " می باشد که به مسائل و اتهامات اخیر به این دو مبارز اختصاص داشت ؛ خانم ضیا هم برای دقایقی در برنامه حاضر و مختصر توضیحی در رابطه با بیوگرافی خود ارائه دادند
رضا پور
 چرا این خانوم صحبتی از همسرش نمکنه ؟؟؟؟؟ تاقریبا 2 سال بود که ایشون فعالیت نداشت و جانش در خطر نبود , چرا از خانوم پروین اسانلو سوال نمیکنید ؟؟؟؟؟
این شماره همسر مریم ضیا هست میتونید تماس بگیرید و بپرسید 09158820683

هر کسی که واقعیت رو بگه اطلاعاتی میشه , من خودم این خانواده رو از نزدیک میشناسم و اینکه منصور حیات غیبی مامور اطلاعات باشه بی ارزشترین حرفی هست که شنیدم در ضمن تمام تخلفات اسانلو در دفتر دبیر سندیکا نوشته و به امضا اعضای سندیکا در آمده.

habibبرادر وزارت اطلاعات بهتر بری در مراسم دست و پا بری شرکت کنی پول بیشتری بهت می دن و فعالیت های سایبری سودی برات نداره .مرگ بر حکومت فاشیستی اسلامی

جناب رضا پور که می گید ایشان در سالهای اخیر فعالیتی نداشته ؛ ایا منکر حکم حبس ایشان هستید که باید در روزهای آینده می گذراندند؟

رزا: فایل صوتی فیلم بالا به فرم صوتی
فایل صوتی برنامه ونداد اولاد عظیمی پیرامون وضعیت منصور اسانلو

اخبار رژیم علیه اسانلو
فرار مسعود اسانلو به همراه مریم ضیاء از کشور!
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱
مریم ضیاء و مسعود اسانلو دو تن از فعالین فتنه گردر حوزه های کارگری که به اتهام اقدام بر علیه امنیت ملی مدتی در زندان بودند ،پس از خروج از زندان متواری و با هم از کشور خارج شدند.
خبرهای رسیده حاکی از این است مسعود اسانلو " فعال حوزه کارگری که به اتهام تلاش بر علیه امنیت ملی دستگیر و روانه زندان شده است ، پس از خروج از زندان به اتفاق " مریم ضیا " همسر فردی به اسم ( م .ح ) ، از کشور متواری شده اند .
مریم ضیا از فعالین اجتماعی محسوب می شود که در تظاهرات غیر قانونی طرفداران جنبش سبز شرکت داشته است و در همین اعتراضات غیر قانونی نیز دستگیر و روانه زندان شده بود. وی که از قرار معلوم با وثیقه از زندان آزاد شده است به همراهی مسعود اسانلو و فرزندانش از کشور خارج و به کشور ترکیه رفته اند.!
گمانه زنی ها حاکی از این است ( م. ح ) موافق خروج و همراهی همسرش با مسعود اسانلو نبوده است.
 لازم به ذکر است م.ح نیز عضو سند یکاههای غیر قانونی کارگری داخل کشور بوده است که مدتی نیز با اسانلو همکاری و رفت و آمد خانوادگی نیز داشته است. شائبه هایی مبنی بر داشتن روابط خاص اسانلو و مریم ضیاء مطرح می باشد.

افتضاحی دیگر در اردوگاه فتنه گران / روابط خاص اصانلو و مریم ضیاء

سه شنبه دهم بهمن 1391
روایتی از اوج بی حیایی در اردوگاه عناصر فتنه سال 88:
فرار منصور اصانلو از مجرمان امنیتی با همسر یکی از همکارانش که در حوادث تاسف بار روز عاشورای سال 88 نقش آفرینی می نمود با حواشی بسیاری همراه بوده است. منصور اصانلو در دوران مرخصی به همراه مریم ضیا همسر یکی از اعضای هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه از کشور فرار می کنند. اصانلو که سال گذشته به طور مشروط از زندان آزاد شده بود در دوران مرخصی به یکی از شهرهای شمال کشور می رود و پس از آن از کشور متواری می شود.
فرار منصور اصانلو از مجرمان امنیتی با همسر یکی از همکارانش که در حوادث تاسف بار روز عاشورای سال 88 نقش آفرینی می نمود با حواشی بسیاری همراه بوده است.
منصور اصانلو که رئیس سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه (شرکتواحد) است در پی فتنه گری و اخلال در فعالیت اتوبوسرانی در سال 1384 توسط دستگاه های امنیتی بازداشت شد، وی با تعهد کتبی آزاد شد بعد از آزادی از زندان مرتکب جرائم متعددی گردید و دوباره بازداشت گردید. منصور اصانلو در دوران مرخصی به همراه مریم ضیا همسر یکی از اعضای هئیت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران و حومه از کشور فرار می کننداصانلو که سال گذشته به طور مشروط از زندان آزاد شده بود در دوران مرخصی به یکی از شهرهای شمال کشور می رود و پس از آن از کشور متواری می شود. بنابر اخبار رسیده "م.ح.غ" موافق خروج همسرش با منصور اصانلو نبوده ولی مریم ضیا به این مطلب توجه نکرده و به همراه فرزندانش با اصانلو فرار می‌کند. منصور اصانلو در حالی با مریم از کشور متواری می‌شود که پروانه اصانلو همسر وی هنوز در ایران می‌باشد و او را در فرار از کشور همراهی نکرده است.مریم ضیا مدیر "جمعیت تلاش برای جهانی شایسته کودکان است" که پس از حضور در اغتشاشات تاسف بار روز عاشورای سال 88 توسط نهادهای مسئول دستگیر می‌شود. وی در سال 84 به کلاس‌های آموزش سندیکاها که توسط اصانلو اداره می‌شد، می‌رود و اولین اقدامات سیاسی خود را شروع می‌کند. وی سپس تلاش گسترده‌ای برای حضور زنان برای شرکت در اعتصاب سندیکای اتوبوس رانی فرار می‌کند.
اصانلو پس از خروج از کشور با احمد باطبی تماس برقرار کرده و از آن‌جا که برخی رسانه‌ها اخباری مبنی بر نفوذی بودن احمد باطبی منتشر کرده‌اند احتمال آن می‌رود که اصانلو نیز با هدف نفوذ در میان اپوزیسیون و با هدایت نهادهای مسئول از کشور خارج شده است. چرا که احمد باطبی هم به ظاهر از کشور فرار کرد اما پس از مدتی فایل صوتی گفت و گوی وی با مسئولان منتشر شد.
شایان ذکر است که "م.ح.غ" رفت و آمدهای خانوادگی با اصانلو داشته است و بعد از فرار این دو (مریم ضیاء و اصانلو) شائبه هایی مبنی بر داشتن روابط خاص اصانلو و مریم ضیاء مطرح می باشد.

رزا: اطلاعات اینترنتی در رابطه با (مسعود حیات غیبی) همسر سابق مریم ضیا در سالهای 2005 و 2006
قوه قضائیه جمهوری اسلامی در اقدامی کم سابقه همه اعضای بازداشت شده سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به غیر از منصور اصانلو رئیس سندیکا را آزاد کرد. اما منصور حیات غیبی ساعتی پیش از تحویل سال توسط ماموران اطلاعاتی و امنیتی دوباره دستگیر و روانه زندان شد.

اطلاعاتی از وبسایت رسمی اسانلو در رابطه با وبسایت سندیکای واحد:
.................
8. سعيد ترابيان
بدليل عدم حضور در هيچيک از جلسات سنديکايی از سال 1389 تا کنون و نداشتن هيچگونه فعاليت سنديکايی و عدم حضور سنديکايی در بين همکاران و نقض موارد اساسنامه و تداخل امور مالی با امور تبليغاتی توسط ايشان در دوره گذشته فعاليتش ادامه همين تفکرات و روشها در جلسات هيات مديره با رئيس هيئت مديره درگيری فيزيکی ايجاد می کرد (در جلسه منزل حسن کريمی در سال 1385 ) و بعد از زندانی شدن اسانلو آنقدر در جلسات رفتار توهين آميز و هتاکی و درگيری ايجاد کرد که آقای مددی در اعتراض به رفتارهای او قبل از به زندان رفتن سه سال و نيمه اش اعلام کرد تا زمانی که ترابيان در جلسات با اين رفتارهای ضد انسانی حضور يابد و مانع از تصميم گيری های درست سنديکايی شود در جلسات شرکت نخواهد کرد و اين هم دست آورد ديگری بود که توسط ترابيان به نفع کارفرما و وزارت اطلاعات کسب شد و عملا جلسات سنديکا تعطيل گرديد پس از آن مانور او در نبود رئيس هيئت مديره سنديکا برای در اختيار گرفتن سايت سنديکا آغاز شد و متاسفانه با حمايت های مالی که از سوی دوستان نادان از او می شد و مبالغ کمک به سنديکا به جای آنکه در اختيار خزانه دار سنديکا قرار گيرد تا با نظر جمعی در آنجايی که بايد هزينه شود، در اختيار ترابيان قرار می گرفت و او هم با مصرف شخصی آن به منفعت خويش مصدر روابط فردی و دوست بازی و رای خريدن در بين 5،6نفری که باقی مانده بودند تصميم های خودخواهانه (اطلاعات خواهانه) خويش را پيش می برد. و با هياهوگری موفق شد سايت رسمی سنديکا را به تعطيل بکشاند و يک سايت شخصی تحت عنوان سايت سنديکا به راه بياندازد که به تدريج عملا اين سايت به سايت سکوت و خفقان تبديل شد وطی ماهها که کارگران شرکت واحد با راهنمايی فعالان سنديکايی موفق شدند در زمستان 1390 ماهيانه سی هزار تومان به حقوق خود اضافه کنند و هم چنين با جمع آوری چند هزار امضاء و هزاران تماس تلفنی با مسئولان مالی و امور انسانی شهرداری و تجمع در جلوی شهرداری و حضور فردی وجمعی در دفاتر روسای شرکت واحد و شهرداری در طول يک سال گذشته که موفق شدند 10% و سپس 18% افزايش حقوق و حق جذب را برای همکارانشان معادل ديگر پرسنل شهرداری به دست بياورند و هم چنين برای به کف آوردن حق مسکن ماهيانه معادل 260 تا 300 هزار تومان ماهيانه به علاوه پرداخت پاداش هر شش ماه يک بار معادل يک برج حقوق مبارزه می کنند هيچ خبری از اين مبارزه سخت وپيگيرانه در سايت تحت نظر اطلاعاتی ترابيان نمی بينيم.

رزا:  در زیر پیشنهاد کاندیداتوری منصور اسانلو برای دریافت جایزه ساخارف در ماه مه (روز جهانی کارگر) امسال!
23rd January 2013 
....
What could be done to help Iran's unionists?
Though much has been done already, labor unions could seek to further isolate Iran by highlighting the plight of their comrades in international forums like the International Trade Union Federation and its branches. Governments – especially Western governments led by social-democratic parties – should use the International Labor Organization and other international forums to isolate and expel Iran on account of its dismal record. Imprisoned activists such as Osanloo and Madadi should become household names in the struggle for freedom – the European parliament, for example, should consider awarding them with the prestigious Sakharov prize this year.
Iran's unionists are paying with their freedom, health, and life to demand rights that the Socialist International has considered sacrosanct for over a century. For any decent progressive, this should be a call to action – especially on May 1.
Über FDD
FDD is a non-partisan institution focusing on national security and foreign policy. FDD was founded by a group of former U.S. officials and visionary philanthropists shortly after the 
attacks of September 11, 2001 to help free nations defend themselves.

رزا: یک کامنت بودار در اخبار روز!
  از : نگین شیخی
عنوان : اسانلو؛ حقوق بشر و طبقه کارگر
دوستان سلام
تا کنون که من شمرده ام ۲۷ یادداشت پیرامون موضوع برکناری اسالو و خروج ایشان از کشور نوشته شده . تقریبن تمام این یادداشت ها را فعالین و کنشگران چپ خارج از کشور نوشته اند. با سرعت و بدون اینکه بدانند در ایران چه خبر است. به نظر میرسد یادداشت آقای قراگوزلو تنها یادداشتی باشد که از داخل کشور بیرون آمده و با توجه به این که ایشان با رضا شهابی ملاقات داشته درجریان تغییرات هم بوده است و به نظر من گزارشی که در این تحلیل ارائه کرده به واقعیت نزدیک تر از تمام نوشته های فعالان خارج از کشور است. در هر حال برای تشخیص اصل ماجرا می توان سری هم به گزارش آقای اسالو زد. ایشان در این گزارش به جای دفاع از منافع طبقاتی کارگران فقط ۱۴ بار از حقوق بشر استفاده کرده است. حالا بگذریم که مخاطب ایشان ابدا کارگران نیستند. مسئله دیگر این است که هملنطور که در این مقاله هم گفته شده در هیئت مدیره سندیکا کارگران مبارزی حضور دارند که سالهاست در کنار اسالو مبارزه کرده و به زندان رفته اند و بهتر از همه ما از شرایط داخلی سندیکا مطلع هستند. نباید فهم و آگاهی کارگران مبارزی همچون ابراهیم مددی و رضا شهابی را به سادگی دستکم گرفت و به قول دوستی فکر کرد که همیشه حق با اکثریت نیست. اینجا اصلن بحث اکثریت و اقلیت و انشعاب مطرح نیست. یک نفر از کشور خارج شده و دیگر نمی تواند عضو سندیکا و رهبری آن باشد. هیئت مدیره هم ضمن برکناری او مواردی از تخلفاتش را برشمرده است. این که آقای اسالو مبارز بوده قبول. خب رضا شهابی هم مبارز بوده. موضوع اینجاست که آقای اسالو در مقابل خواست و خرد جمعی سندیکا ایستاده. آنهم به تنهائی. و این شورش یک فرد در برابر جمع است و نباید مورد حمایت قرار گیرد. فعالان چپ که تمام تخم مرغ هایشان را در سبد اسالو گذاشته اند باید بدانند که شروع کار اسالو با تلویزیون راست میهن و یک گزارش بی نهایت راست بوده است. در گزارشات و مقالاتی هم که فعالان سندیکائی از جمله آقای همایون جابری عضو سندیکا نوشته و در مقاله قراگوزلو هم به آن اشاره شده گفته شده آقای اسالو می خواسته مانند لخ والسا رئیس جمهور شود. من این مسئله را در یادداشتی که روز گذشته به قلم سعید کیوان در سایت کمیته هماهنگی منتشر شده هم خواندم. حالا میتوان بهتر در اینباره قضاوت کرد
۵۱۰٨۰ - تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱٣۹۱      

۸ نظر:

ناشناس گفت...

ميخواهم بپرسم مريم ضياء جايگاهش در سنديكا چيست كه در مصاحبه خودش را فعال سنديكائي معرفي ميكند قضيه اين است كه مسعود حيات غيبي به اسانلو پناه داده و او از مشكلات خانوادگي حيات غيبي سوءاستفاده كرده و همسز او را با خود به تركيه برده و اسانلو در تركيه اعلام كرده كه زن حيات غيبي همسر من است باور نداريد از همسر اسانلو پراوانه بپرسيد بركناري اسانلو از سنديكا هم به يكي خارج رفتن بدون اطلاع به هيئت مديره بوده و اينكه سوءاستفاده هاي متعددي از سنديكا و حتي خانواده خودش كرده چند وقت ديگر براي شما هم گوه كاري هاي اسانلو روشن خواهد شد ايشان به سنديكا خيانت كرده واقعا برايش متاسفم كه بخاطر يك زن همه اعتبارش و حمايت هاي دنيا را فدا كرد . در ضمن اگر حيات غيبي اطلاعاتي بود چطور اسانلو 40 شب در خانه او بود قبل از امدن به تركيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

RosaArchiv گفت...

با سلام
راستش مریم ضیا و بقیه زنان دیگر را بدون موافقت که نمیشه با خود به ترکیه و جای دیگر برد!
عشق هم جاودانه نیست و تمام میشود.
اما مسئله اصلی انسانهایی هستند که فعلا از طرف اسانلو به همکاری با اطلاعات متهم شدند. (از طرف اسانلو)
یکی از این افراد شوهر سابق مریم ضیا است که راستش به نظرم بهتر است مریم خود بگوید و بنویسد. اینکه نوشتید قبل از ترکیه اسانلو در خانه حیات غیبی بوده... اگر درست باشد که فاجعه است...

Arman گفت...

جناب "ناشناس"٬ مریم ضیا مگر کالاست یا گوسفنده که میفرمایی اوسانلو " او را باخود به ترکیه برده" ؟ یعنی مریم ضیا چون زن ه حق انتخاب نداره؟ یا شعور تصمیم گیری نداره؟ یکی باید حتما دستش رو بگیره؟ یا فریب خورده؟ ادبیات شما شما زیادی بوی کثافت مذهب و مردسالاری میده. درضمن شما از قرار معلوم از خیلی چیزها باخبرید٬ اگر راست میگی یه مقاله با نام و نام خانوادگی در مورد "سواستفاده های" اسانلو بنویس و به سایتها بفرست.

آرمان رها از دنمارک

خاله خانباجی گفت...

خوب شد زدن برادر این مرتیکه زن ستیز رو کشتن ها، از شر این مردهای زن ستیز باید راحت شد این بیشرفها همگی اطلاعاتی هستند، دنیای غریبی است نازنین اطلاعاتی ها هم میزنند برادر خودشونو میکشند، بهرحال خوشا بحال شما آنارشیست ها که انقلاب خودتونو دارید میخواستم تبریک بگم بخاطر کم شدن شر یک مرد زن ستیز دیگر از این دنیای زیبای خوشگل موشگل عاشقانه


باهزاران میلیون میلیارد تریلیون کوادریلیون کوان بوسه های عشقولانه
موفق باشی دخترم

RosaArchiv گفت...

پیشنهاد میکنم اسمتان را با عمو مردک عوض کنید.
مرگ انسانها هم تبریک ندارد، بخصوص در بند.
جلوی آزادی و چرخه آزاد اطلاعات را با مزحکه و نوشتن علیه آنارشی نمیتوانید بگیرید. بروید زیر تابوتهایتان سینه بزنید.
شهدایتان را بشمارید.
در ما نطفه زندگی است. و بوسه به آینده!

عمو مردک گفت...

مضحکه درسته، الان واقعا فکر کردی جدی تبریک میخواستم بگم؟ تاحالا کسی مسخرت نکرده؟ خلاصه اسکل شدی رفت، در ضمن دهن مارو سرویس کردی با این بوسات بس کن دیگه هی بوس بوس بوس، یه سوال واسم پیش اومده چرا رژیم برادر مهره خودش رو کشت؟ بعد چرا تو چنین شرایطی که همه منصور اسانلو رو مزدور دولت میدونستن هیچ حرفی در مورد کشته شدن برادرش نمیزنند؟ ببخشیدا جسارته ولی میشه من بشاشم به تحلیلاتون؟

RosaArchiv گفت...

عمو جان
منظورتان را شفاف بنویسید.
برادر اسانلو در زندان سکته کرد. آیا این مطلب به اتفاق کنونی یعنی سکته برادر و اینکه بهش نرسیدند و ... ربطی داره؟
مشکلتون را هم با بوسه حل کنید!
خواستید بشاشید، تخلیه خوب است... ولی پست بالا تحلیل نیست و مجموعه ای از اطلاعات در زمان محدود است. احتمالا خودتان را باز خراب کردید!
اگر پوشک خواستید اس ام اس کنید.
با تشکر از تصحیح مضحکه و کامنت.
رزا

RosaArchiv گفت...

راستی نقطه یادتون نره!