۲۶ خرداد، ۱۳۹۳

فرودگاه بغداد سقوط کرد؟! سفارت امریکا در بغداد در حال تخلیه است!


چکیده ی اخبار جنگی! عراقی در همین پست ادامه داره...
رزا: العربیه از تیترش معلومه که تغییر موضع داده و بجای جنگجویان اسلامی" داعش"  از پیشرفت عشایر"انقلابی" نوشته! امریکا هم مجبوره کاخی که به اسم سفارت در بغداد ساخته را احتمال زیاد ترک کنه، چون اینترنتش هم قطع اه!
سنی ها به غرب و شیعه ها به شرق (و یا برعکس) در حال فرارند. تنها جهادگران شیعه با تشویق ایران و جهادگران سنی به تشویق عربستان در حال کشتن همدیگر هستند. معلوم نیست که چرا رژیم ایران و عربستان مستقیمن همدیگر را به درک واصل نمیکنند؟!
نیروهای پیشمرگه ی کُرد اقلیم کردستان بنا به تقاضای داعش (ما شلیک نمیکنیم به شما، شما هم نکنید) فعلن از بازی جنگ کنار رفته اند. امریکایی های کنسولگری اربیل و بصره هم از کشور عراق خارج شده اند. ناو جنگی امریکا وارد خلیج فارس شده روز یکشنبه رسیده...اسم این ناو جنگی جورج بوش است (پدر/پسر؟!) شب پیش به فرودگاه  بین المللی بغداد حمله شده ، آلمانی ها اعلام کرده اند (از قول رسانه ی العربیه!) که فرودگاه صبح دوشنبه 16 ژوئن پس گرفته شده! و فعلن دست نیروهای حکومتی (مالکی) است. امریکا از رژیم ایران تقاضای گفتگو در مورد بحران عراق کرده، آلمانی ها از خوشحالی این گفتگوی صلح آمیز گردو می شکنند، این برای حکومت آلمان یعنی فروش اجناس بنجل و اسلحه، بدون ترس از جریمه ازطرف امریکا، بدلیل  تحریم ایران ...
رسانه های آلمانی از سفارت امریکا نوشته اند که سفارت امریکا در منطقه ی به اصطلاح سبز در بغداد واقع شده و حدود 5 هزار کارمند داره و بزرگترین سفارت امریکا در هم دنیا هست! در عکس قیمت سفارت نوشته شده!
با آرزوی روزهای بهتر برای خواهران عرب مان.

فیلم زیر از جهادگران شیعه!
Shiites in Iraq respond to call of spiritual leader to take up arms
عکسهای زیر از جهادگران سنی!
تصاویر دلخراش اعدامهای دسته جمعی صورت گرفته توسط “داعش” در عراق
Over 1700 Iraqi soldiers, who surrendered to ISIS or were captured while on the run, have been massacred.
Iraq: ISIS releases images showing executions of soldiers

بهترین مقاله در مورد چرایی شکست تاکنونی حکومت شیعه ی عراق در کمتر از یک هفته!

مطالب انگلیسی و توییت های جدید به انگلیسی از اوضاع سفارت امریکا و فرودگاه بغداد اینجا در همین بلاگ

خبرنگار العربیه گزارش می دهد که درگیری های شدیدی بین قبایلی که به سوی بغداد در حرکت هستند با نیروهای مالکی در شمال فرودگاه بین المللی بغداد رخ داده است.
در طی این حملات و درگیری ها ساختمان اصلی فرودگاه بین المللی بغداد مورد اصابت موشک های "هاون" قرار گرفت که از خسارت های ناشی از آن هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.
براساس منابع موثق در عراق، پس از این حمله تدابیر شدید امنیتی در آنجا برقرار و تمام پروازهای فرودگاه بغداد لغو شده است.
پیش از این ابوعبدالنعیمی سخنگوی قبایل انقلابی در تماس تلفنی با العربیه گفت: این قبایل پیشروی خود را به سوی بغداد را شروع کرده اند. تصمیم حرکت به سوی بغداد در جلسه فرماندهی نظامی قبایل گرفته شد.
وی افزود: "صلاح الدین، الحویجه، الرشاد و دیالی تحت کنترل کامل قبایل قرار دارد و برای کنترل شهر بعقوبه جنگ ادامه دارد".
در تحولی دیگر، علی الحاتم، شیخ قبایل استان الانبار اعلام کرد اگر نوری المالکی نیروهای خود را از این استان خارج کند، وی آنرا از بقایای نیروهای داعش پاک خواهد کرد.
علی الحاتم، نوری مالکی را متهم کرد که بین مردم عراق تفرقه و چند دستگی به وجود آورده است.
در تحولی دیگر، طارق الهاشمی معاون سنی سابق المالکی گفت که قیام قبایل و مردم عراق علیه نوری المالکی بخشی از "بهار عربی" است. نوری المالکی، طارق الهاشمی را به اتهام طرفداری از تروریست ها متهم و تحت تعقیب قرار داده است و وی در ترکیه به سر می برد.
روزنامه بریتانیایی ساندی تایمز نوشته است که ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران، عملیات دفاع از بغداد پایتخت عراق را در مقابل حملات نیروهای گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، فرماندهی می‌کند. این روزنامه یکشنبه ۱۵ ژوئن در گزارشی نوشته است که ایران اکنون زمام امور فرماندهی ارتش «از هم فروپاشیده»‌عراق را در دست گرفته است. ساندی تایمز افزوده است که ایران تلاش می‌کند از این راه با «اسلامگرایان تندروی مسلح» که بخش‌های وسیعی از عراق را تصرف کرده‌اند، مقابله کند.
این گزارش ادامه داده است که قاسم سلیمانی هم‌اینک فرماندهی عملیات ارتش عراق را در دست گرفته است. بنا بر این گزارش، سلیمانی هفته گذشته به همراه ۶۷ مستشار نظامی ایرانی به بغداد رسید و اکنون بر مسلح سازی، استقرار نیروهای عراقی و برنامه ریزی برای عملیات، نظارت دارد
این روزنامه بریتانیایی همچنین خاطرنشان کرده است که حسن روحانی، پیشنهاد همکاری با ایالات متحده آمریکا را برای مقابله با گروه دولت اسلامی عراق و شام، ارائه داده است.
روزنامه «ده ایندیپندنت» نیز در مقاله‌ای به قلم پاتریک کوکبرین نوشته است که فروپاشی سریع ارتش عراق با یک میلیون نیروی مسلح در مقابل یک گروه شبه نظامی، به عنوان یک حادثه بی سابقه در تاریخ فروپاشی نیروهای نظامی و امنیتی به شمار می‌آید.
نویسنده این مقاله ابراز عقیده کرده است که فساد در فرماندهی ارتش عراق، یکی از عوامل نبود روحیه جنگجویانه در این ارتش بوده و سربازان عراقی، تا کنون آموزش کافی برای مقابله با بحران‌ها را ندیده‌اند. این مقاله افزوده است که ریشه بحران کنونی عراق به روش تعامل دولت نوری مالکی نخست وزیر شیعه مذهب عراق با عرب‌های سنی باز می‌گردد.
بنا بر این مقاله، ارتش عراق همچون یک نیروی اشغالگر در کشور خود عمل کرد؛ مساله‌ای که باعث شد مردم موصل از این ارتش بترسند و از آن متنفر شوند و شبه نظامیان تشنه به خون داعش را بر ارتش دولتی ترجیح دهند. این نویسنده افزوده است که تهران قدرتی تاثیرگذارتر از واشینگتن در عراق است و عراق برای ایران از سوریه اهمیت بیشتری دارد؛ از این رو سپاه پاسداران ایران برای دفاع از بغداد حرکت می‌کند.
برای خواندن بیشتر اینجا را کلیک کنیم.

مطالب انگلیسی و توییت های جدید به انگلیسی از اوضاع سفارت امریکا و فرودگاه بغداد اینجا در همین بلاگ
New Image - Explosion/ fire from Baghdad Airport pic.twitter.com/qCCaay5zUD

Baghdad airport attacked, US embassies starting to evacuate
ISIS ADVANCES – BAGHDAD AIRPORT UNDER ASSAULT – Close to US Embassy (Photos)
Watching the twitter feed for #Baghdad #isis
It appears that things are getting hot and heavy with ISIS less than 10 miles from the green zone.
US evacuates Baghdad embassy as brutal ISIS forces advance ... [Breaking!]
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3168087/posts

دولت عراق در تلاش غلبه بر مهار جنگ آن‌لاین شبه نظامیان داعش، دستور داد سرویس اینترنت در پنج استان این کشور به کلی قطع شود.
برابر با مفاد نامه‌ای که دیروز یکشنبه دولت عراق برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت در این کشور نوشته، وزارت ارتباطات عراق دستور داده تا ارائه خدمات اینترنتی به پنج منطقه مختلف در این کشور به طور کلی قطع شود. روشن است که هدف از این دستور، قطع دسترسی گروه اسلام‌گرای داعش به اینترنت در مناطقی از عراق است که تحت کنترل آن‌هاست چرا که این گروه افراطی به نحو موثری از این امکان برای ترویج نفرت، ایجاد وحشت و تبلیغات علیه دولت و اکثریت شیعه در این کشور استفاده کرده است.
گروه شبه نظامی دولت اسلامی شام و عراق که به اختصار داعش خوانده می‌شود در تازه‌ترین اقدام آن‌لاین خود، روز یکشنبه عکس‌ها و ویدیوهایی را روی وب‌سایت و حساب توئیتری خود گذاشته بود که نشان می‌داد این گروه آن‌گونه که خود ادعا کرده  نزدیک به ١٥٠٠ نفر از دانشجویان شیعه یک دانشکده نظامی را قتل عام کرده است.
به گزارش مشبل، این عکس‌ها که هنوز به صورت گرافیکی روی وب‌سایت این گروه تروریستی است نشان می‌دهد که مقتولان لباس شخصی به تن دارند. هنوز معلوم نیست که دستور دولت عراق تا چه حد به این تصاویر مشخص ارتباط دارد.
پیشتر نیز روز جمعه به دستور وزارت ارتباطات دولت عراق شبکه‌های اجتماعی توئیتر، یوتیوب و فیس‌بوک در این کشور فیلتر شده بود.
با توجه به ترجمه‌ای که محمد نجم مدیر موسسه تبادلات رسانه‌های اجتماعی در لبنان از نامه تازه وزارت ارتباطات به دست داده است استان‌هایی که تعطیل کامل اینترنت در آن‌ها درخواست شده است عبارتند از نینوا، انبار، صلاح‌الدین، کرکوک و دیاله.
روشن نیست دستور وزارت ارتباطات در مناطق مورد بحث چه میزان قابلیت اجرایی دارد و اصلا زیر ساخت‌های اینترنتی در این کشور به گونه‌ای هست که از یک مرکز بتوان اینترنت بخش‌هایی از کشور را مختل کرد یا نه؟
آن‌چنان که محمد الراوی مدیر سابق آی‌تی در دفتر لس آنجلس تایمز در بغداد می‌گوید اجرای چنین دستوری چنان آسان و لزوما عملی نیست چرا که شرکت‌های بسیاری در این کشور خدمات اینترنت ارائه می‌دهند و برخی از آن‌ها از ارتباطات ماهواره‌ای استفاده می‌کنند که خارج از کنترل دولت است.
البته شرکت‌های نظارتی اینترنت هم‌چون Akamai و Rensys گزارش داده‌اند که اختلالات قابل توجهی در سیستم اینترنت این کشور از روز جمعه مشاهده شده است که ممکن است ناشی از اعمال همین دستورات دولت باشد.
شبکه عراقی برای رسانه‌های اجتماعی هم که انجمنی برای وبلاگ نویسان عراقی است روز دوشنبه گزارش داد که دولت دستور مسدود کردن دسترسی به اینترنت از طریق گوشی‌های همراه و سیستم‌های موبایلی را هم صادر کرده است و اکنون به جز منطقه کردستان، اینترنت تمام موبایل‌ها قطع است.
همچنین اکنون روشن شده که علاوه بر سه شبکه اجتماعی که پیشتر نامشان گفته شد، وایبر، اسکایپ، اینستاگرام و وی‌چت هم در عراق فیلتر شده‌اند. همین وضعیت موجب نگرانی فعالان آزادی‌های آن‌لاین شده است زیرا آن‌ها فکر می‌کنند دولت مالکی به بهانه مقابله با داعش دارد گام به گام آزادی‌ها را محدودتر کرده و عراق را به دوران صدام برمی‌گرداند



در هجوم داعش به شهرهای عراق تنها شبه‌نظامیان این گروه شرکت ندارند؛ سه گروه بزرگ سنی برای نخستین‌بار با یکدیگر متحد شده و علیه دولت نوری مالکی دست به شورش زده‌اند. رهبر چنین شورشی فقط می‌تواند معاون سابق صدام حسین باشد.
در کنار شبه‌نظامیان داعش، رهبران قبایل سنی‌ها از استان انبار و بعثی‌های عراق از موصل و تکریت، در این شورش و هجوم به شهرهای عراق مشارکت دارند.
در تصاویری که از عراق در روزهای اخیر در رسانه‌های جهان منتشر شده، تنها پرچم سیاه داعش دیده می‌شود اما شبه‌نظامیان داعش تنها به این دلیل شهربه‌شهر و بدون مقاومت در حال پیشروی هستند که سه گروه سنی یادشده با یکدیگر متحد شده‌اند.
رهبران قبایل سنی از دولت نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق کناره گرفته‌اند زیرا مالکی از پذیرش شبه‌نظامیان منطقه انبار در ارتش عراق سر باز می‌زند. در شهر موصل ۱۰۰ هزار عضو ارتش زمان صدام حسین زندگی می‌کنند که با سقوط صدام در سال ۲۰۰۳ به‌اجبار بازنشسته شده‌اند.
علاوه بر این، بسیاری از سربازان ارتش کنونی عراق که در موصل (استان نینوا) و تکریت و انبار (استان صلاح‌الدین) مستقر بودند، محل خدمت خود را ترک کرده و به شورشیان داعش پیوسته‌اند.
آنچه که این روزها در عراق روی می‌دهد نه تهاجم یک گروه تروریستی به شهرهای عراق، که قیام استان‌های سنی‌نشین عراق علیه دولت مرکزی تحت کنترل شیعیان است.
شمار نظامیان سابق عراق و سربازان فراری از خدمت که در شورش علیه دولت مرکزی عراق شرکت دارند، چندین برابر بیش از جنگجویان داعش است.
عزب ابراهیم، رهبر شورشیان
اختلاف‌ها و درگیریهای درونی میان "زرمندگان مقدس" متعلق به داعش و سربازان سکولار بعثی تحت کنترل درآمده و ساماندهی شده است. در تکریت، شهر زادگاه صدام حسین، از زمان اشغال آن توسط شورشیان، نه پرچم‌های سیاه داعش، بلکه پرچم‌های رژیم سابق بعثی در اهتزاز هستند.
اما رهبری این شورش و هجوم برق‌آسا به سوی شهرهای عراق دست کیست؟
به نوشته فرانکفورتر آلگماینه، تنها فرد قابل‌قبول که می‌تواند سه گروه مختلف سنی را رهبری کند، عزت ابراهیم الدوری، معاون سابق صدام حسین است که او نیز همانند صدام در شهر تکریت به دنیا آمده است.
عزت ابراهیم تنها فرد بازمانده از مردان تحت تعقیب رژیم صدام است که همچنان آزاد است. او دست راست صدام ‌حسین و فردی استراتژیست در رژیم سابق محسوب می‌شد. در سال‌های پس از سقوط صدام در هر جایی از عراق که شورش و مقاومتی وجود داشت، نام او به میان می‌آمد.
او سال‌هاست که در انظار عمومی ظاهر نشده و احتمالا در مناطق مرزی میان عراق و سوریه به‌سر می‌برد. شاعدان عینی می‌گویند عزت ابراهیم را در روز پنجشنبه (۱۲ ژوئن /۲۲ خرداد) در اوجا، در نزدیکی تکریت در کنار قبر صدام حسین دیده‌اند.

دبی-العربیه.نت فارسی
یک مقام مسئول بلندپایه عراقی که خواسته نامش فاش نشود، به روزنامه بریتانایی گاردین گفته است که ایران، در دو روز گذشته برای کمک به دولت عراق در مقابله با شبه نظامیان گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش، ۲هزار نیروی نظامی اعزام کرده است.
بنا بر این گزارش، روز جمعه ۱۳ ژوئن، ۱۵۰۰ تن از نیروهای سپاه پاسداران ایران، وارد شهد خانقین در استان دیالی در مرکز عراق شدند.
همچنین ۵۰۰ نیروی دیگر سپاه روز شنبه به منطقه بدره و جصان در استان واسط رسیدند.


حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تماسی تلفنی با نوری المالکی، نخست وزیر عراق گفت «اجازه نمی دهیم تروریست ها امنیت عراق را بر هم بزنند
وال استریت جورنال به نقل از این منابع امنیتی که نامی از آنها نبرده، می نویسد دو یگان از سپاه پاسداران روز چهارشنبه از ارومیه و استان لرستان به عراق اعزام شدند و ماموریت آنها حفاظت از بغداد و اماکن مقدس شیعیان در کربلا و نجف است.


به‌رغم وخیم‌تر شدن اوضاع در عراق، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه (۲۳ خرداد/۱۳ ژوئن) در واشنگتن گسیل نیروهای زمینی به عراق را منتفی دانست. وی گفت: «ما نیروهای آمریکایی را برای جنگ به عراق بازنخواهیم گرداند».
………
مالکی روز جمعه گفت: «نیروهای امنیتی کار خود را برای آزادی شهرها از دست تروریست‌ها آغاز کرده‌اند». وی در این مورد چیزی نگفت که این عملیات کی و در کجا آغاز شده‌اند.

نیروهای ارتش و پلیس عراق از شهر دیاله خارج شدند
شنبه 16 شعبان 1435هـ - 14 ژوئن 2014م
استان دیاله عراق روز شنبه شاهد جنگ شدیدی میان ارتش و پلیس عراق و گروههای مخالف نوری مالکی از جمله "داعش" بود.
گزارشگر العربیه در عراق در آخرين گزارش خود از عقب نشینی لشکر اول پیاده موسوم به "مقدادیه" و نیروهای پلیس از دیاله خبر داده است .
طبق این گزارش نیروهای مالکی 45 تن از بازداشت شدگان را بدون محاکمه اعدام کردند.
در جنگ دیاله شبه نظامیان موسوم به " عصائب اهل الحق " در کنار نیروهای مالکی با مخالفان درگیر شدند.
در حالی که شبه نظامیان مسلح مخالف به تجدید قوای نیروهای خود برای ادامه هجوم به دیگر شهر ها ادامه می دهند، نیروهای مالکی اعلام کردند که برای حفاظت از بغداد در برابر هجوم احتمالی گروه های مسلح یک کمربند نظامی تشکیل دادند.
طبق این گزارش دولت مالکی به دلیل آشفتگی وضعیت امنیتی،  استفاده از تمام سایت های شبکه اجتماعی را ممنوع اعلام کرده است.
منطقه "العظیم" در شمال دیاله، که به خاطر وجود بزرگراه ارتباطی کرکوک و بغداد از نظر استراتژیک بسیار مهم است، نیز شاهد درگیری های شدیدی بوده است.
به گزارش منابع محلی در تکریت، هلیکوپترهای نظامی مالکی با راکت مساجد بزرگ شهر را هدف قرار دادند که در پی آن ده ها تن کشته و زخمی شدند.
احمد الابیض، سخنگوی ائتلاف عراق، ایالات متحده آمریکا و حکومت مالکی را مقصر اصلی آشفتگی اوضاع عراق دانست و گفت:" انحصار طلبی مالکی در قدرت سبب اصلی همه رویدادها در عراق است."
از سوی دیگر طارق الهاشمی، معاون سابق رئیس جمهوری عراق، با انتقاد شدید از عملکرد حکومت مالکی گفت: "پس از این شکست ها مالکی باید فورا استعفا دهد و یک حکومت وحدت ملی تشکیل شود".

شب ۱۱ ژوئن شماری از افراد گروه داعش که تعداد آنها بیش از ۲۰۰۰ نفر برآورده می شود ، به سه بخش تقسیم شدند. بر اساس این گزارش ۷۵۰ نفر به سمت شهر تکریت حمله کردند. اما ۱۵۰۰ جنگجو به سوی دو شهر الدور و سامرا حرکت کردند.
همچنین گروه کوچکی به رهبری علی سلمان الدلیمی معروف به ابو رعد به مناطق « الرشرقاط» ، « بیجی» و «صینیه» یورش بردند.
در همین حال جنگجویان «ارتش اسلامی» شهر ضلوعیه را تصرف کردند و اجازه ورود به نیروهای داعش به این شهر را ندادند. نیروهای وابسته به این گروه بدون درگیری وارد شهر شدند.
دو شهر «یثرب» و « عزیز» را گروه «انصار السنه» که هم اکنون اداره این دو شهر را در دست دارند ، به کنترل خود درآوردند .
مناطق«علم» ، «الحجاج» و «البوعجیل» نیز به تصرف عشایر وابسته به شیخ ابو منار العلمی که شمار آنان به ۳۰۰۰ نفر درآمد.
اما شهرهای منطقه الاسحاقی و بلد را « جیش المجاهدین» و «جیش نقشبندیه» وابسته به حزب بعث تصرف کردند.
شهر تکریت یکی از نقاط اصلی مخالفان دولت عراق نیز به دست گروه داعش افتاد. تلاش های این گروه برای ورود به شهر سامراء به دلیل مخالفت اهالی این شهر با شکست روبرو شد.
این در حالی است که شهر موصل بجز مناطق الوحده ، السکر و البلدیات دو روزی است که در دست گروه داعش به رهبری عبدالله یوسف معروف به «ابو بکر الخاتونی» قرار دارد.
منابع آگاه به العربیه گفته اند که طرح حمله به موصل پس از کشته شدن ابو عبدالرحمان البیلاوی رهبر گروه داعش برنامه ریزی شده است. گروه داعش برای انتقام از دولت مرکزی در ۹ ژوئن حمله به پلیس شهر موصل را آغاز کرده بود


مطالب انگلیسی و توییت های جدید به انگلیسی از اوضاع سفارت امریکا و فرودگاه بغداد اینجا در همین بلاگ
      
Baghdad airport attacked, US embassies starting to evacuate
ISIS ADVANCES – BAGHDAD AIRPORT UNDER ASSAULT – Close to US Embassy (Photos)
Watching the twitter feed for #Baghdad #isis
It appears that things are getting hot and heavy with ISIS less than 10 miles from the green zone.
US evacuates Baghdad embassy as brutal ISIS forces advance ... [Breaking!]
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3168087/posts
So the Baghdad airport has been destroyed, Internet cut to the U.S. Embassy...
Sun Jun 15, 2014, 08:39 PM

.....and no CNN assets available to show the world, this time, what's going on.
flights in and out of baghdad, if there are any, can be monitored here:

  
twitter feed #baghdad #isis:

https://twitter.com/search?f=realtime&q=%23Baghdad%20%23isis&

Camp Taji is under assault.
The Islamic State begin attack on Camp Taji from 3 directions. It protects the northern entrance to #Baghdad and is 15km from there #ISIS
— Abu Umar (@AbuUmar8246) June 15, 2014
100 US Marines, US Army personnel have arrived to reinforce the American Embassy in Baghdad at State Dept request.
ISIS has begun assault on Taji base, north of Baghdad! One of the largest bases in #Iraq.
UPDATE: ISIS is reportedly only a few kilometers from the US Embassy in Baghdad.
#BREAKING #ISIS only a few km's from the US embassy in #Baghdad
— Abdallaah (@mujaahid4life) June 13, 2014
BREAKING: Baghdad International Airport Under Attack
http://weaselzippers.us/189996-breaking-baghdad-international-airport-being-shelled-by-isis/
Earlier in the evening Baghdad International Airport came under shelling from Mortars operated by ISIS forces.
The first few fell within a few hundred feet of the airports runway but it seems ISIS has finally figured out how to operate mortars and has finally found the runway.
The present shelling is unconfirmed but the images being posted to Twitter seem to be authenticated by what people living in Baghdad are saying.
HT B.M Smith

Emergency Message for U.S. Citizens June 16, 2014

As a result of ongoing instability and violence in certain areas of Iraq, Embassy Baghdad is reviewing its staffing requirements in consultation with the State Department.  Some additional U.S. government security personnel will be added to the staff in Baghdad; other staff will be temporarily relocated – both to our Consulate Generals in Basrah and Erbil and to the Iraq Support Unit in Amman.  Overall, a substantial majority of the U.S. Embassy presence in Iraq will remain in place and the Embassy will be fully equipped to carry out its national security mission.

 The Department of State urges U.S. citizens to avoid travel to Iraq because of current safety and security concerns. For complete information please visit Security Message for U.S. Citizens.


New Image - Explosion/ fire from Baghdad Airport pic.twitter.com/qCCaay5zUD
  

هیچ نظری موجود نیست: