۳۱ خرداد، ۱۳۹۳

در مراسم ندا آقا سلطان، آقایان مجید مقدم و بهنام موسیوند بازداشت شدند + اخبار


  بنا به گزارش حاضران در مراسم ندا آقا سلطان كه در مراسم بزرگداشت ندا آقا سلطان در بهشت زهرا در سی خرداد شركت كرده بودند و به دست كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها رسيده است , ماموران امنيتي و لباس شخصيها دنبال مردم راه افتاده و آنها را تعقيب ميكردند و آنان را مجبور به ترك بهشت زهرا ميكردند و مردم از اين وضعيت شاكي و ناراضي بودند. خبرها حاكي از اين است كه بعد از برهم زدن مراسم سالگرد ندا در بهشت زهرا نيروهاي امنيتي روانه خانه مادر ندا شدند و در آنجا مستقر شدند تا مانع برگزاري مراسم در آن مكان نيز بشوند.
روزنامه نگاران – بنابر گزارش فعال سیاسی آرش صادقی، یکی از فعالین سیاسی به نام بهنام موسیوند و یکی از بازماندگان کهریزک به نام مجید مقدم، ساعت ۴ و ۱۵ دقیقه بعد از ظهر بر سر مزار ندا آقاسلطان دستگیر شده اند.
آرش صادقی در صفحه فیسبوک شخصی خویش نوشته است که به همراه دکتر ملکی، بهنام موسیوند و مجید مقدم راس ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر برای ادای احترام و گذاردن شاخه گلی بر سر مزار ندا در قطعه ۲۵۷ حاضر شده اند. اما به دلیل حضور گسترده نیروهای لباس شخصی و اقدام آن ها به بازداشت، تعداد کمی برای چند لحظه ای بر سر مزار ندا رفته و پس از دقیقه ای مجبور به ترک آنجا می شده اند.
او همچنین اضافه می کند که نیروهای امنیتی مجید مقدم را به سوی خودروی ونی که کنار قطعه ۲۵۷ پارک بوده، برده اند و بعد از وی، بهنام موسیوند را بازداشت می کنند.
آرش صادقی می گوید هیچ ترسی در مجید و بهنام نبوده و از داخل ون، علامت
 v را به نشانه پیروزی به نیروهای امنیتی نشان می داده اند.
بر اساس گزارش آرش صادقی، این دو زندانی سابق سیاسی، به پلیس امنیت شاه عبدالعظیم منتقل گشته اند و تا این ساعت دیگری خبری از ایشان در دست نیست.

 یـه شـب مهتــاب
یه شب مهتاب
ماه می‌آد تو خواب
منو می‌بره
از توی زندون
مث شب‌پره
با خودش بیرون،

خبرگزاری هرانا – در پی شرکت جمعی از فعالین در مراسم ندا آقا سلطان، آقایان مجید مقدم و  بهنام موسیوند بازداشت شدند.
گزارش خبري از مراسم بزرگداشت ندا آقا سلطان در بهشت زهرا - به نقل از شاهدان عيني
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها 30 خرداد 93 : ساعت 1630 - يك شاهد عيني در صحنه بسيجي ها اجازه نمي دهند  كسي بر سر مزار ندا برود.  نيروي انتظامي چند نفر از جوانان را دستگير كردند.درهمه قطعه ها نيروي انتظامي ولباس شخصي چيده شده است. به گفته يكي از نفرات حضور مردم در مراسم بزرگداشت ندا آقا سلطان امروز جمعه 30 خرداد بسيار چشم گير و قابل توجه بود. به گفته يكي از شركت كنندگان در مراسم سالگرد شهادت شهداي قيام، نيروهاي امنيتي و لباس شخصي زيادي در ترس از حضور فعال مردم در صحنه چيده شده بودند .
گزارش يك شاهد ديگر از بهشت زهرا: امروز از ساعت 15 بهشت زهرا خيلي شلوغ بود و جمعيت زيادي آمده بودند اما تا ساعت 16 جمعيت را متفرق كردند و بهشت زهرا از ساعت 16 به بعد كاملاً خلوت شده بود. از صبح بهشت زهرا پر از پليس بود و از ساعت 16 به بعد اطلاعاتي ها بودند با لباسهاي شخصي و انتظامي هم حضور داشت و خالي از مردم عادي بود.  به گفته  يكي ديگر از نفرات حاضر در مراسم ,جمعيت امروز در بهشت زهرا بيش از صد نفر بوده است ،وي ديده بود كه مجيد مقدم را دستگير كرده و با يك ون به سمت كلانتري ميبرند. شايان ذكر است به گفته حاضرين در صحنه نيروي انتظامي به آرامگاه جان باختگان راه آزادي هتك حرمت كرده و سنگ مزار ندا آقاسلطان و اشكان سهرابي را شكستند.
ندا چنان قلبی داشت که وقتی از تپش افتاد، جهان را به تپش انداخت...
صحنه جديد از شهادت ندا بعد از 5 سال
neda az zavie digar
خبر اومد زمستون داره میره سکوت از شهر تیره پر میگیره نگاه کن ! پای آزادی ِ این خاک داره قشنگترین گُلا میمیره داره قشنگترین گُلا میمیره خبر اومد که مردم تو خیابون تموم عاشقا جمعن تو میدون خبر اومد ندا غلطیده در خون نذاره جون بده آزادی آسون نذاره جون بده آزادی آسون خبر اومد که سینه ش سرخه خرداد تموم ِ شهر پُر از آتیش و فریاد خبر اومد که خون شد قلب ِ سهراب ترانه رو سوزونده دست ِ بیداد ببار ای آسمون بر این شب ِ تار که عاشق ها رو میبندن به رگبار جواب ِ حق ِ ما سرب و گلوله است ولی جنگل نمی میره تبردار
  
ادامه ی دستگیریها!
وضعیت احکام اعضای وب‌سایت نارنجی
در حالی که سه نفر از گردانندگان سایت نارنجی آزاد شده اند علی اصغر هنرمند (موسس و صاحب شرکت پات شرق گواشیر) عباس واحدی (ویراستار نارنجی)، حسین نوذری (مدیر پات شرق گواشیر)، رضا نوذری (بلاگر نردبان، )، احسان پاک‌نژاد (بلاگر نارنجی) در بازداشت به سر می برند.
احکام صادر شده برای آنها به شرح زیر است:
علی اصغر هنرمند ۱۱ سال، عباس واحدی ۲.۵ سال، حسین نوذری ۷ سال، رضا نوذری ۱.۵ سال زندان تا سه سال تعلیق، باقی شش عضو دیگر نیز ۱.۵ سال زندان تا سه سال تعلیق دریافت کرده اند.
ماموران پلیس امنیت عمومی، متهم 25 ساله اهل و ساکن آستارا را شناسایی و وی را دستگیر کردند.
+ اخبار
برخى رسانه هاى اقلیم کردستان عراق خبر از مذاکراتی میان مسعود بارزانی رئیس این اقلیم و مسئولانی از سازمان مجاهدین خلق ایران خبر دادند که برپایه آن توافق شده تا نیروهای این گروه اپوزیسیون ایرانی، به اقلیم کردستان منتقل شوند.
در گزارشى كه سايت جنبش گوران كردستان جمعه 20 ژوئن 2014 منتشر كرد، آمده است: "منابع نزدیک بە مجاهدین خلق فاش کردند کە این سازمان مستقیما از طریق حکومت اقلیم کردستان قصد دارد نیروهای خود را از بغداد بە کردستان انتقال دهد".
اين گزارش مى افزايد كه پیشنهاد انتقال نیروهای مجاهدین طى دیدار احمد الجربا رئیس ائتلاف ملى اپوزیسیون سوریە با مسعود بارزانی، در فرانسه مطرح شده بود و طبق هماهنگی به وجود آمده، قرار است نيروهاى مجاهدين خلق به زودى در كردستان عراق مستقر خواهند شد.
لازم به ذكر است كه مجاهدين خلق تا كنون در اين رابطه هيچگونه خبر يا اظهار نظرى منتشر نكرده اند.
گفتنى است كه سازمان مجاهدین خلق ایران پس از سقوط هم پمان استراتژیک خود رژيم صدام حسین، 2003 فشارها و حملات زيادى را از سوى جمهورى اسلامى ایران و متحدانش در عراق متحمل شد. سایت وال استریت ژورنال، در 11مارس، 2014 نوشت : دولت نوری مالکی جسد 46مرد و 6زن از اعضای مجاهدین خلق كه در جریان حمله به کمپ اشرف در سپتامبر 2013 کشته شدند را در مكان نامعلومى دفن كرده است.

هیچ نظری موجود نیست: