۲۲ آبان، ۱۳۹۳

ویدئو کلیپ جنگ و کودک / سوریه

ویدئو کلیپ جنگ و کودک / سوریه
http://youtu.be/ju9mbtYxAjs


 ویدئو از اینجا: فیلم / عمل قهرمانانه کودک برای نجات دختر کوچک (سوریه)
http://youtu.be/bW0GjIyzQM4

ویدئویی که در آن یک پسر بچه سوری در حال نجات دادن یک دختر بچه در میان گلوله هایی که به سمت آنها شلیک می شودرا نشان می دهد، غیر واقعی بوده و توسط لارس کلوبرگ، کارگردان نروژی در مالت ساخته شده است. او درباره این کار خود که شش میلیون بیننده بر روی اینترنت داشته، می گوید: “اگر شما به اخبار و تصاویر مناطق جنگی نگاه کنید، فقط بدبختی مردم را می بینید و بیننده ها نمی خواهند در آن مشارکتی داشته باشند. اما ما در این فیلم چیزی را ساختیم که امید بشری را زنده کرد و نهایتا خوب تمام شد و مردم هم به آن جذب شدند. من همیشه صدای بچه ها خواهم بود و از آنها دفاع خواهم کرد.” 
این کارگردان نروژی تاکید کرده که این کار را با هدف جلب توجه افکار عمومی نسبت به سرنوشت کودکان در مناطق جنگی انجام داده است. هزینه ساخت این فیلم که شش ماه پیش ساخته شده را انستیتوی فیلم نروژ بدون آگاهی از این که این یک فیلم داستانی و نه مستند است، پرداخت کرده است.


: بر اساس حکم دادگاه قانون اساسی آلمان، دولت این کشور موظف نیست، پیشاپیش معاملات تسلیحاتی خود را به پارلمان گزارش دهد. سه نماینده پارلمان حزب سبزها به این دادگاه شکایت کرده بودند. دادگاه قانون اساسی به شکایت سه عضو پرنفوذ حزب سبزهای آلمان، کریستیان اشتروبله، کلاودیا روت و کاتیا کویل، از دولت آلمان، رسیدگی و حکم خود را روز سه‌شنبه (۲۱ اکتبر / ۲۹ مهر) صادر کرد.
این افراد از دادگاه خواسته بودند، دولت را موظف کند که پیشاپیش گزارش معاملات تسلیحاتی خود را در اختیار پارلمان این کشور قرار دهد.
قاضی‌های عالی‌ترین مرجع قضایی آلمان پس از بررسی‌‌های جامع به نفع دولت رای دادند، اما برای نمایندگان این حق را قائل شدند که از دولت در رابطه با تصمیم‌های "شورای امنیت فدرال" بازخواست کنند. صادرات جنگ‌افزار به کشورهایی که به دلایل سیاسی یا نقض حقوق بشر بحث‌برانگیز باشند، با مجوز این شورا امکان‌پذیر است. "شورای امنیت فدرال" از صدراعظم و هفت وزیر کابینه وی تشکیل شده، نشست‌های آن سری هستند و تصمیم‌ها هم به‌طور رسمی اعلام نمی‌شوند. کریستیان اشتروبله که خود حقوقدان است، به حکم دادگاه اعتراض کرد. او گفت، دادگاه قانون اساسی با این حکم به صنایع تسلیحاتی در آلمان کمک حقوقی کرده است. به گفته کارشناسان، انتقاد اشتروبله بر‌حق است و جزییات حکم دادگاه این شبهه را ایجاد می‌کند که صادرات جنگ‌افزار بخشی از سیاست خارجی آلمان به‌شمار می‌رود. صادرات جنگ‌افزار در آلمان موضوع بسیار حساسی است که حساسیت آن ریشه در جنایت‌های جنگی آلمان در دوران حکومت ناسیونال سوسیالیست‌ها دارد.
آلمان در زمینه صادرات جنگ‌افزار رکوردی جدید ثبت کرد. حزب سبزها ارسال جنگ‌افزار برای رژیم‌های تمامیت‌خواه را "گرایش بسیار خطرناک و غیر مسئولانه سال‌های اخیر" می‌داند.

آمار صادرات جنگ‌افزار
صادرات جنگ‌افزار از آلمان در سه ماه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود یک چهارم کاهش داشته است. با وجود این، ارسال انوع جنگ‌افزار به کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا یا ناتو نیستند، افزایش محسوسی داشت
سنگاپور، عربستان سعودی و الجزیره به ترتیب در رده‌ی نخست تا سوم فهرست این کشورها هستند.
دولت آلمان در سال ۲۰۱۳ در مجموع ۸/ ۵ میلیارد یورو مجوز صادرات تسلیحات به صورت موردی صادر کرده بود که نسبت به سال ۲۰۱۲ رشدی ۲۴درصدی داشته است.

در سال ۲۰۱۳ با مجوزهای غیرموردی هم ۵/ ۲ میلیارد یورو جنگ‌افزار صادر شده است. این رقم از متوسط سال ۲۰۱۲ کمتر است. بنا بر اعلام وزارت اقتصاد آلمان، مجوزهای غیرموردی برای شرکت‌هایی صادر می‌شود که دولت به آنها "اعتماد ویژه" دارد
آلمان با فروش ۱/ ۱۳۵ میلیون یورو تسلیحات سبک، در این زمینه هم رکورد تازه‌ای در سال ۲۰۱۳ ثبت کرد. این رقم رشدی ۴۳ درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد. سلاح‌های کمری، مسلسل‌های کوچک، نارنجک و موشک‌اندازهای قابل حمل از جمله تسلیحات سبک هستند.
 

۶ نظر:

Unknown گفت...

رفیق جان :سعی کنیم حتمن فردا(شنبه 15 نوامبر) ساعت 11 و نیم شب شما با هم در اسکایپ باشیم.قربانت

Rosa گفت...

ok bashe payman jan
i try:)

نوشته:لطفاً ثابت کنید ربات نیستید!

هر کاری در تنظیمات بلاگ کردم این گزینه ی بالا را حذف کنم نشد!
امید رفقا حتمن از فیلترشکن برای حفظ آی پی خودشان در کامنتدونی اینجا استفاده کنند.
مرگ بر مخابرات
زنده باد ارتباطات!

Rosa گفت...

ok
:)
اطلاعیه انشعاب

جمعی از اعضای گرایش مارکسیست های انقلابی ایران

ما امضاء کنندگان زیر بدین وسیله اعلام می داریم که به علت پاره ای از اختلافات برنامه ای و عمدتاً اختلافات تشکیلاتی که استراتژی بوروکراتیک استالینیستی را بر اهداف و اصول گرایش مارکسیست های انفلابی ایران غالب نموده از «گرایش» بیرون آمده ایم.

در یک سال اخیر و به خصوص بعد از سمینار احیای مارکسیستی که در ماه ژوئیه برگزار گردید، رهبری «گرایش» با استفاده از انگیزه های تخریب گرایانه استالینیستی در بحث و عمل و نسبت دروغ و افترا به ما که تا سرحد باندبازی پیش رفت و نیز از آن جایی که حق دفاع از خود در محیطی رفیقانه را از ما گرفته و عملاً به حذف ما اقدام نمود، لذا از روی اجبار برای پیشبرد اهدافی که به مدت دو دهه و به اندازه توانمان در «گرایش» برای آنها مبارزه کرده بودیم، از این جریان بیرون آمدیم.

در راستای ادامه مبارزاتمان و در بحث هایی که در آینده باز خواهیم کرد، نشان خواهیم داد که درون رهبری «گرایش» یک خط انحرافی آلوده به بوروکراسی استالنینیستی به سرعت در حال رشد است.

با این وجود، ما به هیچ وجه قصد ضربه زدن به خط سیاسی «گرایش» را نداریم و با بیرون آمدن و باز کردن مسائل رو به جنبش انقلابی طبقه کارگر، قصدمان شفاف بودن در مسائل و کنترل کردن بوروکراسی است که مهم ترین عامل فروپاشی مبارزات انقلابی طبقه کارگر از درون خود طبقه است. به قول لنین: «ما هرگز نباید اشتباهات خود را سرپوش نهیم، به این دلیل که دشمن می تواند از آن ها سوء استفاده کند! کسی که چنین کند نمی تواند انقلابی باشد.»

بوروکراسی که میراثی از نظام سرمایه داری است، همیشه در تضاد با دموکراسی کارگری عمل می کرده و در واقع با آن نسبت معکوس دارد. به عبارت دیگر، هر چه سانترالیزم دموکراتیک ضعیف تر گردد، سانترالیزم بوروکراتیک قوی تر می گردد و بالعکس.

سارا قاضی، یاشار آذری و سعید صادقی

ناصر احمدی- عضو مشورتی

12 نوامبر 2014

21 آبان 1393

Rosa گفت...

تنها عضو زن تروتسکیستها (سارا قاضی) هم انشعاب کرد!
دلایل انشعاب جالبه!
اعتراف به مردسالاری "گرایش" البته بسیار سخته!
یادمه آنوقتها سارا به از رفقایش انتقاد میکرد که مجبورش کردند راجع به مسائل زنان بنویسه اگرچه علاقه ی سارا به اقتصاد و... بود...
یادمه بهش گفتم این خود مردسالاری است که حمام مردانه زنانه ی حزبی درست کرده...
بیش از ده سال از آنزمان گذشت و ما چند سالی مقاله های مشترکش را با علیرضا بیانی خواندیم.
حالا در مقطع انشعاب علیرضا بیانی (که عجیب با گذاشتن ریش بُزی شبیه مازیار رازی و تروتسکی شد!)روزا لوکزامبورگ حزب را تنها گذاشت!

وقتش است با اعلام انشعاب سارا بموقع به این مردان ریش بُزی حزبی خندید...


naskhad.blogspot.com گفت...

ای بابا: چه حزبی چه کشکی رفیق.اینا یه مشت تاریک اندیش عقبگرا هستند که نه تنها از تاریخ عقب مونده اند بلکه با واژه های به اصلاح"انقلابی" جلق فکری میزنند و مثلا دل خودشونو خوش میکنند !!من سارا رو نمیشناسم و علاقه ای هم به شناخت هیچ عنصر غیر آنارشیست ندارم حتی بدتر اگه زن شونیست باشه!!(بماند که عده ای هم هستند که خودشونو آنارشیست میخونند ولی نه بوئی برده اند و نه مرامش رو دارن).ولی این بیشتر در مورد این خرده بورژواهای م.ل(ترتسکیستها و مائویستها بدترینشون هستند) صدق میکنه.....هر وقت سرشون در روبرو شدن با واقعیات سخت زمینی به سنگ میخوره هی میگن: استالینیسم و بوروکراسی و این چرندیات!!!یادمون نرفته و هیچگاه نخواهد رفت :ترتسکی خودش اونروی استالین جلاد بود.هم با رهبری اش در ارتش "سرخ"و شرکتش در کشتن آنارشیستها و هم در فعالیت حزبی اش تا وقتی لنین جلاد زنده بود. بهر حال ....دوران دوران ورشکستکی "احزاب" خرده بورزواست... هر محفل 3 چهار تائی خودشو حزب میخونه و هی انشعاب در انشعاب."مبارکا" باشه !! ننگ تاریخ نثار تمامی فرصت طلبان خرده بورژوا ور شکسته. زنده باد آزادی و آنارشی

Rosa گفت...

بحث آزاد درباره آنارشیسم

http://www.balavision.com/episodes/wivh9bs/parts/8v2m8zh