۲۳ اسفند، ۱۳۹۱

راه هاي دور زدن قطع وي پي ان ها در ایران- پروژه جدید آی نیتا2013

 12.05.2013


 دوستان عزیز آی نیتا:

خوشبختانه موفق شدیم مشکل رو حل کنیم! برای رفع مشکل باید آخرین نسخه نرم افزار پروکسی فایر رو نصب کنید (‌اگر نسخه قدیمی دارید باید به نسخه جدید ارتقا بدید ) و بعد هم یه پلاگ این برای بروزر تون نصب کنید و مشکل حل خواهد شد! راهنما های کمک رو به روز کردیم و اینجا میتونید برای نسخه مک و اینجا برای نسخه ویندوز راهنما ها رو ببینید و
به ترتیب تنظیمات رو وارد کنید و مشکل رو حل کنید! لینک های داولود نرم افزار ها هم در صفحات راهنما وجود دارند.
PS: may 2013


راهنمای استفاده از آی نیتا در مک – به روز شده
راهنمای استفاده از آی نیتا در مک – به روز شده ( راهنمای نسخه ۱.۱ ) – به روز شده در تاریخ ۱۷ مارچ ۲۰۱۳
بعد از سه روز, متاسفانه هنوز پروتوکل های وی پی ان (شامل هر دو پروتوکل L2TP و PPTP) مسدود هستند. گراف زیر تعداد یوزر های وی پی ان سرور های آی نیتا را در این روز های مشخص نشان میدهد. اس اس ال کار میکند, ولی سایت های Youtube و Facebook حتی با وجود اس اس ال پروکسی کار نمیکنند.
بنا به گزارش تیم فنی پروژه آی نیتا طی چند روز اخیر کاربران پروکسی برای ورود به صفحه فیسبوک با مشکلاتی مواجه بودند. به نظر می رسد دولت ایران در آزمایش ترفندهایش برای بستن برخی از سایت ها مانند یوتیوب و فیسبوک حتی زمانی که کاربر از پروکسی SSL برای دور زدن سیستم فیلترینگ استفاده می کند, به موفقیت رسیده است.
دسترسی کابران از طریق پروکسی SSL به فیسبوک عملا قطع شده است و پیشنهاد تیم فنی ما تا زمانی که راه حلی برای این موضوع بیابیم استفاده از VPN است.
دولت ایران با به کارگیری تمام قوای خود در حال ایجاد راهی برای بستن پروکسی های SSL و همانطور که از تابستان سال پیش نیز اعلام کرده بودند در پی بستن پورت های VPN می باشد و ما با درخواست کمک از دیگر سازمان های مخالف سانسور اینترنت در حال یافتن راهی مناسب برای مفابله با این موضوع هستیم.

راه هاي دور زدن قطع وي پي ان ها در ایران  مایا شوایدر

برای خواندن ادامه روی اینجا کلیک کنیم.
در ادامه راهنمایی نصب و همچنین توضیحات آی نیتا




راهنمای استفاده آی نیتا در ویندوز – به روز شده

1-ابتدا،  به این آدرس بروید https://www.eff.org/https-everywhere و پلاگ این HTTPS Everywhere را برای بروزرخود داونلود کرده و نصب کنید.
2- ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﺭ Proxifier ﺭﺍ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﮐﻨﯿد. http://www.ainita.net/download/ProxifierSetup.zip
ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﲤﺎﻡ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﻓﺎﯾﻞ ﺩﺍﻧﻠﻮﺩ ﺷﺪﻩ ﺭﺍ Unzip ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻧﺼﺐ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ. سپس ازProxifier ، Start menu  را انتخاب کنید.
Screen Shot 2013-03-11 at 11.45.01 AM
بعد از اجرای Proxifier صفحه زیر باز می شود.
Screen Shot 2013-03-11 at 11.46.21 AM
از منوی Profile گزینه  Proxy servers را انتخاب نمایید.
Screen Shot 2013-03-11 at 11.47.37 AM
Add را انتخاب نمایید و ﻓﯿﻠﺪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﺡ ﭘﺮ ﮐﻨﯿﺪ:
Address: proxy.ainita.net
Port: 443 
Protocol: HTTPS
یوزرنیم خود را وارد نمایید . Username
پسورد خود را وارد کنید :Password
Screen Shot 2013-03-11 at 11.55.06 AM
ﺩﺭ ﺁﺧﺮ ﺑﺮ ﺭﻭﯼ Ok  ﮐﻠﯿﮏ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﭘﻨﺠﺮﻩ Proxy server ﺭﺍ ﺑﺒﻨﺪﯾﺪ.
تنظیمات آی نیتا به اتمام رسید و سیستم آماده کار است.
ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺴﺖ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪ www.google.com ﺭﺍ ﺑﺮ Address Bar ﺗﺎﯾﭗ ﮐﻨﯿﺪ. ﺷﻤﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺗﻮﻣﺎﺗﯿﮏ ﺑﻪwww.Google.se (ﮔﻮﮔﻞ ﺳﻮﺋﺪ) ﻭﺻﻞ ﺷﻮﯾﺪ.
- برای هرگونه سوال و مشکلات احتمالی، بیست و چهار ساعته با ایمیل support@ainita.net تماس بگیرید تا بلافاصله برای حل مشکل شما اقدام شود.


PS: May2013  راهنمای استفاده از آی نیتا در مک – به روز شده
راهنمای استفاده از آی نیتا در مک – به روز شده ( راهنمای نسخه ۱.۱ ) – به روز شده در تاریخ ۱۷ مارچ ۲۰۱۳
 راهنمای استفاده از آی نیتا در مک – به روز شده ( راهنمای نسخه ۱.۱ ) – به روز شده در تاریخ ۱۷ مارچ ۲۰۱۳
1- ابتدا،  به این آدرس بروید https://www.eff.org/https-everywhere و پلاگ این HTTPS Everywhere را برای بروزرخود داونلود کرده و نصب کنید.
2- سپس باید نرم افزار Proxifier را دانلود کنیم. (http://ainita.net/download/ProxifierMac.zip)
 بعد از اتمام دانلود فایل دانلود شده را Unzip کرده و نصب می‌کنیم.
 وارد فلدر اپلیکیشن شده و روی آیکون Proxifier دابل کلیک کنید.
Screen Shot 2013-03-11 at 11.59.16 AM
زمانی‌ که بر روی ایکون کلیک می‌کنید پنجره زیر باز میشود:
Screen Shot 2013-03-11 at 12.01.48 PM
حال وارد منو Profile شده و گزینهٔ Peoxy Servers را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده بر روی add کلیک نمایید.
Screen Shot 2013-03-11 at 12.03.19 PM
فیلد‌ها را به این شرح پر کنید:
Address: proxy.ainita.net
Port: 443
Protocol: HTTPS
دربخش Setting گزینهٔ Use authentication را تیک زده، Username و Password خود را وارد نمایید.
در آخر بر روی Ok کلیک کرده و پنجرهٔ Proxy Setting را ببندید.
Screen Shot 2013-03-11 at 12.04.12 PMدر این مرحله از منوی Profile  گزینه Name Resolution را انتخاب نمایید و مانند تصویر زیر گزینه  Resolve hostnames through proxy  را فعال نمایید.
NameRes-Mac
تنظیمات آی نیتا به اتمام رسید و سیستم آماده کار است.

برای تست میتوانید www.google.com را بر Address Bar تایپ کنید. شما باید به صورت اتوماتیک به www.Google.se (گوگل سوئد) وصل شوید.



13 March
برای نسخه مک

-راهنمای استفاده از آی نیتا در مک – به روز شده

1- ابتدا،  به این آدرس بروید https://www.eff.org/https-everywhere و پلاگ این HTTPS Everywhere را برای بروزرخود داونلود کرده و نصب کنید.
2- سپس باید نرم افزار Proxifier را دانلود کنیم. (http://ainita.net/download/ProxifierMac.zip)
 بعد از اتمام دانلود فایل دانلود شده را Unzip کرده و نصب می‌کنیم.
 وارد فلدر اپلیکیشن شده و روی آیکون Proxifier دابل کلیک کنید.
Screen Shot 2013-03-11 at 11.59.16 AM
زمانی‌ که بر روی ایکون کلیک می‌کنید پنجره زیر باز میشود:
Screen Shot 2013-03-11 at 12.01.48 PM
حال وارد منو Profile شده و گزینهٔ Peoxy Servers را انتخاب کنید.
در پنجره باز شده بر روی add کلیک نمایید.
Screen Shot 2013-03-11 at 12.03.19 PM
فیلد‌ها را به این شرح پر کنید:
Address: proxy.ainita.net
Port: 443
Protocol: HTTPS
دربخش Setting گزینهٔ Use authentication را تیک زده، Username و Password خود را وارد نمایید.
در آخر بر روی Ok کلیک کرده و پنجرهٔ Proxy Setting را ببندید.
Screen Shot 2013-03-11 at 12.04.12 PM
تنظیمات آی نیتا به اتمام رسید و سیستم آماده کار است.

برای تست میتوانید www.google.com را بر Address Bar تایپ کنید. شما باید به صورت اتوماتیک بهwww.Google.se (گوگل سوئد) وصل شوید.
  
Anonymous - Um unsere Brüder und Schwestern in Iran - # OpIran

به خواهران و برادرانم در ایران
مردم شریف ایران دوران سختی را با چالش‌های زیاد میگذرانند. و این چالش‌ها غرب یا اسرائیل نیستند. مانند خیلی‌ از مردم دنیا، خطر بزرگ برای ایران،از داخل ایران می آید.از سال ۱۳۵۷ ایران در حال جنگیدن برای رها کردن خود از دست دیکتاتور‌ها و انسان های شیطان صفت بوده است. در حل حاضر شخصی‌ که به وسیله مردم انتخاب نشده بود، دستور اعدام زندانیان سیاسی، معلم ها، ژورنالیست‌ها و دانشجو‌ها را میدهد. یک ابله نمی‌تواند یک کشور را اداره کند. شخصی که منتخب مردم نیست نمی‌تواند رئیس جمهور باشد. کسی‌ که معروف
هست به برادر کٔشی.این شخص یک قاتل است.
این کشوری نیست که اجداد ما ساختند. این چیزی نیست که لایق کشوری مثل ایران باشد، جایی که کورش بزرگ اولین نسخه حقوق بشر را در آن نوشت. در ایران و در تمام دنیا، مردم به خیابان‌ها رفتند که کشور
خودشان را پس بگیرند.
مردم در سراسر دنیا با چالش انتخابات رو به رو هستند امسال، با همکاری یک دیگر، ما دنیا را به مردم باز میگردانیم. دنیای خوبی‌ که همه انسان‌ها در آن در آزادی و امنیت به سر خواهند برد. مردم ایران، ما با شما هستیم، علارغم اینکه راهی‌ که در پیش دارید، چقدر طولانی باشد، یا چقدر هزینه داشته باشد.
ما ناشناسیم
ما نمی بخشیم
ما فراموش نمیکنیم
منتظر ما باشید



راه هاي دور زدن قطع ويپي ان ها در ایران  مایا شوایدر

 یک خبر خوب براي وبلاگ نویسان ایراني. درست چند روز بعد از اینکه دولت ایران دسترسي به اینترنت را محدود کرد، یک گروه اعلام کرده است که راهي براي مسدود کردن وي پي ان ها پیدا کرده است.
پروژه آینیتا، یک گروه غیر انتفاعي است که وبسایت آن به انگلیسي و فارسي است و روز دوشنبه به خوانندگانش اعلام کرد که می توانند هم از آدرس  اچ تی تی پی اس و هم از نرم افزار "پراکسیفیر" ها در همه جا استفاده کنند. در این پست آمده است که اگر از این دو سرویس استفاده کنید، همه چیز کار خواهد کرد!
پروژه آینیتا نظرات را در همان لحظه منتشر نمي کند اما وبلاگ آن توضیحات مفصلي در مورد گزارش روز یکشنبه رویترز در مورد ممنوعیت وي پي ان ها منتشر کرد. وي پي ان ها یکي از ابزار مورد استفاده وبلاگ نویس هاي ایراني براي دسترسي  به اینترنت سانسور شده در ایران است. این سرکوب از مدت ها پیش آغاز شده بود.
در واقع پروژه آینیتا با مهدي اخوان بهابادي، رئیس شوراي عالي فضاي مجازي  انجام داد  که در آن گفته بود که همه وي پي ان ها تا ماه آینده مسدود خواهد شد.
بهابادي همچنین گفت که دولت ایران با این اقدام جلوي سوء استفاده کاربران و نقض قوانین اینترنتي را مي گیرد. کمیته فیلتر کردن اینترنت این اجازه را دارد که ناقضان قوانین را به دادگاه بکشند.
روز 20 فوریه، پروژه آینیتا گزارش داد که دولت ایران کساني را که از وي پي ان هاي غیر قانوني استفاده مي کنند، ردیابي مي کند و به مشخصات خصوصي آنها دست پیدا مي کند. روز 24 فوریه آینیتا اعلام کرد که کاربران که از موسسات خصوصي براي وصل شدن به اینترنت استفاده مي کردند، براي وارد شدن به فیس بوک با مشکل مواجه شده اند. تا اینکه روز پنجشنبه گذشته، این وي پي ان ها کاملا قطع شد.
در ماه ژانویه، رمضانعلي سبحاني فرد، رئیس کمیسیون اطلاعات و فن آوری ارتباطات، به خبرگزاري مهر گفت که ایراني ها بزودي مي توانند از وي پي ان هاي قانوني استفاده کنند که با دولت اجازه مي دهد نظارت بیشتري بر اینترنت داشته باشند.
سایت هاي محبوبي مثل فیس بوک، یو تیوب و جي میل سال هاست که در ایران فیلتر هستند. گزارش هایي هم آمده است که در آخرین سرکوب هل گوگب و یاهو هم مسدود شده است.
ماه سپتامبر گذشته، دولت ایران گفت که قصد دارد اینترنت داخلي را راه اندازي کند که بسیاري بیم آن دارند که این اقدام روش دیگري براي کنترل دسترسي به اینترنت باشد. اینترنت داخلي ایران هنوز راه اندازي نشده است اما با قطع شدن اخیر وي پي ان ها بعید نیست که بزودي کارش را آغاز کند.
اینترنشنال بیزنس تایم، 11 مارس


Cyber-Rebels See Way To Get Around Iran’s VPN Internet Block

  Good news for Iran’s bloggers. Just days after the discovery that the Iranian government is tightening its grip on Internet access, at least one group says it's found a way around the newly instituted blockage of Virtual Private Networks.
Project Ainita, an anti-censorship and pro-open source nonprofit, whose website is in both English and Farsi, posted this entry on Monday morning, advising readers to use both “HTTPS Everywhere,” a website encryption service, and “PROXIFIER,” an online privacy and anti-firewall service. The post claimed that “everything works!” if these two services are used together.
Project Ainita did not immediately respond to a request for comment, but the blog has been reporting heavily on the VPN outage that Reuters reported on Sunday, in a story saying that the government had shut down access to “illegal” VPNs, a tool commonly used by Iranian bloggers to bypass the highly censored Iranian internet. The crackdown actually began weeks earlier. In fact, Project Ainita conducted an interview with Mehdi Akhavan Behabadi, the head of the Iranian government's Supreme Council of Cyberspace, in which he was quoted as explicitly saying “All the VPN ports will be blocked by next month.”
Behabadi also told the Tehran Chronicle on Feb. 22, "By launching this program, [the] Iranian government can prosecute users who are violating state laws and [the] Internet Filtering Committee will be able to take offenders to national courts under supervision of judiciary service."
On Feb. 20, Project Ainita reported that the government had begun tracking users who were accessing the “approved legal VPNs,” and accessing their private information. On Feb. 24, Ainita said users who were attempting to use secure private connections were having trouble accessing Facebook, which is usually blocked by the government. Then last Thursday, it reported “heavy disruption” in the VPN and Secure Sockets Layer (another type of secure connector).
In January,  Ramezanali Sobhani-Fard, the head of Parliament's information and communications technology committee, told the state’s official Mehr News Agency that Iranians would soon be able to purchase “registered VPN connections,” which will allow the government more agility to monitor Internet traffic.
Popular sites such as Facebook, YouTube, and Google’s email service Gmail have been blocked in Iran for several years. There are some reports that the latest crackdown may have inadvertently also blocked Google and Yahoo.
Last September, the Iranian government said it was planning on rolling out a domestic Internet, which many feared would be yet another move to control overall Internet access. The promised (or dreaded) new Iranian Internet has not been implemented yet, but with this latest VPN shutdown it could be coming soon.

۷ نظر:

ناشناس گفت...

برای ریدن به فدایی یه سری منابع دیگه برات پیدا کردم، در آخر این مقاله اسم رفیق شفیقت محمود نادری (همون که از زحمتش تشکر کردی)هم میاره این سایت برهان سایت رژیم هست فیلتر هم نیست شما نیازی به فیلترشکن نداری همین سایتها رو میتونی به نوچه هات معرفی کنی تورو چه به فیلترشکن اخه

http://borhan.ir/NSite/FullStory/News/?Id=4141

با تشکر

RosaArchiv گفت...

آشغال
منابع من از خود مرکز اسناد اپوزیسیون است.

چریکهای فدایی خلق از نخستین کنش‌ها تا بهمن 1357 (جلد 1)
فداییان خلق (طیف) » کتاب چریکهای فدایی خلق...، محمود نادری » چریکهای فدایی خلق از نخستین کنش‌ها تا بهمن 1357 (جلد 1)

http://www.iran-archive.com/start/327

انقلاب اسلامی و بحران در گفتمان (جلد 2)
فداییان خلق (طیف) » کتاب چریکهای فدایی خلق...، محمود نادری » انقلاب اسلامی و بحران در گفتمان (جلد 2)

http://www.iran-archive.com/start/328

نوشته هایی پیرامون چریک‌های فدایی خلق از نخستین کنش‌ها تا بهمن 1357

http://www.iran-archive.com/start/329

ناشناس گفت...

کم کم داشتم احساس میکردم افتادن در وبلاگ های آنارشیستی راه نجات رو هموارتر میکنه!!! احساس خوبی که مارکس از اون به عنوان خلسه یاد میکنه! و در اومدن از این خلسه فقط با ماتریالیسم ممکن هست با ماتریالیسم میشه فهمید که چقدر شما کثیف و عقب مانده هستید با مطالعه دقیق وبلاگ و کامنت ها میشه فهمید که چقدر مرتجع هستید در تک تک پست ها به همراه کامنت هایت ارتجاع رو میشه دید
یک بار جلق زدن رو مسخره میکنی
یک بار بخاطر مرتجع بودنت کوتاه بودن قد (احمدینژاد کوتوله) رو مسخره میکنی
یک بار از کلمات ضد زن فروغ استفاده میکنی خاله آنباجی ها خاله زنک ها
و تو این کامنت :
http://archiverosa.blogspot.de/2012/07/blog-post_09.html?showComment=1342362770443#c3174069859143333815

از زشت بودن قیافه میگی از پوست رو گوشت که دست انسان نیست برای اصلاح یا ترمیمش

من نجات پیدا کردم
تمام این چیزهارو از کمونیزم یاد گرفتم
مخالفت با تبعیض جنسی و نژادی
با ماتریالیزم تاریخی و دیالکتیک فهمیدم قیافه مهم نیست همانطور که در کمون اولیه نبود

از شما بیشرف ها فقط یک چیز رو یاد گرفتم عقب افتادن و سطحی نگری و انتقادات بیهوده از مارکس،
کثافت ها همیشه فکر میکردم در وجودتان استقلال هست که از مارکس انتقاد میکنید ولی حالا میفهمم که بسیار عقده معروفیت دارید و به کمونیست ها بخاطر شهرت و معروف بودنشان انتقاد میکنید
درکتان میکنم زیرسایه بودن خیلی سخت است
اما من مثل لنین به شما انارشیستها باز هم پناه میدهم دلیل نمیشه چون همیشه در نبرد با کمونیستها شکست خوردید اینقدر عقده ای بشید چون هدف ما آزادسازی جهان است و بخاطر کمونیزم نیست که میجنگیم در دنیای نهایی هیچ ایسمی وجود نخواهد داشت

به کمونیزم بپیوندید
اگر نه
حداقل آبروی آنارشیست ها و آنارشیزم را نبرید

RosaArchiv گفت...


کم کم داشتم احساس میکردم افتادن در وبلاگ های آنارشیستی راه نجات رو هموارتر میکنه!!!

رزا: مجبور نیستی اینجا بیایی!
جول و پلاست را جمع کن هر چه زودتر!
دنبال فیلتر شکن بودی که گرفتی!
پرچم سرخت هم از پوسیدگی رفوع نداره!
برو فدا بشو! ما ریسایکلینگ ت را هنوز نیافتیم!

اخبار آنارشیستی گفت...

سلام رزا جان

اگر این ناشناس فکر می کنه که کمونیسم حلال مشکلات بوده و هنوز هم هست چرا در وبلاگ های آنارشیستی دنبال راه نجات می گشته. گفته هایش ضد و نقیض است و فقط با فحش و توهین داره اینجا خودش را مطرح میکند. من نمی دونم مگه این کمونیست های دو آتشه از این همه خیانت ها درس نمی گیرند. پس تاریخ و تجربه های شخصی برای جی خوبه؟ از یکطرف میگوید به کمونیست بپیوندید از طرفی می گوید آبروی آنارشیست ها را نبرید. خودش هم نمیدونه چی میخواهد. در واقع آنارشیست را خوب میدونه یا بد؟ از سر خیانت های احزابشان این ها دیوانه شده اند.

با عشق به رزای عزیزم

RosaArchiv گفت...

سلام عزیزم
راستش از همان دار و دسته ای هست که داشت در خدمت رژیم، کار امنیتی میکرد.
بعدا بهت میگویم.
فعلا جلوی ربات گیری را گرفتم و مجبور شدم دوباره اون آیکون لعنتی را برای گیر انداختنش فعال کنم.
از عکسهای 8 مارس خیلی خندیدم. گویا بیشتر پرچم بدستها مردهایشان بودند!
بوسه

ناشناس گفت...

rosa jan nemidonam kamenrt men chera hezv shod beher hal in nashenas kommonist nist ye marksizm kebek zede est ve ba estefade kelemat rekik ve zede ensani shoma ha ra esebi mikoned, piroz bashid moxlese shoma mesoud hemeye shoma ra mibosam mesoud