۲۲ تیر، ۱۳۹۱

فیلم شلیک مستقیم و سرکوب معترضین و حامیان معدنچیان در مادرید/ اسپانیا

فیلم های خبری دیگر در اینجا
gracias Antenapez
 لینک بالا در حال بروز کردن میباشد. مردم از دیروز کماکان در خیابانند. لینک فیلم های دیگر را در زیر قرار دادم، چون یوتیوب در حال فیلتر کردن است، بدلیل خشونت زیاد اعمال شده ،برای دیدن برخی از فیلم ها مجبوریم کانال یوتیوب داشته باشیم. یک ایمیل در گوگل یا جای دیگر باز کنید (تاریخ تولد باید در رگیستر ایمیل بالای 18 انتخاب شود!) و از طریق آن ایمیل در یوتیوب رگیستر شوید. برای دیدن عکسها با بزرگنمایی روی آن کلیک کنیم.

مطالب مرتبط:
عشق+ آزادی + برابری
Duros enfrentamientos con la policía durante la marcha minera en Madrid dejan varios heridos


در تظاهرات با شکوه 200 هزار نفری معدنچیان وحامیانشان علیه
سیاستهای اقتصادی نئو لیبرالی ( بخوان فاشیستی) دولت جدید ,
مزدوران حافظ نظم سرمایه( پلیس ضد شورش) بر
روی شورشیان آتش گلوله های پلاستیکی گشود



Enfrentamientos entre la policía y los mineros frente al Ministerio de Industria #marchaminera
Clashes between police and miners at the Ministry of Industry, Madrid, after three week's march // Enfrentamientos entre la policía y los mineros en el Ministerio de Industria, tras tres semanas de marcha hacia la capital.
Mineros en lucha, la Policía carga contra los mineros frente a Industria - Público.es.flv
Detención y violencia policia contra dos asturianas en Madrid
RIVOLUZIONE!

Detención y violencia policia contra dos asturianas en Madrid

La policía del Régimen carga contra los mineros y el pueblo, Madrid #ResistenciaMinera
gracias Antenapez

hokomat nezami


xane gardi
Mineros hacen barricadas batalla campal en centro de Madrid #ResistenciaMinera #ArdeMadrid

history
dolati

foto
Los mineros recibidos como hereos Villaba, Madrid #ResistenciaMinera
music
Sol canta Santa Bárbara bendita con los mineros

پ. ن.: دوستان عکس خوکها را در لباس شنیع نیروهای سرکوبگر حذف کردم. خوکها حیواناتی سوسیال و دوست داشتنی میباشند و عکس، چهره این موجودات عزیز را مخدوش میکرد...

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
داشتم این ویدئوی اولی رو می دیدم با خودم فکر می کردم که فرق ٬مردم همیشه در صحنه٬ ی ایران و اسپانیا اینکه ابرانی ها با موبایل فیلم می گیرن اینها دوربین هاشون جدید تره ! نمی دونم چجوری آدم می تونه تحمل کنه که یکی رو دارن جلو چشمش می زنند و با توجیهات مختلف سکوت کنه یا اینکه برای مقداری خورده پول فیلم و عکس برای رسانه ها بگیره
نمی دونم شاید اشتباه می کنم ولی می دونم که شخصیتم این رو می گه و حکم می کنه

ناشناس گفت...

salam dourd be mobarezan vagheie merdom ve tebeghye kareger espania omid varam tebeghe kareger iran ve jehan az espani ha biamozenad ok rosa jan men hem moavegh nabodi sarmayedari jehani ve nabodi jomhori jenayet karan irani hesteam dorud be komonist haye shoraie ve anarshist haye engelabi. rosa jan xaste nebashi mesoud

Rosa گفت...

سلام وحید جان
اینجا اگر در برابر دستگیری مقاومت کنی و حتی مثل این دو رفیق اسپانیایی بشدت هم زخمی باشی، زندان داره. تنها میشه از صحنه عکس گرفت. شخصا عکس رفیقی به خود من کمک کزد. البته خوکها هم عکس میگیرند و فیلمبردار مخصوص دارند و با دوربین های بهتر برای اثبات مقاومت در برابر دستگیری. اگر هم تصادفا فیلم نداشته باشند ازت در دادگاه ده تا 15 نفر را از همکارانشان ردیف میکنند بعنوان شاهد که مقاومت کردی. فعلا در کانادا قانونی گذاشتند که اگر کسی 6 ماه زندان براش ببرند و مهاجر باشه، تازه دادگاه مهاجرت هم داره که بازگشت اجباری بدهند!
در ایران باید از خود شدیدا دفاع کرد و نگذاشت کسی دستگیر شود و بخصوص زنان و دختران جوان که خطر تجاوز در زندان هم هست. فیلم دستگیری برای شناسایی رفقا در ایران خوبه اما مهم تر از آن باید در محل مقاومت کرد کسی دستگیر نشه. در آلمان فعلا دیپورت پناهجو قانونی نیست. اما من چون دانشجویی آمدم، همیشه چند بادی گارد داشتم که دستگیر نشم و دیپورت. الان من نقش رفقایم را برای خارجی هایی که به صفوف ما ملحق میشوند دارم. چون شهروند شدم! البته باز هم احتمال دیپوت هست، چون در آلمان کماکان قانون خون است و آلمانی شده ها البته شهروند درجه 2 هستند. قلبم میگیره، وقتی رفقا برای برای شرکت در اعتراضات اینجا هزینه بسیار بالاتری میدهند چون خارجی هستند و یا آلمانی شده و نه با خون آلمانی. راسیست مخفی است که حتی در "جرم" مشابه هزینه اش برای خارجی بالاتر است. رفیق عزیزی دارم که وگان است و نمیدانم الان در زندان چگونه میگذراند. در آخرین پیام برایش نوشتم عزیز جان ایکاش من بجایت زندان میکشیدم. الان هم چشمام پر اشک شد. رفیق جوانی هست که امیدوارم زودتر دوره حبسش را بگذرانه و بدلیل رعایت نکردن دیسیپلین زندانش تمدید نشه. بیش از یکسال هم حصر خانگی بوده. البته در انگلیس پا بند دیجیتال میزنند و سیگنال میده و از حصر خانگی بهتره! سوسیال دمکراتهای ایرانی بدلیل نبودشان در مبارزات، جوری نشان میدهند که گویا اروپا بهشته! تنها فرقش شاید تجاوز باشه. زندانی اینجا از طرف زندانی نورچشمی تجاوز میشه، در آنور آب توسط خود زندانبان و ماموران.
ما تنها سلاحمان همان همبستگی است. اگر عده رفقایمان موقع دستگیری اینجا، زیاد باشه حتی میشه زندانی را آزاد کرد. در فیلم پلیس ضد شورش اسپانیایی بودند. مثل ربات هستند. در گوششان گوشی است و فقط صدای فرمانده را میشنوند. هیچ گوشتی یا استخوانی هم بدون پوشش نیست. بزنیم شان حتی درد آور است...
نبردی نا برابر...

Rosa گفت...

سلام مسعود جان
هر وقت اسمتان را روی پیامگیر بلاگ میبینم شاد میشوم.
اینکه در دو نظام مخوف زندان را تاب آوردید و بقول آلمانی ها جمجمه محکمی دارید و جلوی سیستم وا ندادید. معدنچیان اسپانیا و یونانی ها مانند مشعلی پر نور راه را روشن کردند.
امید به تغییر سیستم و چگونگی آن را...
پایدار باشید.

ناشناس گفت...

سلام رزا جان
نمی خواستم ناراحتت کنم برای اینکه راحت تر بشی دلت رو بیار پیش چندین پسر ی که خامگیاهخوارند و به جرم پسر بودن باید برن سربازی و اون غذا ها رو بخورن (البته من پخته خوارم و سربازی هم هنوز نرفتم )‌ (راستش خودمم به چیزی که گفتم زیاد اعتقاد ندارم برای من که به جای اینکه راحت ترم بکنه ناراحت ترم می کنه . ببخشید چیز بهتری بلد نیستم که بگم)
شاد و خوشحال باشی

Rosa گفت...

وحید جان
هر وقت خیلی دلم میگیره به خودم میگم، هنوز آب و هوا را خصوصی سازی نکردند. البته آب را بخشا کردند. هوا هم آلوده...
نسل کودکان ما مجبوره برای خیلی چیزهای دیگه مبارزه کنه. سربازی، ختنه ، که همان ناقص سازی هست، اجبار به خوردن لاشه حیوانات و... همه اجزای سیستمی جهنمی است، که از ما مشابه خودشان را میسازند.. شبیه نشدن، خود مبارزه است.
چند سال پیش سعی کردم، دوربین بدستان سنگسار دعا خلیل اسود را شناسایی کنم.
راستش خودم دوربین ندارم. نمیدانم در دست داشتنش چه احساسی است که اینهمه انسان را از رویداد جدا میکنه. هر کسی در نمایش جایگاهی داره. من ترجیح میدهم نقش مشاهده کننده نداشته باشم. خبرنگار عکس "کودک و کرکس" هم خودش را عاقبت کشت. وحشت دیدن مطالب ثبت شده بعد از واقعه، و امکان از دست دادن زمان ، در جهت جلوگیری از واقعه، بدون دوربین بودن مداوم من در مبارزات اجتماعی است. اما آنهایی هم که برای ثبت حضور دارند، شاید روزی خود تغییر ریل بدهند؟ واقعه را در سرعت کم و دور آهسته دیدن گاهی در فهمش کمک میکند؟
بگذریم!
قلب من در کنار شما میتپد...
باید امسال شیر و پنیر را هم کنار گذاشت...