۲۱ آبان، ۱۳۹۱

نکته ای مهم در پیش گیری از فاش شدن هویت واقعی کاربران در اینترنت

نکته ای مهم در پیش گیری از فاش شدن هویت واقعی کاربراندر اینترنت
در مورد حفظ اطلاعات شخصی در فیس بوک و یا دیگر شبکه های اجتماعی مطالب زیادی وجود دارد که من  قصد ندارم دوباره در اینجا به آن بپردازم. در مورد لینکهای آلوده به بد افزارهای مختلف نیز مطالب زیادی در اینترنت وجود دارد ولی من تا کنون در مورد فاش شدن هویت افراد از طریق لو رفتن آی پی آدرس، مطلبی ندیدم و به همین دلیل قصد دارم  در اینجا کاربران اینترنت، مخصوصا افرادی که فعالیت های سیاسی انجام میدهند را با این نکته مهم آشنا کنم.
هر کامپیوتر که به اینترنت متصل است دارای یک آی پی منحصر به فرد است که اگر آن آی پی به دست وزارت اطلاعات یا نیروهای امنیتی بیافتد به راحتی آدرس دقیق منزل یا محل کار شما و یا محلی که به اینترنت متصل شده اید را شناسایی میکنند.
IP Tracker اسکریپتی ساده است که اگر روی یک صفحه از سایتی باشد، میتواند آی پی آدرس تمام افرادی که به آن سایت سر میزنند را در فایلی ذخیره کند. بسیاری از وب سایتها نیز برای اینکه موقعیت جغرافیایی کاربرانشان را شناسایی کنند و مطالب مرتبط با همان شهر یا کشور را به آنها نشان دهند، از این اسکریپتها در سایتهای خود استفاده میکنند. به همین دلیل است که مثلا وقتی به سایت گوگل میروید اگر با آی پی ایران وارد شوید، گوگل به زبان فارسی را مشاهده میکنید و اگر آی پی شما مثلا از آلمان باشدی گوگل آلمانی را میبینید.
زمانی که شما در سایتهایی از قبیل فیس بوک یا سایت بالاترین فعالیت میکنید، از آنجا که این سایتها در ایران فیلتر هستند، شما مجبور هستید از فیلتر شکن یا وی پی ان برای دیدن این سایتها استفاده کنید واین باعث تغییر یافتن آی پی آدرس شما میشود. پس در این زمان از این نظر خطری شما را تهدید نمیکند و اگر روی لینکی کلیک کنید و وارد چنین سایتهایی شوید، آی پی اصلی شما فاش نمیشود. ولی اگر به فرض، فردی ایمیل شما را داشته باشد و یک لینک برای شما ارسال کند، در این صورت از آنجا که ایمیل ها فیلتر نیستند و معمولا بدون استفاده از فیلتر شکن وارد آنها میشویم، در این صورت با کلیک بر روی آن لینک بلافاصله آی پی آدرس اصلی شما در سرور آن سایت ثبت میشود و هویتتان آشکار میشود.
توصیه من به شما این است که در صورت فعالیت سیاسی، اگر خواستید با کاربران وبلاگ یا سایتتان در تماس باشید، حتما از آدرس ایمیلی غیر از آدرس ایمیل اصلی خود برای این کار استفاده کنید و این ایمیل را همیشه با فیلتر شکن یا وی پی ان چک کنید، حتی المقدور روی هیچ لینکی کلیک نکنید، چون اولین اشتباه شما میتواند آخرین اشتباهتان باشد.

چندین و چند راه برای کاهش خطر هک شدن اکانت توییتر

برای خواندن کل متن بروی تیتر آن کلیک کنیم.

یک هشدار!
رزا: آشغال هایی که  به من اتهام جاسوسی رژیم را میزنند و آنقدر کودن هستند که میتوان با گوگل پلاک خانه شان را هم در آورد، بدانند که بزودی لیستشان منتشر میشود.  بخصوص آشغالی که نوشت: این ایمیل را می به عنوان یک انسان باوجدان و مستقل می فرستم که بگویم شما ماموران امنیتی رژیم با نام های جعلی و با زدن وبلاک های بی نام و نشان نمی توانید جلوی مبارزات کمونیست علیه رژیم سرمایه داری مذهبی جمهوری اسلامی را بگیرید. فکر می کنید کسی نمی داند که شما چه کار می کنید...

رزا: اگر شما و رفقای ذباله تان شرف داشتید، وجدان داشتید، کمونیست بودید، مبارز بودید...اتهام نمیزدید.
 من ریدم به این کمونیست تان که مواجب بگیر سیستم هستید. قلابی ها!


هیچ نظری موجود نیست: