۱۲ آبان، ۱۳۹۱

اخبار، گزارش، مقاله و اعلانات! اکتبر/ نوامبر

توقف برنامه‌های نهاد مردمی به علت ورشکستگی مالی‌
نهاد مردمی ایران اعلام کرد با توجه به هزینه‌های نهاد برنامه‌های تلوزیونی نهاد در روزهای دوشنبه و چهار شنبه متوقف میشود؛ درآ مار رسمی‌ سایت نهاد آماده است تنها مدیر اجرائی آقای بیژن کریمی‌ ماهیانه ۵۰۰۰ دلار حقوق می‌گیرد[لینک منبع اینجا]؛ در اینجا این سوال پیش می‌‌آید که آقای دکتر کریمی‌ که عضو شورای ملی‌ نیز هستند و خود را مبارز میخوانند با چه منطقی‌ بابت مبارزه حقوق و دسمزد میگیرند؟سایر هزینه‌های نهاد در سایت بیقرار زیر اعلام شده و از مردم خواسته اند برای حقوق کارمندان مبارز!!نهاد کمک کنند:مخارج برنامه های تلویزیونی شامل خرج زمان تلویزیون،اجاره استودیو برق، تلفن، اینترنت، وسایل کامپیوتری، انیمیشن و ادیتینیگ، مخارج تالار‌ های مجازی و نرم افزار های دیگر۳۰هزار دلار مدیر اجرایی تمام وقت ۵هزار دلار- بیژن کریمی‌- مدیر تکنولوژی تمام وقت ۵هزار دلار حساب دار قسم خورده یک هزار دلار روابط عمومی و اطلاع رسانی۲هزار دلار دفتر نهاد مردمی در واشنگتن ۲هزار دلار مخارج سفر مدیران نهاد مردمی ۲هزار دلار اجاره دفتر ارنج کانتی ۲هزار دلار دبیرخانه ارتباط جمعی ۴هزار دلار این در حالیست که نهاد مردمی بر اساس قوانین با ارائه بیلان از آمریکا وام دریافت می‌کند.پیوستن این گروه به کمپانیهای سیاسی ورشکسته موضوع گزارش مبسوطی است که بزودی تقدیم علاقه مندان خواهد شد.

  1. آقای دکتر کریمی‌ که عضو شورای ملی‌ نیز هستند و خود را مبارز میخوانند با چه منطقی‌ بابت مبارزه حقوق و دسمزد میگیرند؟
حد اقل مخارج ماهیانه نهاد مردمی
مخارج برنامه های تلویزیونی شامل خرج زمان تلویزیون،اجاره استودیو برق، تلفن، اینترنت، وسایل کامپیوتری، انیمیشن و ادیتینیگ، مخارج تالار‌ های مجازی و  نرم افزار های دیگر۳۰هزار دلار
مدیر اجرایی تمام وقت  ۵هزار دلار
مدیر تکنولوژی تمام وقت  ۵هزار دلار
حساب دار قسم خورده   یک هزار دلار
روابط عمومی و اطلاع رسانی۲هزار دلار
دفتر نهاد مردمی در واشنگتن ۲هزار دلار
مخارج سفر مدیران نهاد مردمی ۲هزار دلار
اجاره دفتر ارنج کانتی ۲هزار دلار
دبیرخانه ارتباط جمعی  ۴هزار دلار
گزارش جدید صدای امریکا درباره رجوی
مسعود رجوی+صفحه آخر+صدای آمریکا

فیلم اعتراض کردهای ترکیه در حمایت از آزادی اوجلان و اعتصاب غذای 700 زندانی در ترکیه
Protesters clash with police in Turkey

PKK prison hunger strike clashes in Turkey

CALL FOR URGENT ACTION FOR HUNGER STRIKES IN TURKEY !
Riot police fire tear gas on protesting Kurds in southeast Turkey as a widening hunger strike by Kurdish prison inmates pressures the government. Rough cut (no reporter narration).
Istanbul, Turkey — Turkish riot police fire a water cannon as they clash with Kurdish demonstrators during a protest in support of a hunger strike movement by Kurdish prisoners. The justice minister said at least 680 prisoners are on a hunger strike across the country, while Turkey's Human Rights Assn., which closely follows the country's long-simmering Kurdish conflict, said 715 inmates are striking in 48 prisons. Some of the prisoners have been without food for 43 days, and there are fears about their deteriorating condition. Hunger-striking protesters have three main demands: the release of imprisoned Kurdish rebel leader Abdullah Ocalan, the right to Kurdish language education and the right to use Kurdish in Turkish courts.

هزاران معترض کرد در شهرهای مختلف ترکیه با نیروهای پلیس درگیر شدند. هدف آنان جلب توجه افکار عمومی به سمت اعتصاب غذتی زندانیان کرد بوده است.
بیش از ٦٥٠ زندانی کرد نزدیک به شش هفته است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند. آنان خواهان اجازه استفاده از زبان کردی در نظام آموزشی و دستگاه اداری ترکیه هستندهمچنین پایان دادن به حبس انفرادی عبدالله اوجلان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه-پ‌ک‌ک، از جمله خواسته‌های آنان است.
زندانیان کرد در اعتصاب غذای تر به سر می‌برند و تنها آب، به همراه اندکی نمک و شکر می‌خورندرجب طیب اردوغان با حمله به رهبران پ‌ک‌ک گفته است: "آنان در حالی که کباب بره می‌خورند به زندانیانشان دستور می‌دهند که خود را به کشتن بدهند."
در روزهای اخیر تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان و شهرداران شهرهای کردنشین ترکیه با زندانیان اعتصاب کننده همراه شده انداقلیت کرد حدود ٢٠درصد جمعیت ترکیه را تشکیل می‌دهد و سال‌ها است که فعالان کرد نسبت به اعمال تبعیض‌هایی از طرف حکومت مرکزی معترضند. در بیش از ٢٥ سالی که از آغاز رویارویی مسلحانه پ‌ک‌ک و دولت ترکیه می‌گذرد، نزدیک به ٤٠هزار نفر در درگیری‌ها کشته شده‌اند
حدود هفتصد زندانی سیاسی ترکیه از چهل و چهار روز پیش دست به اعتصاب غذا زده اند. سعدالله ارگین، وزیر دادگستری ترکیه در یک پیام تلویزیونی از زندانیان خواست دست از اعتصاب غذا بر دارند.
آقای ارگین دیروز در زندان سینجان آنکارا، با تعدادی از اعتصاب کنندگان ملاقات کرد. او از زندانیان اعتصاب کننده خواست به خاطر عید قربان، سلامتی خودشان، و خانواده هایشان دست از اعتصاب بر دارندسازمان حقوق بشر ترکیه می گوید ۷۱۵ زندانی در چهل و هشت زندان در سراسر ترکیه دست به اعتصاب غذا زده اند. برخی از این زندانیان ۴۴ روز است که از خوردن غذا خود داری می‌کنندیکی از خواسته های زندانیان پایان دادن به حبس انفرادی عبدالله اوجلان ، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه - پ‌ ک‌ ک هستند. رهبر پ ک ک از سال ۱۹۹۹ در زندان جزیره امرالی ترکیه زندانی است و از پانزده ماه پیش به وکلای او اجازه ملاقات داده نشده است. علاوه بر این، برخی از وکلای آقای اوجلان دستگیر و زندانی شده اند.
یکی دیگر از خواسته های اعتصاب کنندگان، دفاع از خود به زبان کردی در دادگاه های ترکیه و تحصیل به زبان مادری در سیستم آموزشی ترکیه استبا آغاز سال جدید تحصیلی جوانان معترض کرد، دهها مدرسه مناطق کردنشین ترکیه را آتش زدند. آنان با شعار "آموزش عادلانه" به کلاسهای درس حمله کردند. مهاجمین که از طرفداران پ ک ک هستند می گویند باید شانس عادلانه برای آموزش زبان کردی برای تحصیل در مدارس ترکیه وجود داشته باشد.
در طول ده سال گذشته که حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان در قدرت بوده، تلاشهایی برای بهبود حقوق کردها انجام شده استبرای سالها دولتهای پیشین ترکیه کردها را ترک‌های کوهی می خواندند. اما دولت آقای اردوغان به مشکلی به نام مشکل کردها اعتراف کرد. استفاده از زبان کردی در مراکز آموزش خصوصی آزاد و دولت، تلویزیون ۲۴ ساعته به زبان کردی افتتاح کرداخیرا هم آموزش زبان کردی در مدارس ترکیه انتخابی شده است. دولت آقای اردوغان در تلاشی برای حل مشکل کردها با آقای اوجلان در زندان مخفیانه ملاقاتهایی انجام داده است. اما پس از شکست این مذاکرات آقای اوجلان از دیدار با وکیلانش منع شده است.
بر اساس آمار گروه بین المللی بحران ICG ، که سازمانی غیرانتفاعی و تحقیقاتی است و برای حل درگیریها در جهان تلاش می کند، در دو سال گذشته بیش از ۷۰۰۰ فعال سیاسی کرد به جرم عضویت در اتحادیه جوامع کردی، (KCK) دستگیر شده اند،.
ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا، پ ک ک را یک سازمان تروریستی می دانند
دولت ترکیه می گوید اتحادیه جوامع کردی، چتری برای فعالیت پ ک ک در داخل ترکیه است. گروه بین المللی بحران می گوید این دستگیریها کمکی به دولت برای حل مشکل کردها نکرده است بلکه بسیاری از جوانان کرد را به خشم آورده و آنان برای جنگیدن با دولت ترکیه به پ ک ک پیوسته اند.
در روزهای اخیر تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان و شهرداران شهرهای کردنشین ترکیه با زندانیان اعتصاب کننده همراه شده اندحال برخی از اعتصاب کننده وخیم گزارش شده است و این نگرانی وجود دارد که داستان ۱۲ سال پیش زندانهای ترکیه تکرار شود. در آن زمان در سال ۲۰۰۱ تعدادی از زندانیان در اعتراض به انتقال آنان به سلولهای انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند. تعدادی از آنان در آن زمان جانشان را از دست دادندوزیر دادگستری ترکیه در یک کنفرانس مطبوعاتی دیروز از اصلاحات دولت در چند سال گذشته صحبت کرد. او گفت دولت آقای اردوغان قول داده تا امکان استفاده از زبان مادری برای متهمین در دادگاه های ترکیه فراهم شود. اما به دیگر خواسته های زندانیان، که خواهان آزادی عبدالله اوجلان و تحصیل با زبان کردی در مدارس هستند، اشاره ای نکردپزشکانی که اعتصاب کنندگان را معاینه کرده اند می گویند حال برخی از اعتصاب کنندگان وخیم استجانشین وزیر دادگستری ترکیه می گوید دولت اگر لازم باشد برای حفظ جان اعتصاب کنندگان دخالت خواهد کرد.
ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا، پ ک ک را یک سازمان تروریستی می دانند. بنابر برخی گزارشها، در طول درگیریهای نیروهای امنیتی ترکیه و پ ک ک از سال ۱۹۸۴ بیش از ۳۰،۰۰۰ نفر جانشان را از دست داده اند.
بر اساس قوانین جزایی ترکیه هر کس با گروه های تروریستی همکاری کند می تواند به زندان طولانی مدت محکوم شود.

ویدئو کلیب دعوت صلح طلبان برلین/ علیه جنگ ایران&امریکا در جلوی سفارت امریکا در برلین/ آلمان
Your politics-Our lives, 03.Nov. US embassy, Berlin

فیلم مستند حمله به روستا های خودگردان مکزیک/ جیاپاس
Dokumentation der Übergriffe auf die zapatistische Gemeinde Comandante Abel

گزارش رادیویی (به آلمانی) از چگونگی شروع اعتراض و راهپیمایی پناهجویان بطرف برلین/ پایتخت آلمان
اعتراض پناهجویان از سربازخانه آدلف هیتلر در جنوب آلمان آغاز شد. اواخر ژانویه 2012یک جوان ایرانی در این سربازخانه که اکنون محل اقامت اجباری پناهجویان است، خودکشی کرد. خواهر او در شهر کلن بود. او مجبور بود اما در خوابگاه بماند و هر با برای ملاقات خواهرش در کلن اجازه مسافرت بگیرد. بعد از مرگ و خودکشی این جوان پناهجو در ورستبورگ، حدود 10 نفر اعتصاب غذا کردند. لب و دهان دوختند.
19 ماه مارس، اولین روز اعتصاب غذای پناهجویان در ورستبورگ بود. آنها پس از آن تصمیم به مارش طولانی میگیرند. پای پیاده بطرف برلین (پایتخت آلمان) رفته و الان در برلین هستند.
ویدئو دعوت به اکسیون برلین ساعت 14 میدان اورانیان، 4 نوامبر/ علیه نژادپرستی و در اعتراض به قتل بیش 190 نفر خارجی (در طول 20 سال و پس از یکی شدن آلمان شرقی و غربی) توسط نئوفاشیستهای آلمان (این قتلها به قتلهای زنجیره ای کباب فروشان ترک معروف است و با همدستی و کمک مالی سازمان جاسوسی آلمان انجام شد)
"Das Problem heisst Rassismus." Treffpunkt in Berlin ist um 14 Uhr am Oranienplatz.
از خطابه پناهجویان
ای پناهجویانی که در شرایط غیر انسانی‌ پناهندگی در کشور آلمان، زندگی‌ و آینده خود و فرزندانتان را دچار مرگ تدریجی‌ می‌بینید، در کمپ‌های پناهندگی همچون زندانیان در شرایط آپارتاید هویتی و شهروندی درجه۲ به سر میبرید، هر لحظه در انتظار حکم غیر انسانی‌ دیپورت قرار دارید، در آخرین لایه اجتماعی این جامعه جای گرفته اید و در حالی تمام وزن این جامعه را بر دوش می کشید که صرفا موظف به اطاعت قوانین غیر انسانی همچون محدوده تردد می باشید، اکنون وقت خیزش علیه همه این بی‌ عدالتی ها است.آری اکنون وقت برخاستن است چرا که دیگر نمی خواهیم به صورت منفعلانه شاهد خودکشی پناهجویی باشیم که شرایط و قوانین انسان کش حاکم بر زندگی پناهجویان در آلمان، هر انسانی را به مرگ آنی و یا تدریجی سوق می دهد.
اکنون پس از 5 ماه اعتصاب پناهجویان در سراسر آلمان (آغاز اعتصابات پناهجویان در شهر وورتسبورگ به تاریخ 19 مارس ۲۰۱۲ ) و گسترش انگیزه اعتراضی در میان پناهحویان مختلف در شهرهای دیگر این کشور،این جنبش می رود که با اتکا به مقاومت و پایداری پناهجویان، قدمی بزرگتر و بلندتر بردارد.
ما به قوانینی که به انسان بودن مان احترام نمی گذارند، احترام نخواهیم گذاشت

اکسیون علیه سازمان جاسوسی آلمان در شهر کلن 10 نوامبر ساعت 14 میدان پاریس
آلرتا، آلرتا. آنتی فاشیستا! با خواست تعطیلی سازمان جاسوسی آلمان
توضیح اکسیون و دلایل درخواست بستن سازمان جاسوسی آلمان
Verfassungsschutz und NSU
Die Fakten sind weithin bekannt: Die politische Sozialisation des NSU erfolgte in den neona-zistischen Milieus der 1990er-Jahre in Thüringen, die sich verfestigen konnten, ohne nachhaltige Sanktionierungen fürchten zu müssen. Quasi unter dem Blick der Behörden machten Böhnhardt, Mundlos und Zschäpe ab 1998 in der Illegalität weiter. Unterstützung erhielten sie aus den Kameradschaftsstrukturen des „Thüringer Heimatschutzes“ (THS), mit denen sie sich an Aktionen der Naziszene beteiligt hatten. Im THS waren bis zu 40 Personen als V-Leute tätig, die dem Verfassungsschutz für Bares Bericht erstatteten. Über den V-Mann Tino Brandt, Kopf des THS, wurde offensichtlich versucht, Gelder an die terroristische Struktur weiterzuleiten. Ein anderer V-Mann, der in den Diensten des Berliner LKA stand, hatte dem NSU Sprengstoff übergeben. Und offenbar waren die Geheimdienste dem NSU immer wieder dichter auf der Spur als man es zunächst für möglich gehalten hatte: Als 2006 Halit Yozgat in Kassel erschossen wurde, war ein Mitarbeiter des VS (bekannt als „Klein Adolf“) am Tatort. Diese Liste ließe sich noch lange weiter führen. Öffentlich wurde jedoch verkündet, dass es Rechtsterrorismus in der Bundesrepublik nicht gebe. Wie tief die Verstrickung des Verfassungsschutzes wirklich ging, wird wohl nie zweifelsfrei geklärt werden können. Denn die Geheimdienste tun alles dafür, eine Aufklärung zu verhindern. Akten werden geschreddert, der Untersuchungsausschuss belogen, Informationen werden zurückgehalten. Was sich allerdings definitiv sagen lässt: Es gibt wohl kaum eine neonazistische Organisation, in der nicht V-Leute für diverse Geheimdienste tätig waren. Dies führte jedoch nicht zu nennenswerten Maßnahmen oder zur Enttarnung des NSU. Vielmehr handelte es sich schlicht um eine staatliche Alimentierung für Neonazis, die ohne diese Gelder ihre Strukturen in der Form nicht hätten ausbauen können.
آرش دوست حسين، يكي از پناهجويان اعتصابي در برلين، در گفتگو با راديو ندا با اشاره به هجوم وحشيانه پليس آلمان به چادر پناهجويان اعتصابي در دروازه براندنبورگ برلين، گفت: ‹‹ پناهندگي حق است نه منت! به ما ياد داده اند كه حق را التماس نمي كنند بلكه مي گيرند؛ و ما اين حق را خواهيم گرفت! »

شماره حساب کمک مالی به پناهجویان
Bankverbindung:
Förderverein Karawane e.V.
GLS Gemeinschaftsbank eG
Stichwort: Protestmarsch Berlin
Kontonummer: 4030780800
Bankleitzahl: 43060967
IBAN: DE28430609674030780800
BIC: GENODEM1GLS


1. در باب شباهت شیوه پلیس و منطق سرمایه
 بیست و پنچم اکتبر: شب گذشته پناهجویان معترض در برلین در ادامه حرکت شان(1) و برای تاکید بر خواسته های محقق نشده،‌ در محوطه ای باز در مقابل دروازه براندنبورگ (Brandenburger Tor) چادری برپا کردند تا با مشارکت اکتیویست ها اعتصاب غذای نامحدود خود را آغاز کنند. پلیس با ماشین های متعدد از راه می رسد (به همراه چهار ماشین جداگانه حامل سگ های پلیس) و با تحکم و در حالیکه خود را آماده درگیری نشان می دهد دستور جمع آوری چادر را می دهد.
پناهجویان می گویند چادر را جمع نخواهند کرد اما اگر پلیس بر این کار اصرار دارد خود باید این کار را بکند: آنها مقاومت نخواهند کرد، اما به نشستن بدون چادر هم ادامه خواهند داد. پلیس می گوید مانعی ندارد («برای این کار آزادید!»)‌، اما بدون زیر انداز و بدون کیسه خواب! سپس پیشروی پلیس برای پراکنده ساختن پناهچویان به هنگام جمع کردن قهر آمیز چادر و مقاومت پناهجویان و … (2). فارغ از ادامه داستان (در بند بعدی به اختصار آمده است)‌، این شیوه برخورد پلیس آلمان که روشی کاملا متداول هم هست، شباهت تکان دهنده ای دارد با منطق سرمایه!
پلیس می گوید شما بدون چادر و زیر انداز و کیسه خواب،- طبق قانون- «آزادید» که هر چقدر خواستید اینجا بمانید و به اعتراض سمبولیک تان ادامه دهید، اما به خوبی واقف است که آنها بدون این امکانات قادر نیستند در این سرما مدت زیادی دز آنجا دوام بیاورند. چیزی که ظاهرا پنهان می ماند همین است که از قضا پلیس دقیقا برای دوام نیاوردن آنهاست که این امکانات را – برطبق «قانون»- از آنها سلب می کند و برای تضمین این سلب شدگی و دوام نیاوردن آنهاست که علاوه بر کثیری از هیولاهای انسانی، چهار ماشین سگ نیز به همراه می آورد.
در منطق سرمایه و نظام «بازار آزاد» بر آمده از آن فرض بر این است که آدم ها آزادند زندگی فردی خود را هر گونه که می خواهند بنا کنند. آنها «آزادند» که نظام مالکیت خصوصی وسایل تولید را قبول نداشته باشند و حتی آزادند که نیروی کار خود را در« بازار کار» نفروشند! به عبارتی فروشنده نیروی کار (من و شما و امثال ما) و خریدار نیروی کار (سرمایه دار مالک وسایل تولید) هر دو در موقعیتی هم ارز و برابر وارد مبادله ای «آزادانه» می شوند: ما به اختیار خود نیروی کار خود را به کسی که برای آن پول می پردازد می فروشیم و حتی قدرت انتخاب هم داریم: چون می توانیم آن را به سرمایه دار دیگری بفروشیم! و خریدار نیروی کار (سرمایه دار) نیز به دلیل پرداخت پیشاپیش دستمزد، سود حاصل از کار/کارایی ما را دریافت می کند؛ ظاهرا همه چیز عادلانه و آزادانه است!
اما استواری همه این پیش فرض ها بر مبنای پنهان ماندن این واقعیت است که ما هیچ چاره دیگری جز فروش نیروی کار خود نداریم و بدون این «انتخاب» کذایی اساسا زنده نمی مانیم. به عبارتی آزادی و برابری مفروض در لیبرالیسم بورژوایی ماهیتی کاملا صوری دارد،‌ نه واقعی و انضمامی. از آنجا که زنده ماندن اولویت بدیهی ماست،‌ دایره آزادی ما تنها تا جایی است که به الزامات این نظم آهنین اقتصادی تن بسپاریم. اگر هم فرضا عده ای در اعتراض به فشارهای ویرانگر این نظم دست به اعتراض جمعی بزنند،‌ پلیس/دولت به نیابت از سایر انسان های «متمدن آزاد»، مسوولیت برقراری «قانون» (که ترجمان حقوقی همان نظم است) را به عهده خواهد گرفت و با اقتدار واقعی و غیر صوری اش به آنها «یادآور» خواهد شد که آنها گر چه «حق» اعتراض دارند، اما این اعتراض باید تحت «ضوابط قانونی» انجام شود! در عمل، به رغم پذیرفته بودن «حق» اعتراض،‌ پلیس/دولت با سرکوب های حساب شده و در بستر همان «ضوابط قانونی»، چنان هزینه مشارکت در اعتراضات جمعی را بالا می برد تا تداوم عملی اعتراض برای بسیاری از معترضان ناممکن گردد.
باری به برلین بازگردیم:‌ جایی که به یمن قوانین دموکراتیک دولت آلمان، پناهجویان «آزادند» در سرمای شب پاییزی، بدون چادر و کیسه خواب و زیر انداز به اعتراض نشسته خود ادامه دهند!
باید پذیرفت تنها همت و اراده جمعی برای مبارزات سازمانیافته است که می تواند بر این دور باطل مستقر فایق بیاید. پس بیایید برای پناهجویان معترض استقامت آرزو کنیم و برای خودمان نیز حرکت!

گزارش گاردین در رابطه با همدستی فاشیستهای یونان و پلیس

 فیلم گاردین در رابطه با فاشیستهای یونانfilm
فاشیستهای یونان علیه پناهجویان/ واشینگتن پست
گزارش بی بی 30 از همدستی فاشیستها با پلیس یونان
Demonstration: Angela Merkel visited Athens to taunts from 50,000 protesters, many waving swastikas and dressed in Nazi uniforms
حمله به پناهجویان در یونان توسط فاشیستها

رزا: از همه دوستان برای فرستادن خبر، مقاله و اعلامیه ها ممنون.
از آنجایی که در اکتبر 1917 لنین و حزب بلشویک در روسیه کودتا کردند، از درج متنهای شادباش و گرامیداشت این کودتا معذوریم!  زنده باد انقلاب و حکومت شوراها، بدون بلشویکها....
Russian Revolution 1917فیلم
The Rise of Stalinفیلم

فیلم مستند به زبان آلمانی
دروغ های اکتبر 1917
فیلم
The Story of Emma Goldman (6/7): The Russian Disaster

The Black Guards


هیچ نظری موجود نیست: