۱۰ بهمن، ۱۳۹۴

عکس و ویدئو: خوش‌آمدگویی ویژه گروه زنان برهنه “فِمِن” به روحانی رئیس جمهور اعدام در پاریس

تقاطع: گروه زنان معترض “فِمِن“ روز پنج‌شنبه (۲۸ ژانویه-۸ بهمن) با برپایی یک اعدام نمایشی از روی پلی در شهر پاریس، به حضور حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی در این شهر واکنش نشان داد.
در این حرکت اعتراضی یک فعال برهنه عضو “فِمِن” در حالی که بالاتنه‌اش را به شکل پرچم جمهوری اسلامی رنگ کرده بود، خودش را به شکل نمایشی از روی پل “دُبیلی فوت‌بریج” در نزدیکی برج ایفل حلق‌آویز کرد.
هم‌زمان بر روی این پل نیز پارچه‌نوشته بزرگی نصب شده بود که روی آن به حسن روحانی با لقب “جلاد آزادی” خوش‌آمد می‌گفت.
سارا کنستانتین، یکی از اعضای “فِمن” درباره‌ی دلیل این حرکن اعتراضی به روزنامه‌ی فرانسوی “لوموند” گفته: «درحالی‌که در ایران هر سال بیش از ۸۰۰ نفر اعدام می‌شوند و آزاداندیشان، هم‌جنس‌گرایان، و فمینیست‌ها زندانی‌اند، فرانسوا اولاند (رییس جمهوری فرانسه) بدون در نظر گرفتن این چیزها، روحانی را به کاخ الیزه دعوت می‌کند تا با او قراردادهای اقتصادی امضا کند.»
خانم کنستانتین اضافه می‌کند: «موضوعی که برای اولاند اهمیت ندارد وضعیت حقوق بشر در ایران است و او تنها می‌خواهد با این کشور تجارت کند.»
گروه “فِمِن” که فعالیت خود را از اوکراین آغاز کرد، به خاطر شیوه‌ی خاص اعتراضی‌اش شناخته می‌شود. مسائلی مانند روسپی‌گری، ختنه‌ی زنان، و قوانین اسلامی و حجاب، از جمله مواردی است که در سال‌های اخیر با اعتراض اعضای این گروه همراه بوده است.
عکس‌هایی از تازه‌ترین اقدام اعتراضی این گروه در پاریس را در اینجا می‌بینید.

 

Topless Femen activist hangs from Paris bridge in anti-Rouhani protest

۵ نظر:

ناشناس گفت...

دمش گرم، ولی فکر میکردم ایرانیا خیلی شلوغ کنند، ایرانیهای خارجه نشین بهتره دیگه زیاد گنده گوزی نکنند وقتی تو مهد ازادی نتونستند بیست و چهارساعت صدنفر رو یه جا جمع کنند بر علیه روحانی بنری چیزی بزنند بهتره تو مسائل داخلی دخالت نکنند، من اگر بودم با رفقا چند روز یک جا جمع میشدم برای اعتراض به حضور این جانی و در نهایت در صورت دستگیری یکسال حبس میکشیدم. البته حبس بی شکنجه با داشتن حمام گرم و کتابخانه آرزوی منه خانه به دوش است؛ شاید اگر منم اروپا زندگی میکردم میشدم یک مفت خوری مثل اشرف دهقان و همه این مسائل رو فراموش میکردم.

Rosa گفت...

سلام عزیز جان
من هم واقعن از 250 نفر تعجب کردم در پاریس...آنهم با امضای 40 "تشکیلات".
البته اسهال طلبها هم با 1000 تا امضای فردی، کمتر از این جمع کردند.
چند وقت پیش در شهر کوچکمان برای پناهجویان بیش از 300 نفر جمع شدند و همگی نسل ها، ملیتها.
با دیدن این فیلم پاریس (در زیر) متوجه میشویم که تنها مائویستها با جذب یک نفر فریبا امیرخیزی توانستند یکی از نسل شماها را پشت میکرو ببرند. که البته متاسفانه به فارسی حرف زد ... بقیه گروهها ترجیحن ریش سفیدهایشان ظاهر شدند.
اکسیون براندازها با امضای 40 گروه در زیر آن تنها 40 اکتیویست از کشورهای مختلف بودند و در خود پاریس تنها 200 نفر را جمع کردند. دوربین از ترس افشا، فقط روی پلاکادها زوم کرده بود.
با توجه به اینکه سفر روحانی از نوامبر به ژانویه موکول و این ها چند ماه برای اکسیونهای خلاق وقت داشتند. بهروز فرهانی از راه کارگر همش میگه وسط هفته بوده اکسیون و به همین دلیل کم آمده اند؟ برای مرخصی از کار البته چند ماهی وقت داشتند!
یادمه آمدن خاتمی را به آلمان آنوقتها...دیدار ما با اپوزیسیون در همان پرلاشز/پاریس است. منتظر فیلم خاکسپاری تراب حقشناس باشیم و بشماریم.
اپوزیسیون پس نرفته
دارد فرو میرود
فعلن به زیر دماغش رسیده...
متاسفم
:(

https://youtu.be/fJgaSZQkDLg

ناشناس گفت...

سلام ببخشید، دوربین از ترس افشا یعنی چی؟
یک سوال: کسی که اونجاست دقیقا چه مشکلاتی رو در آینده خواهد داشت در صورت شرکت در این اعتراضات؟
من فکر میکردم فقط به ایران نمیتونه سفر کنه، آیا مشکلاتی نظیر اینکه توسط داخل کشته بشه هم وجود داره؟

ناشناس گفت...

اگر جواب خیر هست سوال اخر و این نظر رو پاک کن، چون فقط باعث ترس بیهوده میشه، اگر جواب مثبت هست که هیچ

Rosa گفت...

نه منظورم از افشای تعداد کم شرکت کننده بود. اینجا برای تظاهرات و اکسیون حتی اجازه ی پلیس داشتند. البته دانشجو که میره و میاد اغلب با چهره ی پوشیده شرکت میکنه. در مورد تعداد کم شرکت کننده راستش منتظرم جنازه ی تراب حقشناس را خاکسپاری کنند. خواهیم دید چقدر شرکت کننده خواهد داشت. اپوزیسیون قبرستانی ما برای حلواخوری همیشه حاضر به یراق است.
چند سال پیش اشرف دهقان به هانور شهری در مرکز آلمان دعوت شد. برای مراسم سپاس از او. افرادی از امریکا حتی برای دستبوسی آمدند المان.
میشد ایشان از کاریسمای خود استفاده میکرد و اعلام حضور میکرد، تعداد حتمن از 250 میشد 2000!
البته ایشان گویا شدیدن مخفی میباشد. مانند تراب حقشناس که بعد از مرگ ما برای اولین بار عکسش را دیدیم!
باری
خارج را رویش حساب نکنید اغلبشان از چریدن زیاد می میرند.
به آیند بنگر
نجات دهنده ات در آینه است:)
البته آمدی اینطرف آب حتمن تماس بگیر
مسلمن جنبش علیه سلطه به بچه هایی مثل شماها افتخار همکاری خواهد داشت.
:) و خوش آمدی