۱۱ بهمن، ۱۳۹۴

از بازپس گرفتن خانه ی اشغالی شهر گوتینگن/آلمان تا گزارش ویدئویی کارزار اعتراض به سفر روحانی، رئیس جمهور اعدام، به فرانسه


اخبار و مطالب رسیده در زیر:
در حال حاضر خانه مصادره شده در شهر گوتینگن از طرف اتحادیه کارگری تهدید به تخلیه میباشد
نوامبر سال گذشته ساختمان سابق اتحادیه سراسری کارگری آلمان(د گ ب) در شهر گوتینگن توسط عده ای از فعالین تسخیر شد.  این ساختمان حدود ۷ سال است خالی میبود. درعرض این سه ماه گذشته ، ساختمان با همیاری کار دسته جمعی و تعمیرآن  در اختیار پناهجویان وکسانی که احتیاج به مسکن داشتند ، قرار گذاشته شد. هفته ای سه بار آموزش رایگان زبان آلمانی برگزار میشود. دوبار در هفته بعد از ظهرها کافه و انواع  نوشیدنی گرم و سرد  برای کسانی که قادر به پرداخت نیستند, رایگان است. پناهندگان می توانستند در فضایی گرم و صمیمی  و به دوراز بوروکراسی موجود، رابطه های اجتماعی و فرهنگی خود را ارتقاء بخشند.
در حال حاضر خانه مصادره شده در شهر گوتینگن از طرف اتحادیه سراسری کارگری تهدید به تخلیه میباشد.
رییس اتحادیه سراسری زرد کارگری در شهر هانور آقای هارتموت توله  در مصاحبه با روزنامه برخورد مغرور آمیز و نژاد پرستانه ی خود را بیان میکند. او میگوید : علاقه به وجود پناهجویان در مرکز شهر نیست. اول باید این ساختمان تخلیه شود، چون غیر قانونی تصرف شده . دوم اینکه اتحادیه خودش میخواهد ساختمان مسکونی بسازد که فقط در اختیار دانشجویان و آموزش گران فنی گذاشته شود. یک خط باطل روی پناهجو میکشد.  تلاش تفرقه انداختن مابین انسانها  بخوبی در مصاحبه اش آشکار است.
در صورت بیرون انداخته شدن توسط مالک، مردم بسیاری دور هم مقابل ساختمان جمع میشوند تا همبستگی خودشان را اعلام کنند و از اشغال کننده ها محافظت کنند.
برای اطلاعات بیشتر به وبلاگ یا توییتر یا فیسبوک ما مراجعه کنید
https://twitter.com/OMZEHN
Hartmut Tölle, dem DGB-Bezirksvorsitzenden von Niedersachsen, Bremen und Sachsen-Anhalt, der gestern im Göttinger Tageblatt ankündigte:
Wegen „Ärger mit Anliegern“ müsse man aber „bei allem Gutmenschentum, auch mal aussprechen, dass die Neigung, Flüchtlinge in der Altstadt zu haben, nicht so ausprägt ist
پروژه ی “OM10”

کارزار اعتراضی علیه ۳۷ سال جنایات رژیم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سفر روحانی به فرانسه-گزارش ویدئویی

برای خواندن کل مطالب در منبع روی تیتر مطالب و لینکها کلیک کنیم.

اتحاد عملی کم‌سابقه، صمیمی و انتظام یافته

آزادیخواهان وترقیخواهان ایران واقفند که برای دفاع از حقوق مردم و وادار کردن رژیم به قبول این حقوق هر ایرانی در هر شرائط و هر کجای دنیا وظیفه دارد سکوت خود را به اعتراض موثر و آگاهانه تبدیل کند.
ما شاهدیم که مبارزان راستین در ایران هر روز با امکانات خود در این را کوشش میکنند.
مگر شرافت انسانی و تعهدات رهائی خواهی اجازه میداد که نماینده رسمی دولت ایران به فرانسه بیاید و کسی نسبت به این ۳۷ سال کشتار اعتراضی نکند؟
اقدام ما یک عمل سمبلیک بود برای “نه” گفتن به تمامیت رژیمی که می‌توان به آن اتهام جنایت‌کار علیه بشریت را وارد کرد و از دادگاه‌های بین المللی خواست تا این پرونده را دنبال کند.
اگر این اعتراصات نبود انگار که قتل هائی رخ نداده، در زندان ها زندانی سیاسی وجود ندارد، احزاب و انجمن ها و سندیکاها و انتخابات ها آزادند، اوضاع اقتصادی تخریب نشده ثروت ملی به باد نرفته، فقر و فحشا و جنایتی وجود ندارد و قوانین آسمانی به جای قوانین رشد یافته زمینی در ایران به مردم تحمیل نمی شود …. و همه چیز در امن امان است .
همانطور که برنامه ریزى شده بود، تظاهراتی دو روزه با مشارکت و پشتیبانی بیش از چهل سازمان و جمعیت و سندیکاهاى ایرانى و فرانسوى در روز های  ٢٧ و ۲۸ ژانویه در میدان ریپوبلیک در پاریس و مقابل مجلس سنای فرانسه، در اعتراض به سفر حسن روحانى و در دفاع از مبارزات مردم ایران وتجاوزات به حقوق آنان برگزار شد.
در این کارزار اعتراضی متنوع و رنگین کمان بیش از ۴۰۰ نفر ایرانى و فرانسوى شرکت داشتند تا همصدای اعتراض و مظلومیت مردم ایران باشند.
این تظاهرات حاصل اتحاد عمل بخشی از تشکل های سیاسی و اجتماعی و کنشگران اپوزیسیون طرفداران گذار از جمهوری اسلامی در خارج از کشور، برای اعتراض به سى وهفت سال کشتار، سرکوب فاشیستی و تجاوز به حقوق همه اقشار مردم ایران وبیعدالتی اعمال شده نسبت به همه ستمدیدگان، اعم از زنان، کارگران، دیگر مزدبگیران، اندیشه ورزان، هنرمندان، معلمان، نویسندگان،  روزنامه نگاران و دانشجویان، فارغ از جنسیت و ملیت وقومیت و آئین و اندیشه هرکدام، تدارک دیده شده بود.
 رزا: آنارشیستها هم بودند! برای بزرگنمایی تصویر روی آن کلیک کنیم!
 رنگین کمانى تشکلات حاضر در آن، حاکى از تنوع آرمان هاى سیاسى شرکت کنندگان طرفدار گذار از رژیم جمهورى اسلامى بود. شرکت کنندگان علاوه بر ساکنان پاریس از کشور هاى آلمان، هلند، سوئیس،  انگلستان، بلژیک… گردهم آمده بودند.
 آن‌هایی که به دلایلی نتوانسته بودند با حضور خود در این گردهمایی شرکت کنند پشتیبانی خود را با ارسال پیام از این حرکت اعتراضی اعلان کردند.  
علیرغم تنوعات فکری در فضائى مملو از تفاهم و دوستى و انتظام یافته و با رعایت اصل آزادی اندیشه و بیان و با ایراد سخنرانى ها و دادن شعار ها و خواندن بیانیه ها این اعتراض نمونه تازه ای از همراهی و هم صدائی بود.
این اقدامات ما و دیگران خارج از جمع ما، اگر چه با شعار ها و برداشت هائی دیگر، تاثیرات و نتایجش این بود که مردم فرانسه، اعضای پارلمان، روشنفکران، احزاب مترقی، سندیکا ها کارگری، انجمن های انسانی و حقوق بشری، مطبوعات رادیو ها و تلویزیون های غیر وابسطه و مستقل توانستند به دولت فرانسه فشار آوردند تا حقوق بشر رعایت گردد.
در خلال این اعتراضات ما مجدانه خواستیم که حقوق بشر در ایران  فقط به عنوان امر تزینی و آرایشی در مذاکرات تلقی نشده بلکه به عنوان یک اصل اجباری – که باید رعایت گردد – در گفتگوها دیپلماتیک و اقتصادی به اصلی بی بر و برگشت تبدیل شود.
لارم است اضافه شود که عده ای از ایرانیان معترض به این سفر در هر دو تظاهرات شرکت کرده بودند.
در میان اگر چه همه اصلاح طلبان و آپاندیس هایشان ما را در انتشار گزارشات و اطلاع رسانی نه تنها یاری نکردند بلکه برخی حتی نوشتند که : “این نیرو به دخالت در واقعیت -سیاست کردن- عملا باور ندارد و یا دخالتگری در مقاطع مختلف، برایش چندان جایگاهی ندارد”. اما بسیاری دیگر در کنار ما و یار و یاور ما بودند. از جمله سایت رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان از ابتدا این حرکت اعتراضی را پوشش داد.
همینطور خوشحالیم که به اطلاع شما برسانیم که بسیاری از رادیو ها و تلویزیون ها ایرانى و فرانسوى و آلمانى از تظاهرات ما و این کارزار اعتراضی گزارش و مصاحبه تهیه کردند از جمله :
Public Sénat,  VOA , RFI, ZDF ( Canal ۲ Allemagne) Néda, Barabari, Iran Farda
با صمیمانه‌ ترین سپاسمندی ها از همه کمک‌ها و اقدامات و مشارکت فعال شما،
جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴   Vendredi ۲۹ Janvier ۲۰۱۶
کمیته هماهنگی،


غیر مرتبط: برای خواندن کل مطالب در منبع روی تیتر مطالب و لینکها کلیک کنیم.


Rosa:مطالب اخیر آرش (از انشعابیون عصر آنارشیسم) علیه ترویج سکسیسم عیان در وبسایتهای اینان
با درود در صورت تمایل منتشر کنید
............
مجموعه عصر آنارشیسم (عصر پوپولیسم) مطلبی کوتاه در باره سکسیسم و اتفاقات شب اول ژانویه در آلمان منتشر کرده:
http://asranarshism.com/1394/10/18/no-to-sexism/
که در اول آن مطرح میکنند : چرا سکسیسم را نشانه نمی گیریم ؟
و در انتها نیز می‌گوید : سکسیسم را محکوم کنیم.
اینک قابل توجه این مجموعه می‌بایست گفت که : سکسیسم این است:
https://www.facebook.com/asranarshism/posts/465525883620382
که نه تنها در برابرش ساکت نیستید بلکه کاملا هم اکتیو و خرسند تیتر میزنید : کارتون‌های بسیار زیبا! و پر مفهوم!
هم چگونگی‌ دریافت و فهم از زیبای شناسی‌ شما را فهمیدیم و هم شناخت و درک شما از مفهوم را.
این کارتونها نیز همانند دیگر اختلافاتی که داشتیم و مثل همیشه و روال عادی دفاع از آزادی بیان و پرنسیب‌های فرقه عصر آنارشیسم، نظراتی که زیر این پست منتشر کردم ( زمانی‌ که هنوز بخشی از این جمع بودم https://www.facebook.com/arash.ashil/posts/1200019633347776?pnref=story ) حذف شده است، اینجا باید بگویم که شمایی که در نقد سکسیسم و تجاوز‌های شب سال نو در آلمان مطلب میذارید ابتدا به ساکن الفبا را یاد بگیرید که سکسیسم یعنی‌ : نگاه \ تفکر جنسیت زده.
که در این کارتون‌های بسیار زیبا! و پر مفهوم! فوران کرده است.
وقتی‌ که کارتونیست (خواه مرد یا زن) برای استهزا یا به نقد کشیدن معضلی اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی‌ یا ... نمی‌تواند از نرماتیو‌ها و نورم‌های قالب در گفتمان جاری (روز) فراتر رود (آلترناتیو سازی کند) برای نقد یا به چالش کشیدن مکدونالد که مثلا سمبل سرمایه‌ داری است نیز باز هم از تصویر تعریف شده یک کارگر جنسی‌ {که نه اتفاقاً بلکه دقیقا یک زن است آنهم تعریف زن سکسی که سیستم تعریف کرده یعنی‌ چی‌} در فیلم‌های پورن بهره می‌گیرد که در استایل یک مفعول برده (اسلیو ابجکت) به تصویر کشیده میشود (کارتون میشود!!) . یا در کارتون زیبا!! و پر مفهوم!! دیگری همان تعریف نرماتیو از زنان سکسی منتظر ارضاع شدن فاعلی هستند که مرد است، که تنها به جای آلت برتری جنسی‌ هتروسکشوالیتی (کیر) موبایل در دست دارد و "مثلا" به قول خودش معضلی اجتماعی فرهنگی‌ را به چالش کشیده است.
در آن سری کارتونها نه تنها یک "مرد" در پوزیسیون (وضیعت)‌های مفعولی (ابژه گی‌) به تصویر کشیده نشده (که این گونه هم اگر بود باز بازتولید همو فوبیا و حمله به زندگی‌ خصوصی و انتخاب شخصی هموسکشوال‌ها بود) بلکه نقش منفی‌ کارتون‌ها (با نگاه روشن فکرانه کارتونیست) "مرد" (فاعل)‌هایی‌ هستند که "مثلا" نقش سیستم یا معرفی‌ کننده نقش سرمایه را به عهده دارند.گویی سیستم سرمایه از مردان بد تشکیل شده است یا جنسیتی مردانه دارد، هرچند ساختار‌های مردسالارانه و ماسکولینیستی حاکم بر ساختارهایی همچون پلیس و ارتش و دیگر نهاد هایی از این دست این نگاه را بازتولید می‌کند، اما همین بازتولید نیز حاکی‌ از سکسیسم و نگاه جنسیت زده حاکم بر اذهان آن چیزی است که روشنفکر لیبرال یا یا همان روشنفکری که تحت تاثیر و مغلوب هژمونی سیتم است وجود دارد.
سکسیسم یعنی‌ این که نه تنها در برابرش سکوت نکردید بلکه بسیار زیبا!! و پر مفهوم!! منتشر نیز کرده اید.
سکسیسم یعنی‌ برای به نقد کشیدن!! ، به چالش کشیدن!! ، یا به تمسخر گرفتن هر چیزی از آلت جنسی‌ "مردانه" تان (همان کیر) مایه بگذارید، که در نرماتیو قالب هتروسکشوالیتی (یعنی‌ "نرمال" یا "سالم" هترو است و انتخاب‌های دیگر جنسی‌ همچون هومو‌ها یا بای‌ها غیر معمول یا غیر سالم هستند) ابزار برتری جنسی‌ تان به حساب میاید.
سکسیسم یعنی‌ برای استهزا یا نقد هر چیزی ، طبیعی‌ترین رفتار انسان که همه ما با آنان که دوستشان داریم و دوستمان دارند به عنوان بی‌ آلایش‌ترین رفتار انسانی‌ جهت ابراز عشق و علاقه به همنوع و یا حتی تنها برای رفع نیاز طبیعی بدنمان به عنوان انسان را که همچنین ادامه نسل گونه بشر را تضمین می‌کند ؛ به جای سلاح و ابزاری جهت تخریب طرف مقابل استفاده کردن، سکسیسم این است : https://www.facebook.com/WNABI/photos/pb.258014857667029.-2207520000.1442667333./413245118810668/?type=3&theater
که میشود با تجاوز یکسری مرد الدنگ به زنان در یک پارتی رقم بخورد یا تجاوز بازجو به متهم در زندان و یا جهاد نکاح در داعش یا انتشار این کاریکاتور، همه چهره‌های متفاوتی از یک لجن هستند که همان سکسیسم است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

xaste Nebashid lotfan zang bezan telen pakke shod mesi

RosaArchiv گفت...

ok
telegram