۱۸ دی، ۱۳۹۴

تیرباران سه فعال سیاسی زن مناطق کُرد نشین توسط نیروهای "امنیتی" ترکیه

سیوی دمیر عضو مجلس حزب مناطق دمکراتیک، پاکیزه نایر رئیس مشترک مجلس خلق سلوپی و فاطمه اویار عضو کنگره زنان آزاد

سه تن از فعالان سیاسی زن در شهر سلوپی توسط نیروهای امنیتی ترکیه به قتل رسیده اند.
در بدن این فعالان زن جمعن 19 گلوله یافت شد. نماینده پارلمان ترکیه می‌گوید یکی از همراهان ساعت 4 عصر با دفتر ه‌د‌پ تماس می‌گیرد و خبر از زخمی شدن این سه زن فعال می‌دهد که در حال رفتن از یک محله به محله دیگر هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند و درخواست آمبولانس می‌کند. آمبولانس امکان رفتن پیدا نمی‌کند و چند ساعت بعد سربازان دولتی ترکیه جنازه مثله شده آن‌ها را تسلیم سردخانه بیمارستان سلوپی می‌کنند.این تیرباران علنی و خیابانی زنان در روز 4 ژانویه به وقوع پیوست. همراه با اجساد زنان جسد پسر جوانی بدون صورت (بدلیل شلیک گلوله مستقیم به سر و صورت قابل شناسایی نبود) تحویل سردخانه داده شد.

NNSROJ:خبرگزاری های نزدیک به حزب دموکراتیک خلق ها امروز ۵ دسامبر گزارش کردند که سه تن از فعالان سیاسی زن در شهر سلوپی توسط نیروهای امنیتی ترکیه به قتل رسیده اند.
خبرگزاری دجله در این رابطه گزارش کرده که "سِوِ دمیر" عضو مجلس حزب مناطق دموکراتیک "DBP"، "پاکیزه نیر" رئیس مشترک مجلس خلق سلوپی و "فاطمه اویار" عضو فعال جمعیت زنان والا "KJA" در نتیجه گلوله باران خودروهای زرهی ارتش ترکیه در مرکز سلوپی جان خود را از دست داده اند.
این گزارش می افزاید نیروهای نظامی چندین دقیقه "سِوِ دمیر" را در منطقه "کارشیاکا" گلوله باران کرده اند. در نتیجه گلوله باران نیروهای نظامی در این منطقه علاوه بر این فعال سرشناس سیاسی سه شهروند دیگر نیز جان خود را از دست داده اند.
نیروهای امنیتی از حضو دو تن از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها که برای شناسایی و اطلاع از قتل این فعال زن به سردخانه پزشکی قانونی رفته بودند ممانعت کرده اند.
در حال حاضر پیکر این سه فعال سیاسی به سردخانه پزشکی قانونی شهر شرناخ منتقل شده است.
ابراهیم آیهان و لیلا بیلیک دو تن دیگر از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق با حضور در سردخانه ضمن تایید هویت این سه فعال زن اعلام کرده اند که جنازه چهارم متعلق به یک مرد غیر نظامی است که به دلیل جراحات شدید در ناحیه صورت قادر به شناسایی وی نشده اند
همزمان خبرها از شهر شرناخ حاکی است که دو شهروند غیر نظامی توسط نیروهای نظامی ترکیه در این شهر به قتل رسیده اند.
پس از قتل این دو شهروند، نیروهای امنیتی شهروندانی را که سعی می کردند جنازه ها را از محل دور کنند هدف گرفته و چندین تن دیگر را نیز مجروح کرده اند.
قتل این شهروندان در حالی است که عملیات نیروهای ارتش ترکیه و ژاندارمری در شمال کُردستان ادامه دارد.
حزب دموکراتیک خلق ها روز چهارشنبه ۳۰ دسامبر، با انتشار آماری اعلام کرده بود که از تابستان گذشته تا پایان سال ۲۰۱۵ در ۵۶ شهر و منطقه شمال کُردستان به مدت ۲۵۳ روز مقررات منع رفت و آمد برقرار بوده که منجر به جان باختن بیش از یکصد و چهل شهروند غیر نظامی شده بود.
از آغاز سال ۲۰۱۶ نیز تا کنون بیش از ۲۰ شهروند دیگر در شهرهای جزیره، سلوپی، شرناخ، نصیبین و دیاربکر در نتیجه گلوله باران نیروهای نظامی ترکیه جان باخته اند.
برای خواندن اخبار بیشتر و فیلم های جدید از مناطق اشغالی کُرد نشین ترکیه در همین بلاگ روی اینجا  کلیک کنیم.

فیلم های زیر آخرین تصاویر این فعالین در قید حیات میباشد.

DBP PM üyesi Seve Demir Faşist Türk Devleti Sarayın Köpekleri Tarafından Katledildi

Silopide öldürülen Pakize Nayır'ın son mesajı
برای خواندن اخبار بیشتر و فیلم های جدید از مناطق اشغالی کُرد نشین ترکیه در همین بلاگ
 روی اینجا  کلیک کنیم.

جنایت دولت ترکیه علیه کردستان ترکیه ادامه دارد!!
پیکر سه زن فعال سیاسی کردستان ترکیه؛ سه‌فه دمیر، عضو رهبری حزب مناطق دمکراتیک، پاکیزه نیار، رئیس مشترک مجلس خلقی سلوپی و فاتمه ئویار فعال کنگره زنان آزاد که پس از زخمی شدن کشته شده‌اند اکنون در سردخانه بیمارستان سلوپی است. شنیدن این خبرها امروز در ترکیه عادی شده است؟
خبر تداوم لشکرکشی یک دولت علیه بخشی از مردمان معترضش در رسانه‌های جریان اصلی بازتاب چندانی ندارد. مساله خاک و تمامیت ارضی است و از نظر خاک پرستان و راویان رئال پولتیک، جان آدمی و حق انتخابش اینجا هیچ ارزشی ندارد.
اما یکی از این سه زن را با شکنجه بسیار و به طرز دهشتناکی کشته‌اند. یعنی مساله صرفا برنامه ریزی برای ترور فعالان سیاسی مخالف نیست.
شکنجه سه‌فیه دمیر و کشتن تدریجی او و با انجام شکنجه‌هایی که بیش از صد سال است هیچ دولت رسمی علنا مرتکب نشده است و حتی داعش هنوز آن را تجربه نکرده است، پیام روشنی دارد
.
پیامی که دولت ترک به همراهی و تائید تمام آن‌هایی که به آن رای داده‌اند و هنوز تائیدش می‌کنند به کردهای شهرهای به پا خاسته می‌دهد: ما تنها برای سرکوب شما نیامده‌ایم، ما به خون شما تشنه‌ایم و عطشمان هم جز با ذره ذره کشتن شما سیراب نخواهد شد


اینجا اصلا مساله مخالفت یا موافقت با شیوه جنگ یا دفاع ک‌ج‌ک (پ‌ک‌ک) نیست. جنگ هم آدابی دارد، کشتن ده‌ها کودک و زن و مرد غیر نظامی در چند هفته اخیر در مناطق کردنشین و در ادامه مثله کردن فعالان سیاسی غیر مسلح، جنگ علیه «ترور» یا «تجزیه طلبان» نیست.
این جنگ علیه انسانیت و مدنیت است. این جنگ داعش به هیات دولت درآمده علیه انسان‌هایی است که اصلی‌ترین جرم‌شان تلاش برای انسانی‌تر کردن سیستم سیاسی مستقر است.
اگر جایی برای اعتراض کردن باشد، اگر امکانی برای اعتراض کردن باشد، سکوت و یا اصرار بر ندیدن این جنایت و یا توجیه آن‌ها، همدستی با قاتلان است.
از به هیات جلاد در آمدن باید ترسید!
پ.ن: در گزارشی که در کامنت سوم گذاشته‌ام، نماینده پارلمان ترکیه می‌گوید یکی از همراهان ساعت 4 عصر با دفتر ه‌د‌پ تماس می‌گیرد و خبر از زخمی شدن این سه زن فعال می‌دهد که در حال رفتن از یک محله به محله دیگر هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند و درخواست آمبولانس می‌کند. آمبولانس امکان رفتن پیدا نمی‌کند و چند ساعت بعد سربازان دولتی ترکیه جنازه مثله شده آن‌ها را تسلیم سردخانه بیمارستان سلوپی می‌کنند


مجمع زنان کردستان در واکنش به ترور سه فعال سیاسی زن توسط نیروهای امنیتی ترکیه اعلام کرد کشتارهای جمعی نخواهد توانست کردها را وادار به عقب‌نشینی کند.
شورای هماهنگی ك.ژ.ك طی بیانیەای در رابطه با ترور سه فعال سیاسی زن در سلوپی با اعلام آنکه اعلام خودمدیریتی در کردستان نتیجه سال‌ها مبارزه جنبش آزادیخواهی خلق کرد بوده است به هجوم نظامی و رد اراده کردها توسط حاکمیت ترکیه اشاره کرده و می‌گوید: "کردستان را به جبهه جنگ مبدل کردەاند. در شهرهای سور، فارقین، جزیر، سلوپی، شرنخ و نصیبین دست به ترور زدەاند. برای شکستن اراده مردم از هیچ گونه توحش و کشتاری پرهیز نمی‌کنند. زنان و کودکان در رأس حملات دشمن قرار دارند."
 ك.ژ.ك با اشاره به قتل پاکیزه نایر، سوه دمیر و فاطمه اویار تأکید می‌کند این نوع کشتارگری نه تنها نمی‌تواند خلق کرد را به عقب‌نشینی وادار بلکه منجر به سرسختی بیشتر کردها می‌شود. زنان پیشگامی دفاع از خودمدیریتی‌ها و تلاش برای تکوین ملت دمکراتیك را کماکان برعهده خواهند داشت.
خانواده سه زن انقلابی که در سلوپی ترور شدند با تجمع در مقابل بیمارستان دولتی شرنخ اعلام کردند تا اجساد دو جوان که از سه روز پیش در یکی از محلات شهر در محل واقعه بر زمین ماندەاند به خانوادەشان تحویل نشود آنها نیز از تحویل گرفتن پیکر عزیزانشان خودداری می‌کنند.
اعضای خانوادەهای سوه دمیر، فاطمه اویار و پاکیزه نایر طی تجمعی در مقابل بیمارستان شرنخ در یک سخنرانی خبری اعلام کردند سه روز پیش دو شهروند در محلەی دجله این شهر توسط نظامیان ترکیه کشته شدند اما نیروهای امنیتی اجازه نمی‌دهند اجساد آنها از محل واقعه برای خاکسپاری منتقل شود. آنها گفتند تا زمانی که این وضعیت ادامه داشته باشد به نشانه اعتراض از دریافت پیکر عزیزانشان خودداری می‌کنند.
مسعود اویار برادر فاطمه اویار که در این جمع صحبت می‌کرد گفت شهرهای زیادی در محاصره قرار دارند و افراد زیادی کشتە شدەاند که همگی خواهران و برادران ما هستند و هیچگاه رهایشان نخواهیم کرد.
یکی از بستگان سوه دمیر هم اعلام کرد ما برای انتقال پیکر عزیزانمان به اینجا آمدیم اما دیگران هم خواهان به خاک سپردن فرزندانشان هستند در چنین شرایطی وجدان ما اجازه نمی‌دهد که اجساد را تحویل گرفته و برویم. جسد یک دختر بچه دوازده ساله را هم امروز به اینجا آوردند که برای محل دفن او محدودیت ایجاد کردەاند.
تجمع در مقابل بیمارستان دولتی در پی قتل سه زن کردستانی
اهالی شرنخ در پی قتل وحشیانه سه زن کرد امروز بسوی بیمارستان دولتی این شهر راهپیمایی کردند. تظاهرکنندگان شعار انتقام انتقام و شهیدان زندەاند سر دادند.
نمایندگان معترضان در مقابل بیمارستان دولتی شرنخ تأکید کردند که این قتل وحشیانه توسط ترکیه یک هفته پیش از سالگرد ترور سه زن انقلابی کرد در پاریس حاوی یک پیام سیاسی‌ست.
یکی از معترضان طی سخنانی در این تجمع گفت کشتار ما باعث رویش بیشتر ما می‌شود. ما از خاکسترمان برمی‌خیزیم و نابودی ما محال است. حماسه مقاومت امروز در برابر حکومتی فاشیست و کشتارگر در آینده بر لبان کودکانمان زمزمه خواهد شد.
ترور دولتی ترکیه و کشتار شهروندان کرد توسط ارتش این كشور در کردستان ادامه دارد که شب گذشته سیوی دمیر عضو مجلس حزب مناطق دمکراتیک، پاکیزه نایر رئیس مشترک مجلس خلق سلوپی و فاطمه اویار عضو کنگره زنان آزاد توسط نظامیان ترکیه زخمی و سپس به قتل رسیدەاند.
عکس : قربانیان غیر نظامی ساکن دیار بکر در حمله اخیر ارتش ترکیه . اعداد ، نشانگر سن کشته شدگان است .
در ادامه ترور دولتی ترکیه در شهرستان سلوپی روز دوشنبه در محله مسکونی کارشیاکا ، محله ای که چندین هفته است آماج حملات شدید توپخانه ای و هجوم نیروهای امنیتی ترکیه قرار دارد، چهار شهروند بر اثر حملات نظامی، جان خود را از دست داده و پیکر آنان به بیمارستان محاصره شده شهر منتقل شده است. نیروهای امنیتی از ورود نمایندگان مردمی و بستگان جانباختگان به بیمارستان محل نگهداری پیکر آنان برای احراز هویت و تحویل پیکر جانباختگان ممانعت بعمل آوردند.
 روز گذشته مشخصات سه تن از جانباختگان ، سیوی دمیر عضو مجلس حزب مناطق دمکراتیک، پاکیزه یانر رئیس مشترک مجلس خلق سلوپی و فاتمه اویار عضو کنگره زنان، کژا اعلام شد. به دلیل سوختگی و شدت جراحات بر پیکر شخص چهارم هنوز هویت وی مشخص نشده است. غروب روز گذشته پیکر سه فعال و سیاستمدار زن، به منتخبین مردمی و بستگان آنان تحویل داده شد. سیوی، پاکیزه و فاطمه از فعالین و سیاستمدارانی بودند کە در صفوف مقاومت مردمی در دفاع از خودمدیریتی های مردمی جای می گرفتند.

برای دیدن فیلم هایی کوتاه از وضعیت مردم در مناطق کردی و تحت اشغال ارتش ترکیه میتوانید روی لینکهای زیر کلیک کنید. این فیلمهای کوتاه توییت شده. انتشار آن در رسانه ها حذف میشوند.


20 years old İslam atak was murdered by turkish nazi army in silopi,alongside 3 kurdish politicians


Civilians remain under artillery fire by occupant Turkish forces in the Kurdish town of #Cizre for the 25th day.



A Kurdish mother in North Kurdistan: I am Kurd and hold my head high. We are not escaping and nobody can defeat us.


Announcement by occupant Turkish forces to civilians in #Silopi: "Evacuate
houses otherwise we'll use sarin gas."
Civilian Kazım Tong killed by occupant Turkish state forces while taking his children home in #Cizre

Rojava halkı Bakuré Kürdistan direnişine destek amacıyla görkemli bir yürüyüş düzenlendi.

An image from today's #Silopi,clear enough to understand what's going on in there #SystematicMassacreOnKurdsByTurkey
Last speech of martyr PakizeNayir We will not leave our neighbourhoods &resist until death #Silopi #Twitterkurds
Şehit düşen 3 Kürt kadından Silopi Halk Meclisi Eş Başkanı Pakize Nayir: An azadî an azadî.
Silopide öldürülen Pakize Nayır'ın son mesajı

Die drei Opfer wurden laut kurdischen Quellen von türk.Soldaten/Polizisten hingerichtet
In den Leichen der drei getöteten kurdischen Politikerinnen in #Silopi wurden  19 Geschosse gefunden  via @eliyyoo
A Kurdish mother injured by Turkish terrorists bombs, with her scared daughter in #Cizre.
Turkish special forces rocket struck home in Amed/Sur, killed Melek Apaydın (38) having breakfast with her children.
Laut @ReportKurdistan Aufnahmen, wie türkische Panzer Wohnhäuser in #Cizre beschießen #TürkeiKrieg
Der "bestmögliche Partner" der Europäischen Union im Dialog mit der Bevölkerung in #Cizre  via @arahmangok
v. @LawkeXerib This is how Kurdish civilians must run for their lives in #Silopi for #TerroristTurkey's snipers:
Footage of YPG/SDF repelling daesh attack on Tishreen
Those in the picture above was murdered by turks in France 2013.. Those under murdered by turks today.


Occupant Turkish state forces are hitting civilian houses with heavy arms in #Sur, #Diyarbakır

 

هیچ نظری موجود نیست: