۲۹ آذر، ۱۳۹۱

امروز چهار شنبه 29 آذر، 19 دسامبرکلاس های درس را تعطیل کنیم

ساعت 10 صبح مقابل ادارات  مقابل اموزش و پرورش  سراسر کشور
محل های تجمع چهارشنبه 29 آذر ساعت 10 صبح در شهرهایی که تا کنون به دستمان رسیده
این لیست به تدریج تکمیل می شود/لطفا ادرس دقیق آموزش و پرورش شهر خود را در کامنت یا به صورت نامه به صفحه ارسال کنید تا در لیست اضافه شود.
مهاباد : خیابان توحید/ شاهین شهر "بلوار امام نرسیده به فلکه شهرداری"/ هشتگرد- بلوار خامنه اي/ گیلان رشت میدان فرهنگ/ سقز میدان قدس/ زاهدان-خ دانشگاه/ بوکان-خ ابوذر/ شاهین شهر "بلوار امام نرسیده به فلکه شهرداری"/ هرمزگان , بندر عباس , شهر نمایش - بلوار معلم/ رشت سبزه میدان،کوچه مسجد جواد لاکانی (دهنۀ دوم آفخرا)/ اهواز: امانیه، فلکه ساعت/ اصفهان کمی بالاتر از بیمارستان خورشید هست خیابان هشت بهشت/ بانە- خ ادارەی برق- روبروی مدرسەی شبلی/ تهران، بزرگراه بعثت، خيابان شهيد بخارايي، خيابان شهيد سميعي، مقابل درب شمالي پارك بعثت/ همدان-ملایر.خ شهدا 250 متر بعد از میدان امام حسین بلوار شهید بهشتی سمت راست اداره آموزش و پرورش ملایر/ شیراز:خيابان معدل شرقي/ تبریز: خیابان ارتش جنوبی خیابان معلم/ قزوین: خیابان دستغیب/ تربت حيدريه :چهار راه فرهنگ/ اصفهان:دروازه دولت.خیابان گلدسته.خیابان هشت بهشت.جنب بیمارستان علی اصغر(خورشید)/ ساوه: ابتدای جاده نورلبیک/ مریوان: بالاتر از میدان جهاد/ مشهد: خیابان امام خمینی/ سنندج:خیابان ژندارمری/ بوشهر شهرستان تنگستان.شهر اهرم ابتدای خیابان آبگرم/ كرج :ميدان استاندارد/ سردشت: جنب بانک کشاورزی
 تذکر : این فراخوان برای تمام شهرها و حتی روستاهای ایران است نه فقط شهرهایی که اسمشان امده در تمام شهرها و روستاهای محل زندگی خود روز چهارشنبه ساعت 10 صبح دراموزش و پرورش مرکزی جمع شوید و کلاس های درس را تعطیل کنید
https://www.facebook.com/shienabad

1- به خاطر تو، به خاطر عروسکهایت به خیابان می آیم. چهارشنبه، 29 آذر، ساعت 10 صبح، مقابل اداره آموزش و پرورش (1). می آیم تا فریاد حق خواهی تو از ثروت بیکران این سرزمین باشم. می آیم تا فریادی باشم علیه تمامی بخاری های نفتی، همه ی کلاسهای کاهگلی، همه ی دیوارهای ترک خورده، همه ی مدرسه های بی اسلوب و همه ی بی عدالتی ها و بی مسئولیتها. می آیم تا به وزیر بی لیاقت بگویم که چیزی به نام انسان، چیزی به نام انسانیت، چیزی به نام مسئولیت وجود دارد که باید حرمت نگه دار آن بود. می آیم زیرا سخت باور دارم که اگر پا به خیابان نگذارم، اگر فریاد دادخواهی سر ندهم، اگر در قبال بی مسئولیتی سکوت عملی کنم، همچون وزیر در پاسداشت حرمت انسان و انسانیت و مسئولیت، بی کفایت خواهم بود، در مسئولیت ناپذیری با او همتراز و در پرپر شدن گلهای این سرزمین با او شریک جرم خواهم بود. می آیم تا دوشادوش هر آن دیگری که می آید نشان دهیم که ما همگان مسئولیم. بگوییم که "من به هیات ما زاده شدم، به هیات پرشکوه انسان، تا در بهار گیاه به تماشای رنگین کمان پروانه بنشینم ...و جهان را به قدر همت و فرصت خویش معنا دهم" (2).  

2- من به فراخوان 29 آذر پاسخ مثبت می دهم زیرا از پس آن نه صدای مرجعی اقتدار طلب را می شنوم و نه صدای تافته های جدا بافته از مردم را که چشم انتظارِ سوار شدن بر امواج، خود را در مقام چوپان و مردم را در جایگاه گله قلمداد می کنند. من به فراخوان 29 آذر پاسخ مثبت می دهم زیرا از پس آن صدای همنوای تمام انسانهایی را می شنوم که حس انسانیت در آنها نه تنها به درد آمده است که می خواهند از دل این درد، انسان و اعتراض را متولد کنند. من به فراخوان 29 آذر پاسخ مثبت می دهم زیرا آنرا نه دعوت عده ای از عده ای دیگر بلکه دعوت هر فرد از خودش می یابم. من به فراخوان 29 آذر پاسخ مثبت می دهم زیرا چیزی از درون من به من فراخوان می دهد و من صدای خود را همنوا با صداهای دیگر در این فراخوان میتوانم بشنوم. من به فراخوان 29 آذر پاسخ مثبت می دهم زیرا معتقدم در جایی که بی عدالتی هست انسانِ من تنها در خیابان و در اعتراض، مجال تولد و ظهور می یابد. قلم را بر زمین می گذارم و به خیابان می آیم..." به خاطر یک سرود، به خاطر یک قصه در سردترین شبها، تاریکترین شبها، به خاطر عروسکهای تو، به خاطر تو، به خاطر هر چیز پاک" (3).  

اشاره ها:
(2) و (3) "شعر" ها از احمد شاملو

ویدئو و گزارشات تصویری:

خنده روی جنازه کودکان - killing children in Iran

هیچ نظری موجود نیست: