۱۱ فروردین، ۱۳۹۰

فیلم، مقاله، مصاحبه و خبر

دوستان قذافی /Winfried Wolf / برگردان ناهيد جعفرپور پشت صحنه: شرکت های آلمانی سال های سال رژيم ليبی تحت رهبريت قذافی را با اطلاع دولت آلمان مسلح می نمودند( بخصوص با گاز های سمی).  مسلما انگيزه های متفاوت و بخشا متضادی وجود دارند که چرا دولت آلمان شرکت ارتش آلمان را در ايجاد يک محدوده ممنوعه هوائی بر فراز ليبی قبول ننمود و همچنين دلائل خوبی هم وجود دارند که چرا حملات نظامی گسترده ای که هواپيماهای جنگی کشورهای ناتو و از همه مهمتر فرانسوي، بريتانيائی و آمريکائی بر عليه ليبی انجام می دهند اهداف ديگری را دنبال می کنند تا اهداف حقوق بشری و محافظت از مردم غير نظامی ليبی.  البته در کنار حمله نظامی ناتو گزينه های سياسی و اقتصادی بسياری ديگری هم پيشنهاد شد از جمله به رسميت شناختن " شورای ملی ليبی"، کمک های مالی به آنها، ارجعيت دادن و کمک به آکسيون های نظامی مخالفين دولت در بن قاضی از طريق اتحاديه کشورهای ليگای عربی. مصر در روزهای آخر قبل از حمله غربی ها شروع کرد به مخالفان دولت در بن قاضی اسلحه بدهد. دولت برلين همه اين اقدامات را رد نمود.  يک هفته قبل از شروع بمباران ها وزير امور خارجه آلمان اعلام نمود که می خواهد با هر دو طرف وارد مذاکره شود. يک روز قبل از اينکه شورای امنيت سازمان ملل تصميم گيری کند آکسيون نظامی به اصطلاح جامعه ملل را تائيد نمايد، قذافی ازموضع صدر اعظم آلمان بعنوان " دوستی با ليبی" قدردانی نمود.
با تشکر از ناهید جعفرپور- برای خواندن ادامه مطلب روی اینجا کلیک کنیم.
در لینک های زیر مصاحبه ای در همین رابطه به زبان آلمانی (صوتی) علیه نظامی گری
In dem Gespräch mit Christoph Marischka von IMI(der Informationsstelle Militarismus) ein Radiobeitrag:über Deutsche Ausbildungs- und Ausstattungshilfe für nordafrikanische Diktaturen:
Teil 1:   Teil 2:

این هم یک لینک محشر, عالی حرف نداره و... فیلم کامل "این انقلاب" به زبان انگلیسی – فیلم در چند قسمت روی یوتیوب است. البته روی قسمت اول کلیک کنیم بقیه اتوماتیک لود میشه. فیلم داستانی است همراه با صحنه های مستند و بحثی راجع به بلک بلوک...
This Revolution

راستی 12+1 بدر که قرار اکسیون بود رژیم پیشدستی کرده و قراره نماز جماعت برگزار کنه. شهرداری تهران در سيزده بدر نماز جماعت برگزار می کند
خبر اعدام، اعتصاب غذا، سرکوب شکنجه و تجاوز هم این هفته بسیار زیاد بود. آنقدر که شرکت آلمانی که به ایران جرثقیل میفروخت هم کف کرده و بدلیل استفاده این ماشین بیگناه در" اعدام" اعلام کرد که دیگه جرثقیل به ایران فروخته نمیشه و قراره رژیم از چین وارد کنه.
به نظرم ویاگرا هم بره تو اقلام تحریم خوبه. بقولی اینها تا الان با ویاگرا سر پا موندن!
افشاي كهريزكي ديگردر شيراز، تحت عنوان پلاك 100
پتیشن برای توقف حکم اعدام شیرکوه معارفی...
می دونی تفاوت شهرداری با صدا و سیما چیه...؟  اولی آشغال رو جمع می کنه دومی آشغال پخش می کنه
ورود حیوانات خامنه ای احمدی نژاد سپاهی دیکتاتور به پارک ممنوع
مزدوران جمهوري اسلامي در استراليا بخش4  شرکت‌کنندگان در مهمانی سفارت حکومت ایران در استرالیا – ۱۳۸۸/۱۱/۲۲ – بخش4 تصویر‌های زیر ، از مهمانی سفارت حکومت کودتایی ایران در استرالیا به مناسبت ۲۲ بهمن است که در تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۲۲ ( ۱۱ فوریه ۲۰۱۰ ) در Realm Hotel در شهر Canberra برگزار شد ، گرفته شده اند .

مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، روز گذشته به سوئیت انفرادی زندان مرکزی این شهر منتقل شده است
نامه مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محکوم به اعدام دقیق نمیدانم اما باید 40 سالم باشد همسرم بعد از بازداشتم از من جدا شد و پسرم اشکان كه بايد حدود 15 سال سن داشته باشد، آخه سالهای طولانی را در سلول انفرادی و زندان سپری کردن ، شاید باعث شود که سن دقیق پسرم از یادم نماند ولی خوشحالم که در نزد برادرم زندگی میکند ولي میدانم که از نبود پدر و مادر به شدت رنج میبرد ولی باز هم آسوده ام از اینکه گاه گاهی خبرش را میشنوم. در مدت این چند سال طولانی در بند های زندان و سلول های انفرادی بدونه اطلاعی از روند و نحوه ی پرونده ام را گذارندم .حالا هم تنها نيت من از نوشتن این حرفها این نیست که انسانهای را غمگین کنم ولی بدانید که زندانیهای زیادی هستند که به درد من گرفتارند و کسی را ندارند پیگیر و دنبال کننده پروندشان باشد و یا حدقل گاه گاهی بیاد ملاقاتش و از احوالش جویا شود .

پس از برگزاري راهپيمايي سانديسي براي حمايت از بشار اسد و سخنراني او يك زن شجاع با حمله به ماشين بشار، دروغين بودن اين تجمع را رسوا كرد.

۱۰ فروردین، ۱۳۹۰

فیلم کامل ساکو و وانستی Sacco and Vanzetti - 1971 Movie

فیلم کامل ساکو و وانستی Sacco and Vanzetti - 1971 Movie
فیلم کامل ساکو و وانستی در یوتیوب، فیلم به زبان ایتالیایی و زیرنویس انگلیسی است.
نیکولو ساکو و بارت وانستی دو آنارشو کمونیست و رهبر اعتصاب‌ها و جنبش کارگری دهه‌ی ۲۰ آمریکا بودند. این دو مبارز آمریکایی که در اصل از مهاجران ایتالیایی بودند قربانی‌ی دسیسه‌ای شوم شدند و بخاطر قتلی که انجام نداده بودند توسط پلیس بازداشت و بعد در دادگاه محاکمه گشتند. ساکو و وانستی در ۱۹۲۷ بر روی صندلی برق به قتل رسیدند.
اما گلدمن میگه: استبداد با سرکوب زنده است و رهایی با آزادی پیش می رود. خطای انقلاب بزرگ روسیه این بود که اشکال جدید زندگی اجتماعی و اقتصادی را بر شالوده کهنه ی سرکوب و زور استوار کرد. رشد کامل جامعه ی بشری همیشه با دوری جستن از حکومت و اجبار بوده است. با دوری از اقتدار و حرکت به سوی آزادی و استقلال. در این مبارزه روح آزادی سرانجام پیروز خواهد شد. موفقیت در گروی همین مسیر است. سیر تاریخ این نکته را ثابت کرده است و روسیه نیز متقاعد کننده ترین دلیل این مدعا است. پس بگذارید این درس را فراگیریم و آن را برای ساخت دنیایی نوین سرشار از انسانیت و آزادی به کار گیریم. باشد که شهادت پیروزمندانه ی ساکو و وانزتی در مبارزه ی باشکوه مان به ما درس مقاومت و استحکام ببخشد.

بقیه متن اما گلدمن (مترجم نسیم روشنایی) را با کلیک روی ادامه مطلب بخوانیم.

Sacco and Vanzetti - 1971 Movie
English subtitles)
In 1920, the anarchist Italian immigrants Niccola Sacco (Riccardo Cucciolla) and Bartolomeo Vanzetti (Gian Maria Volonté) are sentenced to death, falsely accused of a robbery and murder. Indeed they are condemned due to their political beliefs, in one of the most shameful and hypocrite judgments of the human history.
Giuliano Montaldo, Italy/France, italian, 1971, 120 min.
Un hold-up sanglant est commis le 15 avril 1920, dans le Massachusetts. Deux anarchistes d'origine italienne, Nicola Sacco et Bartolomeo Vanzetti sont arrêtés. Malgré le manque de preuves formelles, ils sont condamnés à mort et envoyés à la chaise électrique.

تبلیغ فیلم مستند مبارزات جی8/20 در تورنتو-کانادا  تیزر فیلم در زیر،
Into The Fire Teaser
Into The Fire - Teaser 2
Into The Fire - Teaser 3
we are releasing this film online for free on April 23
همچنین اطلاعاتی راجع به چگونگی تهیه بلیط. فیلم جمعه 22 آوریل در تورنتو روی پرده میاد.
Into The Fire - World Theatrical Premiere
Join us on Friday April 22nd 7:00pm at the Bloor Cinema in Toronto.
Join the Facebook Group and invite your friends:
Secure your tickets by getting them online at:PressForTruth.ca
http://pressfortruth.ca/dvd_dtls.php?rid=9   
یادمون نره هنوز دوستانمان در کانادا درگیر زندان، ممنوعیت از فعالیت سیاسی، جریمه نقدی و کماکان تحت نظر هستند. یادمون نره جو بشدت پلیسی کانادا که هنوز بعد از تابستان 2010 ادامه داره. امید بچه ها آنور آب از این سرکوبها جون سالم به در ببرند و بتونیم ایندفعه ملاقات سران یک حال اساسی اینترناسیونال به این سران (که تعدادشون هم داره زیاد میشه) بدیم.

موزیک ویدئو رپ - کنی آرکانا به فرانسه با زیرنویس آلمانی و انگلیسی
Keny Arkana - French Rap
Keny Arkana - Cinquième Soleil (The Fifth Sun)
Keny Arkana - 5ème soleil (german sub)
Cinquième soleil
Keny Arkana (born 1982 in Marseille, France) is a French rap artist. She is active in the alter-globalization movement with "La Rage Du Peuple", a music collective created in 2004 in the neighborhood of Noailles in Marseilles.

۰۹ فروردین، ۱۳۹۰

این ترانۀ موسویِ لیبی ست! تجاوز گروهی


تجاوز گروهی مزدوران قذافی به یک زن جوان، دانشجوی26 ساله رشته حقوق.
ایمان ال عبیدی را آزاد کنید.
دیروز رژیم قزافی به دروغ اعلام کرد او آزاد شد و نزد خواهرش است. خانواده او این دروغ را تکذیب کردند. او در زندان است. حامیان او در فیس بوک خواستار آزادیش هستند. تا کنون بیش از 10.000 نفر در دو صفحه اینترنتی با استفاده از فشار افکار عمومی در جهان خواهان آزادی او شدند.
We are all the family of Iman al-Obeidi)
Free Iman Al- Obeidi     عکس
تجاوز گروهی مزدوران قذافی به یک زن جوان، أیمن العبیدی 30 ساله گفت چون از شهر بن غازی مرکز اصلی مخالفان بود، در ایست بازرسی او را گرفتند ، بستند …و پانزده نفر از شبه نظامیان قذافی به او تجاوز کردند. ماموران امنیتی که در هتل حضور داشتند به او حمله کردند تا دهانش را ببندند. اما دوربین ها و میکروفونهای خبرنگاران تمام وقایع را ثبت و ضبط کرد. به خبرنگارانی که به کمک زن شتافتند نیز حمله شد
ویدئو افشاگری ایمان در یوتیوب   در سی ان ان
دیروز شنبه یک زن به هتل محل استقرار خبرنگاران خارجی در طرابلس پایتخت لیبی مراجعه کرد و با نشان دادن آثار ضرب و شتم بر صورت، گردن و پاهای خود از تعرض دسته جمعی گروهی از مزدوران قذافی به خود خبر داد. در آغاز واکنش بی رحمانه نیروهای قذافی بر این زن نمایش داده می شود و پس از آن ویژه برنامه تلویزیون دولتی لیبی برای توجیه جنایتی که رخ داده است. مجری تلویزیون دولتی تلاش می کند او را فردی روانی معرفی کند که حتی قبیله او "ال عبیدی" او را به خاطر این کار طرد خواهند کرد. "هلا المیصراتی" مجری ادعا می کند که به عده زیادی از دختران لیبیایی توسط آزادیخواهان تجاوز شده است و هر روز مردم تعداد زیادی دختر را به بیمارستانها می برند تا از آنها آزمایشهای لازم در این مورد گرفته شود. مجری می گوید که چون ایمن العبیدی از تجاوز خود حرف زده است پس کل داستان یک نمایش بیشتر نیست (یاد احمدی نژاد افتادم که ادعا می کرد شهادت ندای ما تنها یک نمایش بوده است)، زیرا در فرهنگ سنتی قبیله ای لیبی دختران تجاوز به خود را فاش نمی کنند.
Libyans Rally For Rape Victim Iman al-Obeidi - March 27, 2011
روز شنبه 27 ماه مارس ساعت 3 صبح از طرف حکومت قزافی به خانواده او تلفن کرده و میگویند اگر او داستانش را عوض کند(بگوید دروغ گفته) بهش خانه و پول میدهند و هر چه عبیدی تقاضا کند. او به مادرش خانم احمد در تلفن میگوید: ترجیح میدهم بمیرم تا حرفم را عوض کنم. این در حالی است که رژیم قزافی قبلا ادعا کرد که عبیدی مست بوده و یا بیمار روانی است.
ایمان برای ملاقات خواهرش به طرابلس میرود که بدست اوباشان قزافی میافتد. خواهر او را تحت فشار گروگانگیری کودکش جلوی دوربین آوردند که بگوید ایمان روانی و دیوانه است. پدر و مادر ایمان در منطقه آزاد شده از سالم بودن روانی دخترشان که دانشجوی حقوق است میگویند. رژیم قزافی اکنون از حربه دیگری استفاده کرد: ایمان ال عبیدی "تن فروش" است! و اینکه در میهمانی به او تجاوز شد! مادر و پدر ایمان در مصاحبه با تلویزیون الجزیره اعلام کردند او در زندان طرابلس است. او در Bab al-Asisija in Tripolisاست.مادر او در ویدئو ای اعلام میکند که به دخترش افتخار میکند. در ویدئوی دیگری پدرش اعلام میکند که دخترش نه روانی است و نه تحت نظر دکتر روانشناس(آنطور که رژیم قزافی اعلام کرد.
والدة ايمان العبيدي ليبياLibye Maman d'Eman violée par les pro Kadhafi Libya
ویدئوصحبت مادر ایمان به زبان عربی
والد ايمان العبيدي ليبياLibye Papa d'Eman violée par les pro Kadhafi Libya
ویدئوصحبت پدر ایمان به زبان عربی در حالی که عکس فارغ التحصیلی او را در دست دارد
This man is Iman Al-Obayedy's father (the girl who was raped by Gaddafie security brigades, and then was taken in front of journalist on 26 March to led to an unknown place). The man here is emphasising that she is mentally stabilised and she is not suffering from any disorder or psychological problems as Gaddafie's spokesman allegedly vowed to media.
Mother of Libyan woman in rape-claim case says she is ‘very proud’ of her daughter
“I am very happy, very proud,” said Ahmed, describing her daughter as a 26-year-old law student in Tripoli.
The government went on to say that the woman appeared “drunk” and “mentally ill" yet they offered her money and a house to changed her story..
Gaddafi government representatives telephoned Obeidi's mother at 3 am on the morning of Sunday 27 March, offering to give Obeidi "a new house and a lot of money and anything she wanted" if she would "change her story". Obeidi's mother contacted Obeidi, who refused the offer, stating "I will die rather than change my words."
Libyerin klagt Gaddafis Milizen an  ویدئو کتک زدن ایمان ال عبیدی و ژورنالیست ها برای جلوگیری از افشای تجاوز در جلوی دوربین ژورنالیست ها کانال ان تی وی به زبان آلمانی
ايمان العبيدي    فیلم سی ان ان به انگلیسی
برخورد ماموران امنیتی لیبی با ایمن العبیدی که نیروهای طرفدار قذافی او را شکنجه و به او تجاوز کرده اند و توجیه تلویزیون دولتی لیبی
تجاوز به زنان،«سلاح جنگی» نيروهای قذافی:وياگرا و کندوم در جيب ماموران، ناپديد شدن پزشکان

۰۷ فروردین، ۱۳۹۰

فیلم های کوتاه از خیزش سوریه در راه آزادی..

The Syrian Revolution 2011   بداية الضرب بالرصاص في مظاهرات درعا 2011

توجه برخی از فیلم ها دارای صحنه های دهشتناک است.
شهادت بده جز اله خدایی نیست، شهادت بده محمد رسول خداست!  نه، نه نه نه...
Dara dead .. video demonstrations of effective teaching ...
قتلى مظاهرات درعا ..فيديو مؤثر لتلقين الشهادة

هدم تمثال حافظ الاسد في درعا -اطلاق نار من بيت المحافظ
Demolition of a statue of Hafez al-Assad
Homs, Syrian Revolution .. all for freedom
Remove the photos and idols of Bashar al-Assad and his father from Tahrir Square Daraa

عشرات الألاف في مظاهرات درعا - الجمعة 25 أذار
Tens of thousands in demonstrations Dara - Friday, 25 March

شاهد عصابات آل الأسد الشبيحة المجرمين كيف يعربدون في الشوارع
Thugs of the Syrian regime to sow discord and killed 26 rebels Latakia \ 3 \ 2011

عاجل نداءت إستغاثة مجازر ترتكب في اللاذقية ألان 26,3,2011
URGENT SOS Ndaet massacres committed in Lattakia Alan 26,3,2011
As a result of torture in Syria, see people are demanding their freedom Homs 25 \ 3 \ 2011
;شام درعا 5 سنكشف الحقيقة تباعا Daraa truth and serious injuries
درعا -إنخل مظاهرات 26-3-2011.mp4
درعا-الصنمين محاصرة وتضرب النار فيها.mp4
Dara - Alsnumein surrounded and hit the fire
توجه  فیلم ها دارای صحنه های دهشتناک است.
المجرم ماهر الأسد بين جثث شهداء درعا
Maher al-Assad : ماهر الأسد‎is the brother of Syrian president Bashar al-Assad and head of the Presidential Guard
Daraa Martyrs شهداء مدينة درعا السورية

۰۵ فروردین، ۱۳۹۰

جمعه خشم" در سوریه. امروز جمعه Good morning

در اوایل که بشار آمد فکر می‌کردم که از باباش با شعور تر است ،فکر می‌کردم که در اروپا درس خوانده و کمی‌ از انسانیت بو برده ، فکر می‌کردم که جوان است و مغزش ، امروزی می‌‌اندیشد ، اما حالا می‌‌بینم که گاو تر از بابای کره خرش است!
 فیلم Anger in Syria over crackdown
.Syria Live Blog - March 25
 فیلم جمعه خشم" در سوریه. امروز جمعه Good morning
 فیلم CNN: Uprising in Syria,20110324
سوریه؛ رفتار غیرانسانی مزدوران اسد با بازداشت شدگان در این فیلم مزدوران رژیم جنایتکار اسد یکی از بازداشت شدگان را مورد ضرب و شتم قرار داده و با سیم برق او را تهدید می کنند.
syrie les violences de la police syrienneفیلم
syrie manifestation pour plus de liberté 15 mars فیلم
فیلمSyrian Revolution Damascus 15 March 2011
The Syrian Revolution 2011فیلم تعرض المواطن عماد نسب للضرب بوحشية
"جمعه خشم" در سوریه. امروز جمعه قرار است تظاهرات ضد حکومتی در شهرهای این کشور برگزار شود. مشاور بشار اسد رئیس جمهور سوریه پنجشنبه به صحنه آمد و گفت دولت قصد دارد قانون وضعیت اضطراری در سوریه را لغو کند.
سوریه لغو وضعیت اضطراری را بررسی می کند  Euronewsفیلم
با ادامه اعتراضهای ضددولتی در سوریه، دولت بشار اسد قول داد که اعطای آزادیهای بیشتر به مردم را بررسی خواهد کرد.Euronewsفیلم
فیلم شام - درعا 10 - سنكشف الحقيقة طفس 23-3-2011 فیلم شام - درعا 11- سنكشف الحقيقة 23-3-2011
هزاران معترض سوریه ای روز پنجشنبه به خیابان های شهر جنوبی درعا ریختند تا در مراسم تشییع جنازه تظاهرکنندگانی شرکت کنند که روز چهارشنبه در تظاهرات ضد دولتی به ضرب گلوله نیروهای پلیس، کشته شدند. شرکت کنندگان در این مراسم در روز پنجشنبه نیز شعارهایی علیه دولت سوریه سر دادند. برخی از شرکت کنندگان در مراسم سوگواری اخیر برای ۱۵ قربانی تظاهرات چهارشنبه در شهر درعا، خواستار آزادی بیشتر شدند و از جمله شعار می دادند «خون شهدا پایمال نخواهد شد».
به دنبال نزدیک یک هفته درگیری های مرگبار، به گفته شاهدان شرایط امنیتی سنگین همچنان در شهر درعا حاکم است. نیروهای امنیتی سوریه جمعه گذشته در این شهر چهار تظاهرکننده را کشتند. یک معترض دیگر نیز در روز یکشنبه کشته شد و در روز دوشنبه یک پسربچه ۱۱ ساله بر اثر استنشاق گاز اشک آور جان باخت. فعالان می گویند نیروهای امنیتی روز چهارشنبه به یک پناهگاه نیروهای شد دولتی حمله کردند.این ها در حالی است که دولت سوریه گزارش متفاوتی از خشونت ها در این کشور ارائه کرده است. رسانه های دولتی سوریه می گویند بر اثر حمله «یک گروه مسلح» به یک تیم پزشکی، چهار تن کشته شدند.تظاهرکنندگان در سوریه خواستار آن هستند که بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور به وضعیت اضطراری در کشور پایان دهد، وضعیت گسترده امنیتی در کشور را فرونشاند، زندانیان سیاسی را آزاد کند و به آزادی بیان احترام بگذارد.سوریه از زمانی که حزب بعث کنترل کشور را در سال ۱۹۶۳ به دست گرفت، تحت قانون اضطراری است که هرگونه مخالفتی با قوانین خود را ممنوع می کند عقب‌نشینی رهبری سوریه در برابر خواست‌های معترضان  رهبری سوریه یک روز پس از سرکوب خونین تظاهرکنندگان در درعا تسلیم خواست مخالفان شد. مشاور بشار اسد قول داد که وضعیت اضطراری پایان یابد و آزادی احزاب تضمین شود. در آخرین ناآرامی‌های درعا ده‌ها نفر کشته شدند. شامگاه پنجشنبه (۲۴ مارس، ۴ فروردین) ساعاتی پس از خاکسپاری قربانیان ناآرامی‌های دیروز شهر درعا در جنوب دمشق، مشاور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در تماس با خبرگزاری دولتی سانا اعلام کرد که دولت پایان دادن به وضعیت اضطراری را مورد بررسی قرار می‌دهد و ضمن اصلاحات سیاسی فعالیت احزاب را آزاد خواهد کرد. اعتراض‌ها قانونی است خانم شعبان مشاور بشار اسد اعتراضات مردم را قانونی دانست و گفت که دولت در هر تصمیمی نظرات مردم درعا را در نظر خواهد گرفت. وی قول داد که با فساد با شدت بیشتری مبارزه شود و پایان دادن به قانون وضعیت فوق‌العاده که از سال ۱۹۶۳ بر سوریه حاکم است، مورد بررسی قرار گیرد. به‌گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، بشار اسد علاوه بر این، دستور افزایش حقوق کارکنان بخش دولتی و خدمات عمومی را صادر کرد. مخالفان دولت، در شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مردم سوریه را به شرکت در تظاهرات سراسری بزرگ جمعه خوانده‌اند. (دویچه وله) با شروع اعتراضات مردمی در سوریه و کشته شدن تعدادی از معترضان توسط نیروهای پلیس این کشور، برخی منابع سوری و احزاب اپوزیسیون، ایران و حزب‌الله لبنان را متهم به همکاری با نیروهای امنیتی سوریه کردند. «نه ایران، نه لبنان» این شعاری بود که مردم سوری در شهر دُرعا سر دادند. بیش از یک سال پیش، مردم معترض در تهران و در راهپیمایی‌ای که بنا بود دفاعی از مردم فلسطین و لبنان باشد، شعار سر دادند: «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران». در سرکوب تجمعات فعالان اجتماعی در سال‌های آغازین ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، عکس‌هایی منتشر شد که نشانی از پرچم حزب‌الله لبنان بر بازو و سینه‌ی یونیفورم نیروهای امنیتی داشت. برخی از شرکت‌‌کنندگان در این تجمعات نیز ادعا کردندکه شنیده‌اند مهاجمان با یکدیگر به زبان عربی صحبت می‌کردند. اینک در ششمین سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، العربیه خبری منتشر کرده مبنی بر اینکه نیروهای سپاه پاسداران ایران در سرکوب معترضان سوری دست داشته‌اند.

مصر/ حزب اله: زنان به پشت اجاق ها برگردند. ارتش: تنها زنان باکره حق تظاهرات دارند!


درست یکروز بعد از سرکوب تظاهرات 1000 نفره زنان در روز جهانی زن، در همان میدان آزادی مصر از زنان دستگیر شده در راهپیمایی مختلط توسط ارتش (کماکان طرفدار دیکتاتور سقط شده) تست باکرگی اجباری گرفته شد. لابد برای اثبات فاحشگی!
زنان دشمنان زیادی در راه رهایی شان دارند. از پدر و برادر گرفته تا آخوند و ملا. از رئیس و کارفرما گرفته تا دولت و ارتش و نیروی امنیتی. اگرچه تمام آنها هم بشدت با هم بر سر قدرت درگیرند اما وقت بیداری زنان و شورشهای برابری طلب اغلب مردان (سوای اختلافات آنتاگونیستی بینشان) علیه زنان در یک اتحاد کاملا مشخص ک ی ری قرار دارند.
حال سوال است: چرا زنان نباید بر سر داشتن ک س متحد شوند؟ مگر به همین دلیل نیست که اغلب ما حتی قبل از زاده شدن به مرگ یا بردگی محکومیم!
اتحاد مردسالارانه و از روی منافع مشترک در استثمار نیمی از اجتماع انسانی معمولا غریزی است. اتحاد گروههای تحت ستم نیاز به درجه ای از آگاهی دارد. وقت آن نرسیده که تکلیفمان را مشخص کنیم؟ تحریم تمام کسانی که ما را برده و زیر دست میخواهند و تشویق و پرورش نسلی که فرای تفاوت جنسی، نژادی و... به برابری انسانها معتقد باشند.
گزارش تست باکرگی از دستگیر شدگان میدان تحریر مصر
روشنگری. عفو بين المللی در بيانيه ای به برخورد خشونت آميز نظاميان با معترضين در ميدان تحرير قاهره اعتراض کرد و خواهان تحقيق در مورد معاينه اجباری بکارت زنان دستگير شده در ميدان تحرير شد.نظاميان روز 9 مارس ميدان تحرير را با خشونت از معترضين تخليه کردند. در اين روز 18 زن بازداشت شده و به بازداشت گاه های نظامی منتقل شدند. زنان بازداشتی بعد از آزادی به عفو بين الملل گفتند که در بازداشتگاه آنها را کتک زده و شوک الکتريکی داده اند و بعد در حاليکه سربازان مرد عکس ميگرفتند آنها را عريان کرده و مجبور کرده اند که به معاينه بکارت تن در دهند. برخی از زنان بازداشت شده بعد از آزادی در وبلاگ های خود مشروح برخورد خشونت آميز در بازداشتگاه ها را نوشته اند. يکی از آنها در وب نوشت خود شرح داده که سربازان بالای سر خود عکس مبارک را آويزان کرده بودند و وقتی او اعتراض کرد که چرا عکس را پائين نکشيده اند سربازان گفتند برای اينکه او را دوست دارند.
مشروح بيانيه عفو بين الملل
از سوی ديگر گزارش شده است دولت انتقالی روز چهارشنبه 23 مارس قانونی را گذراند که طبق آن تظاهرات و اعتصاب ممنوع شده و مجازات زندان يا جريمه نقدی برای آن در نظر گرفته شده است.
ÄGYPTEN: DEMONSTRANTINNEN ZU "JUNGFRÄULICHKEITS-TESTS" GEZWUNGEN
گزارشات تصویری از سرکوب زنان در میدان "آزادی" مصر
Woman's day in Cairo, March 8th 2011
Ethar El-Katatney on In The Arena (CNN) March 8th 2011
Women's march turns into shouting match
Sheikh says no to Egypt's Million Woman March

برای خواندن گزارشات به زبان های دیگر روی دنباله مطلب کلیک کنیم.
foto
An Egyptian protester argues with a man as hundreds of women marched to Cairo's central Tahrir Square to celebrate International Women's Day on Tuesday. A protest by hundreds of Egyptian women demanding an end to sexual harassment and equal rights has turned violent when men verbally abused and shoved the demonstrators, telling them that they should go home
'Go wash clothes! This is against Islam!'

۰۳ فروردین، ۱۳۹۰

لیبی: جنگ، تجاوز ...انتخاب!

آغوش متعفن ضد امپریالیستی قزافی

سربازانی که از دستور قتل عام مردم توسط قزافی سرپیچی و متعاقبا کت بسته به قتل رسیدند. ویدئو

Soldiers Executed For Refusing Cooperation






یا سرباز مجهز به کاندوم امریکایی؟!




جنایت سربازان آمریکایی در افغانستان عکس

تنها زنان میتوانند این چرخه را در هم بشکنند وقتی مردان با خون هم وضو میگیرند.

Gaddafi Bombing of Ajdabiya (Libya) Killing Children & The Innocent. Mar. 16, 2011. اجدابيا

ویدئو استفاده از مزدوران آدمکشان حرفه ای رژیم قزافی برای سرکوب مردم
Videos of shocking violence began to emerge, following on allegations that Gaddafi had hired mercenaries form the rest of Africa to sow terror amongst protestors.
ویدئو از شهر بنغازی در لحظه ورود قاتلان حرفه ای قزافی
Benghazi. ‘Please help us. We do nothing. Please help us. I am afraid. I am really afraid.’
Libyan Doctor Shows Evidence Of Ammunition Used Against Protesters
"Executed Soldiers - Sirt Libya (Refused to Kill their own People) جنود تم اعدامهم"
Wounded And Dead Carried From Clash With Security Battalion, Benghazi

تلویزیون الجزیرهInside Story - Crushing Libya's revolt


برای خواندن و دیدن گزارشهای تصویری بروی ادامه مطلب کلیک کنیم.

۰۱ فروردین، ۱۳۹۰

مقام معظم رهبری سال 1390 را «سال وداع» نام گذاری کردند

و ديكتاتور يعنى اين! پخش پيام تبريك عيد توسط خ.ر همزمان در هر ٦ كانال صدا سيما! به راستی دیکتاتور یعنی این! شش کانال رو به خودش اختصاص داده تا به زعم خودش همه مجبور باشند به دیدنش!
امیدوارم تا هفته دیگه همه کانالهای جهان خبر مرگش رو بدن
رژیم عقده ای ایران در آستانه سال تحویل با انداختن پارازایت قوی شبکه های پخش سرگرمی را از کار انداخت
آره عقده ای ها رو تاءتر هوشنگ توزیع و شهره آغداشلو که از voa پخش می شد هم انداختند .
از ساعاتی پیش این پارازیتها شروع شد و هم اکنون یعنی در ساعت 1:30 شب اول فروردین ۱۳۹۰ ماهواره یوتلست دبلیو تری بکل در تهران قطع شده و بیشتر فرکانسهای ماهواره هاتبرد هم قطع است
البته این پیامی رو هم که اوباما داد خیلی براشون ترسناک هستش و ترجیح میدن به هرشکلی مردم داخل نبینن
ویدئو کلیپ مقام معظم رهبری
شهر قصهٔ جدید ویدئو کلیپ  نمایشنامهٔ شهر قصه با شرکت مقام معظم رهبری
رسید سال نود رژیم باید برود
دیکتاتور به پایان سلام کن: اولین برچسب نوروزی که در شهر زرین شهر اصفهان افتتاح شد

فارس: پیام نوروزی مقام معظم رهبری منتشر شد. ایشان سال 1390 را «سال وداع» نام گذاری کردند.
بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون. در همین ابتدا عرض می کنم خدمتتان که بسیار خوشحالم که این سال 1389 بالاخره به پایان رسید. این سال از چند جهت برای بنده سال ناگوار و عذاب آوری بود به طوری که مدام این شعر جناب احمد آقای شاملو را زیر لب زمزمه می کردم که فرمودند: «سال بد. سال باد. سال روزهاي دراز و استقامت هاي كم...» و الحق که این شعر مناسبتش همین امسال بود که برادران غیورمان در مصر و تونس و لیبی استقامت کمی از خود نشان دادند و پشت ما را خالی کردند و یکی یکی سرنگون شدند. دوست عزیزم «بن علی» که نام بنده را بی اعتبار نمود و سپس «حسنی مبارک» کم دل و جرات و این آخری ها هم که برادر بزرگوارم سرهنگ عزیز «قذافی» مبارز که با این که اولش خوب آمد ولی آخرش به شکر خوردن افتاد. این ها همه به کنار ، فتنه سرکوب شده دشمن و ایادی استکبار بود که به قرار گفته مشاوران بی بصیرت ما ریشه کن شده بود اما دیدیم و دیدید که 25 بهمن چه شد و آن سه شنبه های مضاعف و آن چهارشنبه سوری ناسور که همه و همه سال ما را تباه کردند و اگر محموله 20 تنی پزشکی که وزیر محترم بهداشت وارد کردند نمی رسید معلوم نبود بتوانیم سال را به آخر برسانیم. ... بگذریم। شرح این هجران و این خون جگر ... چه بگویم... (در اینجا معظم له به گریه می افتند) عزیزان من، من جسم ناقصی ...
میگم اسم این خ.ر رو اول سالی نمی اوردی، نمی شد؟ ضدحال
پیام نوروزی بسیار تکان دهنده و دشمن شکن مقام عظما  من از همین جا عید نوروز را به تک تک شما تبریک میگویم و به شما هشدار میدهم که سال خوبی باید در پیش داشته باشید. سالی مملو از موفقیت شادی و سلامتی و در غیر اینصورت با متخلفان شدیدا برخورد قانونی خواهد شد. سالی که در پیش داریم سال« دشمنی مضاعف- خداحافظی مضاعف» نام دارد و شما از همین اول بسم الله شاهدش هستید که چه وضع بل بشویی خواهد شد. پیش بینی من این است که در سال آینده سوراخ موش قیمتش بالا میرود و ما باید از حالا بفکر اینجور چیزها باشیم. الان استکبار جهانی به لیبی حمله نظامی کرده آنهم در آستانه عید نوروز که قرار بود ما سر سفره هفت سین بنشینیم و شیرینی و اجیل بخوریم. اینها همه توطئه دشمن است تا سفر تاریخی حضرت آیت الله نوری همدانی به تانزانیا را تحت الشعاع قرار دهند. این بمباران ها همه بخاطر این است که توجه رسانه های بین المللی را از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران منحرف کنند. بنابر این شما عزیزان حواستان باشد گول تبلیغات و ترفندهای دشمن را نخورید و الا با شما شدیدا برخورد خواهد شد. باید سعی کنید بصیرت تان را ببرید بالا و هر چیز که من گفتم را قبول کنید و در غیر اینصورت در خط دشمن خواهید بود و خون شما مباح است و زن تان بر شما حرام میشود و اگر زن ندارید دوست دخترتان بر شما حرام میشود و باید او را به ما معرفی کنید تا برایتان حلالش کنیم همانطور که اسلام عزیز دستور داده. بهرحال من بار دیگر به شما هشدار میدهم عیدتان مبارک باشد و به خداوند هم دستور میدهم سال جدید را سال پر برکت و رحمت قرار دهد و الا با او هم برخورد خواهم کرد
و من دینامیت در دست آماده ترکاندن محلمونم . تا بیدار کنم اون نامردی رو که لحظه سال تحویل رفته زیر پتو- همین الان یه نامرد زودتر از من زد . بی شرف
Baby Laughing
این هم چند ویدئو کلیپ به زبان آلمانی برای برو بچ اینور آب
NNN - Kriminelle Ausländer in der NPD - EXTRA 3 – NDR
NNN - Pastörs und die Klappspaten - EXTRA 3 - NDR
NNN: Der "Föhrer" dankt den Frauen - Extra 3 – NDR

Was sind eigentlich "Autonome?"

۲۷ اسفند، ۱۳۸۹

رژیم نتوانست چهارشنبه سوری را بازداشت کند!

Power-Ladies of Egypt

رژیم نتوانست چهارشنبه سوری را بازداشت کند!
حتی زندانیان هم در حال شورشند و بچه های زیر اعدام قزل حصار کرج استارت ش را زدند.
گزارش تکميلی از کشتار در زندان قزلحصار و آخرين وضعيت اين زندان

مردم ژاپن هم بلاخره به خیابان آمدند
شامگاه پنج شنبه به وقت محلی برخی از مردم توکیو در اعتراض به بحران اتمی کشور خود به خیابان رفتند. آنها خواستار کناره گیری نائوتو کان، نخست وزیر ژاپن شدند. معترضان نخست وزیر ژاپن را مسئول بحران اتمی این کشور خواندند  فیلم
فیلم فرار فاطمه کوماندوهای رژیم از جلسه حقوق بشر در ژنو
واکنش هیأت همراه جمهوری اسلامی در نشست جانبی اجلاس جهانی‌ حقوق بشر ژنو به سخنرانان

فیلم جدید؛ چهارشنبه سوری «اهواز»، دردگیری بین ماموران و جوانان سنگ به دست
بچه های اهواز امسال گل کاشتند، به خصوص بچه های زیتون کارمندی و کیانپارس، بنده خودم با یورش ماموران بازداشت و ساعاتی بعد آزاد شدم. فیلم های خیلی خوبی از شعارهای کوبنده ی بچه های با غیرت جنوب گرفته بودم که متاسفانه همه اش را از من گرفتند.
کشته شدن جوانی دیگر توسط مزدوران خامنه‌ای در چهارشنبه سوری ۲۴ اسفند

فیلم گزارش سی ان ان از راهپیمایی زنان در مصر و گزارش سرکوب آنان توسط ارازل و اوباش حزب الهی
Ethar El-Katatney on World News Int. Women's Day March 8th 2011
فیلم تظاهرات زنان ایران را در لینک زیر گذاشتم که 32 سال پیش با شکست مبارزات زنان در 8مارس و اجباری شدن حجاب بتدریج زنان به رتبه برده مردان سقوط کردند. فراموش نکنیم حتی 1 سازمان چپ هم در حمایت از آنان اعلامیه نداد. اگرچه که همین سازمانها 2 ماه بعد برای روز جهانی کارگر تهران رو اعلامیه بارون کردند و بیش از 1 میلیون نفر را در حمایت از کارگر به خیابان کشاندند. آنوقتها مبارزه هماهنگ علیه امپریالیسم به رهبری خمینی از حمایت زنان مهمتر بود. امید که چپ و نیروهای مترقی ضد دیکتاتوری مصری این اشتباه تاریخی چپ ایرانی را تکرار نکنند.
همانطور که 32 ساله اپوزیسیون ایران فریاد کرد" نه میبخشیم، نه فراموش میکنیم" ما زنان نیز خیانت شما را نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم.
فیلمی قدیمی از تظاهرات علیه حجاب اجباری – ۱۹۷۹

فیلم "ساخته محله دگنهام را آنلاین اینجا ببینیم (ممکنه فیلم را بردارند بدلیل کپی رایت) پس بشتابیم!
http://rosaanarchi.blogspot.com/2011/03/blog-post.html

فیلم مبارزات زنان کارگر برای دستمزد برابر با مردان در انگلیس. توضیح فیلم از پردانه اینجا.
بلاگ چشمان بیدار هم که جای شام و نهار من شده اینجا
گویا قراره چند روز دیگه آنور آب سال جدید بشه "نو روز". پس به امید روزهای بهتر برای همگی
رزا

۲۵ اسفند، ۱۳۸۹

فتوای چهارشنبه سوری آغا چی شد پس؟

ملت شاشيدن بهش :)
سکوت رسانه های اصلاح طلب در انعکاس تظاهرات چهارشنبه سوریدر لحظاتی که تهران و دیگر شهرهای ایران جوانان و معترضین در کارزاری نفس گیر با سرکوبگران در حال جانفشانی هستند، سایت های جرس، کلمه، سحام نیوز و.. سکوت پیشه کردند. همدوش آنان رادیو فردا و بی بی سی و دیگر رسانه های خارجی نیز در مقابل این تظاهرات سکوت کرده اند.

رادان مرگ یک نفر را تایید کرد / رادان : " بر اثر انفجار موادمحترقه يك نفر جان خود را از دست داد
جانشين فرمانده نيروي انتظامي به ايسنا گفت: امشب چند مورد مزاحمت به پليس گزارش شد كه تعدادي دستگيري در اين رابطه صورت گرفت و افرادي كه دستگير شده‌اند با هماهنگي قضايي تا پايان تعطيلات ميهمان پليس خواهند بود؛ البته تعداد افراد دستگيرشده بسيار اندك است و شايد به تعداد انگشتان دست هم نرسد. رادان خاطرنشان كرد: متاسفانه تنها يك مورد حادثه منجر به فوت در شيراز رخ داد كه بر اثر انفجار موادمحترقه يك نفر جان خود را از دست داد.در آخرین ساعات شب چهارشنبه، آتش نشانی تهران از 290 حادثه درمراسم چهارشنبه سوری خبر داد. به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمشید شفیعی مدیر روابط عمومی آتش نشانی تهران گفته است، 155 مورد آتش سوزی سطل زباله رخ داده و 27 مورد آتش سوزی منازل و 20 مورد هم آتش سوزی وسایل نقلیه گزارش شده است. به گفته مدیر روابط عمومی آتش نشانی تهران، 21 نفر با آسیب های جزیی روبرو شده اند که 13 تن بصورت سرپایی مداوا شده اند. وی افزود تا ساعت 23 شب چهارشنبه، در تهران تلفات جانی روی نداده است
دست مریزاد تهرانیها امار نشون میده خوب ترکوندن و تظاهرات هم بوده جهت اطلاع دوستان کبک صفتی که از واقعیت فرار می کنند و مردم ایران را متوهم می خوانند
دوستان من تو اين چند روز كامنت ها و ديدگاه هاي زيادي تو بالاترين و آزادگي گذاشته ام كه نبايد دچار تفرقه و ريزش بشيم و معتقدم بودم اصلاح طلبا همراه با جنبش سبز هستن و جزئي از آن هستن. اما الان كه سايت كلمه و سايتاي وابسته و مربوط به اونو نگاه مي كردم ديدم كوچكترين اشاره اي به تظاهرات و اتفاقات چهارشنبه سوري نكرد. دوستان دلم بس ناجوانمردانه شور ميزند. يعني خودمان ابزار به قدرت رسيدن و بازگشت بعضيا شديم؟ يعني سايت كلمه با طرح موضوعاتي همچون زنداني شدن ميرحسين و كروبي ميخواست براي تثبيت خودشون ما رو تهييج كنن و بندازن جلو؟ نميدونم با رفتار امروز و روزهاي قبل سايتايي چون كلمه ذهنم آشفته است. نميدونم 5شنبه روزي كه كلمه فراخوان كرده برم يا نه؟ اين براي اولين باره كه دچار اين نوع ترديد براي حضور در صحنه تظاهرات شدم، نميدونم اما احساس مي كنم داريم پيچونده ميشيم، البته اميدوارم اشتباه كنم
ميشه بگي تصميمت براي 5شنبه چيه؟ در حالي كه اونا هيچ تبليغي براي راهپيمايي 4شنبه سوري نكردن و حتي اخبارشم پوشش ندادن و سانسور كامل كردن. دلم نميخواد ابزار بقدرت رسيدن عده اي باشم.
آقا فتوا داده بود که چهارشنبه سوری مبنی شرعی ندارد و باید از آن اجتناب کرد ) آقا جان امشب جای شما خالی بود تهران و ایران امروز به احترام فتوای شما غرق در سکوت و تاریکی بود آقا جان هر چه گوش تیز کردیم هیچ صدایی نبود هر چه چشم دواندیم هیچ آتشی نبود حتی در پادگان ها هم امشب شام لوبیا قدغن بوده تا مبادا صدایی از کسی خارج شود آقا جان تا شما هستید و فتوا میدهید و زندانی میکنید و شکنجه میکنید و میکشید ما هم هستیم و فریاد میزنیم و نافرمانی میکنیم و بالاخره روزی شما را دق مرگ میکنیم و به شما قول میدهیم دق مرگ شدن شما دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره چون ما خستگی را خسته کردیم
خر اعظم, خامنه‌ای, گوشاش امشب یک دسیمتر دراز تر شد :) دم همه مردم شاد و نافرمان ایران گرم :)
اگهی استخدام 4-مجلس خبرگان مدارک لازم 1-اصل و کپی گواهی فوت 2-زاویه کمر بالای 40 درجه 3-رضایت پدر و مادر 4-تهیه برگه قطع امید از کمسیون پزشکی (درصورت نداشتن گزینه1 ) 5-اول اسمش " اکبر هاشمی رفسنجانی " نباشد 6- دو قطعه عکس 3 در 4 سیاه سفید - انهایی که علائم حیاتی کمتری دارند در الویت هستند
الان کلی جلوی گاردی ها وایساده بودم داشتم نگاشون می کردم دیدم همه جاشون محافظ داره جز کونشون از اونجا می تونیم بشون حمله کنیم
پایان 4 شنبه سوری اما..
اولین گاز اشک آور امسال در سلسبیل شلیک شد. مردم شیشه های بانک را در منطقه سلسبیل شکستند.

ملا علی که رهبری -همین روزا باید بری/ چهارشنبه سور ۲۴ اسفند

چهارشنبه سور ۲۴ اسفند مبارک بن علی نوبتت سید علی-فیلم  مرگ بر تو! مرگ بر تو!
 درگیری پلیس با مردم نبردی تن به تن در چهارشنبه سوری تهران هفت حوض فیلم
چهارشنبه سوری تهران هفت حوض فیلم
چهارشنبه سوری 89 - خواندن سرود ای ایران توسط مردم و رقصیدن در خیابان در محله یوسف آبادفیلم
شیراز ۲۴ اسفند - نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران فیلم
فیلم2 - میدان بهشت - اسفند دونه دونه سید علی سرنگونه - مبارک، بن علی، نوبت سید علی

آتش زدن موتور مزدوران در چهارشنبه سوری در سنندج.فیلم
خر اعظم، خامنه‌ای یک دست، دیکتاتور احمق، امشب دق میکنه !
چهارشنبه سوری؛ درگیری جوانان با مزدوران در جنوب تهران فیلم
MUST SEE Iran Tehran 15 March 2011. Iranian youth attack regime forces
به گفته يكي از جوانان در منطفه مجيديه دو اتوبوس مزدور براى سرکوب قيام بچه هاى مجيديه پياده شدن. بواقع جنگى بزرگ در مجيديه صورت گرفته.اتوبان رسالت بشدت ترافيک هست.و بوق ميزنن.بچه ها گازهای پیکنیکی منفجر کردن وتمام مزدوران
گيج و منگ شدن.
یاهو مسنجر و " وی پی ان " در سراسر ایران از دسترس خارح شده !
فیلم - دستگیری یکی از جوانها در رشت توسط مامور نیروی انتظامی چهار شنبه سوری ۲۴ اسفند
فیلم /چهارشنبه سوری در اهواز : مرگ بر خامنه ای
 فیلم منطقه زیتون اهواز بسیجیها رو بد جوری زدن اهواز هم اکنون حکومت نظامی.
 فیلم  تير هوايي در شب چهارشنبه سوري در شهرك آپادانا
چهارشبنه سوری در لرستان، به رغم حضور شدید نیروی امنیتی
نیروهای سرکوبگر از حوالی ساعت 15:00 در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند و از ساعت 17:00 مغازه داران را وادار به تعطیل کردند مغازه هایشان می کنند . نیروهای سرکوبگر برای مردم و جوانانی که در سطح شهر هستند ایجاد مزاحمت می نمایند. همچنین علاوه بر ماشینهای آتش نشانی 5 ماشین آب پاش بزرگ مستقر کرده اند. تعداد نیروهای سرکوبگر بسیار زیاد می باشند.نیروهای سرکویگر عمدتا در خیابان مطهری و و خیابان گلسا بصورت گسترده حضور دارند
دانشجو آنلاين: در خرم آباد از زمان تاریکی هوا یعنی از حدود ساعت ۸:۰۰ در محله های شیرخوارگاه،قاضی آباد و اطراف میدان کیو و مطهری مردم به رغم حضور شدید نیرو های امنیتی با هلهله و شادی و انفجار ترقه صوتی مراسم چهارشنبه سوری را برگزار کردند و همچنان ادامه دارد.عکس ضمیمه مربوط به خرم آباد است.
Iran Borojerd 15 March 2011 "Death to the entire regime" فیلم
چهارشنبه سوری در رشت به تظاهرات تبدیل شد مردم با برافروختن شعله های آتش و پریدن از روی آن در بسیاری از نقاط اقدام به سر دادن شعار مرگ بر خامنه ای می کنند روز سه شنبه 24 اسفند از حوالی ساعت 19:00 انبوهی از مردم و بخصوص جوانان در نقاط مختلف شهر رشت اقدام به برگزاری مراسم گستردۀ چهار شنبه سوری نموده اند. عمده تجمع مردم در خیابان مطهری و خیابان گلسا می باشد. جوانان از پیش محل گسترده برگزاری مراسم را در خیابان گلسا اعلام کرده بودند. در حال حاضر جوانان حین پریدن از آتش اقدام به سر دادن شعار می کنند و در مواردی بسوی نیروهای سرکوبگر رژیم که مانع انجام جشن چهار شنبه سوری هستند ترقه های پر صدا بسوی آنها پرتاب می کنند. مراسم چهار شنبه سوری تبدیل به اعتراضات علیه رژیم جمهوری اسلامی گردیده است. مشاهدات من از چهارشنبه سوری در رشت -  گلسار غوغا بود...مامور های گاردی ریخته بودن تو گلسار...مردم تا وسط های خیابون اومدن...اما گاردی ها با وحشیگری تمام ریختن سر مردم و اجازه ی ورود به محله های دیگه رو نمی دادن...و بسیجی ها از باتوم برقی استفاده کردند و چند نفر رو زدند که به خیال خودشون متفرق کنند! ولی مردم می رفتن پایین تر و تجمع می کردند...چندین بار بسیجی ها توسط مردم هو شدند...و جنگی بود برای خودش...خیلی وحشتناک بود...خیلی آدم اومده بود...بچه ها رشت دمتون گرم. خیابون ها رو بسته بودن و مثل وحشی ها مردم رو می زدن...
Iran - Shiraz 15 March 2011 - Independent Freedom And Iranian Republic!!
مردم بوشهر امسال در چهارشنبه سوری گل کاشتند هم اکنون خیابان شغاب تا تقاطع دواس در اختیار مردم است ماموران هنوز نتوانسته اند آنها را متوقف کنند فیلم   ماموران مشغول سنگ پرتاب کردن به مردم هستند - به نظر من مردم هم مشغول نارنجک پرت کردن به مامورین بشن تا دیگه از این گه‌خوریا نکنن
پایکوبی مردم اصفهان در خیابان رسالت بعد از فرار مزدوران لباس شخصي  فیلم
آنقدر جمعیت زیاد بود که غیر قابل وصف بود تا این لحظه جمعیتی به این زیادی در اصفهان برای تظاهرات ندیده بودییم این تجمع در رسالت واقع در مرداویج اصفهان اتفاق افتاد. از سات ۷ شب اولین تجمع شروع و تا ساعت ۱۱ ادامه داشت مزدوران حکومتی فقط از بین مردم عبور کردند و هیچ چیزی نمیگفتند و فقط صدای گاز موتور‌هایشان را بلند کردند و شاید هم جرأت چیزی گفتن رو نداشتند مامورن درجه دار به بین مردم آمدند اما با دیدن جمعیت برگشتند با این حال پیروزی غرور آفرینی برای من و همهٔ اصفهانی‌‌های عزیز بود
گزارش از حضور مردم در چهارشنبه سوری گوهردشت کرج  طبق معمول حضور پررنگ نیروی انتظامی در سر و ته هر 13 خیابان از ساعت 4 دیده شد.تمامی ماشینها تا ساعت 9:30 در خیابانها بوقهای ممتد و کر کننده ای تحویل سرکوب گران میدادند. جمعیت بسیار زیاد بود جوانان در دسته های 50 نفری کوچه های فرعی را بستند و اجازه عبور به ماشینها نمی دادندجوانان در حال پایکوبی شعارهای آهنگین همچون مبارک بن علی نوبت سید علی را با احتیاط میدادند. در خیابان اصلی نیز حضور مردم گسترده بود و گاهی شاهد فرار مردم از دست نیروها بودیم.
چهارشنبه سوری؛ اعتراض و درگیری در مشهد  من در راهنمایی ساعت 6 بودم نیرو امنیتی زیاد بود ولی درگیری نبود اعتبار خبر مشکوک است
بلوار شهید صارمی - مبارک، بن علی، نوبت سید علی   فیلم
«حضور پلیس ضدشورش در میدان اختیاریه» تهران / ساعت 21: (گزارش مردمی) میدان اختیاریه تا دقایقی پیش پای‌گاه نزدیک به 100 پلیس ضدشورش بود و نکته جالب این‌جاست که همه ایستاده کنار موتورهاشون مشغول خوردن ساندیس و کیک بودند. البته هر از گاهی صدای انفجار بلند می‌شود ولی این آقایون پلیس کاری ندارند ،فقط از جمع شدن گروهی مردم جلوگیری می‌کنند‌. متاسفانه به دلیل جمعیت زیاد پلیس‌های ضد شورش و وضعیت شبیه به حکومت نظامی امکان عکس‌برداری برای من وجود نداشت‌.
من مدتی پیش از خیابان آمدم. خبر بود خیلی هم خبر بود. اکثر اخبار درست است. برخی هم البته غلو. مثلا تا جایی که دیدم (یعنی در زمانی که بیرون بودم و در جاهای معدودی که رفتم) درگیری ندیدم ولی هو کردن ضد شورش و بسیجیها بود، گاز فلفل هم بود، شعار مرگ بر دیکتاتور هم معدود بود. ترقه هم مثل پارسال یا بیشتر. الان پس از سرکوب خیلی آرامتر شده در منطقه ما، البته. توجه کنید هر چه گفتم در زمان و مکانهایی که بودم است. هیچ کس خدا نیست که همه جا و در همه زمانها حاضر باشد.
من توی قمم از میدون سعیدی اومدم خبری بود باید میاومدی و میدیدی و خونمون هم خیابونه هنوز هم میبینم دوستان به مرگ خودم امسال بیشتر از هر سال حداقل توی قم خبر بود و ترقه بازی و جمع دوستان و .....
تهران یک زن باتون خرد سرش ولی زیاد صدمه ندید. ضد شورش و جوجه بسیجیها با موتور در گروههای موتوری و گاهی هم تکی (برای خبر دادن) در خیابانها جولان میدادند. گروههای موتوری فریاد میکشیدند تا مردم را به خانه بروند. مردم میرفتند یا قصد رفتن میکردند ولی باز برمیگشتند. بعدا مردم آنها را هو میکردند یا فریاد خشم میکشیدند و در چند مورد دیدم که بسیجیها فلنگ را بستند و از ترس فرار کردند، بعد هم به ضد شورش خبر دادند و آنها آمدند و گاز فلفل زدند و مردم را پراکنده نمودند. موتوریها در پیاده روها هم جولان میدانند تا خانوده‌هایی که جلو خانه‌شان آتش روشن کرده بودند، از ترس به خانه بروند. خیلی از پارسال بزرگتر بود. چهارشنبه سوری در سطح همان توقعی که داشتیم بخوبی برگزار شد و آتش باعث شد که مردم بیشتری یکدیگر را به وضوح ببینند و بفهمند که ضد نظام در میان مردم خیلی زیاد است (تاکید مستقیم و دوباره) و برخی هم همسایگانی هستند که از دیدگاههای سیاسی آنها خبر نداشته اند.
كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها : تهران – اكباتان : مردم شعار مرگ برديكتاتور ميدهند. درحاليكه نيروهاي سركوبگر انتظامي زيادبودند اما توان هيچ كاري نداشتند ترس مردم ريخته بود. دراكباتان ازبالاي پشت بامها به سمت مأمورين نارنجك صوتي پرت ميكردند.
چهارشنبه سوری؛ بازداشت دهها نفر در خاک سفید در پی درگیری‌های به وجود آمده در میدان ولفجر واقع در خاک سفید در شب چهارشنبه سوری، ده‌ها تن از شهروندان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.  در پی درگیری‌های به وجود آمده در میدان ولفجر واقع در خاک سفید در شب چهارشنبه سوری، ده‌ها تن از شهروندان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ده‌ها تن از شهروندان در میدان ولفجر توسط نیروهای گارد ویژه دستگیر شده‌اند. این شهروندان پس از دستگیری به ماشین های مخصوص نیروهای گارد وِیژه(وانت های سیاه رنگ) منتقل شده و ماموران به صورت تحقیرآمیزی ایشان را "کف خواب" کردند.
دانشجو آنلاين: در مسير خيابان كارون و آذربايجان و ستارخان به بهبودي جوانان تجمع كرده اند و به سمت مزدوران كوكتل و ترقه مي اندازند و ماموران موتور سوار سعي ميكردند تجمع آنها را بهم بزنند . در خيابان هاي فرعي بزن در رو بود و جنگ و گريز در جريان است.
درگیری با نیروهای سرکوب و شکسته شدن شیشه بانک ها  در سلسبیل تهران مردم با نیروهای سرکوب درگیر شدند و اولین گاز اشک آور به سوی مردم شلیک شد. مردم معترض در مقابل, شیشه بانک ها را شکستند. در پارک شقایق سطل های زباله آتش زده شدند  پارک شقایق در منطقه سعادت آباد مملو از جمعیت است. مردم در تجمع شان سطل های زباله را آتش زده اند و اقدام به پرتاب ترقه و نارنجک کرده اند. نیروی انتظامی قصد دارد وارد شود و مردم را متفرق نمایند اما تاکنون کاری از پیش نبرده است. مردم و جوانان همچنان به پرتاب ترقه و نارنجک ها ادامه می دهند. شعار مرگ بر دیکتاتور در جیحون  در خیابان جیحون تهران تعداد زیادی از مردم جمع شده اند و در حال تظاهرات و سردادن شعار مرگ بر دیکتاتور هستند. حمله بسیجیان موتورسوار به مردم تهران  در تهران نیروهای بسیج در چهارراه سبلان با موتور به مردم حمله کردند اما با ایستادگی و حمله متقابل جوانان, به سرعت عقب نشستند. منطقه خزانه و ابوذر شاهد حضور فشرده و گسترده مردم در خیابان است.  تجمع مردم کرمانشاه  در میدان آزادی, سبزه میدان و کوچه لک جوانان کرمانشاهی تجمع کرده و در حال برگزاری مراسم چهارشنبه سوری هستند . جوانان و ماموران, هر دو در میدان, رو دررو!  در منطقه پیروزی در تهران تجمع مردم و جوانان شکل گرفته است. در چهارراه این منطقه حدود ۵۰مامور انتظامی مستقر شده اند, در فلکه نیروهوایی خیابان پنجم نیز بسیج و تعدادی لباس شخصی دیده می شود. اما علیرغم این حضور سنگین, جوانان به خیابان ها آمده اند و مشغول برگزاری جشن چهارشنبه سوری و پرتاب ترقه و فشفشه هستند. درگیری در رودکی با شعار مرگ بر خامنه ای در خیابان رودکی, تجمع اعتراضی مردم شکل گرفته است. فضا, نا آرام است. مردم شعار می دهند: مرگ بر دیکتاتور, مرگ بر خامنه ای. صدای ترقه و نارنجک هم به گوش می رسد. درگیری شدیدی بین مردم و جوانان و نیروهای امنیتی رخ در جریان است. بسیجی های فراری در مهرآباد  در مهراباد بسیجی ها اقدام به ممانعت از برگزاری جشن چهارشنبه سوری توسط جوانان کردند , اما بعد از پاسخ و درگیری متقابل از سوی جوانان عقب نشستند و مجبور به ترک محل شدند.
یک ساعت پیش خبری از تلکس خبرگزاری ولایت فقیه مهر مخابره شده تحت عنوان مصدومان چهارشنبه سوری که در پایان خبر ناخودآگاه این جمله رو بدون پیش زمینه اعلام می کنه"همچنین احتمال افزایش کشته ها پیش بینی می شود" این احتمال میرودکه شهدای جنبش رو دوباره مصادره کنند یا عنوان کنند به خاطر رعایت نکردن احتیاط های لازم...هوشیار باشید.فعلا پیش زمینه شو اعلام کردن.احتمال زیاد کسانی رو کشه اند که مرگ انها رو می خواهند مرتبط با بی احتیاطی های مرسوم بازی با آتش بدونند. 
ظن قوی وجود دارد که صانع ژاله توسط حسین شریعتمداری و تیم وی، شناسایی وهدفمند ترور شده باشد؛سجاد رضایی، دبیر انجمن دانشکده هنر   چه کسانی صانع ژاله را کشتند؟
پنجشنبه آخر سال در قطعه ۲۴۹، ردیف ۸۳، قبر ۶ - محمد مختاری. روحش شاد و رهش پر رهرو باد
برنامه بعدی جنبش:دعوت به حضوری سبز در روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه، روز ایستادگی!

۲۴ اسفند، ۱۳۸۹

آخرين خبرهاي رسيده از تهران تا ساعت 22شب/ چهارشنبه سوری

فیلم / دیکتاتور حیا کن کشورم رو رها کن / چهارشنبه سوری 24 اسفند-به رغم تمهيدات امنيتي و فيلم باران كردن تلوزيون و گسيل نيروهاي امنيتي جوانان فاتح چهارشنبه سوري شدند

آخرين خبرهاي رسيده از تهران تا ساعت 22شب
دانشجو آنلاين: در ساعت 1950 يك شاهد عيني گفت كه سمت افسريه شلوغ بوده است و نيروهاي بسيجي به سمت آنجا ميرفتند . همچنين در هفت حوض نارمك جوانان تجمع كرده و شعار مرگ بر ديكتاتور سر داده بودند . طبق خبر دريافتي در ساعت 1930 در خيابان اسكندري جوانان زير پاي مامورين و موتورسواران بسيجي نارنجك صوتي مي انداختند و شعار ميدادند مبارك ، بن علي ، نوبت سيدعلي. درمنطقه اكباتان درساعت 2000 مردم دردسته هاي بزرگ عليه رژيم شعار ميدادند. مأمورين انتظامي خيلي زياد بودند ومردم رادنبال وپراكنده ميكردند . مردم رو درروي نيروهاي انتظامي ايستاده وبا پرتاب سنگ به آنها تهاجم كردند.درتمام خيابانها حتي پشت بامهاي خانه ها مردم آتش روشن كرده بودند.درمنطقه فاز1 اكباتان چند سطل زباله را مردم آتش زدند. درساعت 2030 در فرمانيه مردم زيادي تجمع كرده بودند .موتوريهاي نيروهاي سركوبگر در خيابان گشت ميزدند و جوانها نيز از روي پشت بام ها و پنجره هاي منازل ترقه و نارنجك پرتاب ميكردند . در خيابان سعادت آباد ، مردم سطل آشغالها را اتش زدند و ترقه در ميكنند. در خيابان ستارخان و آرياشهر مامورين سركوبگر جلوي خودروها و موتورها را ميگرفتند و اجازه تردد به آنها نمي دانند و اقدام به دستگيري جوانان كردند و با يك خودروي ون آنها را منتقل كردند . در همان هنگام جوانان اقدام به دادن شعار كردند . بعد از آن صداي بانگ الله اكبر شنيده ميشد . درگيري در خيابان رودكي هم چنان ادامه دارد ومردم با پاسداران وبسيج درگير هستند هم چنين در شهرك غرب مردم به موتور سواران حمله كردند وآتش زيادي به پا كردند وجوانان سنگر گرفته ومقابله مي كنند.
دانشجو آنلاين: در فلكه آريا شهر بودم , اعتراضات با ترقه و نارنجك شروع شد جمعيت اوليه حدود 500-600 نفر بودند , ولي بعد از نيم ساعت شعار ها شروع شد , مرگ بر جمهوري اسلامي - مبارك بن علي نوبت سيد علي و..... با حمله بسيجي ها و موتور سوار ها مردم متفرق شدند الان جمعيت در فلكه اول و دوم خيلي زياد هستند , جوانان منتظرند تا مزدوران پراكنده شوند تا دوباره تجمع را شروع كنند. جمعيت مردم از تجمعات قبلي بيشتر است , گاز اشك آور مي زنند . سلاح هايي كه دستشان هست عجيب است , تعداد دستگيري ها خيلي زياد بود , جوانان را در ماشين ميريختند و ميبردند. لباس شخصي ها هم باتوم به دست در صحنه بودند.
مردم با تمام قوا در روز چهارشنبه سوري به خيابانها آمده اند
دانشجو آنلاين:فيلم رسيده از زعفرانيه تهران چهارشنبه سوري 89
4shanbesouri Zaferenie 24esfand فيلم     فيلم1   فيلم2
ازميان نامه هاي رسيده به كانون :در محله سرسبیل و هاشمی درگیری کاملا تن به تن بوده و سنگ و شیشه است که به سمت نیروهای بسیج پرتاب می شود. شعارهای مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای منطقه را به لرزه درآورده است.
كانون حمايت ازخانواده هاي جان باختگان و بازداشتي ها:تهران – در خيابان رودكي تجمع اعتراضي شكل گرفته است . درگيري بين مزدوران و جوانان وجود دارد . مردم شعار مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنه اي ميدهند و پرتاب ترقه و نارنجك زياد است. درگيري بسيار شديدي در جريان است .
دانشجو آنلاين: شهر سرخ سنندج یكپارچه در آتش و شعار مرگ بر دیكتاتور و مبارك بن علی نوبت سید علی است. تظاهرات مردم شهر از ساعت ۵ بعد از ظهر شروع شد است. خیابانهای كمبربندی ٢۵٬ شهریور، فیض آباد به طرف كار آموزی تا خیابان فرح توسط مردم و جوانان شهر مسدود شده است. هزاران نفر از مردم از خانه ها بیرون آمده و در خیابانها شادی و رقص و پایكوبی میکنند. مردم در ٢۵ شهریور به شهرداری حمله كردند و شیشه های شهرداری را شكستند به٬ دهها ماشین از نیروهای سركوبگر رژیم حمله شده و مردم شیشه های آنها را شکستند. نیروهای رژیم جز در صفهای ۵٠ تا ٦٠ نفره جرات نزدیك شدن به مردم را ندارند٬ و مردم هم با سنگ و چوب و هر چیزی كه بدست می آورند به آنها حمله می كنند. آخرین خبر در ساعت ٨ و ربع شب این است كه در ٢۵ شهریور صدای مرگ بر دیكتاتور شهر سنندج را می لرزاند. فیلم  منطقه جنگی در کرمانشاه، پارک کوهستان ۲۴ اسفند ۸۹
سومین پلاکارد دیکتاتور به پایان سلام کن. چهارشنبه سوری ۸۹ اتوبان مدرس
فیلم / تهران پارس و غرب تهران، چهارشنبه سوری 24 اسفند  تهرانپارس 24 اسفند چهارشنبه سوری منطقه ی جنگی فیلم
خیابانها در دست مردم ماموران جرات نزدیک شدن ندارند
مراسم چهار شنبه سوری-حوالی خیابان آزادی فیلم
وجود اینکه هنوز در ابتدای ساعات شب چهارشنبه سوری (19 به وقت محلی ایران) هستیم گزارشهای رسیده حاکی از حضور گسترده جوانان در خیابانهای پایتخت است میدان محسنی غوغاست ، نیروهای بسیجی تلاش کردند تجمع گسترده مردم در این میدان را متفرق کنند که با واکنش مردم پا به فرار گذاشتند.نیروهای گارد در گوشه ای از میدان با نگرانی اوضاع را نظاره میکنند در منطقه میرداماد مردم نیروهای بسیجی موتور سوار را “هو” کردند و شعار مرگ بر “آخوند” سر دادند. در خیابان ظفر دختران و پسران جوان به پایکوبی میپردازند و صدای نارنجکها لحظه ای قطع نمیشود. مردم در تهران پارس در حرکتی ابتکاری، پوسترهای بزرگ خامنه ای را بر دیوار نصب کرده و با نارنجک های دست ساز آنها را هدف میدهند. از خیابان سبلان در جنوب شرق تهران خبر میرسد مردم در خیابانهای اصلی آتش گشوده اند و این منطقه تقریبآ در دست مردم است نیروهای بسیجی منطقه در منطقه فرمانیه صدای نارجکها لحظه ای قطع نمیشود. این صفحه امشب مرتبآ بروز میشود ….. سری دوم اخبار ساعت هفت و نیم به وقت تهران نیروهای بسیجی در چهارراه سبلان با موتور به مردم حمله کردند اما عقب نشستند منطقه خزانه و ابوذر تهران شاهد حضور ...
چهارشنبه سوری در محلات تهران درجواب فتوا دیکتاتور فیلم
در درگیریهای تهران شماری مجروح و تعدادی بازداشت شدند خبرنگار ما از تهران: از مرکز فوریت های پزشکی خبردار شدیم که تا این لحظه در تهران بیش از 100نفر مجروح شده اند. حال تعدادی از آنان وخیم گزارش شده است. تعداد زیادی از مامورین نیروی انتظامی نیز مجروح شده اند.  تا این ساعت دستگیری های گسترده ای از سوی نیروی انتظامی و ماموران لباس شخصی صورت گرفته و دستگیرشدگان که از تعداد آنها اطلاع دقیق در دست نیست به نقاط نامعلوم منتقل شده اند. در مجیدیه و خیابان سبلان نیرو های حکومتی شکست سختی از جوانان و معترضین خوردند و مجبور به عقب نشینی شده اند. سرتاسر محدوده بیت رهبیری چندین لایه از نیروهای ویژه سپاه ولی امر تا دندان مسلح مستقر شده اند. اینها همه در حالیست که پاسدار علی کریمی معاون عملیات تهران بزرگ امشب طی بیانیه ای اعلام کرده است که تهران آرام است و تا کنون هیچ مشکل و حادثه ای رخ نداده است
دانشجو آنلاين: طبق گزارش دریافتی به سايت دانشجو آنلاين لحظاتی پيش و درپی حمله وحشيانه نيروی انتظامی به جوانانی كه سر خيابان فردوسی مشغول رقص و پايكوبی بودند دامنه خشونت به تمام شاهين شهر كشيد. درحال حاضر درگيری شديد در فردوسی و مخابرات اتفاق افتاده و پليس چندبار شليك هوايی كرده اما در منطقه م...وسوم به خونه چوبيها متاسفانه بعلت بن بست بودن تعداد زيادی از هموطنانمان بشدت زخمی يا دستگير شدند. شاهين شهر از حالت چهارشنبه سوری خارج شده و بيشتر شبيه وضعيت ليبی و بحرين است. مزدوران گارد ويژه سپاه در پارك بانك استان كمين كرده و هر لحظه ممكن است به مردم حمله كنند
رشت- آتش بازي و قيام چهارشنبه سوري توسط جوانان رشت در خيابانهاي مطهري و منظريه و گلسار شروع شده است و نيروي انتظامي جرات نزديك شدن به جوانان را به خود نداده است .
شيراز - جوانان غيور و دلاورشيرازي به سمت ميدان آزادي حركت را شروع كرده اند و تجمع شكل گرفته و چهارشنبه سوري شروع شده است .
كانون حمايت ازخانواده جان باختگان و بازداشتي ها : در تهران , ميدان فردوسي ، بين جوانان و مامورين ونيروهاي سركوبگر درگيري .. ازميان نامه هاي رسيده به كانون : ازخيابان خیابان سلسبیل تهران خبر رسيده است كه يك ماشين نيروي انتظامي در چهارشنبه سوري توسط مردم و جوانان به آتش كشيده شده است .
مردم با تمام قوا در روز چهارشنبه سوري به خيابانها آمده اند
چهارشنبه سوری؛ سکوت رسانه های اصلاح طلب خبرنگار ما از تهران: سکوت رسانه های اصلاح طلب در انعکاس تظاهرات چهارشنبه سوری. در لحظاتی که تهران و دیگر شهرهای ایران جوانان و معترضین در کارزاری نفس گیر با سرکوبگران در حال جانفشانی هستند، سایت های جرس، کلمه، سحام نیوز و.. سکوت پیشه کردند. همدوش آنان رادیو فردا و بی بی سی و دیگر رسانه های خارجی نیز در مقابل این تظاهرات سکوت کرده اند.
مقاومت دلیرانه مردم در مقابل مزدوران رژیم در تهران خبرنگار ما از تهران: در این ساعت حدود 9 و ربع شب اکثر مغازه ها و فروشگاه های تهران تعطیل شده اند و معترضین در برخی نقاط نیروی سرکوبگر را وادار به عقب نشینی کرده اند. در تهرانپارس پس از یکساعت درگیری و نبرد مقاومت مردم همچنان ادامه دارد و نیروی های امنیتی با کمبود نیرو مواجه شده اند. صدای شلیک گلوله شنیده می شود. گستردگی تظاهرات واعتراضات در تهران به حدی است که نفس نیروهای نیروهای سرکوبگر به شمارش افتاده و خستگی و شکست از سرعت آنها در رفت و آمد مشخص است. بدون شک اگر تظاهرات ضد حکومتی به این شکل ادامه پیدا کند خواهیم دید که چگونه رژیم سریعا رو به فروپاشی خواهد رفت

خیابون های تهران در دست مردم/ چهارشنبه سوری89

دانشجو آنلاين فیلم:  24 اسفند 89مراسم4شنبه سوری حوالی میدان آزادی و آتش زدن عکس خامنه ای و احمدی نژاد

مراسم چهارشنبه سوری در تهران همراه با رقص و پایکوبی مردم فیلم

خیابون های تهران در دست مردم ،شعله های آتش فضای
آسمان تهران را شکافت

فیلم - تمرکز نیروهای یگان ویژه در میدان کاج ۲۴ اسفند تهران- سه شنبه٬ ۲۴ اسفند ساعت ۶ :تمرکز نیروهای یگان ویژه در میدان کاج و سرو-سعادت اباد

تصاویر ارسالی اعضا شبکه 25 بهمن. میدان گرگان- شهید نامجو. ساعت 5 عصر سه شنبه 24 اسفند. گاردهای ویژه دور تا دور میدون و بچه های 12 13 ساله باتون به دست دم مساجد
اولین فیلم از چهارشنبه سوری-خیابان نواب، مبارک بن علی نوبتت سید علی- ۲۴ اسفند ـ
احتمال دارد فیلم قدیمی باشد اصلا صدای ترقه نمیاد .
مردم از بام خانه‌ها نارنجک خود ساخت به طرف نیرو انتظامی پرتاب میکنند! صدا مهیب انفجار نارنجک و بمب‌های چهار شنبه سوری
آتش زدن ماشین نیروی انتظامی هم اکنون در خیابان سلسبیل  دقیقیه پیش ماشین نیروی انتظامی توسط چند موتور سوار آتش زده شد مردم هم به هیجان بیشتری آمدند و شعار مرگ بر دیکتاتور گفتند مرگ بر دیکتاتور
اوج درگیری های سرسبیل نبش شکوفه  درگیری هر لحظه شدید تر می شود مردم از روی بام ها با سنگ سگان ولایت با اشک آور و تیر هوایی مردم در جواب شعار یا حسین میر حسین می دهند اوج درگیری سرسبیل نبش خیابان شکوفه می باشد بایستی نقاط دیگر شلوغ شود که گارد تمرکز نداشته باشه فقط رو این نقطه
چهارشنبه سوری؛ آتش و ترقه در غرب تهران ۲۴ اسفند فیلم
جمعيت انبوه در خيابانهاي ونك,مطهري و وليعصر وافزايش جمعيت با تاريكي هوا  من الان از بيرون اومدم ,تهران خيلي شلوغه ,تو خيابونهاي مطهري,ونك, وليعصرانبوه مردم درپياده روهاي خيابانهاي مطهري ,ميدان ونك و ولي عصر جمع شده و بالا و پائين ميروند وجوانان ترقه هارا جلوي پاي مأمورين نيروي انتظامي مي اندازند.درتاريكي شب تازه حركتهاي مردم شروع ميشود.
خزانه جواديه و نازي آباد يك گله آتش
چهارشنبه سوری؛ حضور مزدوران رژیم در پارک قیطریه فیلم

اولین فیلم از چهارشنبه سوری-خیابان نواب

اولین فیلم از چهارشنبه سوری-خیابان نواب، مبارک بن علی نوبتت سید علی- ۲۴ اسفند
http://www.youtube.com/watch?v=D4unW3e_zs4
خیابان نواب، مبارک بن علی نوبت سید علی
حکومت نظامی در ولیعصر, دستگیری سرنشینان دو ماشین
در همدان همه خيابونهايي را كه هر سال مردم در آنجا مراسم رو ميگيرند بسته اند
اردبیل در شرایط امنیتی
تبدیل چهارشنبه سوری به اعتراضات در شهر رشت ( رشت غوغاست ) روز سه شنبه 24 اسفند از حوالی ساعت 19:00 انبوهی از مردم و بخصوص جوانان در نقاط مختلف شهر رشت اقدام به برگزاری مراسم گستردۀ چهار شنبه سوری نموده اند. عمده تجمع مردم در خیابان مطهری و خیابان گلسار می باشد. جوانان از پیش محل گسترده برگزاری مراسم را در خیابان گلسار اعلام کرده بودند. در حال حاضر جوانان حین پریدن از آتش اقدام به سر دادن شعار می کنند و در مواردی بسوی نیروهای سرکوبگر که مانع انجام جشن چهار شنبه سوری هستند ترقه های پر صدا بسوی آنها پرتاب می کنند.
فیلم حضور سگان ولایت در پارک قیطریه تهران (چهارشنبه سوری) 1389-12-24 ساعت
دانشجو آنلاين:امروز سه شنبه بالغ بر 200تن از خانواده هاي زندانيان سياسي در مقابل زندان اوين تجمع كرده و خواهان ملاقات و كسب اطلاع از عزيرانشان بودند.

آخرین خبر لحظه به لحظه چهارشنبه سوری 89

چهارشنبه سوری؛ وضعیت تهران تا ساعت 17 بنا بر خبرهاي رسيده حجم ترقه ها و نارنجك هايي كه از سوي جوانان و مردم در خيابانها در ميشود بسيار بالاست به رغم تهديدهايي كه از سوي پاسدار رادان و ساير عوامل حكومتي انجام گرفت مردم جانانه وارد صحنه شده اند ,اين درحاليست كه هنوز هوا تاريك نشده است ,بنا بر يك نامه دريافتي رسيده به كانون ,تهران هم اكنون غوغاست ,اين هموطن در نامه خود نوشته است ,تهران پرشور و حرارت است ,اينجا غوغايي برپاست ,حتي فيلم باران كردن تلوزيون هم كارساز نشد و مردم به صحنه آمده اند
ازميان نامه هاي رسيده به كانون :در منطقه فرمانیه صدای انفجار می آید و ترقه و سر وصدای زیادی از نقاط مختلف تهران بگوش می رسد. همچنین از منطقه توحید نیزصدای ترقه های صوتی بگوش می رسد.از همه نقاط به طور پراکنده صدا می آید. صدا بیشتر نارنجک صوتی هست و ترقه فعلا. از منطقه غرب و مرکز و شمال صدا زیادتراست.
جمعيت در ميدان فردوسي هرلحظه درحال زياد شدن است
كانون حمايت ازخانواده جان باختگان وبازداشتي ها : جمعيت در ميدان فردوسي هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود و مردم بی آنکه شعاری سر دهند به سمت میدان آزادی در حرکت هستند. پلیس راهنمایی و رانندگی به شدت با موتورسواران برخورد می کند. دسته های پراکنده موتورسواران لباس شخصی در مسیر اتوبوس های تند رو حرکت دارند و پلیس ضد شورش در تقاطع ها مستقر است.
مغازه‌های قم در صورت باز بودن پلمپ می‌شوند
چهارشنبه سوری؛ گزارش از جنوب تهران و مشهد  تمام كوچه هاي خزانه مملو از خانواده هاست.ميدان گلچين و ابوذر رو جوانان خزانه براي نيروهاي انتظامي به جهنم تبديل كردند . بسيجيان مساجد الفتح و ابوذر از ترس بيرون نميان و الگانسهاي پليس پس از اصابت چند نارنجك از ترس ميدان ابوذر را ترك كردند . حضور انبوه خانواده ها تو دهني بزرگ مردم جنوب تهران به خامنه ايست
ازميان نامه ها ي رسيده به كانون :مراسم چهارشنبه سوری در محله‌های شرق تهران از جمله سمنگان، نارمک و فلکه اول تهران پارس در حال شروع شدن است ,جوانان با دركردن ترقه ها ونارنجك هاي صوتي مراسم را شروع كرده اند ,چهارشنبه سوري امسال حال وهواي ديگري دارد .
گزارش خبرنگار ما از تهران: نیروی انتظامی در تمامی ایستگاه های مترو مستقر شده است و نسبت به روزهای گذشته که تظاهرات برگزار می شد تعداد بیشتری از آنها را می توان دید. دور تا دور میدان فردوسی نیروهای امنتی با خودروهای نیمه سنگین مستقر شده اند. بخش جنوبی میدان در محاصره نیروی انتظامی و ضلع شمالی میدان نیروهای بسیج به همراه موتور سیکلت های خود حضور دارند. از این میدان تا پل کالج در سوی خیابان در فواصل بسیار کم نیروهای امنیتی مستقر شده اند و بار دیگر در میان نیروهای بسیج کودکان و نوجوانان 14 و 15 ساله با چوب و چماق دیده می شوند. در این خیابان هر لحظه بر تعداد جمعیت افزوده می شود و مردم بی آنکه شعاری سر دهند به سمت میدان آزادی در حرکت بودند. پلیس راهنمایی و رانندگی به شدت با موتورسواران برخورد می کند. دسته های پراکنده موتورسواران لباس شخصی در مسیر اتوبوس های تند رو حرکت دارند و پلیس ضد شورش در تقاطع ها مستقر است. جمعیت به طرز غیرعادی نسبت به روزهای گذشته در خیابان حضور یافته و به نظر می رسد امروز همچون 25 بهمن تظاهرات بزرگی در تهران صورت گیرد. تا این لحظه هیچ برخورد و دستگیری دیده نشده است.
پارک دانشجو واقع در چهارراه ولیعصر به شکل پادگان نظامی درآمده است. نکته قابل توجه استفاده از ماشین های مدل بالا توسط لباس شخصی ها در این روز است. این خودروها که شامل انواع تویوتا کمری، لندکروز و پاجرو هست فاقد پلاک می باشند
ز ساعت 14 در مناطقی از تهران صدای هلکوپتربه گوش می رسد. صدای انفجارهای پی در پی شهر را به نشاط آورده و حاکمان را در وحشت فرو برده .اتوبان ها نسبت به روزهای قبل خلوت تر است
مردم خود را برای شبی با شکوه آماده می سازند ساعت 16.30تهران
تا ساعتي ديگرتجمع جوانان،زنان و مردم در تبريز آغازخواهد شد ,نيروهاي امنيتي خود را براي ممانعت از تجمع آماده ميكنند ,در منطقه آبرسان نیروهای امنیتی مستقر شده اند و سمت بازار تبریز ماموران در حال مستقر شدن هستند.تمام اينها در حاليست كه مردم و جوانان تصميم گرفته اند چهارشنبه سوري را باشكوه تر از هرسال به كوري چشم ديكتاتوربرگزار كنند .
دركرمانشاه فضاي جالبي شده ,هیچوقت تو این مدت کرمانشاه اینطور فعال نشده بود
آژانس ايران خبـــــــــــــر:در منطقه سيد خندان تهران طي چند روز اخير جوانان با استفاده از ترقه و نارنجك هاي صوتي به پيشواز چهارشنبه سوري رفته اند. از ساعت 3عصر صداي ترقه و نارنجك دستي به گوش مي رسد.
آژانس ايران خبـــــــــــــر: ورودي پرديس مركزي دانشگاه تهران بسته شده است. به دانشجويان اجازه ورود داده نمي شود. در مقابل تربيت مدرس هم نيرو چيده شده است.
در صورت دستگيري بسيجي ها يا نيروهاي سركوب گر آنها را عريان كنيد و با پيژامه رها كنيد
دلیل بستن زودهنگام مدارس مشخص شد: اسکان نیروهای بسیجی و یگان ویژه در آنها همین الان یه گشتی تو محل خودمون زدم.کسی فعلا نبود فقط صدای بلند ترقه مرتب شنیده می شد.یه موتور سوار هم یک بمب دودزا خیلی خوب زد.با خودم فکر می کردم مردم قراره بعد از تاریکی کامل هوا بیاند بیرون،ولی چرا خبری از مزدورها نیست؟ از کنار یک دبیرستان که رد می شدم دیدم که بعله: دوتا اتوبوس پر از ساندیسخور تازه نفس با باتوم دارن خالی می شن تو مدرسه.تا دیدن که من دارم نگاه می کنم فورا در مدرسه رو بستند. ظاهرا در 3 روز قبلی اعتراض حضور سنگین نیروهای امنیتی بازتاب بدی داشته(نشونه زبونی و ترس رژیم) برای همین آقایون مدارس رو زودتر تعطیل کردند تا تو هر محله چندتا مدرسه پر از ساندیسخور داشته باشند و در صورت لزوم بتونن بیارن وسط
چهارشنبه سوري سبز در بوشهر وعده ما خيابان روبروي پارك شغاب
اصفهان:نیروی انتظامی قصد دارد آتش ها را با کپسول خاموش کند
در وحشت از حرکتهای اعتراضی چهارشنبه سوری, از ساعت ۲ظهر امروز هلیکوپترهای نیروی انتظامی در آسمان تهران به پرواز درآمده اند. ترفندهای ولایت فقیه برای مقابله با چهارشنبه سوری خانه نشین کردن جوانان، با ترفند فیلم سینمایی! در همدان اعلام کرده اند که مردم نباید بیرون بیایند. در عین حال صدا و سیما هم در همدستی با نیروی انتظامی گفته است، بیش از ۲۰فیلم سینمایی پخش می کند! علاوه بر این ها، به مغازه داران و اداره برق هم گفته شده است که باید مغازه ها بسته باشند و برق خیابان ها هم قطع شود تردد موتورسیکلت هم ممنوع! ترس و وحشت از آتش و ناآرامی ها در چهارشنبه آخر سال عوامل حکومت را به جایی رسانده که سازمان تعزیرات وارد شده و به کلیه مغازه داران و موتورسواران اعلام کرده است که حرکت موتورسیکلت ها از ساعت ۱ظهر در سطح تهران ممنوع است!
رژیم ترسیده، ماموران امنیتی با لباس‌های خاص (فرم جنگی) در میدان ونک
وقتی تلویزیون جمهوری اسلامی از حفظ جانِ شهروندان ایرانی حرف می زند حال آدم به هم می خورد!

اولين گزارش از تهران در چهارشنبه سوري1389

اولين گزارش از تهران در چهارشنبه سوري:مردم وجوانان تهراني با نارنجك وترقه چهارشنبه سوري را استارت زدند
با وجود اینکه طبق اعلام فعالین قرار است با تاریک شدن هوا مراسم چهارشنبه سوری برگزار شود اما از همین حالا صدای انواع و اقسام مواد محترقه و نارنجک و ترقه از تمامی نقاط به گوش می رسد.اين امر هراس نظام از مردم و هرگونه فعاليت را دوچندان كرده است به نحوي كه نیروهای انتظامی از بعدازظهر امروز در چند نقطه تهران از جمله در صادقیه و میدان امام حسین مستقر شدند. در میدان امام حسین تهران ابتدای خیابان شهرستانی تعدادی از خودروهای نیروی انتظامی مستقر شده اند و اطراف این میدان عده ای از لباس شخصی ها به همراه موتورهای خود گاه و بیگاه ویراژ می دهند. امروز به کلیه یگان های ارتش و همینطور پادگان های مرکزی ابلاغ شده است که تمامی مرخصی های شهری و غیرضروری سربازان وظیفه اعم از دیپلم و لیسانس وظیفه را لغو کرده و به هیچ عنوان به آنان اجازه داده نشود تا در شهر تردد کنند
به گزارش دریافتی از تهران دانش‌آموزان مبارز و آزادی‌خواه منطقه شش، اعلامیه‌های دیکتاتوری آخوندی علیه مراسم چهارشنبه‌سوری در تابلوی اعلانات را پاره کردند. بنا‌به این گزارش در برخی از مراکز آموزشی مدیران و معلمان آزادی‌خواه به‌دلیل مخالفت با رژیم این‌گونه اعلامیه‌ها را به‌طور کلی نصب نکرده‌اند
برگزاری هرانا – در پی فراخوان معترضین دولت برای برگزاری تجمعات و اعتراضات در روزهای سه شنبه، نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت گسترده در میادین اصلی شهر مستقر شدند. سه شنبه 24 اسفند 1389 ساعت 16:40
از سوی دیگر، لحظاتی پیش شاهدان عینی گزارش کرده‌اند که با نزدیک شدن به برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال (چهارشنبه سوری) صد‌ها تن از ماموران امنیتی با لباس‌های خاص (فرم جنگی) در میدان ونک حضور بهم رسانده‌اند.  شاهدان عینی به گزارشگر هرانا گفتند ماموران امنیتی مسلح به سلاح گرم و سرد هستند.  هم چنین گزارشگر هرانا از آغاز مراسم چهارشنبه سوری در محله‌های شرق تهران از جمله سمنگان، نارمک و فلکه اول تهران پارس خبر داد.
لغو مرخصی نظامیان در چهارشنبه سوری»
فضاي امنيتي در دانشگاه ها در روز چهارشنبه سوري
تصویر روز دریافتی: هیزم آتش فردا ( امروز ) مقام عظما
آژانس ايران خبـــــــــــــر: فيلمي كه ملاحظه ميكنيد مربوط به كرمان ميباشد . در شهر كرمان در مكان هاي ورزشي جوانان ازهر فرصتي استفاده ميكنند تا خشم و نفرت خود را ازولي فقيه نظام نشان دهند .
امروز به جای ترقه بازی بیشتر آتیش بازی کنیم بیاید امروز بجای انفجار ترقه و نارنجک، بیشتر سعی کنیم آتیش بازی کنیم و عکس آتیش بزنیم. انفجار بیش از حد ترقه غیر از اینکه عموم مردم و بچه ها رو از ترس و یا صدای ترقه به خونه هاشون بکشونه فایده دیگه ای نداره. مردم باید باشن و به آتیش کشیدن دیکتاتو رو تماشا کنن.
در صورت بروز سوختگي در اثر مواد محترقه، در محل سوختگي از هيچ گونه ماده‌اي همچون خمير دندان، پماد و قطره استفاده نکنيد.