۲۵ اردیبهشت، ۱۳۹۰

دانشگاه هم نفس های آخرش را میکشد؟! 25 اردیبهشت

دوستان یکی نوشته: تصاویر غیر واقعی چرا که هوای امروز تهران اصلا آفتابی نیست و کاملا ابری است. عکس ها الکی هستن. کاپشن تن کیه تو این گرما؟
به علاوه اینکه برخلاف این تصویر که مربوط به پاییز یا زمستان هست،تمام درختهای تهران سبز سبزه!نه نارنجی!
Attention: Dear fans, Those videos we uploaded from Tehran Uni, was from last year.It was a mistake from us!!
این فیلما قدیمیه و مال زمستونه...امروز هوا از صبح ابری بود و ظهر از ساعت 2 تا حدود 4 بارون شدیدی میومد هنوز هم بارونی و ابریه...هوا کمی خنکتر شده اما نه اونقدر که کسی کاپشن بپوشه هنوز خیلی گرمه و مردم آستین کوتاه پوشیدن

تکذیبیه رسمی انجمن اسلامی دانشگاه تهران نقشی اساسی در عدم تشکیل تجمع در این روز در دانشگاه تهران داشته است.
تعداد قابل توجهی از کلاس های صبح در دانشکده های مختلف پردیس مرکزی نیمه تعطیل شد و برخی از کلاس های تشکیل شده نیز با استقبال تعداد کمی از دانشجویان برگزار گردید زیرا تعدادی از دانشجویان در پاسخ به فراخوان بر سر کلاس های درس حضور نیافته بودند. همچنین بنا بر فشار نیروهای امنیتی بر انجمن اسلامی دانشگاه، در روزهای گذشته انجمن اسلامی دانشگاه تکذیبیه ای رسمی را صادر نموده و اعلام داشته بود که هیچ برنامه خاصی برای امروز در نظر ندارد. همچنین یکی از اعضای انجمن اسلامی در گفتگویی کوتاه عنوان داشت: که نیروهای امنیتی به انجمن فشار آورده اند که در صورت برگزاری مراسم در این روز این، مراسم به پای انجمن نوشته خواهد شد و برای انجمن هزینه هایی را در برخواهد داشت. به همین دلیل اعضای فعال انجمن اسلامی با توجیه نیروهای خود در دانشکده های مختلف قصد نمودند تا از برگزاری هر گونه تجمع خودداری نمایند.
پیش از این گروه موسوم به تیم تهران در گروه بیست و پنج اردیبهشت ماه از ناهماهنگی انجمن اسلامی برای برگزاری تجمع در این روز خبر داده بود. با این حال با توجه به تکذیبیه رسمی انجمن اسلامی کلاس های صبح دانشکده های پردیس مرکزی با استقبال کم دانشجویان برگزار گردیده و بنا بر شنیده ها در برخی موارد برگزار نشده است. همچنین بسیاری از دانشجویان در جمع های چند نفره به دنبال شکل گیری تجمع بودند ولی با شایعات مبنی بر لغو تجمع از سوی انجمن، امروز تجمعی در پردیس مرکزی شکل نگرفت.
در این گزارش آمده است: امروز کلاس های دانشجویان مهندسی صنایع و نقشه کشی و همچنین کلاس های دانشکده مهندسی معدن و مکانیک و برق دانشگاه تهران اغلب تعطیل بوده است. شایان ذکر است که بیانیه های صادره برای دعوت به اعتراض در این روز از سوی جمعی از اعضای انجمن اسلامی صادر گردیده بود. در این بیانیه از دانشجویان خواسته شده بود که در اعتراض به امنیتی شدن فضای دانشگاه در سر کلاس های درسی در روز ۲۵ اردیبهشت حاضر نگردند ولی به پیشنهاد دانشجویان مختلف دانشگاه در صفحه ۲۵ اردیبهشت زمانی برای تجمع در روبروی درب دانشکده فنی اعلام گردید .
کرج - امروز ۲۵ اردیبهشت، فضای دانشگاه آزاد کرج بیش از پیش امنیتی بود. ماموران حراست بدون کارت دانشجویی هیچکس را به دانشگاه راه نمی دادند. استادان این دانشگاه با زودتر تعطیل کردن هر کلاسی اعتراض خود را نشان می دادند و عوامل حکومت برای هر استادی که کلاس خود را تعطیل می کرد، غیبت می زدند. بعلت بارندگی، تجمع ها در داخل دانشکده ها برگزار شد. حراست با برخورد شدید از تجمع ها و اعتراض ها جلوگیری می کرد.
معنی اعتصاب سراسری را هم فهمیدیم . ممنون از ملت همیشه در صحنه دانشجو!  صبح علی طلوع امیدوارانه زدم بیرون ساعت ۱۰ خودم رو به دانشگاه رسوندم تا از تعطیلی کلاسها عکس بگیرم برای وبلاگ واقعا خنده دار بود دانشگاه مثل همیشه شلوغ کمی از دوستانم پر سو جو کردم اصلا از اعتصاب خبری نداشتن . به دانشگاه ازاد رفتم ، به قول قدیمیا هر جا بری اسمون همین رنگه نمیدونستم به خریت خودم بخندم یا به خریت ملت (بلای نسبت خر که از ما داناتره ) با یکی از دوستان که در دانشگاه تبریز مشغول تحصیل هست تماس گرفتم متاسفانه خبری نبود . از بچه های سال پیش تحصیلمون دو نفر در دانشگاه شریف قبول شده بودند با اونها هم تماس گرفتم ولی دریغ از یک خبر امیدوارانه از تعطیل کلاس . کارمون به جایی رسیده که حتی دیگه اینترنت رو هم قطع نمیکنن…
این فیلم از سرکوبه: برخورد نیروهای اطلاعات پلیس امنیت و حراست دانشگاه با دانشجویان در 25 اردیبهشت 90 دانشگاه علوم تحقیقات برخورد شدید نیروهای امنیتی برای جلو گیری از تجمع.. دستگیر شدگان با خودروی پژو سفید منتقل شدند
25 اردیبهشت ، برخورد مزدوران حکومتی با دانشجویان (2)
25 اردیبهشت : دو فیلم از برخورد نیروهای اطلاعاتی و حراست دانشگاه با دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات
گزارش‌های مردمی به رادیو کوچه در روز 25 اردی‌بهشت،
دنباله گزارشات منتشره در روز 25 اردیبهشت اینجا

گزارش‌های مردمی به رادیو کوچه در روز 25 اردی‌بهشت،
«کنسل شدن امتحانات دانش‌گاه پیام نور قزوین»
قزوین / ساعت 16: (تحول سبز) دانش‌گاه پیام نور قزوین امروز تمام امتحانات میان ترم خود را کنسل اعلام کرد.

«تعطیلی برخی کلاس‌های دانش‌گاه تهران»
تهران / ساعت 15:30: (گزارش مردمی) هم‌زمان با فضای امنیتی حاکم بر دانش‌گاه‌ها برخی کلاس‌ها در دانش‌گاه تهران در ۲۵ اردی‌بهشت روز اعتراض دانش‌جویان تعطیل شد.

«تجمع دانش‌جویان و استادان دانش‌گاه آزاد ساری و قائم‌شهر»
ساری / ساعت 14: (دانشجو آنلاین) باوجود فضای امنیتی، دانش‌جویان و استادان دانش‌گاه آزاد ساری و قائم‌شهر درمحل دانش‌گاه تجمع کردند. بر اساس مشاهدات شاهدان عینی دانش‌جویان و استادان با گردهمایی در دانش‌کده‌های فنی و علوم انسانی، اعتراض خود را به وضیعیت امنیتی دانش‌گاه‌ها نشان دادند. این گزارش حاکی از آماده باش نیروهای حراست و بسیج دانش‌جویی دارد.

«ممانعت از ورود دانش‌جویان فعال دانش‌گاه تهران»
تهران / ساعت ۱۳:۲۵: (بنا به گزارش خبرنگار رسمی کنفدراسیون دانش‌جویان ایرانی از داخل دانش‌گاه تهران) حراست دانش‌گاه تهران مانع از ورود تعدادی از دانشجویان به داخل دانشگاه شده است.

«برخورد لباس شخصی‌ها با دانش‌جویان»
تهران / ساعت ۱۲:۴۵: (گزارش مردمی) نیروهای حراست دانش‌گاه به هم‌راه لباس شخصی‌ها رفتار بسیار بدی با دانش‌جویان متحصن در دانش‌گاه دارند.

«بازداشت چند دانش‌جوی دانش‌گاه تهران»
تهران / ساعت ۱۲:۱۵: (به گزارش کنفدراسیون دانش‌جویان ایرانی از داخل دانش‌گاه تهران)، چندتن از دانش‌جویان این دانش‌گاه به هنگام خروج از دانش‌گاه بازداشت شدند. حضور نیروهای لباس شخصی در داخل دانشگاه بسیار محسوس است.

برخوردهای امنیتی با دانشجویان در حالی که امروز قرار بود دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور دست به اعتراض بزنند، برخی اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که نیروهای امنیتی با دانشجویان برخورد کرده‌اند.
اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که از روز گذشته در برخی از دانشگاه‌های کشور فضای امنیتی حاکم شده و ماموران حراست دانشگاه‌ها با همکاری نیروهای امنیتی، لیستی از دانشجویان فعال را تهیه کرده‌اند که در صورت بروز اعتراضات با آن‌ها برخورد کنند.
از سوی دیکر برخی اخبار حکایت از آن دارد که در دانشگاه پلی‌تکنیک، برخی از فعالان دانشجویی نتوانستند وارد محوطه یا ساختمان این دانشگاه شوند. گفته می‌شود این افراد از دانشجویانی بودند که در تجمعات قبلی این دانشگاه حضور داشته‌اند.
همچنین اخبار منتشر شده از دانشگاه مازندران حکایت از آن دارد که جو امنیتی شدیدی در این دانشگاه برقرار شده است. خبرها حکایت از آن دارد که برخی فعالان دانشجویی تهدید شده‌اند در صورت حضور در هر حرکت اعتراضی به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.
برخی منابع دانشجویی همچنین خبر از آن داده‌اند که در برخی از دانشگاه‌های کشور هم چون دانشگاه تهران، دانشگاه پلی تکنیک، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه مازندران و چند دانشگاه دیگر کلاس‌های درس تعطیل شده‌اند.
برخی از صفحات متعلق به سازمان‌دهندگان تجمع ۲۵ اردیبهشت خبر از تجمع در برخی از دانشگاه‌ها را داده‌اند، اما هنوز هیچ رسانه مستقلی این اخبار را تایید نکرده است. از سوی دیگر هنوز هیچ فیلم یا عکسی از این تجمعات منتشر نشده است.
گفتنی است که بیش از ۴۰ دانشگاه کشور با صدور بیانیه‌های مختلف، از حرکت اعتراضی روز ۲۵ اردیبهشت دردانشگاه‌ها حمایت کرده بودند. همجچنین شورای هماهنگی راه سبز امید نیز با صدور بیانیه‌ای دانشجویان را دعوت به حضور در این مراسم اعتراضی کرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: