۲۹ اردیبهشت، ۱۳۹۰

دومين قرباني كودك‌آزاري به خانوده‌اش بازگردانده شد! نيما گفته بود كه پدرش او را سوزانده

«نيما» پسرك چهار ساله‌اي كه دومين قرباني كودك‌آزاري يك ماه اخير به شمار مي‌رود، روز گذشته و با گذشت تنها 10 روز از زمان بستري شدنش در بيمارستان كودكان مفيد، شيرخوارگاه آمنه را ترك و به پدرش تحويل داده شد. نيما همان پسركي است كه به علت صدمات ناشي از ضرب و جرح شديد توسط والدينش در 18 ارديبهشت به بيمارستان منتقل شده بود، كودكي كه دچار ضرب و جرح، سوختگي شديد در نقاط مختلف بدن از جمله آلت تناسلي و نيز تروماي (كبودي) شديد دو چشم بود. نيما همان كودكي است كه اگرچه در بدو ورود به بيمارستان گفته بود كه پدرش بدن او را سوزانده، اما از آن پس و از فرط وحشت، در واكنش به هر پرسشي درباره آنچه بر سرش آمده بود، تنها پاسخ مي‌داد «نمي‌دانم».
آثار شكنجه بر بدن كودك...تلاش برای نجات جان نیمای 4 ساله ادامه یافت تا این‌كه او بعد از چند ساعت دست و پنجه نرم كردن با مرگ به هوش آمد.روز بعد با به هوش آمدن نیما، پرستاران هنگام بررسی وضعیت جسمانی او مشاهده كردند ناخن یكی از انگشتان نیما با انبر كشیده شده، آلت تناسلی‌اش سوخته و بخشی از پوست سرش نیز كنده شده است. شواهد نشان می‌داد این كودك مدت‌هاست شكنجه می‌شده است.
مصطفي اقليما ـ رييس انجمن علمي مددکاران اجتماعي ايران ـ در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام خبر تحويل نيما به پدرش در روز گذشته، عنوان كرد: بر اساس قانون، پدر هر زمان كه بخواهد مي‌تواند با مراجعه به دستگاه قضايي، زمينه بازگرداندن فرزندش را فراهم كند. وي ادامه داد: اگرچه روال قانوني تحويل نيما به پدرش طي شده است، اما بايد ديد كه قاضي مسوول رسيدگي به پرونده، چگونه اين موضوع را پيگيري كرده كه پدر را واجد صلاحيت نگهداري از نيما شناخته است. اقليما تاكيد كرد: بعيد است كه قاضي پرونده از پزشكي قانوني درباره «سلامت رواني والدين نيما» استعلام كرده باشد. وي با بيان اينكه والدين نيما تحت شرايط و مشكلات خاصي اقدام به اين كودك آزاري كرده‌اند، يادآور شد: بنابراين پيش از تحويل كودك به خانواده، بايد مشكلات رواني و اجتماعي والدين بررسي مي‌شد كه چه علل يا عواملي موجب ايجاد چنين تنشي شده و تا زماني كه اين مشكلات برطرف نشود، نبايد كودك را به آنها بازگردانند، چراكه در اين صورت، زمينه آزار مجدد كودك فراهم مي‌شود و حتي ممكن است با رخداد فجيع‌تري مواجه باشيم. رييس انجمن علمي مددكاران اجتماعي ايران تاكيد كرد: وضعيت جسمي نيما و حادثه هفته گذشته، جاي ترديدي در «عدم صلاحيت والدين» او باقي نمي‌گذارد. اقليما در خاتمه، با انتقاد از عملكرد مددكاران بهزيستي در قبال اين پرونده، عنوان كرد: به نظر مي‌رسد كه پيگيري لازم در اين زمينه توسط مددكاران بهزيستي انجام نشده و اين سازمان نتوانسته آنگونه كه بايد بر راي نهايي قاضي پرونده نيما اثرگذار باشد.
دومین کودک آسیب دیده بدون تکمیل درمان دوباره به خانواده‌اش تحویل داده شد!
دکتر مصطفی اقلیما در گفتگو با دادنا: در این میان هیچ کمکی به این کودک نشده است حتی ممکن است موجب این شود که این کودک که با لو دادن والدینش به اذیت و آزارش، پس از بازگشت به خانه بیشتر از این به خاطر دردسری که ایجاد کرده، تنبیه شود. اقلیما در رابطه با افزایش موارد کودک آزاری در یک ماه اخیر افزود: اینها مواردی هستند که به صورت اتفاقی مددکاری توانسته بچه ها را شناسایی کند وگرنه ده ها موارد دیگر هست که ما متوجه نمی شویم.وی با انتقاد از اورژانس اجتماعی ادمه داد: تلفن آسیبهای کودکان که دایر کرده اند چه دردی را درمان می کند. وقتی بچه ای تماس می گیرد و می گوید که پدرش کتکش زده و بعد در کمتر از یک هفته دوباره تحویل همان پدر می شود، ما مشکل این کودک را حل نکرده ایم بلکه آن را چند برابر کرده ایم. رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران گفت: اگر سازمان بهزیستی از مادر هانیه زمانی که آنقدر بی پول بود که مجبور شد با یک مرد معتاد ازدواج کند حمایت می کرد شاید او نیز مجبور به این ازدواج نمی شود و شاید امروز سرنوشت دیگری پیش روی این کودک بود.........
اولین اعترافات پدر سنگدل «هانیه» حميد در پاسخ به اتهامات خود مدعي شد من هيچ دفاعي از خود ندارم و قبول دارم كه هانيه را كتك زده‌ام. وي ادامه داد: ‌البته در زمان وقوع اين حادثه در حالت طبيعي خودم نبودم و حتي زماني كه به حالت طبيعي خودم بازگشتم و متوجه شدم پاهاي هانيه را سوزانده‌ام او را در آغوشم گرفتم و گريه كردم و از او خواستم كه مرا ببخشد. اما ديگر دير شده بود. ناپدري سنگ‌دل عنوان كرد: به دليل مصرف مواد مخدر در زمان وقوع حادثه حالت طبيعي نداشتم و چنين اتفاقاتي رقم خورد وگرنه هيچ انساني چنين كاري با يك كودك 8 ساله نمي‌تواند بكند.
پازپرس آذرتاش خطاب به حميد عنوان كرد كه بيني و دو دست هانيه شكسته است شما با چه وسيله‌اي دستان او را شكسته‌ايد كه حميد مدعي شد كه به هيچ عنوان شكستگي دست و بيني هانيه را قبول ندارم. وي مدعي شد: هانيه پيش از اين در حمام منزل ما به زمين خورده بود و دستش دچار شكستگي شده بود، شكستگي بيني او هم احتمالا ناشي از شدت ضربه كشيده‌اي بوده كه به صورتش زده‌ام وگرنه من با مشت به صورت او ضربه نزده‌ام.
وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر نحوه آشنايي وي با خانواده هانيه گفت: هانيه و مادرش در خرابه‌هاي نزديك مغازه محل كسب من زندگي مي‌كردند اما از 6 ماه پيش دلم براي آنها سوخت و با توجه به سرماي هوا قصدم كمك كردن به آنها بود و همين امر باعث شد با خانواده آنها آشنا شوم.
بازپرس آذرتاش خطاب به متهم با اشاره به اين مطلب كه برخي از جراحتهاي موجود بر روي بدن هانيه مربوط به گذشته است چه دفاعي از خود داريد گفت: به هيچ عنوان پيش از اين هانيه را مورد ضرب و شتم قرار نداده بودم و تنها شب حادثه اولين باري بود كه هانيه را كتك زدم.
هانیه زمانی -   دو ساعد دست و سر او شکسته، آثار سوختگی و شلاق بر بدن نحیف هشت‌ساله‌اش دیده می‌شود. چهار روز است که هیچ غذایی نخورده. زخم‌های کهنه‌اش عفونت کرده‌اند، چون شکنجه‌گر روی آن‌ها را با پلاستیک می‌پوشانده است. "هانیه" با مادر معتاد و ناپدری‌اش در جنوب ابرشهر تهران زندگی می‌کند. پزشک معالجش گفته کسی که او را شکنجه داده نمی‌تواند خلق و خوی انسانی داشته باشد.

سومین کودک قربانی کودک آزاری + عکس «باربد» در حالي سومين قرباني كودك‌آزاري‌هاي اخير به شمار مي‌رود كه از نظر كارشناسان «اعتياد» و «نااگاهي» والدين نسبت به نحوه برخورد با كودك، از جمله دلايل اصلي كودك‌آزاري به شمار مي‌رود.
باربد را پدرش آتش زده است. خودش مي‌گويد به خاطر تهديد و وادار كردن همسرش به ادامه زندگي مشترك؛

۲ نظر:

vahid گفت...

به آلت تناسلیش چیکار داشته!
چه آدمایی پیدا می شن

Rosa گفت...

بله،
البته بچه ها در این سن بدن خود را کشف میکنند.خانواده سنتی اینکار را احتمالا با خود ارزایی کودک اشتباه گرفتی. اگر فیلم روبان سفید را ببینید، مسیحیان دست و پای کودک را در خواب میبندند در سن بلوغ. امابین 4-5 سالگی کودک در کشف بدن خود است و...