۰۲ تیر، ۱۳۹۰

در عربستان گردن زنی را باشمشير زده و سر بريده را با هليکوپتر برای عبرت ديگران به نمايش گذاشتند+فیلم

عکس زن 54 ساله اندونزیایی (رویاتیRuyati binti Satubi که در عربستان گردن زده شد. عکس در دست پسر این زن و دخترش نیز(در عکس) میخواهد شکایت کند. به فرزندان رویاتی که در اندونزی زندگی میکنند بعد از کشتن مادرشان که در عربستان خدمتکار بود (کنیز خانه) اطلاع دادند.رویاتی و بقیه کارگران در کشورهای عربی به کنیزی گرفته میشوند و از نظر حقوق اسلامی برده موقت خانواده عربی محسوب میشوند. گفته میشود رویاتی میخواسته به اندونزی بازگردد که با مخالفت کارفرمایش مواجه شده و در درگیری با زن کارفرما به طور غیر عمد باعث مرگ زن کارفرمای عرب میشود. مقامات عربستان تاکنون دلایل قتل را اعلام نکردند و اینکه کی و کجا (در چه دادگاهی) رویاتی به عنوان مجرم محکوم شده است.
گردن زنی را باشمشير زده و سر بريده را با هليکوپتر برای عبرت ديگران به نمايش گذاشتند / در عربستان

فیلم گردن زنی در مکه که مخفیانه تهیه شده. شادی و هجوم مردم برای دیدن صحنه گردن زدن نشانگر بربریت است.
Hukuman Pancung Di Saudi

به گزارش عبرت نيوز، خبرگزاريها از اجرای مجازات يک تبعه خارجی در عربستان خبر داده و اعلام کردند که يک زن اندونزيايی امروز در عربستان سعودی با شمشير گردن زده شد تا آمار گردنهای جدا شده در اين کشور در سال 2011 به عدد 27 برسد و اين سبک مجازات همچنان موجب آسايش و آرامش شهروندان عرب شود تا هيچکس حتی به فکرش هم خطور نکند که کسی را بکشد يا مورد تجاوز قرار دهد. قطعا تعارفی در کار نيست و مقامات قضايی عربستان به همين شيوه تمسک خواهند جست تا شهروندان اين کشور همچنان بتوانند با خيالی آسوده درب فروشگاهشان را باز بگذارند و به نماز بروند. مقامات عربستان سعودی پس از انجام مجازات و قطع سر اين زن ، او را در بالای آسمان و بوسيله هلی کوپتر به نمايش گذاشتند تا ديگر هيچکس هوس جنايت نکند . به گفته وزارت کشور عربستان، وی يک زن سعودی را کشته بود. در مورد انگيزه های قتل و ارتباط قاتل و مقتول اطلاعاتی منتشر نشده است ولی حدود هفتاد در صد از يک ميليون و دويست هزار زن اندونزی که در عربستان سعودی کار می کنند، به شغل خدمتکاری اشتغال دارند.عربستان سعودی در سال جاری ميلادی ۲۷ نفر را گردن زده است و آب از آب تکان نخورده است . سازمان عفو بين الملل، هفته گذشته از عربستان خواسته بود به مجازات اعدام پايان دهد . به گزارش ايرنا از جاكارتا گروهى از مردم اندونزى سه شنبه شب در اعتراض به گردن زدن يك تبعه اين كشور در عربستان سعودى در مقابل كاخ رياست جمهورى اين كشور تجمع كرده و خواستار برخورد قاطع مسوولان اين كشور با حاكمان سعودى شدند. تجمع كنندگان اين اقدام حكام سعودى را خلاف آشكار حقوق بشر دانسته و خواستار اتخاذ موضع جدى تر در مقابل آن از سوى مسوولان كشورشان شدند. بر اساس اين گزارش، دولت اندونزى با محكوم كردن عربستان سعودى به دليل اعدام يك تبعه اين كشور به اتهام قتل اعلام كرده است كه اعتراض رسمى خود را به عربستان اعلام كرده است. بر اساس اين گزارش، پيشتر وزير امور خارجه و رييس جمهورى اندونزى نيز به اين اقدام عربستان سعودى واكنش نشان داده و آن را بر خلاف حقوق بين الملل دانسته بودند. مقامات اندونزيايى همچنين اعلام كرده اند كه اين خدمتكار اندونزيايى براثر آزارهاى كارفرماى خود و اجبار كردن وى به ماندن در عربستان دست به قتل همسر وى زده است. چندى پيش نيز يك تبعه اندونزيايى بر اثر شكنجه هاى كارفرماى عربستانى خود دچار آسيب هاى جسمى شديد شده و به اندونزى بازگردانده شد. اندونزى در اعتراض به اين موضوع سفير خود در رياض را فراخوانده و سفير عربستان در جاكارتا را نيز احضار كرده و مراتب اعتراض شديد دولت اين كشور را به وى ابلاغ كرده است.  مجلس نمايندگان اندونزى نيز روز چهارشنبه با هشدار به 4 وزير كابينه اين كشور خواستار توقف اعزام كارگران اندونزيايى به كشورهاى عربى خاورميانه به ويژه عربستان سعودى شدند. مجلس نمايندگان اندونزى از اين 4 وزير خواسته در صورتى كه توانايى اين موضوع را ندارند هر چه زودتر استعفا دهند.

اطلاعاتی به زبانهای دیگر در مورد این جنایت
مصاحبه با یک جلاد (با زیرنویس انگلیسی)Saudi Beheader

فیلم و گزارش تلویزیون الجزیره
Watch al Jazeera’s report on the case below:
Furore over Indonesian's beheading in Saudi - Asia-pacific - Al Jazeera English.flv
Indonesian woman beheaded in Saudi Arabia, Jakarta threatens to stop flow of migrants
Indonesian Female Worker beheaded in Saudi Arabia
Riyadh, June 19, 2011 /Strodong.com/ -Worker women from Indonesia were reported to have been executed beheaded in Saudi Arabia on Saturday, June 18, 2011. Page alriyadh.com writing, Ruyati binti Satubi Saruna beheaded in Mecca because found guilty of killing a Saudi woman, Khairiya Mijlid binti Hamid.
“Indonesian women had confessed her crimes,” the official statement of Interior Ministry of Saudi Arabia. The sentence was as a follow-up Saudi Arabia’s Supreme Court decision.
Not yet known who carried out the murder motive Ruyati. Some of the official Arab media reported only from Indonesia convicted of murdering a woman by attacking his victim repeatedly in the head and stabbed the neck with a kitchen knife.
Law challenged the worlds true beheaded. For example, Amnesty International has long condemned the use of corporal punishment in Saudi Arabia beheaded. However, a similar execution continues. During 2011 there were 27 people affected by beheading the majority of foreign nationals.
Ruyati's daughter plans to press charges against recruitment co

هیچ نظری موجود نیست: