۱۱ خرداد، ۱۳۹۰

هاله سحابی در مراسم تشییع پدرش در اثر پنجه بوکس لباس شخصی ها درگذشت.


هاله سحابی ۵۶ ساله از فعالان حقوق زنان و عضو مادران صلح ايران، دختر عزت‌الله سحابی فعال طیف ملی-مذهبی، نوه یدالله سحابی از بنیانگذاران «نهضت آزادی ایران» و وزیر مشاور دولت موقت انقلاب به ریاست مهندس مهدی بازرگان است
به گزارش جرس، هاله سحابی که صبح امروز در صف جلو تشییع کنندگان پیکر مهندس سحابی به رفتار خشونت آمیز نیروهای امنیتی و لباس شخصی اعتراض کرد و مورد حمله آنان قرار گرفت. گزارش یکی از شاهدان عینی حاکی است که ماموران مانع طی مسیر برای تشییع جنازه می شده اند. هاله سحابی که دسته گلی بدست داشته و جلوی همه حرکت می کرده با ممانعت ماموران مواجه می شود.ولی او می گوید باید از همین مسیر تشییع جنازه صورت گیرد. با مقاومت او ماموران به شدت اورا مضروب می کنند و با لگد به سینه اش می کوبند .او بیهوش می افتد . آخرین خبرها حاکی از پیوستن او به پدر است.
داشتن جنازه رو توی ماشین می ذاشتن، اطلاعاتی ها قصد بردن جنازه رو داشتن، هاله خانوم میره جلو و جیغ و داد می کنه، یکی با پنجه بکس و مشت شروع می کنه ضربه زدن به شکم ایشون، بعدش ایشون رو می برن درمانگاه و مراسم ادامه پیدا می کنه، وقتی جمعیت بعد از دفن جنازه به خونه بر می گرده، حامد سحابی، پسر مهندس، می گن که هاله از دنیا رفت

۱۳۸۸/۰۵/۱۵ «پیشانی خونین هاله سحابی، نشان از ضرب و جرح داشت»خبر قدیمی
خبر قدیمی از ضرب و شتم هاله سحابی در سال 1388 هاله سحابی از فعالان حقوق زنان و عضو مادران صلح ايران، بامداد چهارشنبه ۱۴ مرداد در ميدان بهارستان تهران همزمان با برگزاری مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد بازداشت شد.هاله سحابی عضو »انجمن مادران صلح»، دختر عزت‌الله سحابی فعال طیف ملی-مذهبی، نوه یدالله سحابی از بنیانگذاران «نهضت آزادی ایران» و وزیر مشاور دولت موقت انقلاب به ریاست مهندس مهدی بازرگان است.
تمام آن کارهایی رو که سالیان دراز بر سر منبرها و در مراسم و مساجدشون تحت عناوین ستم یزید و ظلم معاویه و طفلان مسلم و گلوی بریده مظلوم و اسیری زنان و کودکان و اینجور خزعبلات به خورد مردم داده شده، خودشون دارند مو به مو در جامعۀ امروز تکرار می کنند. از دزدیدن جنازه و کشتن فرزند بر سر جنازۀ پدر و تجاوز به دختران و شکنجه زندانیان و ربودن جوانان مردم و... دیگر جایی برای دلقک بازیهای عاشورایی باقی نمیگذاره. تراژدی همین امروز در جامعۀ ما در حال رخ دادنه...
رزا: خبر قدیمی از یک ماه پیش که گویا حتی اجازه ندادند هاله سحابی بر بالین پدر در حال مرگش حاضر شود و عاقبت او را در مراسم خاکسپاری پدرش زیر کتک کشتند.
نوه مهندس سحابی:دادستان به هاله سحابی اجازه نداد بر بالین پدر بیمارش حضور یابد
Montag, 2. Mai 2011 هاله سحابی فرزند مهندس عزت الله سحابی از چهره‌های مبارز در نیم قرن اخیر و رییس شورای فعالان ملی مذهبی است. او که قرآن پژوه و عضو شورای مادران صلح است سال گذشته و زمانی که برای اعتراض به تحلیف محمود احمدی‌نژاد در مجلس شورا در میدان بهارستان حاضر شده بود، توسط نیروهای امنیتی و با ضرب و شتم بازداشت شد و مدتی را در بازداشت به سر برد. وی در شعبهٔ ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به دو سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد و وی در حال گذراندن محکومیت خود می باشد.گفتنی است، پس از تشدید بیماری و بستری شدن عزت الله سحابی و تقاضاهای مکرر خانواده هاله سحابی برای گرفتن ملاقات برای هاله جهت عیادت از پدر، این درخواستها بدون پاسخ ماند. دختر هاله سحابی در این خصوص می گوید: "با توجه به حال نامناسب پدر بزرگم ما خیلی اقدام کردیم تا مادرم بتواند پدرش را ملاقات کند اما تاکنون پاسخی به خواسته ما در این زمینه داده نشده است. ظاهرا روز دوشنبه آقای دادستان با مادرم ملاقات کرده و ایشان به مادرم گفته که "حال پدرشان بد است و خانواده برای مرخصی او اقدام کرده اند" اما مادرم شکایت هایی را مطرح کرده و خلاصه حرف هایی نزده که آنها را راضی کند و بهمین خاطرنتایج صحبت هایشان طوری نبود که به مادرم مرخصی بدهند." متن کامل گفتگوی "جرس" با دختر هاله سحابی در پی می آید: لطفا در خصوص آخرین وضعیت مادرتان صحبت بفرمایید.
حکمی که در دادگاه تجدید نظر برای ایشان داده شد دو سال حبس است که با توجه به اجرایی شدن حکم الان سه ماه است که مادرم در زندان بسر می برد.
وضعیت جسمانی ایشان چطور است؟ شکر خدا حال جسمانی ایشان خوب است و در کل ناراحتی جسمی خاصی ندارند.
ملاقات حضوری دارید؟ هر هفته ملاقات کابینی داریم بجز هفته اول عید که نتوانستیم ایشان را ببینیم. اما ملاقات حضوری و تلفن نداریم.
وضعیت روحی ایشان در این ملاقات ها چطور است ?خدا را شکر از نظر روحی بسیار "مقاوم" و "خوب" هستند.
با توجه به بستری بودن مهندس سحابی در بیمارستان، پیگیری هایتان برای مرخصی مادرتان تا بتواند پدرشان را ببیند به نتیجه ای رسیده است؟  با توجه به حال نامناسب پدر بزرگم ما خیلی اقدام کردیم تا مادرم بتواند پدرش را ملاقات کند اما تاکنون پاسخی به خواسته ما در این زمینه داده نشده است.
می توانید در خصوص ملاقات دادستان با مادرتان در زندان بگویید؟ روز دوشنبه آقای دادستان با مادرم ملاقات کرده و ایشان به مادرم گفته که حال پدرشان بد است و خانواده برای مرخصی او اقدام کرده اند اما مادرم شکایت هایی از شرایطی که دارد کرده و حرف هایی نزده که آنها را راضی کند و بهمین خاطرنتایج صحبت هایشان طوری نبود که به مادرم مرخصی بدهند.
الان حال و وضعیت جسمانی مهندس سحابی چطور است؟ بعد از عمل جراحی اولشان، حالشان خیلی بهتر شده بود و قرار بود تا روز سه شنبه در بیمارستان بستری باشند و بعد مرخص شوند. ولی با توجه به شرایط جدید و جراحی جدید باید منتظر ماند.
قطعا جای خالی مادرتان در منزل و دوری او برای همه اعضای خانواده بویژه برای شما که بیست و دو سال همیشه در کنار او بوده اید خیلی سخت است. کمی از دلتنگی ها و فشارها ی زندگی در این دوران برایمان بگویید؟
خوب این شرایط هم برای او که یک مادر است و هم برای ما بسیار سخت است. کلا هاله یک وجود خاصی دارد و همه آنهایی که مادرم را می شناسند تایید می کنند که او یک مهربانی خاصی دارد. قطعا الان هم که در کنار ما نیست جای خالی اش را حس می کنیم و قدرش را بیشتر می دانیم. تا آنجایی هم که شنیدم الان در زندان حضور پر رنگ و مفیدی دارد و اگرچه وجودش از ما دریغ شده اما عده ای دیگر از وجود موثر ایشان بهره می برند. اما در هر حال هم ما و هم مادرم ایمان داریم که قطعا یک خیریتی در این قضیه است و مطمئن هستیم که یک نتیجه و اتفاق خوبی در آخر رخ خواهد داد.
در پایان هر صحبتی د ارید بفرمایید. صحبت خاصی ندارم فقط مهمترین چیز برای ما که در این مسیر یک آرمان و هدفی داشتیم و داریم این است که "امیدمان" را حفظ کنیم و باور داشته باشیم که همه چیز درست خواهد شد. با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید
قتل هاله سحابی؛ دروغ پردازی رسانه های حکومتی
سایت حکومتی نسیم: هاله سحابي در آغاز مراسم تشييع پدرش به‌دليل افت فشار بيهوش شد که در حين انتقال به بيمارستان در اورژانس درگذشت.خبرنگار «نسيم» از حاشيه مراسم تشييع جنازه عزت‌الله سحابي گزارش داد؛ هاله سحابي در آغاز مراسم تشييع پدرش به‌دليل افت فشار بيهوش شد که در حين انتقال به بيمارستان در اورژانس درگذشت.
سایت حکومتی تابناک: صبح امروز مراسم تشییع جنازه مرحوم مهندس سحابی از اعضای گروه موسوم به ملی ـ مذهبی که روز گذشته دار فانی را وداع گفت، برگزار شد.در این مراسم که با حضور دوستان و آشنایان، گروهی از مردم و سایر بستگان برگزار شد، خانم هاله سحابی دختر آقای سحابی دچار حمله قلبی شد که بلافاصله به درمانگاه منتقل شده و متاسفانه فوت نمود.بنابر این گزارش، در پی حمله قلبی خانم سحابی برخی اطرافیان و برخی عوامل و عناصر مشکوک در میان تشییع کنندگان، با یکدیگر درگیر شدند.گفتنی است برخی رسانه های معاند نظام با هدف بهره برداری سوء از این ماجرا اقدام به انتشار شایعه ضرب و جرح خانم سحابی کرده اند.اطلاعات دریافتی خبرنگار ما حاکی است که وی در مسیر درمانگاه درگذشته است.
سایت حکومتی مشرق: هاله سحابی دختر مرحوم عزت الله سحابی صبح امروز در مراسم خاکسپاری پدرش درگذشت.پیکر عزت الله سحابی از سران ملی مذهبی که دوشنبه شب پس از طی مدت طولانی بیماری درگذشت، امروز ساعت 7:30 صبح با حضور حدود 500 نفر از فعالان مذهبی و نهضت آزادی و بستگان تشییع شده و به خاک سپرده شد.در این مراسم که افرادی همچون عبدالله نوری، احمد منتظری و محمود دعایی نیز حضور داشتند، هاله سحابی دختر مرحوم سحابی به شدت بیتابی کرده و بر اثر شوک شدید ناشی از درگذشت پدر و گریه بی امان، دچار تشنج شد و فورا به علت تشنج به یکی از بیمارستانهای تهران اعزام شد که در راه بیمارستان، وی نیز دار فانی را وداع گفت.

هیچ نظری موجود نیست: