۱۸ خرداد، ۱۳۹۰

حال دختر دانشجويي كه مورد تجاوز قرار گرفت وخيم است/ دانشگاه فردوسی مشهد

فك وي شكسته و در حال حاضر در بيمارستان به سر مي برد. نيروهاي رژيم براي پوشاندن جنايت خود, قصد معكوس جلوه دادن اين حادثه و متهم كردن اين دختر بيگناه به فساد اخلاقي را دارند و او را تحت فشار قرار مي دهند. دومین تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه مشهد در پی یافتن بدن عریان و نیمه جان یک دختر دانشجو در محوطه این دانشگاه برگزار شد. مسئولان دانشگاه تجاوز به این دانشجو را رد کرده و حادثه را ناشی از زمین خوردن او اعلام کرده‌اند.
سایت تابناک به اظهارات شاهدان عینی و هم اتاقی‌های این دختر مبنی بر ضرب و شتم شدید و تجاوز به او خبر داده و نوشته است: «ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر روز جمعه گذشته (۱۳ خرداد)، چند دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در حوالی دانشکده علوم متوجه دختر دانشجویی شدند که بیهوش و عریان بر روی زمین رها شده بود. با اطلاع رسانی این دانشجویان، بلافاصله دختر مصدوم به منتقل شده و تا کنون در حالت اغما به سر می برد.»

ﺳﺎﻋﺖ14.30ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻇﻬﺮ ﺭﻭﺯ15 ﺧﺮﺩﺍﺩﭼﻨﺪﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯼﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻓﺮﺩﻭﺳﯽﻣﺸﻬﺪﺩﺭﺣﻮﺍﻟﯽﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩﻋﻠﻮﻡﻣﺘﻮﺟﻪﺩﺧﺘﺮﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽﺷﺪﻧﺪﮐﻪﺑﯿﻬﻮﺵﻭﻋﺮﯾﺎﻥﺑﺮﺭﻭﯼﺯﻣﯿﻦﺭﻫﺎﺷﺪﻩﺑﻮﺩ،
ﺑﺎﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽﺍﯾﻦ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﺎﻥ،ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪﺩﺧﺘﺮﻣﺼﺪﻭﻡﺑﻪﺑﯿﻤﺎﺭﺳﺘﺎﻥﺍﻣﺪﺍﺩﯼﺷﻬﯿﺪﮐﺎﻣﯿﺎﺏﻣﻨﺘﻘﻞﺷﺪﻩﻭﺗﺎﺭﻭﺯﮔﺬﺷﺘﻪ،16ﺧﺮﺩﺍﺩ،ﻫﻨﻮﺯﺩﺭﺣﺎﻟﺖﺍﻏﻤﺎﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺑﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺑﻪﮔﺰﺍﺭﺵﻓﺮﺍﺭﻭ؛ﻃﯽﺩﻭﺷﺐ ﺍﺧﯿﺮﻧﯿﺰﺗﺠﻤﻌﺎﺕﮔﺴﺘﺮﺩﻩﺩﺍﻧﺸﺠﻮﯾﯽﺩﺭﻣﻘﺎﺑﻞﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻫﻬﺎﯼﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﻓﺮﺩﻭﺳﯽﺩﺭﺍﻋﺘﺮﺍﺽﺑﻪﺍﯾﻦﺍﻗﺪﺍﻡ ﻭﻗﺼﻮﺭﻣﺴﺌﻮﻻﻥ ﺣﺮﺍﺳﺖ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩﺻﻮﺭﺕﮔﺮﻓﺘﻪﮐﻪ، ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪﺧﺎﺻﯽ ﻣﻨﺠﺮ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
دانشجویان در انتظار رسیدگی به پرونده 'تجاوز' در دانشگاه فردوسی مشهد یکی از دانشجویان این دانشگاه که نخواست نامش فاش شود، به بی بی سی فارسی گفت: "بسیاری از معترضان، حراست دانشگاه را مسئول این وضعیت عنوان می کنند، با اینکه دانشگاه برای کنترل روابط دختران و پسران دوربین های مخفی را در جای جای محیط دانشگاه نصب کرده چگونه چنین حادثه ای روی داده است؟"
او افزود: "مسئولان دانشگاه به شدت از رسانه ای شدن این موضوع انتقاد کرده اند."
طبق گزارش ها ملاقات با دانشجویی که گفته می شود به او تجاوز شده و از ورودی های سال ۱۳۸۶ است، ممنوع است و تلاش دانشجویان برای ملاقات با او تاکنون بی نتیجه مانده است.
سید حسین موسوی، مسئول روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در گفت و گو با خبرگزاری فارس با تکذیب این اتفاق گفته "حتی پزشکی قانونی نیز این تجاوز را رد کرده است". آقای موسوی این اتفاق را "تکرار دروغ سازی رسانه های بیگانه" دانسته است.
او عنوان کرده که" این دختر دانشجو در دانشگاه فردوسی بعد از ظهر یکشنبه ۱۵ خردادماه وارد دانشگاه شد و در فاصله ۱۵۰ تا ۱۷۰ متری درب شمالی دانشگاه در فضای سبز مشجری که وجود داشت، به دلیل نامعلومی زمین خورده است. مشخص نیست فردی به وی ضربه زده یا با توجه به چاله ای که در آن نزدیکی حفر شده خود به زمین افتاده است. گونه این دختر دانشجو شکسته است اما هیچ مشکل خاص دیگری ندارد."

تجمع دوم دانشجویان دانشگاه فردوسی در اعتراض به تجاوز به دانشجو در محوطه دانشگاه در پی ضرب و شتم و تعرض به یکی از دانشجویان دختر در محوطه دانشگاه فردوسی مشهد، دانشجویان این دانشگاه برای دومین بار تجمع کردند. به گزارش دانشجونیوز، در این تجمع اعتراضی که با حضور صدها تن از دانشجویان برگزار شد، مسئول روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید موسوی در جمع دانشجویان معترض حاضر شده و ادعا کرد که مشکلی پیش نیامده و دانشجوی مضروب تنها زمین خورده و صدمه دیده است. بر اساس این گزارشات، این مسئول در اظهار نظر پیشین خود، شئونات اسلامی را به دانشجویان معترض گوشزد کرده و گفته بود «یک دختر باید حجابش را رعایت کند تا در امنیت به سر برد و چنین مشکلاتی رخ ندهد»
در ادامه این گزارش آمده است، پس از صحبت های این مسئول دانشجویان که اقناع نشده بودند به سوی خوابگاه پردیس حرکت کرده و خواستار حضور دکتر طهمورث پور، معاون دانشجویی دانشگاه شدند و اعلام کردند در غیر این صورت خیابان اصلی دانشگاه را خواهند بست.

هیچ نظری موجود نیست: