۱۱ خرداد، ۱۳۹۰

فیلم از شهید هاله سحابی،عزادار بر پیکر پدر ساعاتی قبل از شهادت

شهید هاله، بر پیکر پدر
http://www.youtube.com/watch?v=q14R7DmELHU&feature=channel_video_title
در پی جان باختن هاله سحابی به دست مزدوران نظام جمعی از زنان داخل کشور در طی تماسی اعلام کرده اند عصر امروز 11خرداد ساعت 6عصر درمیدان ونک تجمع کرده و بطرف خانه هاله براه خواهند افتاد. از تحریریه روزنامه اطلاعات خبر می رسد که به آنان هشدار داده اند هیچگونه خبری در مورد اتفاقات صورت گرفته در جریان مراسم خاک سپاری امروز منعکس نکنند. از دقایق پیش شاخه جوانان نهضت آزادی و جمعی از دیگر فعالین سیاسی اعلام کردند که به نشان اعتراض به سمت خانه هاله سحابی حرکت می کنند و قصد دارند در منزل او تحصن کنند. آدرس منزل هاله سحابی خیابان گیشا، پشت بانک کشاورزی، مجتمع مسکونی نسیم است.
آژانس ايران خبـــــــــــر: نامه دريافتي از يكي از خوانندگان آژانس: در پی جان باختن هاله سحابی به دست مزدوران نظام جمعی از زنان داخل کشور در طی تماسی اعلام کرده اند عصر امروز 11خرداد ساعت 6عصر درمیدان ونک تجمع کرده و بطرف خانه هاله براه خواهند افتاد.
هاله سحابی که به صورت موقت و برای شرکت در مراسم دفن پدر از زندان آزاد شده بود ، در پیشاپیش تشییع کنندگان در حالی که عکسی از پدرش و دسته گلی را در دست داشت و با حالتی اندوه بار گریه می کرد با ممانعت ماموران از ادامه تشییع جنازه روبرو شد ، ماموران لباس شخصی سعی کردند عکس پدرش را از دستان هاله خارج کنند. درگیری بین آنها باعث شد تا یکی از لباس شخصی ها با مشت بر سینه هاله بکوبد که فشار ضربه درحدی بود که او همانجا از حال رفت. تا رسیدن هاله سحابی به درمانگاه در لواسانات تلاش پزشکان بی نتیجه می ماند و او جان خود را از دست می دهد. تلاش خانواده سحابی برای ورود به درمانگاه بی نتیجه بود چرا که آن واحد پزشکی به یک پادگان مبدل شده بود. از ساعت هفت صبح امروز تقریبا در تمام نقاط لواسان نیروهای امنیتی مستقر شده بودند که محل اصلی هدایت آنها دفتر نماز جمعه در بلوار اصلی بود. نیروهای لباس شخصی با موتورهای سنگین مجهز به انواع و اقسام ادوات سرکوب در خیابان ها خودنمایی می کردند. به محض شروع مراسم در حالیکه پیکر سحابی بر دوش بستگان و خویشاوندان او تشییع می شد نیروهای امنیتی به سمت جمعیت هجوم آوردند و در همین جا بود که درگیری فیزیکی روی داد. عبدالله نوری، احمد منتظری، اعظم طالقانی، دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات و تعدادی دیگر در این مراسم حضور داشتند. نیروهای لباس شخصی با شدیدترین وجه ممکن با شرکت کنندگان در مراسم برخورد کردند. خشونت آنها به حدی بود که حتی نیروی انتظامی مجبور بود آنها را به آرامش دعوت کند. پیکر عزت الله سحابی حتی 300 متر هم تشییع نشد چرا که توسط لباس شخصی ها ربوده شده و به سرعت در قبرستان و بدور از چشم خانواده و مردم او را دفن کردند. اجازه ورود به قبرستان نیز برای هیچ کس میسر نبود. هم اکنون منزل مرحوم سحابی بیشتر شبیه یک ماتم سراست که در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد. تعداد زیادی از شرکت کنندگان در این مراسم بازداشت شدند و یا به شدت با چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرارگرفتند. بسیج و نیروهای لباس شخصی لواسانات به طرز عجیبی وحشی گیری می کردند و بی مهابا بر سر و صورت افراد می کوبیدند. وسعت این جنایت تا حدی بود که تعدادی از نزدیکان خانواده سحابی بر اثر وحشیگری لباس شخصی ها از حالت طبیعی خارج شده و شوکه شدند و در بیمارستان به سر می برند. دستگیر شدگان با اتوبوس به مناطق نامعلومی در بین کوه های لواسانات برده شدند که به گفته اهالی پایگاه بسیج و پاتوق لباس شخصی هاست. از چهارراه تهرانپارس تا لواسانات و حتی در طول مسیر در جاده نیروهای امنیتی مستقر هستند. هاله سحابی، 55 ساله از فعالان حقوق زنان و مادر سه فرزند بود. وی عضو "مادران صلح" ایران بود و در جریان حوادث پس از انتخابات در روز تحلیف احمدی نژاد مقابل مجلس، بازداشت و روانه زندان شد. خانم سحابی در شعبه 26 دادگاه انقلاب محاکمه و به دو سال حبس محکوم گردید که تا دو هفته پیش در زندان اوین محبوس بود. مهندس سحابی پیش از کما و در ایام هوشیاری امکان دیدار دخترش را نیافت.

هاله سحابی را با کتک کشتند!حرکت به سوی منزل هاله سحابی آدرس: گیشا / پشت بانک کشاورزی / مجتمع مسکونی نسیم
هاله سحابی در مراسم تشییع پدرش در اثر پنجه بوکس لباس شخصی ها درگذشت.

رویتر: هاله سحابی بر اثر ضرب‌وشتم نیروهای امنیتی درگذشت
ضربه به شکم و ریه‏ها و ایست قلبی علت شهادت هاله سحابی / بی رحمی و نامردی در نهایت درجه بوده است
هاله سحابی بر اثر ضربه به شکم و ریه به شهادت رسید ـ عموی هاله سحابی علت درگذشت هاله را ضربه به شکم و ریه و نهایتا ایست قلبی عنوان کرد. فریدون سحابی برادر مرحوم سحابی در گفتگوی کوتاهی با جرس خبر شهادت هاله سحابی را تایید کرد. او علت درگذشت هاله سحابی را ضربه ای که به شکم و ریه اش زذند و ایست قلبی اعلام کرد. یحیی پسر هاله سحابی در مصاحبه ای اعلام کرده بود که درگذشت مادرش بر اثر ضرب و شتم نبوده و علت فوت ایست قلبی هاله خانم بوده است. فریدون سحابی عموی هاله تاکید کرد که اینطور نیست و ضرب و شتم در منتهی درجه بوده است و نیروهای امنیتی در منتهی درجه سختی و بیرحمی و نامردی نسبت به هاله کردند. فریدون سحابی در حال رانندگی به سمت منزل مرحوم هاله سحابی بود او گفت هم اینک پیکر هاله را به منزل بردند و الان بچه هایش بر سر و صورت خودشان می زنند
عكس هاله سحابي در كنار پيكر پدر تا دقايقي قبل از پيوستنش به پدر

جهنم اینجاست/ صدای ضجه دختران مادر مرده هاله سحابی حالا در شهرک نسیم دانش گیشا به آسمان رسیده.
هاله سحابی را می گویم، امروز در مراسم تشییع پدر کشته شد، حامد منتظری نوه آیت الله منتظری دستگیر شد، هاشم صباغیان از نیروهای ملی مذهبی در مراسم دچار ایست قلبی شد، جنازه بدون نماز دفن شد و خبر گرازی های وطنی خبر از آرامش اوضاع در تشییع پیکر مهندس سحابی می دهند...
به راستی واقعیتی که همین امروز روی داد و هاله سحابی را در مراسم خاکسپاری پدرش مشت به شکمش کوبیدید و کشتید و بعد هم قتلش را به گردن نگرفتید دردناک تر و مظلومانه تر است یا داستان فاطمه شما که در 1400 سال پیش با اصابت در به کمرش مرد؟

هیچ نظری موجود نیست: