۲۵ بهمن، ۱۳۹۰

گزارش لحظه به لحظه اتفاقات ۲۵ بهمن 1390 + نخستین عکس

ساعت سه امروز میدان انقلاب
نخستین عکس از حضور نیروهای امنیتی در میدان انقلاب تهران - ساعت سه امروز
نه شارژ داریم نه ساندیس، ذلت تو خون ما نیس.

گزارش لحظه به لحظه اتفاقات ۲۵ بهمن
ساعت ۱۶٫۳۰: استقرار نیروهای گارد ویژه در میدان آریاشهر و خیابان ستارخان از ساعت ۱۲ آغاز شده است.
ساعت ۱۶:۳۵: حدود ۳۰ تا ۴۰ موتور سوار لباس شخصی باموتور ۱۰۰۰ با پرچم همراه با سر و صدا و ایجاد رعب و وحشت به سمت جنوب خیابان ولی‌عصر حرکت کردند.
ساعت ۱۶:۴۰: حضور گسترده مردم در چهار راه ولی عصر منجر به ایجاد ترافیک و افزایش نیروهای امنیتی شده است. نیروهای امنیتی در بسیاری از خیابان‌ها جلوی برپایی هرگونه تجمعی را گرفته‌اند.
ساعت ۱۶:۴۰: حضور مردم در میدان ولی عصر تهران به نحو چشم‌گیری در حالی افزایش است و ترفیک سنگینی در این منطقه ایجاد شده است.
ساعت ۱۶٫۴۰: سایت رادیو فردا گزارش داده سات که در تازه‌ترین حلقه از فشارهای حکومت جمهوری اسلامی علیه شهروندان ایرانی، از شامگاه دوشنبه ۲۴ فروردین، پیام‌های هشدارآمیزی از طریق ایمیل برای ده‌ها شهروند ایرانی داخل و خارج از ایران از جمله شماری از فعالان رسانه‌ای ارسال شده که حاوی هشدار در مورد «فعالیت‌های غیرقانونی» است.
ساعت ۱۷: خیابان تخت طاووس تهران مملو از نیروهای امنیتی است و مردم به صورت پراکنده در این خیابان حضور دارند. همچنین گفته می‌شود در میدان انقلاب تهران درگیری مختصری بین نیروهای امنیتی و مردم روی داده و چندین تن نیز بازداشت شده‌اند.
http://www.rahana.org/archives/47954

برای خواندن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنیم.


ساعت ۱۴: میدان فردوسی تهران چهار اتوبوس نیروی یگان ویژه پیاده و مستقر شد ‎ه است. حضور نیروهای ضد شورش با لباس‌های سیاه به وفور در این میدان به چشم می‌خورد.
ساعت ۱۴٫۱۰: حضور زیر پل کالج تهران یک اتوبوس آماد و پشیتبانی سپاه همراه با نیرو مستقر شده است ‎. نیروهای لباسی شخصی و نظامی در خیابان خارک مستقر شده‌اند.
ساعت ۱۴٫۳۰ حضور نیروهای امنیتی و نظامی و لباس شخصی در اکثر میدان‌ها و خیابان‌های اصلی تهران بسیار زیاد است.
ساعت ۱۵: اطراف تئاتر شهر تهران و چهار ولی‌عصر نیروهای امنیتی مستقر شده‌اند. دو اتوبوس یگان ویژه نیز در این محل است.
ساعت ۱۵: خیابان‌های منتهی به خیابان انقلاب را از بالا و پایین نیروهای امنیتی بسته‌اند و حضورشان در این مناطق چشم‌گیر است.
ساعت ۱۵:۱۰: میدان هفت تیر تهران نیز نیروهای امنیتی زیاد به چشم می‌خورند و در این میدان مستقر شده‌اند ‎.
سلاعت ۱۵٫۱۵: سه راه طالقانی، روبروی فرهنگستان هنر، اتوبوس یگان ویژه در خیابان است و در اطراف این خیابان پر از نیروهای امنیتی است.
ساعت ۱۶: تمام باجه‌های تلفن حدفاصل میدان انقلاب تا خیابان فردوسی قطع شده است و هیچ‌کدام کار نمی‌کند.
ساعت ۱۶٫۳۰: در چهار ولی‌عصر نیروهای امنیتی از رفت و آمد مردم در ایستگاه مترو و پیاده‌روهای مشغول فیلم‌برداری هستند. چند ساعت به تظاهرات مردم در 25 بهمن مانده اما چهره شهر یک چهره امنیتی شده و همه جا ماموران ایستاده اند. شهر تهران را باید به عنوان پادگان تهران معرفی کرد
http://www.rahana.org/archives/47954

ساعت ۱۶:۰۵ روز ۲۵ بهمن به وقت تهران. خبر خاصی نیست. فقط حضور نیروهای امنیتی
با یکی از آشنایان الان تلفنی صحبت کردم. درسطح شهرتهران تجمع نیروهای امنیتی بسیار زیاداست ولی خبری از تجمع یا همان راهپیمایی سکوت نیست. لااقل این آشنای ما که ندیده است.حدس می زنم مردم عادی دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید را زیاد جدی نگرفته اند.
ويژه 25بهمن: تعداد زیادی از مردم به سوی مرکز شهر در حال حرکت وتجمع هستند
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها : بنابر خبرهاي رسيده به صندوق كانون تعداد زیادی از مردم بخصوص جوانان به سوی مرکز شهر در حال حرکت وتجمع هستند و خود را آماده آغاز اعتراضات گسترده خود می کنند. اين درحالي است كه حوالی ساعت 12:00 نیروهای ولی فقیه شامل گارد ویژه ،نیروی انتظامی با خودروهای خاص سرکوب در نقاط مرکزی شهر تهران در حال مستقر شدن بوده و تلاش در ترساندن مردم براي ممانعت از برگزاري هرگونه تظاهرات و تجمع را دارند, همچنين بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"مردم و جوانان قصد دارند با فریادهای رسای خود فضای سرکوب و اختناق حاکم را در هم شکنند. اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.
یورش به مردم و دستگیری تعدادی از آنها /انبوهی از مردم و جوانان در خیابانها حضور دارند و در حال آماده شدن برای آغاز اعتراضات هستند
نیروهای سرکوبگر برای ایجاد رعب و وحشت به مردم یورش می برند و اقدام به دستگیری کور آنها می کنند حوالی چهار راه ولی عصر بیش از 6 نفر دستگیر شدند که در میان دستگیر شدگان 3 تن از زنان دلیر دیده می شد. برخورد نیروهای سرکوبگر وحشیانه و غیر انسانی است و به هرکسی که شک می کنند اقدام به بازرسی وی می کنند.
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" نقاط مرکزی تهران بصورت یک پادگان نظامی در آمده است و در تمامی خیابانهای مرکزی شهر نیروهای سرکوبگر نسبتا زیادی مستقر شده اند. علیرغم استقرار سنگین و بی سابقۀ نیروهای سرکوبگر در خیابانهای مرکزی تهران ولی انبوهی از مردم و جوانان در خیابانها حضور دارند و در حال آماده شدن برای آغاز اعتراضات هستند. نیروهای سرکوبگر برای ایجاد رعب و وحشت به مردم یورش می برند و اقدام به دستگیری کور آنها می کنند حوالی چهار راه ولی عصر بیش از 6 نفر دستگیر شدند که در میان دستگیر شدگان 3 تن از زنان دلیر دیده می شد. برخورد نیروهای سرکوبگر وحشیانه و غیر انسانی است و به هرکسی که شک می کنند اقدام به بازرسی وی می کنند. شاهدان عینی حجم حضور نیروهای سرکوبگر نسبت به سال گذشته چند برابر بیشتر تخمین می زنند. نیروهای سرکوبگر خودروهای خود را بصورت زنجیره ای در خیابانها مستقر کرده اند. ولی مردم و جوانان عزم جزم کرده اند که با فریادی آزادی خواهانه خود این نمایش قدرت پوشالی که حاکی از رعب و وحشت نیروهای سرکوبگر می باشد را در هم شکنند.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران- 25 بهمن 1390 برابر با 14 فوریه 2012
محسنی اژه ای:هر فرد و گروهی بخواهد امنیت و آسایش مردم را برهم بزند شخصا گازش میگیرم
محسنی اژه ای :من گاز میگیرم پس هستم

هیچ نظری موجود نیست: