۲۵ بهمن، ۱۳۹۰

بقیه گزارش ها لحظه به لحظه اتفاقات ۲۵ بهمن 1390 + فیلم

فیلم حضور مردم در پیاده رو ها در 25 بهمن حوالی میدان انقلاب
ويژه 25 بهمن : آتش زدن دو سطل زباله درحد فاصل انقلاب و آزادی
دو سطل زباله حد فاصل انقلاب و آزادی در خیابان خوش شمالی توسط اعضای خیزش ایران به آتش کشیده شد.
لطفا از کشتن ما خودداری فرمائید ! با تشکر مردم  Arshiv
دیده های شخصی از محورهای راهپیمایی امروز(25 بهمن 1390)
از میدان آزادی تا چهاراه ولیعصر رو با اتوبوس از طریق خط ویژه اومدم(5:30 بعد از ظهر)،در تمام طول مسیر چند چیز توجهم رو جلب میکرد: 1-حضور گسترده یگانهای ویژه نیروی انتظامی(پلیس)در سر تمام چهارراهها،تقاطع ها و میادین بزرگ! 2-حضور گسترده لباس شخصیها با موتور در خط ویژه و رفت و آمد مکررشون! 3-حضور گسترده و بسیار وسیع مردم در پیاده روها(البته بدون شعار) و گاها تمسخر سربازهای پلیس! 4-موتورهای نو و قرمز رنگ لباس شخصیها(توی این 3،2سال کم موتور داغون نشد!) 5-سپرهای جدید نیروهای پلیس؛بجای اون صفحات بزرگ از جنس پلاستیک از یک نوع سپر جدید شبیه سپر وایکینگها استفاده میکردند! 6-من یگان ویژه سپاه رو در مسیر ندیدم! بعد از چهارراه ولیعصر تا سر تقاطع نواب رو پیاده رفتم که از سر خیابون جمالزاده به بعد هم بوی سطل آشغال آتش زده میومد،هم بوی گاز اشک آور(البته من خودم نه سطل آشغال سوخته دیدم،نه گاز اشک آور)...در طول این مدت هر از چند گاهی(2-3بار) صدای یک داد و بیداد میومد و یکی رو مینداختند تو ونهای بدون پلاک اطلاعات.واقعا جمعیتمون زیاد بود اما همه یک نوع استرس یا ترسی داشتیم که باعث میشد کسی شعار نده! در پایان باید بگم که: هم خودمون یکبار دیگه یادمون افتاد که بیشماریم،هم اون ها یادشون اومد!

خبرگزاری هرانا – نیروهای امنیتی مستقر در میدان آزادی تهران با ضرب و شتم شهروندان با ایشان درگیر شده و تجمعات پراکنده ای در حوالی میدان آزادی شکل گرفته است. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، لحظاتی پیش بر اساس گزارشات شاهدان عینی نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم به شهروندان در پیاده رو ها حمله ور شده و اقدام به ضرب و شتم ایشان کردند.
در این درگیری های پراکنده جمعی از شهروندان معترض با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور به مقابله با اقدامات خشونت آمیز این نیروها پرداختند. بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم اقدام به شلیک گاز اشک آور به سمت تجمع کنندگان کردند. این در حالیست که مبنای راهپیمایی امروز بر اساس فرخوان معترضان و منتقدین "راهپیمایی سکوت" بوده است. هم چنین بنا برگزارشات دیگر چند تن از رهگذاران در میدان انقلاب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند در این منطقه درگیری گزارش نشده است. خیابان شیراز، تحت طاووس و وزارت کشور نیز حضورنیروهای امنیتی چشمگیر گزارش شده است، بر اساس این گزارش در مقابل ساختمان وزارت کشور نیروهای ضد شورش در داخل چندین اتوبوس مشاهده شده اند.
امروز تهران به يك بادكان نظامى بيشتر شباهت داشت؛ تا يك شهر !

برای خواندن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنیم.


ـ
 تارنمای خانه حقوق بشر ايران (هرانا) خبر داده است که در ساعت ۱۸به‌وقت ايران خیابان توحید تهران به سمت پیاده‌روها مملو از جمعیت است، اما تجمعی شکلی نگرفته است.
لحظه به لحظه
ـ ساعت پنج عصر به وقت ايران از خيابان اسکندری تهران گزارش شد که تظاهرات در اين خيابان همچنان ادامه دارد.
ـ ساعت ۱۸ خيابان آزادی، حد فاصل دانشگاه تهران تا خيابان دکتر قريب: حضور جمعيت زيادی از نيروهای ويژه به همراه بسيجيانی که صورت خود را پوشانده‌اند و نيروهای انتظامی قابل مشاهده است. لباس‌شخصی‌ها نيز با موتور به سرعت در حال تردد هستند. جمعيت به طور غيرطبيعی در پياده‌روها افزايش پيدا کرده و مردم در حال تردد هستند. هر کجا که جمعيت افراد پياده و مردم عادی زياد می‌شود، نيروهای بسيجی مردم را به خيابان‌های فرعی هدايت می‌کنند. در خروجی متروی انقلاب نيز مأموران نيروی انتظامی مستقر شده و از شهروندان با دوربينی بر روی سه‌پايه، فيلم‌برداری می‌کنند.
ـ صفحه فیس‌بوک "من در انتخابات شرکت نمی‌کنم" از اصفهان گزارش داده که جمعيت پياده‌روهای اطراف رودخانه زاينده‌رود و خيابان چهارباغ رو به افزايش استو ترافيك سنگينی خيابان مطهری و اطراف ميدان انقلاب و خيابان چهارباغ را فرا گرفته است. همچنین در تهران صدای شلیک تیر هوایی به گوش رسیده است.
ـ درگیری در فرعی‌های خیابان هفت حوض شدید است و شليک گاز اشک‌آور نیز گزارش شده است. همچنين در شهرک اکباتان، فازهای يک و دو فریاد "مرگ بر دیکتاتور" به گوش می‌رسد و شکل‌گیری تجمع مردم در فاز سه اين شهرک گزارش شده است.
ـ تلفن‌های ثابت منطقه انقلاب و سیستم پیامک در بسیاری از مناطق تهران از کار افتاد.
ـ در ادامه حملات سايبری سايت بسيج‌نيوز از کار افتاد.
ـ کانون حمايت از خانواده جان‌باختگان و بازداشتی‌ها نوشته است دو سطل زباله در حد فاصل انقلاب و آزادی در خيابان خوش شمالی توسط معترضان به آتش کشيده شد.
ـ يک شاهد عينی: مهم‌ترين ويژگی نيروهای امنيتی امروز عصر در خيابان‌های تهران که با روزهای مشابه گذشته متفاوت بود، تلاش برای عدم برخورد و پرهيز از خشونت فيزيکی بود. گويا مأموران از ايجاد هيجان در خيابان‌ها منع شده‌اند، در حدی که حتا می‌شد تفاوت ظاهری را در لباس‌شخصی‌ها و برخوردهای آن‌ها نيز مشاهده کرد.

همانطور که انتظار میرفت مردم معترض از ارس جانشان بیرون نیامدند. حالا این وظیفه رهبران "جرس" است که از مردم بهواهند هرسه شنبه را در خانه بمانند و خیابان ها را خلوت و دولت را بایکوت کنند. این تنها راه نگهداری و تشکل مردم حول معور ازادی است. شاید بعد از ایجاد انسجام و یکپارچگی بیشتر در اینده دور یا نزدیک بتوان انها را به خیابان اورد. زاه حل همان راه حل گاندی است مبارزه بی خشونت و ایجاد همبستگی است.
لحظه به لحظه
ساعت ۱۷: خیابان تخت طاووس تهران مملو از نیروهای امنیتی است و مردم به صورت پراکنده در این خیابان حضور دارند.
ساعت ۱۷٫۱۰: در ایستگاه‌های مترو حد فاصل میدان امام حسین تا انقلاب، نیروهای لباس شخصی به طرز گسترده‌ای حضور دارند
ساعت ۱۷٫۳۰: در خیابان جمالزاده تهران حضور مردم با حضور نیروهای امنیتی مواجه شده است که از هر گونه تجمعی جلوگیری می‌کنند
ساعت ۱۹٫۳۰: آخرین گزارش از تهران حاکی از حضور نیروهای امنیتی در خیابان‌ها و میادین اصلی است
به نظرم شکست سنگینی برای جنبش مرده سبز رخ داد.باید هم ترافیک همیشگی تهران را به نام خود سند بزنید.چاره ای نیست

بازداشت جمعی از شهروندان در جمالزاده، تجریش ، پارک وی و ولیعصر
هرانا : آخرین گزارشات رسیده از تهران حاکی از بازداشت شهروندان در مناطقی چون تجریش، پارک وی، خیابان جمالزاده و ولیعصر است.  شاهدان عینی به هرانا گفتند در خیابان جمال زاده جمعی از شهروندان بازداشتی که در یک دستگاه ون متعلق به نیروهای انتظامی نگهداری می شدند به مکان نامعلومی منتقل شدند. علت بازداشت این شهروندان مشخص نیست اما بر اساس گزارشات شاهدان عینی حضور مردم در این خیابان گسترده بوده است. بر اساس گزارشات دیگر در میدان تجریش و پارک وی نیز حضور نیروهای امنیتی چشمگیر بوده است و در برخی موارد از سوی این نیروها تفتیش بدنی صورت میگیرد. شاهدان عینی از بازداشت برخی از شهروندان در این مناطق نیز خبر داده اند. هم چنین بر اساس گزارش دیگری در پی ازدحام جمعیت در حوالی میدان ولیعصر نیروهای امنیتی اقدام به ضرب و شتم و بازداشت جمعی از جوانان کردند. بنا بر اعلام شاهدان عینی برخی از شهروندان بازداشتی پس از بازجویی سرپایی آزاد شده اند.

بر اساس گزارش گزارشگران هرانا، اپراتور ایرانسل در برخی از مناطق مرکزی شهر تهران از دسترس خارج شده است و نیروهای امنیتی چند ایستگاه مترو منجمله ایستگاه میدان انقلاب را تعطیل کردند
شارژر ایرانسل برای طرفداران مش چلاقعلی و باطوم و چاقو و زندان برای مخالفان! به این میگن عین حکومت مردمی, البته از نوع ولایت وقیحی!
من سرباز وظیفه هستم و به واسطه جایی که در آن دوران سربازی را می گذرانم از آماده باش کلانتری های تهران اطلاع پیدا می کنم. کلانتری های تهران حتا کلانتری های مناطق دورتر از مسیر تعیین شده برای تجمع ۲۵ بهمن از دیروز(۲۴ بهمن) در حالت آماده باش هستند و نه تنها سربازان وظیفه که کادری ها هم حق رفتن به خانه را ندارند. کلانتری هایی مانند کلانتری چیتگرٰ تهرانسر و … از ۲۴ بهمن آماده باش هستند و امروز نیز آماده باش هستند. همچنین اطلاعات محدودی که به من می رسد نشان دهنده این است که این آماده باش حداقل تا جمعه ۲۸ بهمن ادامه دارد.یش بینی شده اعتراضات که از ۲۵ بهمن شروع شده ادامه پیدا کند و برای همین این آماده باش به سربازان و کادر نیروی انتظامی اعلام شده است.

تو اصفهان هیچ کس اجازه نداشت رو پل سی و سه پل بشینه جمعیت بیش ۵ نفر هم سریع میومدند متفرق می کردند کنار زاینده رود هم کسی حق نشستن نداشت کم کم هزارتا پلیس بدون در نظر گرفتن لباس شخصی ها حضور داشتند

من که محل کارم در چهارراه ولی عصر است، امروز شاهد جمعیت محسوسی از عابران پیاده بودم که هر لحظه بیشتر می شد. تا مسیر مترو توحید که جمعیت بیشتر شد و نیروی انتظامی که در حال فیلمبرداری بود و در همون گیر و دار یک بسیجی به یکی از عابران جوان حمله برد و بدون دلیل او را به جلو هل میداد . و البته کسی نه از عابران و نه از گاردی ها دخالت نکرد و او را به سمت ماشین مخصوص بردند. احتمال دادیم به خاطر پلیور سبزرنگی بود که به تن داشت. جمعیت تا مترو آزادی ادامه داشت. و سر ورودی یادگار در خیابان آزادی گاردی ها از ورود عابران جلوگیری می کردند تا مردم به سمت آزادی نروند.
همبستگی ایرانیان خارج نشین با ۲۵بهمن
در آستانه‏ سال‏گرد ۲۵ بهمن، در حالی‏که رهبران جنبش سبز، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، هم‏چنان در حبس به‏سر می‏برند، در پاریس با فراخوان چند سازمان سیاسی و حقوق بشری ایرانی، بعدازظهر یک‏شنبه ۲۳ بهمن‏ماه (دیروز) گروهی از ایرانیان در میدان حقوق بشر تروکادرو – روبروی برج ایفل نماد پاریس - گرد آمدند
نزدیک به ۱۵۰ نفر در آن شرکت داشتند...
ساعت هشت عصر امروز تاریخ، زمان و ساعت تظاهرات بزرگ بعدی اعلام خواهد شد. تا آن زمان و از ساعتی دیگر فیس بوک بیست و پنجم بهمن کار خود را متوقف خواهد کرد. عزیزان هیچ اتفاقی در فیس بوک نمی افتد. شبکه های اجتماعی مجازی تنها ابزاری هستند برای اطلاع رسانی، ارتباط و به هم پیوستن. سرنوشت فردای ما در کف خیابان های شهرمان رقم خواهد خورد، همانجا که دوباره همدیگر را خواهیم یافت. جایی که سکوت تلخ امروزی که بسیار شبیه شنبه سی ام خرداد هشتاد و هشت است با طنین قدم های تو خواهد شکست.

هیچ نظری موجود نیست: