۱۷ بهمن، ۱۳۹۰

سخنران اصلی گفتگوهای زندان علیه اپوزیسیون چپ از پلیس سوئد کمک میگیره!

همین چند وقت پیش بود که رییس گفتگوهای زندان همایون ایوانی/ مژده ارسی  از گروه فداییان اکثریت و گویا جناح چپش (کله پاچه ی مورچه) هر اتهامی به من و منتقدین به برگزاری چهارمین سمینار گردهم آیی زندانیان سیاسی (امسال در یوته بوری) بستند که دهان انتقاد ما را ببندند. انتقاد ما همه به اینکه این رفیقتان رضا طالبی، آراز فنی، رضا ارجمند و ... را چرا دعوت کردید و تریبون دادید.
آنها البته دست پیش را گرفتند که پس نیفتند. و تئوری توطئه را علیه من و منتقدین مطرح کردند و تا به حال معلوم نشد منظورشان در واقع کی و چی بود.
فایل صوتی تئوری توطئه رییس گفتگوهای زندان!
حالا معلوم نیست اصلا خود این رئیس های گفتگوی زندان کی هستند و کجا قرار دارند. اینطور که معلومه خودشان حتی پناهنده سیاسی هم نبودند و بعنوان اجتماعی امنستی گرفتند. این ور و آنور هم تند تند موش نامه می نویسند و ویدئو مونتاژ میکنند با مادران خاوران.  آنها که حتی خود در خاوران هرگزآفتابی نشدند.
 استفاده ازمادر "ریاحی" ای که حتی نمیتونه اعتراض کنه و دیگه زنده نیست که بگه چرا فیلمشو بریدند و چسبوندند به اینها. اینهایی که دو پله یکی دارند به اون طبقه بالاهای نهادهای حقوق بشری می جهند.
فیلم مونتاژ شده مادر ریاحی
Iran khavaran- gerdehamaee sarasari zendanian siasi 2009

فکر میکنم زمان بلاخره روشن میکنه که این گروه که تحت نام گنده "گفتگوهای زندان"- کمیته برگزاری سمینار زندانیان سیاسی دهه 60 -که چندیست درست شده،  بلاخره سرشان به کجا بنده.
 بنشینیم به تماشا!

توضیح: رضا طالبی سخنران اصلی گفتگوهای زندان علیه اپوزیسیون چپ از پلیس سوئد کمک میگیرد!
در زیر اعلامیه ایرانیان مخالف آلترناتیو سازی در سوئد. این دوستان اعتراضشون درسته و این کنفرانس "مخفی" اولاف پالمه صدای لیبرالها را هم در آورد و اینقدر بو میداد که خیلیها از خودیهاشون هم شرکت نکردند.

اعتراض شورا در محل کنفرانس به «اتحاد برای دموکراسی در ايران»
فعالان «شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران ــ استکهلم» روز 2012-02-05 ساعت 11:00 در محل کنفرانس که قرار بود از چشم ما فعالان سیاسی ایرانی مخفی باشد در 30 کیلو متری بیرون شهر استکهلم و منطقه ای دور افتاده زیر هوای 20 درجه زیر صفر گرد آمدند و تلاشکردن تا وارد سالن کنفرانس شوند در جلوی در ورودی ساختمان از طرف رضا طالبی نماینده مرکز اولاف پالمه متوقف شدیم .در بیرون در ورودی ساختمان گفتگوئی اعتراضی بین معترضین شورا و رضا طالبی صورت گرفت که ضمیمه میل است. در پایان فعالان معترض شورا برای ورود به سالن گردهمائی، با تلفن رضا طالبی اکثریتی دیروز و سوسیال دمکرات امروز به پلیس از آنها کمک گرفتند تا فعالان شورا را از منطقه دور کنند تا آنها بتوانند در خفا همانطوری که برای سوریه و سایر کشورها آلترناتیو ساختند برای ایران چنین کنند.
قاسم

گزارش صوتى (کليک کنيد)
ضمیمه 1 ــ گزارش رادیو شبکه زنان از اعتراض فعالین شورا در محل کنفرانس برای «اتحاد برای دموکراسی در ايران»
ضمیمه 2ــ اطلاعیه شورا
مرکز اولاف پالمه به دنبال کدام هدف است
«اتحاد برای دموکراسی در ايران» نامی است که این مرکز برای کنفرانس خود گذاشته است. اسامی دعوت شدگان ومحل برگزاری این کنفرانس از ایرانیان وافکار عمومی پنهان نگهداشته شده است. این مجموعه باعث میشود که هرکسی از خود بپرسد اینها چه کسانی هستند وچرا پنهان از ایرانیان برای آنها میخواهند هم دموکراسی وهم اتحاد را سازمان دهند؟
واقعیت اینست که بحرانهای جمهوری اسلامی نشانه هایی از فروپاشی این نظام را به نمایش گذاشته است و تلاش برای " آلترناتیو سازی" شدت گرفته است. با نگاهی به اسامی افشا شده مدعوین ، هدف آلترناتیو سرمایه داری جهانی وسوسیال دموکراتهای مرکز اولاف پالمه را می توان براحتی فهمید. مثلامخملباف با دوران چپ کشی و سینمای اسلامی و بعدا سبز، تداعی میشود بهنود با رفسنجانی ، سازگارا وگنجی با سپاه پاسداران ، آهی با سلطنت ،و .......... مشهور ترین هاشان یا به سلطنت وفادارند یا باخمینی ورژیمش یا جناحی از این حکومت همراهی وهمکاری های موثرو در جنایاتش سهم داشته اند. تعدادی از آنها درغالب سبز یا خاتمی به نظام کنونی اعلام وفاداری کرده اند. چنانکه نامشان تداعی رژیم های سلطنتی یا اسلامی است. بخش بزرگی از آنها طرفدار بازار آزاد وجناحهای هار سرمایه داری اند. عده ای طرفدار تکامل سرمایه داری ایران با کمک دولتهای سرمایه داری هستند وبه قوم پرستی وناسیونالیزم شهره اند .امااصلی ترین مشخصه دعوت شدگان اینست که همه آنها با سرنگونی انقلابی مخالفند. سرنگونی انقلابی یعنی سرنگونی بدست کارگران وزحمتکشان وشکستن ماشین دولتی و برچیدن جمهوری اسلامی با همه جناحها و مهره هایش. تجربه قیام بهمن هم برای ما وهم برای سرمایه داری جهانی درس های معینی دارد . اول آنکه در ایران اگر انقلاب شود بلافاصله این رژیم با همه جناحهایش جاروب میشوند. شورا های محلات وکارگری شکل میگیرند. وکنترل شهر ها وکارخانه ها بدست مردم می افتد . نان وآزادی ورفاه به مرکز مجادله تبدیل میشود . سرمایه داران از این مسئله وحشت دارند وکنترلشان بر مردم از دست میرود .لذا از هم اکنون به فکر جلوگیری از این اتفاق اند . اما آزادیخواهان واقعی برای این تحول رهایی بخش مبارزه میکنند.افشاگری و مخالفت ما با چنین کنفرانس هایی از این زاویه است . شورا ی استکهلم این اقدام غیر دموکراتیک و هدفمند در مقابل انقلاب ایران محکوم کرده واز اشکال مختلف اعتراض مثل فرستادن مایل و اجتماع اعتراضی در مقابل اولوف پالمه سنتر جانبداری میکند.

2شنبه 6 فوریه ساعت 2 بعد از ظهر در مقابل پالمه سنتر جمع می شویم تا به این عمل اعتراض کنیم

سرنگون باد جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم
شورای حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران ـ استکهلم

www.shora.se shoraye1@gmail.com Mobil: 0701502011

گردهم‌آیی «مخفیانه» کسری از اپوزیسیون برگزار شد
در حالی‌که بنیاد اولاف پالمه خواستار شفاف بودن کنفرانس‌های مرتبط با دموکراسی و بعضا «اپوزیسیون‌سازی» است، کنفرانس دو روزه «اتحاد برای دموکراسی» این بنیاد پشت درهای بسته انجام شد. به گفته برخی شرکت کنندگان، جای بسیاری از چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف خالی بوده است. یکی از شرکت کنندگان نیز گفت: «حاصل این کنفرانس توافق‌نامه‌ای بوده است که بر مبنای کلی که بر محور آن مخالفان جمهوری اسلامی کنار هم بیایند.»
با وجود حضور تعدادی از خبرنگاران در این کنفرانس دو روزه که دیروز در نقطه‌ای در حوالی استکهلم برگزار شد، هیچ خبری از درون جلسات و «کارگاه»های آن بیرون نیامده است. یک فعال سیاسی مقیم آمریکا به خودنویس گفت که روزنامه‌نگاران در ظرفیت حرفه‌ای خود در این کنفرانس شرکت نکرده‌اند.
محسن سازگار که گفته می‌شود یکی از افراد موثر بر تشکیل این گردهمایی بوده، به بخش فارسی رادیو سوئد گفت که این همایش به خواست تعدادی از شرکت کنندگان و به دلایل امنیتی مخفیانه برگزار شده است.
بر پایه گزارش رادیو سوئد، ینس اوربک مدیر بنیاد گفته است که برخی از شرکت کننده‌ها نمی‌خواستند که اسامی منتشر شود وگرنه اکثر کنفرانس‌ها «علنی» برگزار می‌شوند.
محسن مخلملباف نیز که در این کنفرانس حاضر بود به رادیو سوئد گفت که باید مخالفین دور یک میز جمع شوند و گفتگو کنند و بر اساس حداقل خواسته‌ها به توافق برسند اما به سمت توافق حداکثری بروند. او گفت که در متنی که حاضر شده، همه متفق‌القول هستند که این «آغازی است بر گفتگوهای دموکراتیک و باید در جمع مخالفان جمهوری اسلامی ایران تداوام پیدا کند».
نوشابه امیری، روزنامه‌نگار حاضر در این کنفرانس گفت: «حاصل این کنفرانس توافق‌نامه‌ای بوده است که بر مبنای کلی که بر محور آن مخالفان جمهوری اسلامی کنار هم بیایند. هر آغازی مهم است، اما به جایی برسید که پای متنی را امضا کنید اتفاق مبارکی است.»
اما عبدالله مهتدی، دبیر کل سازمان کومله که این گردهمایی را مثبت ارزیابی کرده است گفت: «هدف این کنفرانس ایجاد یک اتحاد یا سازمان نبود، هدف تدوین منشور برای اتحاد اپوزیسیون نبود، هدف گردهمایی برای دیالوگ بوده است».
لیلی‌ پورزند نیز گفت که از طیف‌های زیادی، چهره‌هایی را ندیده و اظهار امیدواری کرد که همه طیف‌ها بتوانند کنار هم بیایند و با هم گفتگو کنند.

فکر کنم روشن ترین حرف امضا بوده که همشون رو ذوق زده کرده

جلسه ای "بسته" يا بعبارتی خصوصی تحت پوشش بنياد اولاف پالمه در استکهلم
شهریار آهی، فریدون احمدی، مهران براتی، محسن سازگارا، حسن شریعتمداری
http://www.youtube.com/watch?v=4cND_GG9MjI

۳ نظر:

ناشناس گفت...

رزا خانم همایون اکثریتی نیست. اگر می خواهی به فردی از موضع انقلابی و مارکسیستی برخورد کنی بهتر است که دیدگاه او را نقد کنی. در غیر اینصورت او را اکثریتی خواندن برای اینکه ترور شخصی بکنی فقط یک حرکت عقب انده است که پرنسیپ های انقلابی را زیر پا می گذارد.
برای اطلاع شما همایون ایوانی که من نیز انتقاداتی به دیدگاهش دارم از رفقای زندانی سیاسی دهه 60 بوده است که به خاطر ارتباط با سازمان اقلیت به زندان افتاده بود.

ناشناس گفت...

آقای همایون ایوانی بعد از انشعاب سازمان چریکهای فدایی خلق ایران به همراه مطفی مدنی ،فرید ،محمود آذری ...سارمان جریکهای فدایی خلق جناح اکثریت را درست کردند که در اولین کنگره در آذر سال 60 به سازمان جریکهای فدایی خلق ایران پیوستند آقای همایون ایوانی 6 ماه و بیشتر در جناح چپ اکثریت رکاب زدند حتی برای اثبات می توانید به یکی از سخنرانیهایش در سوسیال فروم که در پالتاک داشت به این حرف برسید او 6ماه اکثریتی جناح چپ بوده ما هم میدانیم او زندانی دهه 60 بوده که بسیاری از مسایل را کتمان کرده بود وبعد از گذشت سالها می فهمیم او با مدنی و فرید هم تشکیلاتی بوده است

RosaArchiv گفت...

اول اینکه وقتی خودش گفته در پابلیش روم پالتاک که جناح چپ اکثریت بوده، و لابد به شما یواشکی گفته، اقلیتی بوده!
چرا ایشان خاطرات زندانشان را منتشر نمیکنند؟
اینکه چه بوده البته گذشت. الان بر سر سفره آراز فنی، رضا طالبی و... بقیه اکثریتی های سوئد نشسته.
لابد به نظر شما، ایشان اقلیتی نفوذی در اکثریت است!
الان ایشان و همکاریشان در عمل نشان داد موضع شان چیست.
در تئوری البته خیلی ها انقلابی هستند.
اما عمل انسانها همیشه تعیین کننده است.
این البته نه مارکسی، بلکه انقلابی میباشد!
مردم هم عمل اشخاص را ملاک قرار میدهند و این درست هم هست. برنامه یوته بوری هم از اکثریت تامین مالی شد و هم اولین سخنرانانش اکثریتی ها بودند. اینکه ایشان اسم همایون ایوانی جان باخته را مصادره کردند و انتظار دارند با همکاری و همدستی اکثریتی ها ما ایشان را کماکان سر موضعی بدانیم عجیب نیست. اما پافشاری شما به عنوان منتقد ایشان جالب است.
شما از چه انتقاد دارید؟