۰۷ آذر، ۱۳۹۰

پس از وحدت دو آلمان تا کنون 138 نفر در آلمان توسط نئونازی ها کشته شده اند.

برملا شدن فعالیت تروریستی نئونازی ها در آلمان(1) موج گسترده ای از اعتراض در جامعه و رسانه های آلمانی را ایجاد کرده است. از پس از وحدت دو آلمان تا کنون 138 نفر در آلمان قربانی نئونازی ها شده و کشه شده اند. با این حال میزان حساسیت دولت بر روی نئونازی ها بسیار کم بوده و بجای آن بیشترین کنترل روی فعالیت مسلمانان و چپ ها اعمال می شود. حزب ان پ د (NPD) اصلی ترین تشکل علنی نئونازی ها در آلمان به شمار می رود. سالهاست که دولت آلمان برای کنترل نئونازی ها افراد نفوذی(V-Mann) را برای خبرچینی به عنوان اعضاء این حزب به خدمت گرفته و به آنها مزد هم پرداخت میکند. اکنون در این زمینه انتقاد هائی به دولت آلمان، وزارت کشور و سازمان اطلاعاتی آلمان (حفاظت از قانون اساسی/ Verfassungsschutz) مطرح شده و سوالات زیادی مطرح می شود. از جمله: - بر اساس داده های دستگاه های اطلاعاتی 9500 نفر نئونازی آماده خشونت شناخته شده می باشند. چرا و چطور است که یک هسته از تروریست های نئونازی، که از سال 1998 زیر نظر سازمان حفاظت از قانون اساسی بوده اند، توانسته اند طی سال های گذشته 10 نفر را ترور کرده و دستگیر نشده اند؟ آیا سازمان های اطلاعاتی از اقدامات آنها با اطلاع بوده اند، اگر نه پس چکار میکرده اند؟ آیا این همه پول که برای استخدام افراد نفوذی خرج شده نتیجه ای داشته است؟ در فیلم های بدست آمده مربوط به صحنه برخی از امکانی که هسته تروریستی نئونازی ها در آنجا اقدام به ترور کرده اند تصاویری از یکی از این نفوذی ها هم دیده می شود، آیا حضور او اتفاقی بوده و یا رابطه ای بین این هسته ترور با او وجود داشته است؟ و...
در انتقادهائی که مطرح می شود حتی سخن از آن است که نه تنها دستگاه های اطلاعاتی بی خبر نبوده اند، بلکه با اطلاع هم بوده اند. اکنون برخی از احزاب، سازمان های فعال اجتماعی، رسانه های آلمان و مردم خواهان تحقیق کامل و روشن شدن تمام زوایای این موضوع هستند.
برخی از مجله های سیاسی و یا برنامه های طنز تلویزیونی در آلمان نیز با دیدگاهی موشکافانه و با زبانی انتقادی فعالیت های تروریستی نئونازی ها و نقش دستگاه های دولتی و اطلاعاتی در این زمینه را در کانون توجه خود قرار داده اند. "اولیور ولکه" از طنز نویسان و مجریان شبکه دو تلویزیون آلمان در برنامه طنز سیاسی "هویته شو/ Heute Show" که جمعه شب 18 نوامبر 2011 پخش شد با اشاره به تعداد زیاد خبرچبن های استخدامی در بین نئونازی ها این سوال را مطرح می کند که: "معلوم نیست که حالا دیگه چه کسی نئونازی مزدبگیر و چه کسی نونازی افتخاری می باشد!"
لینک چند نمونه از این برنامه ها در زیر می آید. حنیف حیدرنژاد19.11.20111
1- "در پی انفجار و آتش‌سوزی در یک خودروی قابل سکونت (کاروان) و آپارتمانی در شرق آلمان، ماجرایی بر ملا شده که این کشور را در بهت و حیرت فرو برده است. دو مرد ۳۴ و ۳۷ ساله پیش از این حادثه در همین محل دست به خودکشی زده بودند. زن ۳۶ ساله‌ای که "بئاته زد" نامیده شده، پس از این حادثه خود را با پلیس معرفی کرده است. شواهد موجود نشان می‌دهد این افراد اعضای یک گروه تروریستی راست‌گرایان افراطی هستند که ۱۹۹۸ میلادی پایه‌گداری شده که مسئولیت قتل دست‌کم ده نفر را بر عهده دارد." (انتقاد از پنهان ماندن فعالیت تروریستی راست‌گرایان در آلمان؛ سایت رادیو دویچه وله، 14.11.2011)

An wie vielen Morden trägt der rechte Terror schuld?
Panorama und die Nazis
وجهه بین المللی آلمان مهمتر از مبارزه این کشور با تروریسم داخلی؟

قتل های زنجیره ای خارجیان آلمان توسط فاشیستهای نئو نازیست راستگرا


برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنیم.


وجهه بین المللی آلمان مهمتر از مبارزه این کشور با تروریسم داخلی؟

آیا سرویس اطلاعات و امنیت آلمان از سه نئونازی که در کمال خونسری ۱۰ نفر از جمله هشت ترک تبار و یک یونانی تبار و یک پلیس را بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ به قتل رسانده‌اند حمایت خواهد کرد؟ از ابتدای ماه نوامبر، دو تن از این گروه که متولد غرب آلمان هستند، بازداشت شدند. بر اساس تصاویر ویدئویی ضبط شده طی تحقیقات، این گروه عاملان بمبگذاری در یکی از محلات ترک نشین در سال ۲۰۰۴ بودند. این موضوع حیرت مقامات آلمان را برانگیخت. این سه نفر می‌توانند به عنوان شاخصی از نحوه رویارویی سرویس اطلاعات و امنیت آلمان با نئونازی‌ها باشد.
در سال ۱۹۹۸، یک کارگاه ساخت بمب دستی مستقر در یک گاراژ کشف شد که توسط همسر یکی از این سه تن اجاره شده بود.
وزیر کشور آلمان، کم کاری در همکاری بین پلیس و نگهبانان منطقه را پذیرفته است. اما سوسیال دموکراتهای مخالف و سبز‌ها خواستار توضیحاتی در این زمینه شدند.  معلوم نیست چه کسی در پشت پرده این قتل‌ها بوده است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، یورونیوز با محمد کلیچ، وکیلی که متولد ترکیه و نماینده بوندستاگ در گروه سبز‌ها است گفتگویی انجام داده که متن ان در ادامه آمده است.

یورونیوز: آقای محمد کلیچ، چه روی داده است؟
محمد کلیچ:
این یک رسوایی است. اگر سرویس‌های امنیتی ما نمی‌دانستند که یک گروه تروریستی طی ۱۰ سال در سرتاسر آلمان فعال بودند و دست کم ۱۰ نفر را کشته و به ۱۴ بانک دستبرد زده‌اند، این را باید یک رسوایی دانست. اما اگر سرویس‌های امنیتی از این موضوع خبر داشته‌اند و وانمود می‌کنند که نمی‌دانستند، این موضوع دیگری است، و البته رسواکننده‌تر.
آلمان همیشه به وجهه بین المللی خود بیشتر اهمیت می‌دهد تا به مبارزه علیه تروریسم و راستگرایی افراطی یا حمایت از حقوق قربانیان.
من دیده‌ام که سرویس‌های امنیتی قبل از آنکه به صحنه جرم برسند، به زمینه‌های سیاسی بی‌اعتنا بوده‌اند. در سال ۲۰۰۸، زمانی که محل سکونت مهاجران آتش گرفت، سرویس‌های دولتی به زمینه‌های سیاسی آن توجهی نداشتند. این تجربه مستقیم من است.

یورونیوز: شاید آن‌ها با حسن نیت فرض گرفته‌اند که چنین چیزی نمی‌توانسته روی دهد؟
محمد کلیچ:
حق با شماست. آلمان می‌خواسته نرخ جرایم نئونازی‌ها و راست گرایان افراطی را پایین‌تر از آمار واقعی نگه دارد. به این معنا که نباید به جهانیان این طور نشان داد که نئونازی‌ها هنوز فعال هستند. اما واقعیت این نبود. نئونازی‌ها همیشه مهاجران را نه تنها در شرق بلکه در غرب آلمان مورد آزار و هراس قرار می‌دهند.
آن‌ها تشکیلات زیادی داشته و پنهانکاری می‌کنند. ما می‌خواهیم حزب ناسیونالیست آلمان را ممنوع کنیم. برای من آنچه آن‌ها انجام می‌دهند چیزی جز پنهان کردن واقعیت نیست. باید حقایق را آشکار کرد.

یورونیوز: ممنوعیت حزب ناسیونالیست آلمان به معنای انحراف از مساله اصلی نیست؟
محمد کلیچ:
دادگاه قانون اساسی، پیش از این گفت که هشت سال است که روابط بین عوامل مخفی و سرویس‌های امنیتی روشن و قابل فهم نیست. ما نمی‌دانیم چه کسی مسئولیت اصلی را برعهده دارد، سرویس‌های امنیتی یا حزب راستگرای افراطی.
به همین دلیل نمی‌توانیم آن را ممنوع کنیم. چرا که ممنوعیت این حزب مساله موجود را حل نمی‌کند. حتی اگر بخواهیم این حزب را ممنوع کنیم، عملا این اقدام سه سال طول می‌کشد.
و بار دیگر حزب ناسیونالیست با جمع کردن مدارکی درصدد آن خواهد بود تا تصویر خوبی از واقعیت نشان دهد.
ما به کمیته پارلمانی نیاز داریم تا پرده از رسوایی موجود بردارد و حقایق را برای مردم آشکار کند.
منبع: سایت فارسی یورونیوز25.11.2011


باور گروههایی از راستگریان افراطی اروپا به نجات اروپا از تسلط چپ ها، مهاجران و مسلمانان بر این قاره است.
در همین رابطه و پس از انفجار و کشتار روز جمعه نروژ بدست یک راستگرای افراطی، پلیس آلمان در عملیاتی پیشگیرانه به بیش از بیست خانۀ گروههای راستگری افراطی در حومه اشتوتگارت یورش برد.

هیچ نظری موجود نیست: