۱۹ آبان، ۱۳۹۰

گزارشی از اعتصاب عمومی اوكلند+ مصاحبه

مصاحبه ایمی گودمن با بوتس رایلی و کلرنس تامس درباره اعتصاب اوکلند
این مهم است متوجه باشیم که این کارگران نبودند که این فراخوان را دادند بلکه مجمع عمومی جنبش اشغال اوکلند اینکار را کرد. اما اکثریت مردم دراین کشور بخشی از اتحادیه‌ها نیستند. تنها هفت درصد مردم در بخش خصوصی و دوازده درصد بطور کل با اتحادیه‌ها هستند. بنابر این من فکر میکنم که بسیار مهم است که بدانیم که نسل جوان، که نیروی محرکه این جنبش هستند، در برابر یک آینده نامشخص قرار گرفته‌اند. دانشجویان با یک تریلیون قرض روبرو هستند. جامعه‌ای که از جوانان مواظبت نمیکند جامعه ایست که آینده ندارد.
بوتس رایلی: این آن چیزی هست که من میخواهم بگویم. آنچه که من دوست دارم بگویم این است که این اعتصاب عمومی به این شعار که "ما ٩٩ درصد هستیم" برایی (دندان) میدهد. مسئله تنها این نیست که ما ٩٩ درصد هستیم و آنها یک درصد، مسئله این است که یک درصد تمام ثروت خود را از طریق استثمار ٩٩ درصد بدست میاورد. و ما میخواهیم نشان دهیم، ما میخواهیم به مردم نشان دهیم که آنها میتوانند آن را (این ثروت را) پس بگیرند، اگر بخواهند.
...
بوتس رایلی: و همانطور که گفتم این یک حرکت مهم برای اشعال وال استریت هست، بطور کلی، بخاطر اینکه نقد بر جنبش اشغال وال استریت اینست که پیام آنها روشن نیست. خوب، ما مطمئن هستیم که با میلیونها دلار ضرر که در اثر بستن بندر توسط ما اتفاق خواهد افتاد و سودی که امروز از دست خواهد رفت، از این اعتصاب عمومی، پیام پرصدا و روشن به یک درصد فرستاده خواهد شد. این صرفا یک شلیک اخطاری هست. این صرفا یک اعتصاب یک روزه است. در حال حاضر هیچ قراردادی برای مذاکره وجود ندارد. آنچه که ما میگوییم اینست که طبقه کارگر در صدد رزمنده‌تر شدن است و اینکه ما سازمانیافته‌تر خواهیم شد....
من فکر میکنم که جنبش کارگری برای یک زمان طولانی جنبش عدالت اجتماعی را در آغوش نگرفته است. نگرانی بیش از حدی در باره اتحادیه مربوط به بیزنس (اشتغال، داد و ستد، بازار. مترجم) وجود داشته است.

گزارشی از اعتصاب عمومی اوكلند  عباس گويا
مجمع عمومی سه هزار نفره اوكلند بدنبال توحش پلیس در سه شنبه ٢٥ اكتبر٬ در شامگاه چهارشنبه تشكیل شد. تعداد ١٦٠٧ نفر در رای گیری مجمع عمومی شركت كردند و این جمع با ١٤٨٤ رای موافق در مقابل ٤٦ رای مخالف و ٧٧ رای ممتنع فراخوانی به اعتصاب عمومی و اعتراضات خیابانی در روز چهارشنبه ٢ نوامبر داد
تعداد شركت كنندگان در اعتراضات آنروز ٧ هزار و پانصد (تخمین پلیس)٬ ١٠ هزار (رسانه ها) و بین ٢٥ تا ٤٠ هزار نفر (تخمین شركت كنندگان) برآورد شده است. پلیس در آنروز از انظار بدور مانده اما گفته شد كه لباس شخصی‌ها دراعتراضات نفوذ كرده بودند. اعتراضات خیابانی مجموعه‌ای از اشكال فستیوال تا راهپیمایی و سخنرانی‌ها را در بر داشت. شركت كنندگان در اعتراضات روز دوم نوامبر از جمله كارگران بندر٬ معلمان٬ مهندسین بندر٬ پرستاران٬ كارگران درمانی٬ كارگران آشپزخانه٬ مهاجرین٬ هنرمندان و موسیقی دانان٬ دانش آموزان و دانشجویان بودند.
اگر چه "اتحایه كارگران انبار بندر"٬ كه یك اتحادیه رادیكال است٬ همانند سایر اتحادیه‌ها از این اعتصاب عمومی حمایت كردند ولی فرمان رسمی اعتصاب به كارگران نداده بودند٬ اما عملا در شیفت صبح خود كارگران بندر اوكلند آنجا را تعطیل و از كار انداخته بودند. به اینترتیب پنجمین بندر بزرگ آمریكا تمام روز تعطیل ماند.
برای خواندن مقاله در منبع روی تیتر آن کلیک کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: