۰۸ آذر، ۱۳۹۰

خبرفوری- گروگان‌گیری احتمالی ۶ تن از کارکنان سفارت بریتانیا در تهران+ فیلم + تصویر

خبر تکمیلی/ ۶ گروگان سفارت بریتانیا در تهران آزاد شدند

دويچه ‌وله: خبرگزاری فارس از آزادی شش کارمند سفارت بریتانیا که توسط دانشجویان معترض به گروگان گرفته شده بودند خبر داد. بنا بر این گزارش، این آزادی توسط پلیس دیپلماتیک انجام شد. در این خبر همچنین آمده است که دانشجویانی که وارد باغ قلهک شدند در حالی که شعار سر می‌دهند مشغول بیرون رفتن از باغ هستند. روز سه‌شنبه (۸ آذر) سفارت بریتانیا و باغ قلهک در تهران که اقامت‌گاه کارکنان این سفارت‌خانه است به طور همزمان مورد حمله شماری از دانشجویان قرار گرفت.

حمله مجدد نیروهای بسیج به سفارت بریتانیا
دويچه ‌وله: مهاجمان به سفارت بریتانیا پس از برگزار کردن نماز جماعت در مقابل این سفارتخانه بار دیگر وارد سفارت شدند. شش تن از کارکنان به گروگان رفته در باغ قلهک به نماینده‌ سفارت بریتانیا تحویل داده شدند. (به‌روزشده ساعت ۱۷:۵۰ دقیقه)
[به‌روز شده به ساعت ۱۷:۵۰ به وقت اروپای مرکزی]
خبرگزاری مهر می‌نویسد، حمله‌کنندگان بار دیگر با بالا رفتن از دیوار سفارت بریتانیا وارد محوطه‌ی سفارت شده‌اند.
این خبرگزاری افزود، به‌رغم تلاش نیروی انتظامی برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان، مهاجمان پراکنده شدن از اطراف سفارت را مشروط به آزادی تمامی مهاجمانی که در داخل سفارت هستند کردند. پیش‌تر خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گزارش کرده بود که مهاجمان وابسته به سپاه پاسداران ایران چند تن از کارکنان سفارت بریتانیا را به گروگان گرفته‌اند.
خبرگزاری دولتی فارس، مدعی شد که "گروه‌های مختلف دانشجویی و مردمی از دانشگاه‌های مختلف برای حضور در خیابان های اطراف سفارت بریتانیا در تهران" حرکت کرده‌اند. بر اساس این گزارش یک مقام امنیتی ضمن تشکر از احساسات "استقلال‌طلبانه دانشجویان و مردم" از آنان درخواست کرد که از حضور در اطراف مجموعه سفارت بریتانیا خودداری کنند. این مقام امنیتی همچنین اطمینان داده است که در صورت ادامه سیاست‌های خصمانه بریتانیا، نهادهای قانونی جمهوری اسلامی برخوردهای قاطع‌تری را در دستور کار قرار خواهند داد. به گزارش خبرگزاری ایرنا، سردار احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران «به منظور کنترل اوضاع و خروج دانشجویان از سفارت بریتانیا»، وارد این سفارتخانه شده است. بنابر این گزارش، نیروی انتظامی ایران به حمله کنندگان بسیجی اولتیماتوم داده است تا هرچه زودتر این سفارتخانه را ترک کنند. پیش از این از حضور سردار ساجدنیا، رئیس پلیس تهران بزرگ در این محل گزارش شده بود.
هویت نامشخص مهاجمان
خبرگزاری مهر تخمین زده است که بیش از ۲۰۰ مهاجم در حال حاضر در سفارت به سر می‌برند. چند مهاجم روی سر در سفارت بریتانیا نشسته و از بقیه‌ی مهاجمان، که آن‌ها "دانشجو" خوانده است، می‌خواهند تا وارد سفارت شوند. این خبرگزاری همچنین گزارش می‌دهد: «تلاش نیروی انتظامی برای ممانعت دانشجویان از ورود به سفارت با توجه به تعداد بالای دانشجویان و انگیزه فراوان آن‌ها برای اعتراض به سیاست‌های دولت بریتانیا بی‌نتیجه مانده است.» خبرگزاری‌های وابسته به حکومت ایران در گزارش‌های خود مهاجمان را با هویت‌های متفاوتی معرفی کرده‌اند. در این گزارش‌ها، از "بسیجی"، "دانشجو" و در ساعات آخر از "نیروهای مردمی" نام برده می‌شود. به نوشته خبرگزاری‌های داخلی و خارجی تعداد تجمع‌کنندگان در مقابل سفارت کمتر از هزار نفر برآورده شده است.
حضور سردار طلایی در میان مهاجمان
پیش از این گزارش شده بود که سردار مرتضی طلایی عضو شورای شهر تهران در جمع حمله‌کنندگان به باغ قلهک حضور یافته است. به گزارش خبرگزاری مهر، طبق رایزنی مهاجمان با مسئولانی که این خبرگزاری از آن‌ها به عنوان «مسوولان ذیربط» خوانده، موافقت کردند که با هماهنگی ماموران نیروی انتظامی از این باغ خارج شوند. همچنین بر اساس این توافق قرار است کارکنان سفارت بریتانیا در باغ قلهک که به گروگان گرفته شده بودند به دست مامورین نیروی انتظامی سپرده شوند. خبرگزاری مهر مدعی شده اسنادی که از باغ قلهک بدست آمده طی چند روز آینده با صلاحدید مسئولان مربوطه برای تنویر افکار عمومی منتشر خواهد شد.
اظهارات نماینده کمیسیون امنیت ملی- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در این رابطه گفت که دولت بریتانیا در مواردی مانند پشتیبانی از رژیم پهلوی و گروه‌های ضدانقلاب سابقه دارد. کاظم جلالی افزود: «انگلیسی‌ها نباید انتظار داشته باشند که در همه امور رفتار خصومت‌آمیز با ایران داشته باشند اما ملت ایران هیچ واکنشی به اقدامات آن‌ها نشان ندهند.» وی تاکید کرد که ایران در مقابل «واکنش‌های رادیکالی و تند» دولت بریتانیا واکنش مناسب نشان خواهد داد.
خبر تکمیلی/ گروگان‌گیری احتمالی ۶ تن از کارکنان سفارت بریتانیا در تهران
خبرگزاری رویتزر به نقل از خبرگزاری مهر از گروگان‌گیری احتمالی ۶ تن از کارکنان سفارت بریتانیا در باغ قلهک تهران خبر داد. رویتزر در این زمینه نوشته است‌، خبرگزاری مهر که از گروگان‌گیری ۶ تن از کارکنان سفارت بریتانیا در باغ قلهک خبر داده بود دقایقی بعد این خبر را بدون هیچ توضیحی حذف کرد.ایرنا نیز در این رابطه نوشته است که «در حال حاضر تعدادی از اتباع بیگانه مستقر در ساختمان باغ قلهک توسط دانشجویان محافظت» می‌شوند. باغ قلهک اقامت‌گاه کارکنان سفارت بریتانیا در تهران است. روز سه‌شنبه (۸ آذر/۲۹ نوامبر) به هر دو ساختمان از سوی عده‌ای دانشجو حمله شد.
رادیو فردا دقایقی قبل در فیسبوک خود اعلام کرد:آخرین خبر حاکی از به گروگان گرفته شدن 6 نفر از کارکنان سفارت است:
Iranian students storm British embassy in Tehran, take 6 hostages
Nov 29, 2011, 07.12PM IST
 خبرفوری- به گزارش خبرگزاری های ایران، تعدادی از کارکنان سفارت بریتانیا در باغ قلهک توسط معترضین، به گروگان گرفته شده اند.
خبرفوری- وزارت امور خارجه بریتانیا طی بیانیه ای اشغال سفارت بریتانیا را در تهران را به شدت محکوم کرده و از مقامات جمهوری اسلامی خواسته تا هر چه زودتر نظم را به سفارت بریتانیا برگردانند.
خبرگزاری‌های داخلی ایران گزارش می‌دهند که عده‌ای تظاهرکننده که روز سه‌شنبه بعدازظهر در برابر ساختمان سفارت بریتانیا در تهران تجمع کرده بودند وارد ساختمان شده و پرچم این کشور را پایین کشیده‌اند. این منابع خبری مهاجمان به سفارت بریتانیا را «دانشجو» خوانده‌اند. به گزارش خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس، تجمع «دانشجویان دانشگاه تهران» که از ساعت دو بعدازظهر سه‌شنبه در برابر سفارت بریتانیا آغاز شده بود به هجوم این افراد به داخل ساختمان منتهی شده است. در حالی که این خبرگزاری می‌گوید که نیروهای پلیس حاضر در محل «نتوانسته»اند در مقابل دانشجویان* مقاومت کنند
دانشجویان*: مطمئنا از این لغت سوء استفاده شده و اینها بخشی اراذل و اوباش بسیجی هستند که بعضا ممکن است از طریق سهمیه های بسیج و یا جهت امور جاسوسی دیگر دانشجویان در دانشگاهها پذیرفته شده باشند.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از سایت وزارت خارجه انگلیس، وی افزود: وضعیت هم اکنون مشخص نیست. این سخنگوی دولت انگلیس در ادامه گفت: ما خیلی عصبانی و شوکه هستیم. این وضعیت کاملا غیرقابل قبول است و ما آن را محکوم می کنیم.

فیلم؛ گزارش ایرنا از اشغال سفارت انگلیس در تهران
Iran - Tehran 29.11.2011.Savage Basiji forces attack British embassy - Part 3
Iran - Tehran 29.11.2011.Pro regime Supporters Basijis attack British embassy - Part 2

تصاویری از حمله به سفارت بریتانیا در تهران 1 سه شنبه هشتم آذر 1390 19:54
اینها کجا شبیه دانشجو هستند؟

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: طبق کنوانسیون وین، دولت ایران موظف به حفاظت از دیپلمات ها و سفارت است و ما انتظار داریم که دولت ایران سریعا وارد عمل شود و وضعیت را تحت کنترل خود در آورد.دولت ایران باید امنیت کارمندان و املاک ما را تمضمین کند.
8آذر :احتمال گروگان‌گيری کارکنان سفارت بريتانيا و ادعای کشف ”اسناد جاسوسی“
خبر تکمیلی/ گروگان‌گیری احتمالی ۶ تن از کارکنان سفارت بریتانیا در تهران
دويچه ‌وله:خبرگزاری ايرنا در خبری مدعی شد که دانشجويان حمله‌کننده به باغ قلهک، اسناد و مدارک "محرمانه و جاسوسی" سفارت بريتانيا را مصادره کرده‌اند. گفته مي‌شود به احتمال ۶ تن از کارکنان سفارت به گروگان گرفته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران "ايرنا"، مهاجمان حامی حکومت جمهوری اسلامي، اتباع خارجی مستقر در ساختمان را «محافظت» مي‌کنند. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد برخی از کارکنان باغ قلهک، گروگان مهاجمان هستند. خبرگزاری رويتزر به نقل از خبرگزاری "مهر" گزارش داده است که معترضان احتمالا ۶ تن از کارکنان سفارت بريتانيا را در باغ قلهک تهران به گروگان گرفته‌اند.  مهاجمان وابسته به بسيج، پرچم انگلستان را در باغ قلهک پايين کشيده‌اند و پرچم جمهوری اسلامی را جايگزين آن کرده‌اند.  ايرنا تعداد مهاجمان را ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر و از اعضای بسيج برخی از دانشگاه‌های تهران معرفی کرده است.  بسيج دانشجويی شاخه‌ی عقيدتی نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه‌های ايران است که در سال‌های اخير در سرکوب جنبش‌های مستقل دانشجويی نقش فعالی داشته‌اند.
تلاش برای خارج کردن مهاجمان از سفارت - خبرگزاری فارس در خبری از تلاش برای خارج کردن مهاجمان وابسته به بسيج از محوطه‌ی سفارت بريتانيا خبر مي‌دهد. بنابر اين گزارش، تجمع‌کنندگان مقابل سفارت متفرق شده‌اند و در خيابان فردوسی به حرکت درآمده‌اند. برخی منتقدان از شيوه‌ی عملکرد نيروی انتظامی در جريان تهاجم به سفارت بريتانيا و باغ قلهک انتقاد مي‌کنند. اين منتقدان با مقايسه حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری دهم در ايران و سرکوب ده‌ها هزار نفر در جريان راهپيمايی مسالمت‌آميز تابستان و پاييز ۱۳۸۸، ناتوانی نيروی انتظامی در کنترل تجمع ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفری بسيجيان را توجيه‌پذير نمي‌دانند.
واکنش شديد بريتانيا - بريتانيا به حمله به سفارت اين کشور در تهران واکنشی شديد نشان داد. وزارت خارجه بريتانيا با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد که از اين حمله که روز سه‌شنبه (۸ آذر/۲۹ نوامبر) انجام شد و در آن عده‌ای از دانشجويان وارد سفارت‌ اين کشور شده و برخی مدارک را سوزاندند به شدت خشمگين است.  به گزارش رويتزر، در اين بيانيه آمده است که وزارت خارجه هنوز از جزئيات ماجرا خبر ندارد و جزئيات به مرور روشن خواهد شد.

حمله به سفارت انگلیس و به آتش کشیدن سفارت انگلیس در تهران/ ایران+ فیلم
http://www.youtube.com/watch?v=mYc6XEZtGbY

هیچ نظری موجود نیست: