۰۶ آذر، ۱۳۹۰

پخش مستقیم مبارزات علیه حمل زباله اتمی از فرانسه و دفن آن در آلمان

پخش مستقیم مبارزات علیه حمل زباله اتمی از فرانسه و دفن آن در آلمان
Castor nuclear waste transport to Gorleben – Germany

CastorTV Kanal 1

http://www.redglobe.de/aktuell/4064-castor-tv

http://castorticker.de/
http://twitter.com/#!/CastorTV2011
http://www.contratom.de/

تظاهرتهای ضد زباله های هسته ای در آلمان

فعالان صلح سبز در آلمان مانع ورود ضایعات هسته ای به مقصد شدند. euronews- film

در ادامه اعتراضات به قطار حامل ضایعات رادیو اکتیو از مسیر فرانسه به آلمان، هفت تن از فعالان صلح سبز در شهر لونبرگ در شمال آلمان، بر روی ریلهای قطار خوابیده اند تا مانع حرکت آن شوند.
یکی از آنها می گوید: “حالم خوب است. با این کار می خواهم اعتراضم را بیان کنم. امیدوارم بتوانم مدت زیادی اینجا بمانم.”
در درگیریهایی که در طول مسیر حرکت این قطار، میان طرفداران محیط زیست و پلیس صورت گرفته، تا کنون 150 نفر از معترضان و 35 افسر پلیس زخمی شده اند. این قطار با 12 واگن و 150 تن ضایعات هسته ای، روز چهارشنبه شهر والوین در شمال غرب فرانسه را ترک کرده و انتظار نمی رود تا قبل از یکشنبه به مقصد خود در شهر گورلبن در شمال آلمان برسد.
بدون شرح آلمان  euronews- film

تظاهرات علیه حمل زبالۀ هسته ای از فرانسه به آلمان euronews- film
همزمان با شروع انتقال زباله های اتمی از فرانسه به شهر گورلبن در آلمان فعالان محیط زیست و معترضان ضمن برگزاری تظاهرات با پلیس فرانسه درگیر شدند. در تجمع های دو روز گذشته در شهر والونی، در شمال غربی فرانسه، پنج تن از معترضان دستگیر شدند. روز چهارشنبه پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک آور ده ها تن از مخالفان کاربرد انرژی هسته ای را از محل دور کرد. فعالان محیط زیست قصد دارند اعتراض های دیگری را در مسیر قطار حامل زباله های اتمی از فرانسه به آلمان سازمان بدهند. این دوازدهمین محمولۀ زباله های هسته ای است که از فرانسه به آلمان منتقل می شود. این زباله ها باید از شهر والونی به شهر گورلبن در شمال غربی برلین، پایتخت آلمان حمل شوند. زباله های یاد شده متعلق به فعالیت های هسته ای آلمان در تأسیسات بازفرآوری لاهاگ، در فرانسه هستند. چند هزار نیروی پلیس، مأمور تأمین امنیت انتقال این زباله های اتمی به حالت آماده باش درآمده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: